{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minkerstatning til skattelyfirma
  • #2   28. jan 2021 Mink-konge scorer kassen

    Formanden for Danske Minkavlere, Tage Pedersen, og hans familie kan få over 100 millioner kroner i erstatning, viser Ekstra Bladets opgørelse.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/mink-konge-scorer-kassen/8443575?fbclid=IwAR1lutTu3WwdWfVXd8X84GztamBjNJX9sdhIelJLrX53qzVzJ8-Mu1m2d_A


  • #3   28. jan 2021 Utroligt at S og SF er hoppet med på denne mørkeblå galej.
    Der bliver jo ingen penge tilbage til de reelt nødlidende.
    10 års erstatning til et erhverv, der i forvejen var under afvikling.
    Mink Koncentrationslejrene med gaskamrene burde have været lukket for 10 år siden.

    Og DFs mærkesag er dyrevelfærd.
    Men gælder åbenbart kun katte og hunde. Vorherretilhest. En ren parodi.


  • #6   29. jan 2021 Resistens betyder øget modstandskraft mod f.eks. vacciner - det er så ikke tilfældet her da den vaccine vi har, virker på begge typer af Corona. Hvis vi tager Israel så har de allerede vaccineret 30% af befolkningen, og meget få er siden blevet indlagt. Så fakta må være at den ikke er resistens.

    Hos nogle mennesker kan den være resistens, som skyldes fysiske ting, på samme måde som influenza vaccine som heller ikke virker på alle i befolkningen - eller antibiotika.


  • #7   29. jan 2021 Jeg er forbløffet over hvor stor hjælp mink producenter får, da man kan læse at at stort set alle havde et underskud i 2019 på 700.000 kr.

    Det må så betyde at man har hældt penge over en kam og ikke behandlet sagerne individuelt.

    Lugter det lidt af dårlig samvittighed?

    Erstatningen er skattefri, så den er i grunden helt uhørt stor og forgylder en del minkavlere som ikke klager over den rundhåndethed for de kan så sidde med gennemsnit 3 millioner kr når alt er betalt af skyld - flere ville alligevel været gået konkurs så minkavlere klapper sig på låret over hvor heldige de er.

    Beløbet kan endda blive meget større da man ikke endnu har opgjort den bonus slagtning - så her ryger nok omkring 500.000 oveni erstatningen.

    Regeringen er endda så frække at man er begyndt at kræve penge tilbage fra 1 hjælpepakker som frisører - som ikke har en jordisk chance for at betale da deres erhverv helt tiden bliver lukket ned.


  • #9   29. jan 2021 Alis

    Bare rolig man gør som i Sverige, man henter pengene hos FTP og pensionister ved at nedsætte deres pension - så de går fra hus og hjem - som så overtages af af Muhammed med 9 børn.

    Sveriges pensionister er her kåret som nordens fattigste, som må hutle sig igennem hverdagen og sove i busser og skure for at overleve. Det kan man så takke den omfattende indvandring som har presset kommuner til at nedsætte pensionen til et minimum for at få råd til at installere Muhammed og 9 børn i en 5 værelses lejlighed.

    Gu hvor er jeg glad for at selvpensionerer mig . Jeg har stadig 3 år til min pension som jeg naturligvis vil sige fra, da man optjener point og dermed en større folkepension når det bliver aktuelt.

    Men jeg er sikker på du gerne vil afgive en del af din pension for at Muhammed kan lege med sit cigarkasse apparat nede i Ghettoen.


  • #10   29. jan 2021 Agent A38 ja det er sku utroligt hvad der kan lade sig gøre i Danmark smiley

  • #12   29. jan 2021 Alice

    Du burde få tilskud til en blindestok, værre vås skal man godt nok lede længe efter. Men bliv du bare nede i din kælder og fantaser der i dit fatamorgana.

    Svenske kommuner melder selv ud at de må skære i pensionen fordi de her flygtninge som du siger: spiser ikke meget.


  • #17   29. jan 2021 Claus

    Det er derfor at regeringen har givet en historisk stor erstatning, som følge af at de nu ved at de har skidt i egen rede. Hele affæren er gjort semantisk for at fjerne fokus på Mette Fup som den skyldige.

    Hun undskylder ikke at have lavet et lovbrud, hun undskylder på regeringen vegne, for at sige at hun er den rene Teresa og pave i samme skikkelse.

    Hendes nikkedukker i hendes kriminelle kartel siger at hun ikke har begået lovbrud, men vil ikke svare på hvorfor der blev lavet en hastelov som gjorde det lovligt - hvis det ikke var ulovligt.???

    OG nu har hun købt noget skrammel vaccine som ikke er testes til folk over 65 år, som i grunden er dem som har mere behov for den end dem under 65 år. Det siges at Vaccinen kun har en effekt på under 60%.


  • #19   30. jan 2021 Alis

    Kan du svare på hvorfor man lavede en hastelov om nedslagtning af mink, hvis hun ikke har begået nogen lovbrud.?

    Selv førende jurister siger sat Mette Fup har brudt grundloven.


  • #21   30. jan 2021 Uanset hvilken regering vi har haft så har man altid skruet på velfærden, med besparelser, kommuner udliciterer og når de går konkurs så sidder kommunen med regningen og logistikken som når regnskabet er gjort op en meget dyrere løsning. Så får gamle Anna kun skiftet bleen hver anden dag og får liggesår og har det elendigt - så laver man delbetalinger af hjemmehjælp for at spare, som for nogle slet ikke har råd til, så de får kun gjort sporadisk rent.

