{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
430 visninger | Oprettet:

De første år i skolen. {{forumTopicSubject}}

Ja hvem husker ikke dem og ja jeg husker hvordan jeg begyndte i Nyboder skole og hvordan vi dengang kastede med hønseringe op imod en væg eller legede med kugler.
Når men som den dreng jeg var vild med pigerne og krudt i røven og et par på kassen af skoleinspektøren var det et kort visit.
Så jeg kom på Høng Børnehjem og startede så på Høng kommuneskole og den gang måtte lærerne godt tage fat endog slå og med krudt i røven og en være skarnsknægt gik der ikke lang tid før jeg blev trukket op ad gangen af en lærerinde og en lære og det endte med at jeg måtte på Sæby sygehus og sys i mine øre og min tid på Høng kommuneskole var kort - grundet det krudt blev jeg smidt ud og det var min forstander Hr. Stub der reddet mig og fik mig over på Høng Privatskole. (en anden historie).
de fleste af os husker jo historier fra de større børn og ligeså fra de voksende og om hvordan de på alverdens måder fik klø og hvordan der blev sagt Hr og Fru til lærerne - det blev der også i min tid.
Dette her var noget jeg kom i tanke om da jeg genså filmen Drømmen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De første år i skolen.
  • #2   14. feb 2022 Annella så ved du også hvor skønt der er/Var i Høng og omegn det var det bedste der skete for mig Børnehjemmet gav tryghed og Høng og oplandet tog godt imod en og da jeg kom til Høng i 1965/66 var der flere slagterbutikker - flere købmænd OSV. Høng var en hyggelig by smiley

• #3   14. feb 2022 Kom først i skole da jeg var 8 år, en streng tid da jeg stort set ikke ikke kunne læse et ord, mine tanker var et helt andet sted som at forme en virkelighed som man kender fra Internet - det kendte man så ikke dengang. Var på et bibliotek og så en bog om programmering - jeg kunne ikke læse den, men jeg kunne forstå koderne som logiske, hvis det giver mening hos jer. Men det døde den interesse - det var først senere det kom til virkelighed.

Så det jeg vil sige er at selvom man er en dumpap i skolen så behøver man ikke at være det i livet - man modnes forskelligt, nogen er knivskarpe i skolen og andre bare som nogle idioter. Men det sjove er at nogle gange er de knivsparke dem som sidder med en bøtte og tigger penge - imens at idioterne tager alt som samfundet tilbyder.

• #5   14. feb 2022 Annella

Har altid spekuleret på hvad uddannelse du har?

• #7   14. feb 2022 Her er min historie...

Var elendig i folkeskolen, gik ud i 9 klasse uden eksamen, arbejde på en Shell tank som kasserer og polerede af biler.

så ansat på en cykelfabrik everton, og endnu en Smith & Co. Så gik jeg i gang med en uddannelse hvor jeg skulle starte forfra, og endte med en HF, med speciale i fysik, det har jeg så ikke fået noget brug af. EDB skolen i Odense, 6 mdr i København for at lære Delphi programmering - Tietgen skolen om HTML, Data osv....

Forskellige Freelancer job indenfor programmering - så jeg har sejlet rundt imellem jobs indenfor programmering - hvor jeg nu er selvpensioneret og har dog nogle konsulent job nogle timer om ugen - man skal jo have tiden til at gå.

• #8   14. feb 2022 Polysl ja se bare du var god til IT men det var da ikke meget du ku lære om det i skolen smiley

• #9   14. feb 2022 Annella jeg tror du har haft et spændene liv og Jan Bonde Nielsen syntes jeg at huske har haft ejerskabet af B&W inden han rejste til England for mange år siden smiley

Kommentér på:
De første år i skolen.

Annonce