{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
392 visninger | Oprettet:

TOS-1A-våben {{forumTopicSubject}}

Rusland har erkendt at have brugt TOS-1A-våben mod et børnehospital.

//citat

TOS-1 indeholder 24 missiler, som kan flyve op til seks kilometer, hvorefter de ved en eksplosion spreder en eksplosiv væske eller et eksplosivt pulver, som så antændes af endnu en eksplosion.

Denne eksplosion antænder så at sige luften, hvilket skaber et overtryk, som er op til to gange kraftigere end ved en almindelig bombe.

Kort sagt så suger missilet alt luft ud af et område med en radius på op til 1,5 kilometer, hvilket gør, at alle menneskers organer risikerer at blive knust med en utrolig smertefuld død til følge.
//citat slut

Så kan alle tosser vist ikke stå bag Putin og forsvare ham. Putin må være syg i hovedet. Jeg ville ikke bryde mig om at være soldat og bare skyde en masse af uden at vide hvor det lander - for så at vide man har ramt et børnehospital.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TOS-1A-våben
  • #3   9. mar 2022 Polysl - jojojo ja nu er de Russiske soldater børnemorder det bliver ikke meget græmmer.

• #4   10. mar 2022 https://www.information.dk/indland/2016/08/danske-fly-bomber-foerste-gang-syrien

Hvorfor hjælper vi ikke Ukraine, Vi har da selv om vi er medlem af Nato smidt bomber.
    Og glem nu at vi altid rammer skiven.

• #5   10. mar 2022 Brok

Så du vil gerne start 3 verdenskrig hvor alle nato lande deltager? Et mandat betyder at alle lande skal deltage. Ellers tak -

• #7   10. mar 2022 Alis

Vi er normalt altid uenig - men her er vi total enig. Hvis Nato går ind i den konflikt så risikere vi en atomkrig. Hvis man presser Putin så meget at han ikke kan se en udvej så vil han bruge atomvåben. 1 atombombe i Danmark så er vi alle færdige.....eller dem som overlever dør senere af følgevirkningerne.

• #8   10. mar 2022 Brok S selv om jeg er jordens fredeligste herre har jeg den samme tanke som dig + jeg også forstår hvad de andre siger.

• #9   10. mar 2022 Helt ærligt vi læser da her på siden hvor dum Russerne er, og alligevel er vi så skide bange for dem, så det er måske den russiske tåbe der har forstået, at tage os ved næsen.
    Jeg tror ikke Nato militært er bange for Rusland, men at han har fat, hvor det gør ondt,
    Pengene og magten, så dygtig mand søges der kan lære ham vestens overherredømme.

Hvor mange har mon en knap til en Abombe?

• #10   10. mar 2022 https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraines-praesident-bombning-af-hospital-er-en-krigsforbrydelse

Hvis det her er den styrke Rusland har, så er de ikke meget bevendt i en krig.

• #12   10. mar 2022 #9
    Ingen mener at russerne er dumme. Absolut ikke.

Men man har i alt for mange år, gået på listefødder når det kom til samarbejde med Putin.

Putin er skabt/ en støbing af en hel anden 'verden', en hel anden måde at regere på.

Putin vil genskabe den stormagt som Rusland engang var under Sovjettiden.

Putin har da sikkert haft en langsigtet plan. Ved at lade som om at han ville nærme sig Vesten, gøre vigtige forretninger med Vesten, så Vesten pludselig blev afhængig af Rusland og det de kunne tilbyde.

Derefter går han efter Krim, hvilket gav en del knas, men så bliver halvt om halvt accepteret.

Putin ser jo EU som svage, hvilket han har god grund til. For det er jo sjældent EU kan blive enige om noget, ikke mindst er EU's reaktionsevne langsommere end en snegls.

Så går det lidt tid, efter Krim, hvor der ikke rigtig sker mere i sagen, andet end nogle er ret 'sure' over det.

Så er der de to udbryder- byer i den østlige del af Ukraine, hvor nogle ønsker at være en del af Rusland, og sikkert bliver opfordret til at blive ved med at bekrige deres naboer som ikke ønsker det.

Ligeså er der i de byer en lille åndsvag gruppe, som bruger et symbol for nazister. Det er jo så her noget som Putin kan bruge.
    Og, derfor at han siger at han vil befrie Ukraine for nazister. Altså spin, som politikkere er så glade for.

Putin regner med at kunne overtage hurtigt, for hvem tør gøre modstand i Ukraine når Rusland sætter militæret ind? Et millitær der for størstedelen tror at det ikke kan udvikle sig til en så regulær krig som det er blevet til.

Men Putin havde forregnet sig, ikke troet at han ville møde så stor modstand. Ej heller troet at EU pludselig går i selvsving, og sanktioner regner ned over russere i udlandet, samt den russiske befolkning.

Putin har INGEN vej ud af dette morads han har skabt. Han er nødt til at fortsætte, på en endnu mere brutal måde. Ikke mindst afskære den almene russiske befolkning fra at se og høre om virkeligheden.

Putin VIL ikke tabe ansigt, eller på nogen måde ydmyges. Men han vil heller ikke bruge Atomvåben, for så er han virkelig en taber. Han vil ikke få sine statuer rejst og hyldet af russere, eller nogen som helst andre.

