{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Livsfarligt job. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg så lidt af hvordan det forgik på et psykiatrisk bosted og jeg tænkte på dem der arbejde der og som godt nok må brande for sagen og syntes at det var utroligt dårlige arbejdsforhold - der efter tænkte jeg på de andre psykisk syge som boede på det bosted og hvor de på det nærmeste måtte have en eller anden form for våben til selvforsvar og en psykisk syg skal ikke kunne ødelægge et helt bosted hvor de syge jo ligeså meget har brug for hjælp - men ligeså ro.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Livsfarligt job.
  • #2   17. feb 2022 Alis mere personale og måske flere vagter der ku tage vare på de psykisksyge som jo nok sku være et andet sted + jeg syntes det er helt væk at en person der anses som farlig kan tage sin cykel og køre i byen.

  • #4   17. feb 2022 jojojo der var jo netop ikke vagter og hvis der var vagter skulle de jo hjælpe på en god måde eksempelvis holde en patient så patienten ku få en medicin der ku hjælpe øjeblikkelig og tænker på hvordan plejepersonale uden sådan hjælp enten kommer til skade eller bare bliver brændt af meget hurtigere og ikke gider sådan job længere og det trods det at de jo nok brænder for deres job og ja alle syge skal behandles godt smiley

  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #7   18. feb 2022 Der er sket meget på området, men da den personlige frihed vægter mest i Danmark, så er det en umulighed.
    Vi er da kommet til, at det her er

    http://www.forsorgshistorien.dk/

    Men hvad skal der til før vi har råd til en plejer til hver psykisksyg?





  • #8   18. feb 2022 Brok

    Det er en kommunal beslutning hvad man vil. - men man kan ikke mandsopdække så mange beboere.

    Det er klogere at begrænse en person som er farlig, af hensyn til personalet.


  • #9   18. feb 2022 Ja at værelserne ikke er ny malet er vel fordi der ikke er tid til at gøre det grundet den hurtige udskiftning og jeg gentager gerne at jeg tænker i stakkels personale og ligeså ku det lyde til at politiet havde fast arbejde med at komme for at yde beskyttelse eller hjælpe med transporten til psykiatri hospitalet og jo jo den personlige frihed er fin nok.

  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #10   18. feb 2022 #8
    Ja men hvad skal de gøre? for personalets sikkerhed. ?

    Jeg har familie der har arbejdet i det miljø og næsten ingen kan klare det,
    Begrænse folk der har deres personlige frihed? det er jo umulig så?


  • #11   18. feb 2022 Brok S nu så det sted ud i det program jo ud til at være et lille sted og hvis det var mig der skulle styre sådan sted vil jeg have 2 - 3 vagter som skulle være der for netop at varetage den syge + plejepersonalet - hvis du forstår smiley

  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #13   18. feb 2022 #12
    Alis, hvis et menneske er syg eller mangler noget i hjernen så kan det ikke
    styres med andet end opsyn eller som tidligere fastspænding.
    Der findes mennesker der ikke kan fungere normalt uanset hvad der gøres.
    De mest alvorlig psykisk syge plejer jeg, at sammenligne med en narkoman
    der ikke vil hjælpes. De er begge sørgelige skæbner.


  • #14   18. feb 2022 jo brok - hvis en person er farlig for andre mennesker, har man hjemmel til at begrænse personens frihed.

    Så hvad er det mest vigtige?

    Det er at udrede en person og hans farlighed - og så tage den derfra. Man kan ikke have en rendende rundt og knalde folk i hovedet med en stol hele tiden - bare som eksempel - fordi der er en eller anden tåbelig konvention, som siger: at man ikke må begrænse en persons frihed.

    Det mest tåbelige er at regeringen forhandler om at lovgive mod den stigende vold - WTF?

    Jeg er spændt på at læse hvordan fanden de vil det?

    Den spontane vold kan man ikke lovgive ved at sætte flere kameraer op - for skaden er sket. Så det er så kun i et opklarings moment at man måske kan løse et forhold.

    Nye Kameraer kan analysere folks gang - den holder jo ikke en meter i retten, her er brug for fingeraftryk og et ansigt som kan identificere en person. Mange går jo med hættetrøjer og endda en kasket - og de kigger ned så man har ikke en kina mands chance for at sige det er den person.

    Måske er jeg kommet lidt OT - men det er også det at de frivillige !"natteravne " oplever.

    Jeg så gerne at man brugte flere penge på psykiatrien, så vi ikke ser den vold og drab på bosteder og i samfundet.


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #15   18. feb 2022 #14
    Du har lidt ret, men en person er ikke farlig før han har brugt vold.
    Så skal en person passiviseres så skal en læge tvangs indlægge personen.

    Jeg husker tydeligt for en del år siden, hvor et blåt øje ikke var nok til andet end en overnatning på stationen.

    Det er en verden hvor der ingen løsning er hvis ikke vi kan låse dem inde.


  • #16   18. feb 2022 Ja Polysl jeg vil også mene at flere penge i psykiatrien vil være godt og jeg gentager at det at der laves psykiatrifort flere steder i Danmark gør ikke psykiatrien bedre da de fleste med psykiatriske lidelser jo trænger til ro og orden og det kommer der jo ved at lave mindre steder og nogen af patienterne ku nok nøjes med det jeg vil kalde for satellit-bosteder hvor der vil være psykolog og psykiater - sygeplejersker og andet personale tilknyttet og jeg tror på at i den sidste ende vil det give milliardbesparelser og det er endog samtidigt med at jeg så ser på psykiatrien med kærlighedens briller på smiley

  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #19   19. feb 2022 #17
    Alis
    Der er ingen tvivl om manglen, men den er umulig at løse, hvis vi ikke spærer de mennesker der virkelige er farlige inde.
    Mennesker som Peter Lundin, Peter Madsen og mange andre burde aldrig få lov til, at færdes ude i det fri samfund. Jeg kan huske i mine unge dage, hvor nogen i familien arbejde på Ebberødgård, Der havde de det forfærdelig, men flere af dem fik dog lov til, selv at rejse med tog på besøg hjemme hos forældrene. Så en løsning ser jeg ikke med det system vi har.


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #21   20. feb 2022 Alis skal vi ikke bare sige du får ret.
    Jeg taler jo kun ud fra mine oplevelser, og ikke som fagmand, men min datter er fagmand,
    og hende tror jeg mere på en mange andre.


Kommentér på:
Livsfarligt job.

Annonce