{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
286 visninger | Oprettet:

Sortsyn {{forumTopicSubject}}

EB skriver om at der er udbredt sortsyn, det er så generelt udbredt en epidemi blandt befolkningen som stegler over at kød koster 5 kr mere, Tomat pasta 1 kr mere. Folk er begyndt at spare på deres indkøb, og det kan mærkes hos de forskellige supermarkeder. Deres indtjening falder.

Så hvad vil vi se i et stykke tid - jo mega gode tilbudsvarer, hvor man kæmper om kunderne - jeg glæder mig, for jeg går stort set kun efter tilbudsvarer, jeg er jo født fornæret. Hvorfor spise kød hver dag?

Det har jeg ikke behov for, en gang pastaskruer med basilikum og fløde - så er der ikke et øje tørt her. Selleribøf, uha lækkert. Verden er fuld af opskrifter til mad uden kød - men stadig skal jeg have min protein - den nyder jeg så 3 dage om ugen ikke noget af det sålelæder man prøver at pådutte folk til en 10 nede i Netto.

Hvis man skal være ekstrem, så vil jeg hellere have en bøf om ugen end 6 bøffer som er som sålelæder -

Kigger man rundt i verden så er der mange lande hvor man kun spiser kød 1 gang om ugen. Det er faktisk nok, til at holde sit protein behov vedlige.

Så er der røster om at hvis folk spiste mindre kød, så kunne man spare 40% landbrugsjord??? den forstår jeg så ikke - når man spare på en ting giver det et andet behov og så bare andre afgrøder, så i grunden spare man ikke på landbrugsjord. Det er er kolbøtte logik som må være opstået på Middelfart.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sortsyn
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.106
    #1   20. maj 2022 Professor i sortsyn og pessimisme,

    Hvis man skal være ekstrem, så vil jeg hellere have en bøf om ugen end 6 bøffer som er som sålelæder -

    Jeg har så den mening, at jeg sagtens kan finde mit mad til min pengepung også kød.


  • #3   20. maj 2022 Brok

    Min pengepung fejler ikke noget, jeg har bare valgt ikke at spise kød hver dag.

    Alis

    det er jeg også blevet klogere af hvor man få protein fra. Men alligevel vil jeg ikke fravælge kød - bare minimere indtaget.


  • #4   20. maj 2022 Jeg har ikke sortsyn og køber efter evne smiley

  • #5   21. maj 2022 Priserne var høje i det man kalder 'fattig-80'erne', og sådan er det også nu.

    Man må jo lære at leve efter forholdene. Hvilket man også kan hvis man vil.

    Dog er varme/gas/el-regning, blevet temmelig dyr.


  • #6   21. maj 2022 Syntes ikke at maden stiger som man gerne vil male fanden på væggen, ok - kød er 5 kr dyrere, mel, fløde, og mange andre varer i min Netto har ikke ændret sig. Måske mælk er dyrere - men det drikker jeg ikke og bruger heller ikke i min madlavning. Men energi priserne er eksploderet, og på sigt vil det også kunne afspejle sig i mad produkter og andre fødevarer.

    Men discount butikker er bange for at miste kunder til de store som har mere på bundlinjen så de tager den hårde tørn at tage et tab op visse varer. De varer går jeg så efter og intet andet.


  • #8   21. maj 2022 For et par dage siden sagde de store supermarkedskæder at de ville lave prisstop for de mest gængse varer.

    Det giver jo god reklame, og en form for goodwill til dem.

    Men dét som morede mig, var at der skulle en professor til at fortælle at så var der jo bare andre varer der blev dyrere, så supermarkederne ikke mistede penge.

    Tænk, en professor! Som om at alle andre var for dumme til at kunne regne den ud. smiley


  • #9   21. maj 2022 Netto har tilbud på makrelsalat på dåse, måske Mette Fupski lige runder Netto, så hun kan pudse sine vinduer med makrelsalaten og vise det på et forum. Hun siger det er økologisk, så det er ok for de fleste. Jeg undgår al det dåse møg, men kan dog ikke undvære koncentreret tomat pasta. Så en smule må man give sig.

  • #10   21. maj 2022 Jeg har nu altid flåede tomater og majs på dåse. Det er godt at ha', hvis man pludselig står og mangler.

    Jeg tror nu heller ikke det er så slemt endda. For meget andet indeholder også skidt.

    Især færdigretter, som mange gør brug af.

    Jeg elsker en god burger, som kan varieres meget, når man selv laver den. Og, som ikke er fuld af fedt, som dem man køber.
    Jeg var engang imellem på Burger King, da jeg var ung og smuk :), efter en bytur, men ikke senere. Har prøvet McD een eneste gang, og aldrig mere.

    Pastaret som du nævner Poly, ja det er bare godt. Men min mave kan ikke li' det, så det savner jeg.











  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.106
    #11   21. maj 2022 Er der andre grunde til, at købe tilbudsvarer end for at spare?
    Men det er utrolig hvor meget nogen kender andres vaner og
    livsstil.
    Jeg kan næsten ikke finde ud af min egen så


  • #12   22. maj 2022 Brok

    Det rager mig en papskid hvad andre gør - det mest vigtige er, hvad jeg gør.


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.106
    #13   22. maj 2022 Polysl, så burde du nok skrive dagbog i stedet for.

  • #14   22. maj 2022 Brok

    Det her er jo som en dagbog endda en offentlig her - Du kan endda søge i min "dagbog" her. Så jeg forstår ikke lige din kommentar.????


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.106
    #15   22. maj 2022 Du har stor viden og derfor skriver du din dagbog under politik.
    Andre skriver den slags i en blok eller starter som Influenser når du vil lære andre noget
    så er emnet ikke lige politik.



  • #16   22. maj 2022 brok

    hvorfor lære dig noget?


Kommentér på:
Sortsyn

Annonce