    Så kommer det latterlige at de hjælpere som køber ind for de gamle ikke har pligt til at sætte varer i køleskabet, så de står på køkkenbordet og bliver fordærvet - men så spare man et helt minut og den gamle en dårlig mave.

    Plejehjem er for dem som lige er på vippen til at kradse af, og ligegyldigheden blomstrer vildt når der lige pludselig mangler en gammel som har Alzheimer. Et plejehjem gjorde ikke noget ved den kælderskakt som gamle Anna faldt ned af i første omgang, heller ikke 2 gang, og 3 gang er det ligegyldigt for her døde Anna nemlig af sit fald. På trods af påtaler om at stramme røvballerne op fra plejere så forsætter de med at svine de gamle til og laver sten saks papir om hvem der skal skifte ble og vaske numse..

    Ligegyldigheden forsætter selv under Coronaen, hvor personalet på plejehjem åbenbart er så uintelligente at de skider på sikkerheden - og de gamle døde i hobevis, men heller ikke her strammede man op, men forsætte med at smitte de gamle selvom de var isoleret for besøg - det burde slet ikke være muligt når Mette Fup jo har sagt at mundbæ og skærm er sikker - det kan kun betyde en ting som at personalet skider på de gamle. En plejer havde været på skiferie og kom hjem med Corona uden han vidste det og vupti så steg tallet syge.

    Og hvad har det med velfærd at gøre? af en mærkelig grund så hænger lysten til at være human sammen med penge - nogen skal jo bøde for det og det bliver de gamle på plejehjem.


  • #22   30. jan 2021 Popysl # 9

    Rendyrket racisme at blande muslimhadet og Sverige ind i tråden.
    Men moderationen på Baboom er sædvanen tro total fraværende


  • #23   30. jan 2021 Hvis racisme er at tænke på sit land, så kan jeg med stolthed sige jeg er racist.

  • #24   30. jan 2021 Jeg er ikke socialdemokrat, men overbetalingen til minkavlerne skyldes jo først og fremmest kravet fra Venstre og Jakob Ellemann-Jensen
    og kan betragtes som en skjult bankpakke.
    Jeg er helt enig i denne kommentar fra et indlæg i Information:

    "Økonomisk set bliver de største vindere dog en række banker og realkreditinstitutter, som havde givet massive lån til minkavlerne. Eksempelvis Dansk Landbrugs Realkreditfond, Vestjysk Bank og Ringkjøbing Landbobank står til at få tilbagebetalt milliarder af kroner, som de ellers havde afskrevet. I praksis er minkaftalen først og fremmest en ny bankpakke til den del af den finansielle sektor, som havde givet alt for risikable lån til en branche uden fremtid"


  • #25   30. jan 2021 Dengang man gav lånene til minkavlere, var det med tiltro at kunne få dem tilbage betalt, Altså før Corona.

    Bankerne er så heldige at de på kort tid kan få deres udestående hjem - jeg kan ikke se et problem i det. Men som sædvanlig skal noget helt simpelt gøres kompliceret.


  • #26   30. jan 2021 Polysl racisme er total plat og uden skyggen af bevis.

    Formålet er åbenbart at få lukket Baboom, med sine daglige totalt platte indlæg som en af Danmarks førende bodega-viraloger
    og i førertrøjen som den altid mest krænkelsesparate og mangel på normale debatregler -
    altid krænket hver dag året rundt med sine platte hadefulde indlæg og de utallige løgnehistorier om fx Portugal.
    Og kan kun overleve på et lille ukendt site som Baboom.
    Han har ikke modet til at stå frem i andre medier som fx de fynske aviser eller fx Facebook.

    Uddrag af reglerne for brug af Baboom:
    Generelt at fremtræde med en god og høflig opførsel;
    Ikke at anvende stødende sprogbrug eller optræden i øvrigt; herunder tilsvining af personer eller firmaer, samt racistiske og stødende indlæg/kommentarer.

    Tak for kaffe !


  • #27   30. jan 2021 Nu rager Baboom's regler mig, da de selv misbruger dem som at tillade reklamer her i vores forum, som der klart og tydeligt står ikke er tilladt - så åbenbart er alt tilladt nu.

    Jeg mangler stadig svar i min tråd.

    Du må da gerne linke til hvor der står at Myhome-shop.dk snyder deres kunder.


  • #28   30. jan 2021 Banner fra MIB

    Hellere en død mink som legekammerat, end Mette Fup.

    Æd den din lede røde kælling.


  • #29   31. jan 2021 #26

    //citat
    Han har ikke modet til at stå frem i andre medier som fx de fynske aviser eller fx Facebook.
    //citat slut

    Nu er der meget få artikler i fynske aviser man kan skrive kommentarer, og prøver man så bliver kommentaren ikke gemt, flere har samme problem og derfor at man ser meget få kommentarer i fynske aviser. Har henvendt mig til redaktionen om problemet flere gange men får bare at vide at der er redaktionelle problemer med kommentarer og de arbejder på problemet.

    Med hensyn til Facebook så har jeg en profil, og medlem af flere grupper så ja - jeg er aktiv på Facebook.

    Når du endelig 1 gang om året skriver her, så er det altid sure opstød fra en gamling - og hvis nogen er krænkelses parat så er det sgu dig.

    Du laver postulater på min tråd som du ikke engang kan forsvare.


Kommentér på:
Minkerstatning til skattelyfirma

Annonce