{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Magtens elite {{forumTopicSubject}}

Den pandemi er kommet til magthavere som et kys, nu kan man få indført en masse love som ellers ikke ville kunne lade sig gøre uden en pandemi.

Over hele verden bruger ledere deres magt til at begrænse ytringsfrihed i pandemiens hellige navn. Unge i Danmark vil ikke finde sig i mere så de går til modværge som at kalde en fest en demonstration - men det hul skal Mette tyran snart få lukket og, så kan vi få brændt resten af grundloven af som et stykke lokums papir.

Dengang terrorloven blev vedtaget kunne politi bare kalde det terror relateret og banke folks døre ind med en rambuk og gå ind i folks bolig - uden man på nogen måde kan sagsøge, fordi de ikke har en dommerkendelse.

Alle kriser bruges til at at snitte lidt af på friheden indtil man møder den anden ende som til slut betyder diktatur.

Skat kan kan ikke vade ind af ens gadedør uden en dommerkendelse, men de kan vade ind i folks haver uden en dommerkendelse.

Nu har man åbnet op for de liberale erhverv, men kun adgang til dem som er testet eller som i bedste DDR stil, har papirerne i orden.

Mette Tyran sagde engang at man ikke skal opdele landet i A og B - Hvad Fanden er det hun så gør her?

Jamen de kan sgu da bare lade sig teste og stå i 5 timer i minus grader så der klar til den store åbning - ja det kan de - og folk kan også stå og få en influenza, men det tænker den lede kælling ikke på. Hun skal ikke flytte sig flere kilometer hen til et testcenter hvor køen er mega lang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Magtens elite
  • #1   7. apr 2021 Mette Tyran sagde engang at man ikke skal opdele landet i A og B - Hvad Fanden er det hun så gør her?


    Lader folk tage ansvar for deres valg.
    Alle har et frit personligt valg. Og et hvert tilvalg medfører et fravalg; det er en endegyldig sandhed, for ingen kan vælge både til og fra på samme tid.

    Nu er det så op til hver enkelt borger at vælge, hvad man vil - og derefter leve med sine tilvalg og sine fravalg.


  • #2   7. apr 2021 Polysl jeg syntes også at ventetiden er forlang ved de testcenter.

  • #3   7. apr 2021 Leon/peter

    Det som er det værste er at de som er gangbesværet eller ikke kan overskue at rejse flere kilometer - måske af økonomiske grunde, de bliver taberne i det her show som Mette shit ikke har en skid styr på. Igen bliver der ikke taget hensyn til de ældre, men dem som gerne og kan stå oprejst i flere timer.

    FØJ.


  • #4   7. apr 2021 Det har I så ret i.
    Testmuligheder og testkapacitet skal øges voldsomt. Bl.a. skal der flere kørende teams, som kan køre ud til gangbesværede og ældre.


  • #6   7. apr 2021 Alis

    Som sædvanlig sejler du hen over problemet med det ældre, som ikke kan stå oprejst i flere timer og vente på at få en pind i næsen og helt ned i røven.

    Der er ca. 20% som føler sig kørt af sporet, ikke en kæft vogn i miles omkreds. De gamle idioter kan sgu da bare taget toget, bussen, bilen - og når de kommer til stedet så er køen 100 meter lang. Ikke noget med et telt hvor de udsatte ældre kan være imens de venter, næ - de skal sgu bare stå udenfor i minus grader - det er de færreste ældre som kan stå op i flere timer. Nå - har du ikke taget din stol med, det er sørme ærgerligt, så må du sgu bare stå op dit gamle røvhul.


  • #8   7. apr 2021 Jaaaa jeg må jo sige at der ikke findes en manuel om corona så lige der vil jeg godt forsvare Statsministeren og hvis i ser hvordan det går i Brasilien forstår jeg godt hvis Statsministeren er forsigtig - men jeg er også glad for at der bliver åbnet op og det samtidigt med at jeg ikke dagligt gider høre om at ulven kommer smiley

  • #9   7. apr 2021 Leon

    Det rager mig en høstblomst hvad der sker i andre lande, det her med at sammenligne er tåbeligt, da flere parameter er forskellige , som kultur, religion, adfærd. Regeringen skal ikke kigge på andre lande - så de glemmer hvad der skal ske her.

    Hele forløbet er så latterlig at man korser sig, man lukker Jylland ned, men da smittetallet eksplodere i hovedstaden og vestegenen så skulle man ikke have kringlet noget fordi der var så mange fra sandkassen som jo er deres kernevælgere. Så det vil sige at der faktisk gik politik i det.


