{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
413 visninger | Oprettet:

Biler {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid elsket biler, men pt. har jeg ingen, faktisk er jeg glad for det med de benzin priser, nationalbanken har lavet en vurdering at folk kan få ekstra udgifter helt op til 59.000 kr. hvis man tager alle udgifter i mente som bolig, benzin, el og varme - alt efter hvad man har af bolig og energikilde.

Skal vi være glad for det? - på en måde ja,

Jeg kendte en som tog bilen 800 meter hen til bageren fordi han ikke gad gå eller cykle, så måske får vi mindre biler på vejene fordi folk bliver mere observante på hvad det koster at starte bilen. Nu bor jeg i byen i centrum så jeg har ikke brug for en bil, har bare en cykel, så behøver man ikke ikke at finde parkering eller brænde brændsel af. Det er jo noget der kan mærkes på budgettet - og så er der jo de stakler som er nød til at have en bil fordi infrastrukturen stort set er væk mange steder.

Man kunne læse på EB om en mor som har 6 børn og 2 biler som tænker på at sælge dem. Nu står der ikke noget om alder, så hvordan logistisk kan aflevere dem i f.esk. vuggestue, børnehave, fritids ordninger kunne godt være en prøvelse og en dyr fornøjelse med offentlig trafik.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Biler
  • #1   20. mar 2022 Jeg havde bil i 34 år. Min første købte jeg som 19 årig. Brugt, men jeg var stolt over at ha' bil. smiley

    Naturligvis kan jeg savne den, til de lange hyggelige ture ud i det blå.

    Jeg cykler, og elsker det. smiley

    Desuden er det alt for besværligt at komme rundt i København, ikke mindst finde en parkeringsplads.

    Så man slår faktisk 3 fluer med et smæk.

    Sparer penge, sparer tid, ikke mindst for motion. smiley





  • #2   20. mar 2022 Nu har jeg haft bil i over 50 år. Jeg kan slet ikke forestille mig, at undvære den.

    Og så har mit arbejde altid været på landevejene i lastbil og busser. Så lidt miljøskadet er man vel!

    Her i Danmark, (vest for storebælt), bliver man uhyggelig isoleret uden bilen. Busser kører stort set kun til skoler m.m.

    En ældre mand kom tirsdag formiddag hen til mig i bussen med en forespørgsel: Han ville lige vide, hvornår han skulle med bussen, for at komme til et oldebarns dåb i Thorsø på søndag.

    Jeg undersøgte lige sagen, og måtte fortælle ham, at han skulle med bussen kl. 12.45 på LØRDAG. - Det var sidste chance.


Kommentér på:
Biler

Annonce