{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
336 visninger | Oprettet:

Klima drømmen {{forumTopicSubject}}

Man kan høre at flere har gode intentioner vedrørende at mindske CO2 på 70% frem til 2025 - 2030 i debatten.

Landbruget ses som den store bandit hvor man næsen udskammer den for ikke at ville følge teknikken. Men sandheden er at det gør de, men man kan ikke blive ved med at hælde udgifter ud over landbruget i CO2's hellige navn.

Der er gang i forskning, men igen sandheden er at man bliver ved med at reducerer pengene til miljø forskning med 2% om året - det giver ingen mening når regeringens mål ​er at være de førende indenfor reduktion.

Alene landbruget får kun 700 millioner som svarer til en krone ud af en million - når man tænker på de enorme udgifter der skal til for at nå målet.

Men er teknologien klar - NEJ - i Debatten er bare fuld af varm luft og hypotetiske drømme som høre til i Nirvana. Man siger at teknikken er der - men igen sandheden er at det er den ikke, teknikken kan virke på laboratorie niveau, men kender ikke hvad der sker i stor skala.

Man kan lave en sammenligning med at udvikle software, den Beta kan virke fint i et lukket system under udvikling men man kender ikke resultatet når det sendes ud til en masse mennesker, folks brug af softwaren er forskellig, og man kan ikke tage alle forbehold for om folk bruger det forkert og derfor ikke udnyttet dets potentiale.

Det kommer også frem at hvis man presser landbruget for meget så bliver produktionen flyttet til udlandet som Rumænien, polen osv.. hvor der ingen kontrol er i klima spørgsmålet. Faktisk rager det de lande. De er bare glade for at få en virksomhed som hælder milliarder til lands BNP.

Man ser gerne at danskere spiser mindre kød og de mest ihærdige er at man bare lever at en græsmark - fint - så er der ikke et CO2 udslip fra landbruget. Men problemet er så at al den vi spare drukner i det som kommer til vores land fra udlandet hvor det rager dem at spare på CO2.

Rationer kød er ideen hvor det skal være et luksus produkt fra bæredygtige produktioner. WOW - Hjernedødt - så kan vi rigtig få flyttet klasserne i samfundet hvor middelklassen og overklassen svælger i kød og underklassen spiser græsplæne.

Nu skal man tænke på at lave grønt udelukkende til mennesker på marker, udsulter jorden - for den har brug for at ligge brak så den kan komme sig til næste produktion. Så hvor er så ideen - når de siger at fjerner man kødproduktion så er der masser af marker til at producere græsplæne som foder til mennesker.

Hvor må det være rart at sidde med regneark på kontoret og aldrig har været ude og trådt i en ko lort.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klima drømmen
  • #2   8. maj 2021 Polysl jeg er enig mede dig og landmændene har altid været udskældt og hvis det ikke er for det ene så for det andet eksempelvis kan en bybo der flytter på landet ikke forstå at der kan lugte af gylle og jeg har dog hørt at frabrikker som flyttet til udlandet kom hjem igen og kan ikke lige huske årsagen.

  • #3   8. maj 2021 Alis C fordi du har været vegetar i over 30.år behøves vi andre jo ikke at blive det og ja jeg syntes også om økologi men vi kan jo ikke dyrke økogrønt som giver et mindre udbytte samtidigt med at jordens befolkning vokser med en million mennesker om dagen og sulten mennesker giver uro og jeg så du skrev om mennesker som er dumme - hvem er dommer i sådan sag - men ok din tale om veganer har gjort mig sulten så jeg vil lave nogle hakkebøffer smiley

  • #4   8. maj 2021 Alis

    Jeg er enig i dele af din kommentar, men Danmark er faktisk det land i verden som spiser mindst kød - Jeg kan forstille mig at de største kødspisere er USA og KINA.

    Der er ikke noget mere lækkert at spise båndpasta med frisk bailikum - eller en selleri bøf.

    Jeg har lige været på det ugentlige marked hvor der var kommet en vogn som sælger grisebasse, oksekød og lamme bøffer - jeg skulle lige have et par lammebøffer af den nette sum af 69 kr. Fra et bæredygtigt landbrug. - glæder mig -

    Men Vermund kom også med en god finte, som at hun ikke ser at man poster regningen på klima ned i hovedet på landbruget. Det giver mening og er logisk - ellers vil vi se at hele vores kød produktion flytter ud af landet og man mister en masse milliarder, som man ikke kan tjene hjem ved at sælge græsplæne. Det regnestykke kom ikke frem - men med lidt forstand kan kan godt se at det ikke er en guldgrube - og så må man jo hente dem et andet sted - igen - hvor mon?

    Så kan man jo hykler som flere af det panel gjorde, med deres pløk åndssvage drømmerier som ikke har bund i virkeligheden.


  • #6   8. maj 2021 Alis

    Hvad med alle Danmarks vilde dyr, de udleder nok mere CO2 end alle vores landbrug, når de prutter eller skider. - Skal de så have banket en korkprop op i røven for at Mette Fup kan sige vi er CO2 neutral i 2030 - ? For det passer jo ikke - landet i sig selv producerer CO2 på mange måder - nu er det så bare landbruget man lige falder over - fordi nogle af hendes vælgere ikke bryder sig af lugten af penge på landet.

