{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
238 visninger | Oprettet:

Handicap - Konsulenter - ingen harmoni. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg kom lige til at læse en smule om hvordan Danmarks handicappet ikke længere kan få den hjælp de har behov for + jeg læste om hvordan de handicappet fik konsulentbesøg (en tidstager) der skulle se hvor (hurtigt) lang tid det tog for den handicappet for et toiletbesøg og ligeså var tidstageren også på da den handicappet skulle i bad.
Et konsulentbesøg kan da ikke være billigt (for ved at gøre brug af titlen konsulent kan der vel lægges 100% oveni lønnen).
Jeg er sikker på at vi alle ønsker de handicappet alt godt og at vi er mange som har oplevet en eller anden form for handicap og derved kan være med i kampen for at handicappet skal have det godt og ligeså et værdigt liv.
Og nej det hjælper jo ikke noget at vente på at kæmpe til efter at man har fået et handicap (for der er det jo ikke sikkert at folk har overskud til sådan kamp.
Så ja jeg kan kun til sidst tænke i hvor er Danmarks velfærdssystem det vores forældre og bedsteforældre kæmpet for - findes der nogen der har en mening.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handicap - Konsulenter - ingen harmoni.
  • #1   13. jun 2021 Jeg kan huske før Mette Fup blev statsmedister, lovede hun at se på og skære ned på konsulenter i kommuner.

    Nu hvor hun er statsmedister så vælter hun rundt i konsulenter. Så det har lange udsigter før at kommuner finder ud af at det slet ikke er en besparelse - selvom en på 12 år kan se at det er dyrere.

    Flere har talt om at kommuner skal spare på de hundedyre konsulenter i de sidste 10 år , og ikke en skid er sket. Det er bedre at uddanne deres egne folk - til tider kan man næsten lugte den indspished som foregår i kommuner med at ansætte konsulenter, jeg kan ikke se andre muligheder - og der har da også været en del omkring det emne som er på grænsen af korruption.

    Jeg kan huske den her gamle tegning fra 1930'erne - tror jeg, med at en gris med høj hat bliver kradset på ryggen af en anden med høj hat. Så problemet er ikke ukendt og så for næsten 100 år siden.

    Men helt at undgå konsulenter kan en kommune ikke da det kan være indenfor det juridiske eller som til projektering af vejprojekter.

    Skønsmæssigt bruger en kommune mellem 150 til 200 millioner på konsulenter om året - specielt Aarhus og København.


  • #2   13. jun 2021 Polysl tror du at 150 til 200 millioner på konsulenter kan gøre det og jeg kan godt li din tale om grisene smiley

Kommentér på:
Handicap - Konsulenter - ingen harmoni.

Annonce