  • #10   7. apr 2021 Alis C: og som sædvanlig kan du ikke se, at de, der ikke kan stå i en lang kø, de må blive hjemme! Der er ingen, der tvinger dem.


    Vi er så rigt et samfund, at denne holdning ikke hører nogen steder hjemme. Når vi kræver tests for at kunne deltage i almindelige hverdagsaktiviteter, som fx. frisørbesøg, massør, etc., så må vi som samfund også give ALLE mulighed for at blive testet på en ordenligt og respektfuld måde.

    Selvfølgelig skal der være mulighed for, at man kan blive testet på en måde, som man kan være med til.


  • #11   7. apr 2021 Peter

    Den sad lige i skabet din kommentar.

    Det sjove er at Alis altid plædere for at vi er et rigt samfund med økonomisk råderum for de svage. Det harmonere ikke lige med hendes kommentar som om at - Nå kan du ikke gå så må du kravle eller bare blive hjemme. Her fik vi sgu vist hvor kold hun er og tager fokus på sig selv.


  • #13   7. apr 2021 Hvad i alverden har skattelettelser med forbedring af sundhedssektoren? - det lyder som det rene vrøvl.

  • #15   8. apr 2021 //citat
    Så skaf os nogle skattelettelser til at forbedre hele sundhedssektoren.
    //citat slut

    Det forklare ikke det vrøvl.

    Så din logik er, at jo flere skattelettelser man laver jo bedre bliver sundhedsvæsnet - Jeg troede slet ikke at skattelettelser - altså borgers penge bliver afleveret af borget til kommunen så de kan forbedre sundhedsvæsnet. Så er det jo ikke en skattelettelse men en skatte forhøjelse.


  • #17   8. apr 2021 Helt ærligt Alis...

    Man kan ikke forsætte med at lave skatteforhøjelser for folk betaler faktisk 75% af deres løn i skat + når du handler ind, køber bil, har en bil osv..

    Skatte forhøjelser rammer især de svage, for de andre middelklassen og op efter er sgu ligeglade - de skal nok finde omveje. De omveje kan folk ikke på FTP, pension, bistand, udrednings ydelse. Så med højere skatter gør man bare bunden endnu mere fattige.

    For mit vedkommende kan jeg skubbe min folkepension som så giver en højere folkepension - så imens man forringer folkepensionen for andre så beriger de den for mig. Dog kan jeg kun skubbe den i 10 år.


  • #20   8. apr 2021 Alis #18

    citat
    Du vælger helt bevidst at lade ældre mennesker stå i kø til testcentre fordi du ikke vil betale hvad det koster i skat at sørge for bedre
    //citat slut

    Hvorfor giver du mig skylden for det? Jeg kan ikke gøre noget som helst - andet påpege at regeringen har haft masser af tid til at sørge for de ældre kan få deres test - uden de skal stå op i timevis eller stå i minus grader. Jeg betaler min skat som alle andre, og da jeg ikke står for fordelingen så kan du fandme ikke give mig skylden.

    Man skal fandme ikke have en eksamen i klamhuggeri for at sætte nogle telte op som er opvarmet med stole. Men det har kommunen sparet væk - og jeg tror som standard at de er skide ligeglade.

    Og nu er der jo vigtigere ting på dagsordenen som nye motorveje og broer til milliarder og så kan man ikke bruge en smule på at de gamle kan sidde ned og få varmen.

    Det er din røverøde shit regering.


  • #23   8. apr 2021 Alis #21

    Næ det var i slutningen af 90'erne og ind i år 2000 at folk begyndte at høvle på de svage.

    80'erne var det fede år hvor alle med en burka kunne få en FTP som man uddelte i grams.

    I slutningen af 80'erne og ind i 90'erne begynde man at bemærke den store forskel at dem med tørklæder og burka kom først i køen for at få en FTP - og dem uden arme og ben blev sat bagerst af kommuner. Allerede dengang var man berøringsangst over for de hættemåger som hulkende kunne fortælle deres løgn historier om tæsk hvis de tog job eller kom i aktivering. Dengang startede det med at bearbejde sagsbehandlere så de gav stemplet. FTP.

    Heldigvis kan de kutte klædte ikke komme med deres hulke historie mere for det er man ligeglade med. Vil de ikke - så er der ingen penge. Hvis de havde gjort det noget før så kunn vi spare milliarder som så kunne bruges der hvor behovet er.


  • #24   8. apr 2021 #20 Alis

    Jeg betaler den skat som jeg skal -

    Du skriver penge penge penge-

    hvorfor er man så begyndt at forhandle om motorveje og broer til milliarder hvis der ikke er penge nok?


Kommentér på:
Magtens elite

Annonce