{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Mgl indtægt... {{forumTopicSubject}}

Hvem betaler den manglende indtægt til kommuner, som beløber sig i milliarder - nu hvor man har nakket mink industrien som er en torn i øjet på skod partier?

Jeg kan godt komme med et bud - det bliver Fru Jensen som må skide noget mere i bleen, og pisse så det løber ud over kørestolen - for der er ikke andre til at betale for de manglende kroner end velfærd.

Så dem der har stemt på skod partier som vil af med minken - de skal så ikke hykle fordi deres mor bare må skide så bleen bliver så sort at den kan bruges som burka. Ingen opsyn med gamle Inger - så hun falder ned af kældertrappen for 3 gang - og denne gang tager hun billetten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mgl indtægt...
  • #1   27. nov 2020 Polysl nu bliver du altså nød til at vise dig i den/de minkpelse du ejer og ligeså det byskilt du bor i minkenstan smiley


  • #2   27. nov 2020 Den eneste pels jeg har er en lammeuld halv kort jakke som jeg elsker, forbandet varm for Danmark - og et par lammeuld handsker - hvor begge er mere end 30 år gammel. Lodret løgn - jeg har også et par vanter af sælskind. Igen en lodret løgn - jeg fik en lamme hue som 9 årig - den har jeg endnu - og fandme og den ikke stadig passer. SÅ jeg er klar til at blive deporteret til Grønland. Alt udstyr er på plads, jeg mangler lige slædehunde så jeg er klar til en Grønlands færd.

  • #5   27. nov 2020 Polysl - Alis C der fik i mig til at smile smiley

  • #6   27. nov 2020 Alis C 4# jeg må sige at jeg syntes vi alle skal være med til at betale det corona gilde - man kan ikke kun give regningen til dem der har mest og det ender med at de fattige sådan en som mig har flere penge end dem du vil kalde for rige smiley

  • #8   27. nov 2020 Alis C når jeg høre om hvordan nogen politiker taler om dyrevelfærd - altså mere plads til dyr fortæller det mig bare at billigt kød og mere plads til dyr jo ikke kan hænge sammen og om et øjeblik kommer der nogen og fortæller om hvordan man kan leve af græs alene og det er jo fint med mig - men lad mig så bare spise min bøf i fred og ro.

  • #9   27. nov 2020 Alis C medicin priser jo og husker hvordan jeg så et program fra England og hvor de for x-antal mange år siden kun skulle betale x-antal kr. den første gang for deres medicin - det er nok lavet om siden - men den dersens medicinjungle er da heller ikke til at overskue også tager jeg da lige talen om lægemangel den skulle havde været forudset for årtier siden

  • #10   27. nov 2020 #4 Alis

    Hvor har kommuner lært samfundsøkonomi henne? Det er ikke overraskende hvor de henter dem henne hvert år, når der skal spares. Der findes en masse eksempler bare man googler lidt, på åndssvage tiltag som eksempel som 800.000 for at flytte noget kunst skrammel få kilometer. Bygge en bro som kun en bondemand bruger til sine kvæg. Fornuftige kommuner skal betale mere til dumme kommuner -

    Man laver udflugter til kommunalbestyrelse i udlandet, man henter mad udefra på trods af rådhuset har en kantine.

    Man graver op i Odense flere steder for så næste dag at fylde hullet igen - ups - forkerte steder.

    Men det er nok bare mig der ikke forstår samfunds økonomi.


  • #11   27. nov 2020 Polysl husk vi er selv vores engen ekspert på alverdens områder også Alis C smiley

  • #13   28. nov 2020 Alis

    Folketinget bestemmer ikke hvordan de skal bruge pengene - der har endda været eksempler på at kommuner har kanaliseret øremærkede penge til et projekt til at dække andet.

    Nogle kommuner er gode til at forvalte deres penge og andre er ikke, nogle tænker kun på dem selv og lader det hele sejle og pive over at der ikke er råd til velfærd i kommunen.

    Jeg så gerne at flere politikere i kommuner begynde at tænke mere på borger end på at lave en statue eller en springvand. Flere borgmestre vil gene efterlade sig et eftermæle og skide på hvad det koster.

    Så er der en tåbelig kommune som køber et kunstværk for 10.000 kr som består af 10 A4 ark med afdøde politikere som slet ikke er døde.- what the fuck????