    Al den her klima diskussion er så fuld af hykleri og egen interesse at det skriger til himlen.


  • #8   8. maj 2021 Det er som med tro, nogle vil gerne have at deres tro bliver min tro, vegetarer, veganere vil gerne gøre op med min indtagelse af kød protein. Det er næsten blevet en religion.

    Og nu vil partier også skyde sig selv i foden , begræns kvæghold, fjern kvæghold, så er den hellige sten fundet og sat på hovedet af Mette Fup.

    Ikke nok man skal undgå Arla som i den grad støtter terror med alle deres halal certifikater - man skal også kigge på producenter af forskellige producenter så man ikke er med til at sammen med Arla støtter den Arabiske Liga.

    Men det løser jo sig selv når der ikke er noget som helst kvæghold andet bæredygtige som koster en formue og ikke har en klaphat med en sort bog fra helvede som forbander alt som ikke er dansk.

    Det så jeg gerne som en realitet - så kan de klaphatte importerer deres halal kød fra udlandet som så koster 4 gange så meget.


  • #9   8. maj 2021 Alis

    Vrøvl. landmænd har selv sagt at de er nød til at ligge marker brak til næste beplantning så den kan tilføres ny næring til afgrøden.

    I øvrigt ville det være umulig at alle marker skal være økologisk, økologi kan ikke få samme udbytte og sikre hele Danmarks befolkning. Kig på de øko varer i butikker så bliver i overrasket - og kan man være sikker på at de er øko varer som importeres? Flere i udlandet er snuppet med svindel med øko produktion.


  • #10   8. maj 2021 Alis C jeg så også gerne at co2-en blev sat langt ned - men hvor meget co2 udgør selve mennesket i udslip og ja tænk hvis vi på et splitsekund kunne stoppe de ekstreme storme - orkaner - cykloner - skovbrande - oversvømmelser - lynstorme - regnestorme og ja general kunne det siges sådan her den ekstreme klimaforandringer og så tænker jeg på at Danmark har haft den koldeste April i 30.år og jeg tænker så på hvorfor verden gang på gang tænker i nytænkning så som vindmøller - vandenergi - solenergi - jordvarme og Atomkraft og måske vi skulle til at tænke i hvilken energi vi skal satse på og jeg tænker stille i atomkraft som jo kun er dårligt når ulykken sker.

  • #12   9. maj 2021 Alis C tænk hvis vi med et knips med to finger kunne gøre at vi fik opfyldt et ønsk ej hvor skulle der knipses med finger og alt har sin pris også at skulle gøre landbruget økologisk - ekstrem høje priser og mindre mad til jordens befolkning - jeg så et program om varme fra vulkaner og jeg tænker gerne grønt og et Atomkraftværk kan jo ligge midt i en skov og mange af de grønne energier fylder altså ret meget smiley

  • #13   9. maj 2021 Vi har set hvor galt det går med atomkraft, det er sjældent det sker, men graden er katastrofal når det sker.

    Hvis vi fik en ulykke ala Tjernobyl - så er hele Danmark ubeboeligt. Den risiko tror jeg ikke politikere tør tage.

    Så har vi problematikken med restproduktet, som tager mange tusinde år før det er nedbrudt.

    Næ...Lad os vente til Thorium kraftværker er fuld udviklet. Det er et naturlig grundstof som bruges i industrien, da det har et smeltepunkt på 3300 grader. Efter forlydende er affaldet 1000 gange mindre farlig en uran.

    Problemet er at skaffe penge til forskning, USA har en thorium generator kørende - men stadig er det hele meget teoretisk.

    Hvor meget energi er der i en Thorium kugle på størrelse med en golfbold.? Der er så meget energi at en Thorium kugle kan forsyne et menneske med energi i hele deres liv.

    Men ingen roser uden torne, for hvordan får man fat i så meget Thorium? Det kan udvikles ved at omdanne Uran - 233 til Thorium - men fordelen er at så kan man genbruge alle de brændsels stave som man gemmer i depoter.

    Kan man så ikke bare udvinde det - nu når det er et naturlig grundstof?

    Jo - det kan man, men der er et forsigtig skøn at der er 2,6 mill tons i verden, så omkostningerne for at udvinde det ville ikke kunne svare sig - hvis man tænker på at alle lande i verden laver thorium reaktorer.

    Den teknik vi har i dag med vindmøller og solceller ser jeg som en momentan fiks ide, da den ikke kan lagre energi - for skulle man have en vedvarende forsyning så skal hele Danmark lige en skov af vindmøller og solceller og det tror jeg ikke danskere vil blive glade for.

    Så man må kigge på alternative energier udover dem vi bruger i dag.


  • #14   9. maj 2021 Polysl jaaa Tjernobyl er blevet et kæmpe eksperiment efter den ulykke og ja Atomkraft har udviklet sig siden og igen det dersens Thorium du taler om vil jo nok gøre underværker når de begynder at bruge det og ja ingen vil have en solcelle park i sin baghave ej heller en vindmøllepark - men de vil gerne have den grønne energi og hvad med den materiale vindmøllerne er lavet af - det er jo heller ikke særligt grønt.

Kommentér på:
Klima drømmen

Annonce