{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
297 visninger | Oprettet:

Bonus fest {{forumTopicSubject}}

Regeringen har givet sig selv en bonus på over 1 mill. som tak for det gode arbejde under pandemien. Belønningen er for at holde kæft og lyve og bedrage befolkningen for faktiske oplysninger.

//citat
I alt otte har fået den maksimale bonus på 75.000 kroner, mens andre har fået 70.000 eller 40.000. Kun en enkelt, Søren Andersen, som frem til november 2020 var fødevareminister Mogens Jensens særlige rådgiver, må nøjes med 25.000 i bonus. Han er netop genindtrådt i spinkorpset som rådgiver for Jesper Petersen.

De mange bonuskroner er udbetalt som et engangsvederlag 'ydet for indsats i perioden siden regeringsskiftet i sommeren 2019 frem til sommeren 2021', som det fremgår af en oversigt hos Økonomistyrelsen.
//citat slut

Sygehuse har også fået del i en milliard som skal fastholde folk i jobs - gæt hvem der fik glæde af den milliard? det er ikke frontpersonalet, men læger og folk i ledelsen. Pøblen skal ikke have noget måske en smule lommepenge.

Ministre griner helt hen til banken - imens at man sparker syge sygeplejersker ud fordi de er syge af Corona som de har fået for at passe Corona patienter.

Føj for helvede et råddent system.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bonus fest
  • #1   20. jan 2022 Jeg der må jeg medgive at jeg heller ikke syntes det er ok.

  • #2   22. jan 2022 Jeg har længe været både vred smiley og forarget over den konstante praksis med bonus ordninger. Hvilket gælder både i Folketinget, regioner og kommuner, i det hele taget den offentlige forvaltning.

    Det er simpelthen svineri med vore penge.

    Nogle bliver fyret fordi de har lavet noget møg, alligevel får de bonusser, trods de kan ha' kostet dyrt grundet deres adfærd.

    Undskyldningerne for at dem som sidder øverst i systemet får bonusser er mange og kreative.

    Det er også et problem at vi igennem længere tid har set hvordan fx. borgmestre og andre i høje stillinger altid melder sig syge med stress såsnart de bliver taget i at gøre forkerte ting.

    Stress er jo som oftest ikke noget de anerkender kan ske for deres medarbejdere eller længere nede i systemet.

    Ikke mindst er reglerne yderst gode for dem hvis de bliver sygemeldt.







  • #3   22. jan 2022 Cris7 ærlige folk kan også blive syge af stress - men ellers er jeg enig med dig smiley

  • #5   22. jan 2022 Ja, nogle sygeplejersker har fået bonus, andre er blevet glemt. Alle har deltaget og ydet en stor indsats, blevet flyttet rundt hvor der var/er behov. Derfor burde alle få del i bonus, eller ingen.

    Man kan ikke helt samligne den offentlige instans med den private.

    Men jeg giver dig ret i Alice, at der også er problemer omkring fx. bankers håndtering af aflønninger, bonusser, aftrædelsesordninger.

    Men alle disse ekstra penge som her og dér bliver udbetalt forskellige steder, er jo 'usynlige' når et regnskab præsenteres. Det er jo først efterfølgende, ved udbetalinger at de lige pludselig dukker op.

    Jeg har altid gået ind for faste lønninger. Fordi, er man ansat til at gøre et arbejde, så skal man gøre sit bedste.














  • #6   22. jan 2022 Regerings bonus på sygehuse har gives sygeplejersker ca, 1500 kr imens at læger får langt større beløb som 40.000 og helt op til 70.000 , man kalder det fastholdnings bonus, var det ideen med den milliard fra staten?

    Så dem som var frontpersonale under Corona- får et "spark i røven"


  • #8   22. jan 2022 Præsis Poly, du har fuldstændig ret.

    Man også har fejlet totalt ved at ignorere den gamle tjenestemandslov. Som jo var det som gjorde sygeplejerskerne vrede i deres kamp for mere i løn. Havde man været villig til at ændre på tingene, så kunne denne milliard ha' været en del af en aftale, med et mere tilfreds og stabilt beredskab.

    Dette er ikke ikke andet end en lappeløsning, her og nu. Så på set på den måde, så er en milliard tabt, og nyttesløs. For problemet er jo ikke løst!

    Politikkere bruger konstant lappeløsninger, istedet for at gå til bidet og ændre på det som er nødvendigt.

    Lappeløsninger er ekstremt kostbart, og noget møg!





  • #9   22. jan 2022 Alis

    Kan ikke komme med link, men vi har flere sygeplejsker i familien som har fået 1500 kr, hvor så læger har fået markant mere

    det er ikke første gang selv i 2001 røg der mere end 210 mill. hvor blev de af?

    2021 Man afsætter 1 milliard til presset sygehuse - hvor blev de af?

    Sygehuse er som afrika - et stort sort hul. pengene lander hos læger og ledelse.


  • #10   22. jan 2022 Befolkningen har de politikere, som de stemmer på.
    Når vi er så elendig kørende, så er der vel kun 2 muligheder:

    1: Vi er forkert på den herinde og kan ikke se politikernes gode egenskaber
    2: Mange sætter sig ikke ind i, hvad den politiker eller det politiske parti, de stemmer på, egentlig står for.

    Jeg tror, at mulighed 2 er mest sandsynlig. Mange stemmer på et parti af vanens magt, og de sætter sig slet ikke ind i, hvad partiet og dets mest fremmeste politikere egentlig står for.

    Hvis de stemte på personer, som har en mere ydmyg plads på opstillingslisterne, så ville der bestemt komme ganske andre oplevelser med politikerne.

    Om disse oplevelser så vil være bedre eller dårligere må stå hen i det uvisse....


Kommentér på:
Bonus fest

Annonce