{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Inger Støjberg effekten. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg tror faktisk ikke folketinget ved hvad de laver i denne sag og det vil gå helt galt hvis de stemmer Inger Støjberg ud af folketinget for ved det næste folketingsvalg vil de se det jeg kalder for Inger Støjberg effekten og jeg vil uden at ryste på hånden sige at hun vil få min stemme og jeg er ellers rød med iblandet hvidt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inger Støjberg effekten.
  • #2   16. dec 2021 Jeg vil helt bestemt give hende min stemme, og bliver hun formand for DF så melder jeg mig ind.

    Hun får en straffeattest som vare fra 2 - 5 år ekstern, men intern 10 år hos politi - det kommer an på hvordan man beregner alvorligheden af en dom.


  • #5   16. dec 2021 Hello Kitty jeg vil godt vædde på at Inger Støjberg bliver en stemmesluger ved det næste folketingsvalg smiley

  • #7   16. dec 2021 Jeg bestrider ikke at hun har gjort en kriminel handling.

    1. Hvis de kommer til Danmark som gift, kan de ikke adskilles - jeg er så i tvivl hvor grænsen går ifølge EU regler om alder.

    2. De kommer til Danmark og har et barn med på 6 år og hun er 19 år, så er det sket under andre love og vilkår.

    3. Alle skulle have en individuel behandling af deres sag.

    4. Hun har misbrugt sit ministeransvar

    Så klart at det må få konsekvenser som retten også fandt frem til. Så 2 Mdr. i fodlænke, så er tavlen vasket rent. Hun vil helt sikkert ryge ud som MF.

    Men hun vil komme tilbage til næste valg, det vil jeg æde min hat på. Hun har tusindvis af støtter i hele Danmark.

    **********************************************

    Jeg ser frem til næste rigsret mod Mette Fupski

    Hele hendes stab fik pludselig en anfald af Alzheimers og lyver mere end Münchausen som påstod han red på en kanonkugle hen over fjendens lejr.

    Der har været travlt i baglandet med at slette mette så der ikke er fejet en skid under gulvtæppet.

    Støjberg har ikke som Mette Fupski dækket sine spor, hun har tværdigmod stolt stået for sine principper og det er hendes force. Hun har gamblet - og tabt.


  • #8   17. dec 2021 Polysl sjovt nok tror jeg stadigt på at der har været barnebrude og ja til nr.3 smiley

  • #9   17. dec 2021 Dette udtalte Inger S til et samråd: "- Men der er dog ikke, som man måske kunne frygte, tale om, at der er ældre mænd, der har en mindreårig ægtefælle, sagde Inger Støjberg på samrådet."

    Inger S havde yderligere brugt et 'par' som eksempel. Her skulle pigen være 16 og manden 50 år. Hun vidste ikke hvorfra de kom, ej heller i hvilken by's asylcenter de boede.

    DR forsøgte ihærdigt at finde dette par, men forgæves. Man fandt kun eet 'par' der kunne matche, en pige på17 og en mand på 50. De var far og datter. De var fejlagtigt blevet opført som samlevende.

    Ifølge Folketingets Ombudsmand var det allerede før Støjbergs indgreb "fast praksis at skille parrene ad", hvis der var "mistanke om tvangsforhold". Der var allerede "skærpet underretningspligt i forhold til mindreårige"

    Inger S har 'manipuleret med en sag, der ikke helt holdt vand'. Men en sag som var populær, fordi ingen af os ønsker at barnebrude.

    Hun har så dumstædigt holdt fast i den, trods advarsler om at det var ulovligt og kunne føre til en sag.

    Hun er nu blevet gjort til 'martyr' af mange, og er endnu mere populær end før.














  • #10   17. dec 2021 Cris7 manipulation det findes der meget af og det må være fordi jeg er dum at jeg så må forstå det sådan - at hvis der så har været nogen barnebrude er de blevet fejet ind uden gulvtæppet - noget alla de dersens sms der ikke kan gendannes og enligt tænker jeg jo i hvorfor vi borger skal belemres med alt den stilling tagen.

  • #11   17. dec 2021 Mht. DF

    Da jeg første gang så at man ønskede Inger S som formand for DF, tænkte jeg, sikke dog en falliterklæring. Et parti som har været landets største, burde da kunne finde een inden for egne rækker!

    Og, ikke mindst een som ikke, (for lidt siden), var i et parti som var stor tilhænger af EU.

    DF som er STOR tilhænger i alle ting, af Lov og Orden. At man ikke kan gradbøje selvsamme.
    De ønsker at 'gradbøje' deres egne regler, så Inger S eller måske Messersmith kan blive formand?

    Pia Kjærgaard, som jeg næsten altid er enig med, for hun er fornuftig, er jeg ikke omkring dette spørgsmål om Inger S er værdig til at sidde i Folketinget.

    Pia Kjærsgaard mener at når det er Folketinget som har stemt for en Rigsret, så er det også Folketinget som kan sige god for at Inger S er værdi til at blive.
    Det er jo rigtigt, at det er Folketinget som bestemmer det.

