{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
312 visninger | Oprettet:

Der loves igen billige boliger. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg så lige hurtigt at der loves nye og billige boliger i de større byer og jeg tænker på hvorfor befolkningen ikke er med til at bestemme hvordan Danmark skal se ud og mit gæt må være at ja alle gerne vil have en god og billig bolig - men vil vi ikke også have busser i alle landdistrikterne i ved ligesom i de gode gamle dage og de fleste ønsker også billig strøm og varme + vand og alt skal selvfølelig ligge i grønne områder med en smuk natur.
Jeg ved jo at de fleste lejeboliger er pålagt at skulle spare 1,5 milliard og det kan jeg jo se gøre rigtigt ondt i boligselskaberne og hvor der sparres ind til benet - så hvordan det kan gå i harmoni med nye billige boliger kunne jeg nu godt tænke mig at se.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der loves igen billige boliger.
  • #1   21. sep 2021 Håndværkerparken er bevis på god gammel byggestil, de boliger som skal være billige vil nok ikke bestå af mursten, men af gasbeton, beklædt med et eller grimt yderlag som man tror ser smart ud. Men det er billigt, En murer sagde engang at mursten er det bedste - boligen kunne ånde, og indeklimaet var bedre.

    Man læser tit om svamp og mug i den nye billige byggestil fordi de bliver for tætte.

    Nu bor jeg selv i et gammel murstens etage ejendom, bygget lige efter krigen. Her har aldrig i min tid 1983 - været eksempler på skimmelsvamp som skyldes fugtskader eller dårlig udluftning.


  • #2   21. sep 2021 Polysl det jeg ikke kan få til at hænge sammen er at der sparres hos de almennyttige boligselskaber og at der så loves billige boliger i storbyerne og jeg kan ikke finde harmonien i det.

  • #3   21. sep 2021 Genopliv barakbyerne som alle har råd til.
    Svenskerhusene var træbarakker i en god kvalitet og mange af dem beboes den dag idag forskellige steder i landet.

    https://kbhbilleder.dk/s%C3%B8g?q=%22Husvildeboliger%22

    Problemet er nok de sikkerheds og plads krav der stilles til boliger idag smiley


  • #4   21. sep 2021 Leon

    Så skal kommunen i storbyer sætte grænsen for hvad det koster for en lejebolig, men det kommer igen tilbage som en boomerang med lorte bolig, som folk bliver syge af at bo i.

    Se den slags er kommunen total ligeglad med. Bare bank en gang lort op til en billig pris, og hvem bliver sorteper? det gør kommunen, det er nemt at love, men på længere sigt bliver det dyrt.


  • #5   21. sep 2021 Cody N det vil da være en god ide og så er de jo miljøvenlige og en lille stue + et kammer + wc/bad + et lille køkken som kunne være bolig for et par og jeg tænker på hvor hurtigt de kunne sættes op og der kunne så være nogen der var større - men tak for kigget på de svenske træboliger smiley

  • #6   21. sep 2021 Polysl træboliger er da en god ting og ja ting kan laves for billigt men jeg tænker i hvordan vejret i Sverige er mere barsk end i Danmark så de må kunne bruges smiley

  • #7   21. sep 2021 Leon

    Nej, der er for meget vedligeholdelse med hus af træ, Hvis det at bygge i træ var et orakel så ville alle boliger være bygget i træ. Træ er ikke billig i forhold til gasbeton og en eller andet plade af beton uden på. Træ boliger er mere for dem som vil noget andet.


  • #8   21. sep 2021 Polysl jeg tænker i hvordan der er flyveaske i beton altså også i gasbeton (der er en aldersgrænse for hvor gammel du skal være for at arbejde med flyveaske) + jeg syntes at huske at der findes utroligt mange bygninger med PCB som jo høre til i blandt verdens farligste giftstoffer smiley

Kommentér på:
Der loves igen billige boliger.

Annonce