Men hvordan og hvorledes, så vil den krig snart ende.

• #13   10. mar 2022 Brok s ingen syntes Russerne er dumme - men jeg syntes personligt at Putin er dum.

• #14   10. mar 2022 Alis C jeg bliver kold som is når jeg ser hvordan du falder for den dårligste undskyldning om at det børnehospital ku være brugt som militær kasserne - hvad så med alle de andre sygehuse i Ukraine som er ramt på forskellige måder som jeg høre taler vi om 61 sygehuse .

• #15   10. mar 2022 Cris7 klog tale smiley

• #17   10. mar 2022 Alis

Nu er det dig som skal gøre alt kompliceret som dækker for at alle os andre er hulemænd og ikke fatter en bjælde,

Jeg har set billeder at boligkvarter med civile som er bombet sønder og sammen - hende der stod i køkkenet og lavede mad til familien ligger nu i en kiste samt mand og børn. Så jeg tror ikke du kan blive ved med at forsvare dit store idol Putin. Krig skal ikke føres mod Civile men mod soldater. Men så længe de fyre deres lort af uden at vide hvor helvede det lort rammer så er det for mig en krigsforbrydelse. Vesten er blevet opmærksom på ikke at ramme civile når de laver kirurgiske operationer - dog kan tab ikke udelukkes, men slet ikke i det omfang med russerne. Det er jo ikke til at vide hvem der lige befinder sig i området når en fly bruger et missil.

• #18   10. mar 2022 PS alis

Så er jeg træt at vesten er skyld i at Putin invadere Ukraine - det giver ingen mening mere en gang vrøvl. Sanktionerne startede allerede da de tog Krim - så den møghund til Putin er selv skyld i sanktioner.

Vesten skal snart hurtig mulig gøre sig fri af russisk gas, og bombe det lort tilbage til Moskva. "Gas geben" som man siger i tyskland - ha ha.

• #19   10. mar 2022 #16

Alis, ja verden er kompliceret, ikke mindst den måde som herskere leder på.

Men dette er jo ikke kun Leon's opfattelse, men de flestes. Også her på siden.

Du mener åbenbart at vi kun ser det hele sort/hvidt, og ikke har forstået, eller er intelligente nok til at forstå, hvordan tingene egentlig hænger sammen. Men det er du åbenbart!

Putin har ganske sikkert haft skakspillet fremme, og forberedt hvert et træk for længe siden.

Men pludseligt har modparten lavet et træk, som kan sætte HAM skakmat, så i desperation går brutaliteten over gevind.

Nu 'skyder' du så også på Ukraines præsident, som ikke ønsker nogen optrapning, og som også kun ønsker et fredeligt Ukraine.

• #22   10. mar 2022 Annella

Jeg er sikke på at Alis har en god forklaring - vi er bare manipuleret - det universale ord som hun bruger som os dumme mennesker som ikke fatter en skid. Hun kan fra sin kælder løse alt i verden uden at komme en tomme ud af døren. Den slags strateg ville være en guldgrube for verden - de vil stå i kø for at hyre hende.

• #24   10. mar 2022 Alis

Der er ingen som siger du ikke må have en mening, men du fremstiller andre som dumme uvidende og manipuleret.

• #28   10. mar 2022 #20 Alis

Jamen Alis, Putin ER skurken her.

Sådan lidt enkelt sagt, igen igen, så ønsker Putin at Rusland er en stormagt igen, som alle skal frygte. At samle landene rundt om under Russisk styre. Med Putin som storhersker. Putin ønsker at være stor- ZAR, som i gamle dage.

Som det allerede er nu, må ingen må protestere eller demonstrere mod ham. Ingen må ytre sig frit, hverken medier eller presse. Adgang til Internettet er også begrænset eller helt lukket.

Alle som ikke 'underlægger' sig, politisk eller religiøst bliver fængslet med begrundelsen at de udfører ekstremisme.

Almindelige menneskerettigheder bliver trådt under fode i Rusland.

Men dét ser du Alis, åbenbart som iorden?

Ingen truede Rusland eller Putin inden alle de unoder han gjorde.

Tværtimod ønskede man at samarbejde og handle med Rusland. Trods man var lidt ambivalent om det, så gjorde man et stort forsøg, hvilket var en fejl.

For Putin var jo en hårdkogt KGB agent i mange år, som hurtigt blev ved med at stige i graderne i organisationen, og det gør man ikke uden at være særdeles kold og rå.

Putin ser skygger overalt, som den 'agent' han var.

En lille ubetydelig dreng, som kom til magt, men som ikke på nogen måde kunne forvalte den magt han fik.

• #29   11. mar 2022 Det våben er så retarderet at man slet ikke fatter det.
    Ja sprængkraften er enorm , men kun hvis man bruger alle 24 missiler på engang , sådan har jeg læst mig frem til det, de har noget af det dårligste styresystem der findes , Så mindst halv delen skal skydes afsted får og få lidt virkning... Rusland er presset siden det bruger den slags upræcise kort discance våben..

Kommentér på:
TOS-1A-våben

Annonce