    Men, hvilket signal sender det?

    Her er tale om en ubetinget fængselsstraf, om man kan li' det eller ej.

    Når man sidder i Folketinget skal man håndhæve Lov og Ret, lave nye/ændre osv. Dét kan man ganske enkelt ikke, når man sidder med en fængselsdom på skuldren.

    Så uanset hvor populær man er, så går den bare ikke. Man er ikke værdi længere.

    Pia Kjærsgaard og partiet ser nok lige nu mere på vælgeres gunst, fordi de desperat behøver dem, end på om det er retfærdigt eller ej.









  • #12   17. dec 2021 Nej Leon, jeg tror absolut ikke at du er dum. smiley

    Jeg tror bare at man nogen gange har tilbøjelighed til kun at læse det man ønsker, og ikke gå lidt mere i dybden med hvordan ting kan hænge sammen. Især når det kommer til politikkere.

    Lidt mere.

    På et samråd i Folketinget den 15. marts 2016 sagde Inger Støjberg, at den ældste ægtefælle til en mindreårig asylansøger var 32 år.

    Her var pigen kun 16, og jo dét er et problem. Havde der derimod været tale om fx. 30 og 46, så havde det været mere naturligt.

    Men der var kun denne ene sag, hvor der var så stor aldersforskel, så det var slet ikke det kæmpe problem som det blev gjort til.

    Politisk var det en vinder sag.



  • #13   17. dec 2021 Støjberg gjorde åbenbart noget, som var ulovligt, men moralsk rigtigt. Jeg mener, at kunne huske, at et af disse par, hvor pigen har takket Støjberg for "skilsmissen", ærgerligt at jeg ikke kan linke til det.

    Men som de fleste nok ved, så har vi nogle konventioner, der spænder ben for, hvad vi synes er rigtig og forkert, dem mener jeg vi skal arbejde på at komme ud af.


  • #14   17. dec 2021 Jeg har faktisk lige fundet denne enkelte sag.

    Den er fra 2015. Et Irans par. Pige 14, mand 28. Fætter og kusine.

    I starten protesterede pigen over at blive adskilt fra sin mand, men senere bad hun om skilsmisse.

    Ifølge pigens repræsentant på børnecenteret havde pigen ”fået øjnene op for et teenageliv”. Og pigen forklarede, at ægteskabet faktisk havde været arrangeret af hendes far, og at hun ”i starten ikke var villig”.





  • #15   17. dec 2021 Der skal helt klart gøres noget ved disse konventioner.

    Ikke mindst hvordan man ser på 'ret til familielivet'.

    Jeg var rasende da læste om denne dom:
    https://www.bt.dk/politik/far-doemt-for-paedofili-og-vold-mod-sine-doetre-kan-ikke-udvises-har-ret-til

    Det er jo IKKE den måde 'retten til familieliv' på nogen bør bruges.



  • #16   17. dec 2021 Tak for din research og jeg er lige så rasende. Jeg er også sikker på, hvis vi på nogen måde kan komme ud af disse konventioner, så ville der heller ikke blive disse sager, jeg synes godt denne her Rigsretsag kunne være undgået, men nu, hvor det er, som det er, så synes jeg ikke dommen svare til hændelsen, mindre kunne have gjort det, men det er så bare min personlig mening.

  • #17   18. dec 2021 Hele sagen var en skueproces og afgjort på forhånd - spild af skatteydernes penge.

    Hvordan havde man forestillet sig en højreorienteret politiker skulle få en fair rettergang når både hendes embedsmænd og rigsrettens 13 dommere i gennemsnit har været i uddannelsessystemet mere end 15 år hvor de alle som en er blevet pumpet fuld af den syge venstreradikale ideologi.
    Her var en bagatel sag der kunne blæses op og bruges til at skille sig af med en politisk modstander - en sag der i konventionsøjemed ikke engang havde resulteret i en løftet pegefinger fra EU.
    Akademikervælde er fællesbetegnelsen og bare vent til mink kommissionen kommer med deres redegørelse - så skal i bare se forskellen når det er en af deres egne der har skidt i nælderne - de venstreradikale løgnagtige skiderikker i slagter Mettes ministerium ville sikkert ofre deres gamle bedstemor for at holde slagteren ved magten smiley


  • #20   18. dec 2021 Cody N - Claus G vi er helt enig smiley

  • #21   19. dec 2021 Når retorikken ophøre så kommer racisme kortet, eller MeToo kortet, Eller krænkelse kortet , nazi kortet - jeg er spændt på hvad det næste kort kommer til at hedde. Bliver det jødekage kortet som er bagt i en gasovn?

  • #22   19. dec 2021 Alis #18

    Hvad siger du til denne version Alis ?

    En artikel af “professor” Cody:

    Citat "Alle vi, der støtter retsstaten og det danske demokrati, er oprørte. Hun har krævet, at alle mink incl. avlsdyr aflives omgående, selv om hendes embedsmænd ved adskillige lejligheder forklarede, at det kunne man ikke inden for lovens rammer. Ministeren insisterede imidlertid og truede sine embedsmænd til tavshed." citat slut

    Når en statsminister og embedsfolk bare kan slippe afsted med at skide på lov og ret, så er vores retssamfund og vores demokrati virkelig i fare.


  • #23   19. dec 2021 Cody

    Hvad værre er at man så laver en afstemning i folketinget som gør det lovligt, så grundloven bliver pisset på.


  • #25   20. dec 2021 Her var en bagatel sag der kunne blæses op og bruges til at skille sig af med en politisk modstander - en sag der i konventionsøjemed ikke engang havde resulteret i en løftet pegefinger fra EU. Jvf. Cody

    Er helt enig i at det startede som en bagatel sag, men mulige 'barnebrude' blev iforvejen afskildt hvis der var bare den mindste tvivl.

    Inger S derimod gjorde det til et STORT problem, som slet ikke eksisterede. Det var en politisk sag, en sag som hun vidste at alle ville finde forkert og støtte hende i.

    Da hun af en embedsmand fik af vide at konventionen ikke tillod det hun gjorde, var hendes svar: Så DU støtter barnebrude?

    Jeg forstår så ikke den undtagelse som kom senere. Ang. hvis nogen var gift ved Kongebrev?

    For asylansøgere kan vist ikke gifte sig, medmindre de har opnået asyl, eller?

    Uanset hvordan man vender og drejer det, så har Inger S direkte løjet overfor Folketinget, overtrådt Forvaltningsloven.

    Hun kunne selv ha' fratrådt som minister, og intet mere ville være sket.

    Men hun valgte at trodse alt og alle, hvilket førte til denne Rigsret.














  • #27   20. dec 2021 Cris7 læs lige denne som jeg har kopieret fra en anden debat.

    https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tekniske-oplysninger-er-nyt-bevis-i-rigsretten-stemmer-ikke-overens-med-forklaring

    Ubegribeligt at retten har valgt at bortse fra dette bevismateriale smiley

    Retten var en ren skueproces og Støjberg var dømt på forhånd af en udpræget venstreradikal rigsret.
    De politisk udpegede dommere fra ex. V, K og LA repræsenterede bestemt ikke holdningerne i partiets bagland, men har utvivlsomt dømt som de fik besked på.


  • #28   20. dec 2021 Cody N tak for kigget smiley

  • #29   20. dec 2021 Cris7 hvis Inger Støjberg har løjet i folketinget tænker jeg på om man overhoved vil kunne finde en folketingspolitiker som ikke på et eller andet tidspunkt har omgået sandheden på en letsindigt måde smiley

  • #30   24. dec 2021 Fuldstændigt rigtig Leon, at flere har løjet for Folketinget.

    De har så fået en 'næse' eller valgt at 'gå' selv.

    Inger S, blev ved med at lyve, omtalte ikke notatet. Sagde at hun gerne tog en sag for sin handling, hvilket jo så blev konsekvensen.

    Bare fordi man er yderst populær, så ændrer det ikke på at Inger S, blev ved med at henholde, lyve og overtråde loven som minister.




  • #31   25. dec 2021 Cris7 hvis det er normalt at give en næste for at lyve over for folketinget så ser jeg jo ingen grund til at der sku en rigsret til og Inger Støjberg har kun gjort det en vær vil gøre i Kongeriget Danmark og hvis ku der gives en næste til Inger Støjberg som et plaster på såret så resten af folketinget ku få ro på smiley

  • #33   25. dec 2021 Alis

    Man kan godt have sine holdninger til en dom, selvom man ikke mener den er rimelig. OG hun kan sagtens med sine holdninger og meninger skrive under på grundloven endnu engang.

    Masser af ministre har givet manglende oplysninger eller urigtige til folketinget, uden det har haft større konsekvenser. Men igen er det op til folketinget at køre sagen videre og stemme om der skal være en rigsret.

    Så elastikken er uden ende - det kommer an på hvor politisk vellidt man er - hvis man vil have en ud så køres sagen helt ud i sidste konsekvens. Så er det som om at sagligheden er væk og man kun kigger på kammerateriet og hvad de kan gøre for et parti eller flere.

    Støjberg sagen kunne havde været undgået hvis hun på et tidligt tidspunkt havde indset at hendes ordre er dybt ulovlig - og rettet ind.


  • #35   25. dec 2021 Alis C hvis du fulgte med på dagen og de citater fra dengang det forgik - hørte du jo hvordan alle var enig med Inger Støjberg - nu vasker de hænder smiley

  • #37   25. dec 2021 Alis C netop den dag var jeg på netop for at høre de forskellige tale smiley

  • #39   31. dec 2021 Claus G er det ikke det der kaldes for selektiv hørelse smiley

Kommentér på:
Inger Støjberg effekten.

Annonce