  • #18   28. nov 2020 Rene'

    //citat
    Vælger jeg i stedet at købe, kunst, ure, smykker, biler og den slags, ja så skal jeg ikke beskattes af min gevinst
    //citat slut

    Den må du lige forklare mig...


  • #20   28. nov 2020 Alis C du skriver at der er andet end penge - desværre kan folk jo ikke undvære penge for så er der ingen mad og andet og SKAT er på alle måder blevet minimeret igennem et eller flere årti - så det er op af bakke for SKAT - til sidst må jeg sige at de store selskaber der betaler deres SKAT i Danmark med glæde skal vi værne om smiley

  • #22   28. nov 2020 Alis C jeg vil sige det på den måde at de rige ikke kan undvære de fattige og de fattige kan ikke undvære de rige uden de fattige vil der jo ingen rige være og uden de rige vil der ingen fattige være - de løfter sammen eller de får intet løftet smiley

  • #27   28. nov 2020 Alis C Nej jeg føler mig ikke som slave selvom jeg høre til den fattige del og jeg har ingen herre og det tror jeg altså ikke der er mange der føler og som jeg sagt før skal der være en forskel på dem der prøver lykken og sætter alt ind på at få den og så er der sådan en som mig der nyder godt af dem der spinder guld på deres ideer og derved betaler en stor skat som gør at du Alis C og jeg kan få en pension vi kan leve af og jeg er meget taknemmelig for det velfærdssamfund vi har i Danmark.

  • #29   28. nov 2020 #21 Alis

    Folk bidrager da til samfundet, tænk at folk har sparet samfundet for 670 millioner ved ikke at køre over broen. Det er da et fodaftryk i co2 der vil noget. Folk køre mindre, mekanikeren tjener mindre, benzin stationer tjener mindre, butikker tjener mindre, for folk køber på nettet. Masser af butikker landet over drejer nøglen, ikke flere ansatte som køre til arbejde - jamen man kan næsten ikke være mere grøn af glæde.


  • #32   28. nov 2020 //citat
    Så løb jeg ellers ind i en flok småborgerlige fordomme, skal jeg love for.
    //citat slut

    Det er den samme lir du fyre af for lige at fortælle at du er den evige sandhed og vi andre er bare nogle små borgelige skvat som ikke kan se hele det store sølv papirhat univers. Men det har jeg det faktisk fint med, for jeg kommer ud i den friske luft, møder mennesker, bliver solbrændt - har en naturlig socialt kontakt til andet, end en gummimand med en stor dildo som aldrig brokker sig.

    Jeg har frivillig lade mig pensionerer, så alle de skrækkelige mennesker i Danmark ikke kan udnytte mig og gør mig til slave for min løn. Jeg har endda reduceret mit el forbrug 2/3 ved at udnytte al det de skrækkelige slaver har produceret - jeg hylder alle danske slaver - hvis vi alle reducere så meget på elforbrug så kan man redde en masse mennesker for slaveri og få dem fyret fordi der ikke er brug for dem mere.


  • #35   29. nov 2020 Alis #33

    Lidt kryptisk,

    Samfundet er i rivende udvikling teknologisk, alle får en nemmere arbejdsdag - masser af teknik til at afhjælpe tunge løft. Virksomheder har for længe siden set fordelen i ikke at slide sine medarbejdere op - videnbasen på arbejdspladser er der i længere tid til at give den videre til den nye generation.

    Flere har kødfrie dage, flere tænker på ikke at starte bilen for en kort køretid. Folk spare på strøm, folk spare i det hele taget.

    Der hvor det halter gevaldigt er at unge begynder at tænke på at få en god alderdom, og ikke bare bruger løs - for den næste løn kommer jo ind sidst på måneden.

    Man udvikler mere og mere el biler så de kan køre længere, biler bliver mere og mere sikre,

    Så jeg kan ikke se at vi er på vej hen mod hestevogn og at skrabe hestepærer af vejene.

    Der hvor det går baglæns er i det offentlige og alt indenfor vej - her køre man sit eget løb med tossede tiltag uden at tænke logistisk. Man graver lidt hist og pist og dækker det til igen, man har en masse møder som stort set i flere timer lukker af for ekspedition på borgerservice - her bliver køer og ventetider bare længere og længere, imens de kan æde deres citronmåne og kasse og ævler om en masse ligegyldigt som faktisk kunne klares i intern kommunikation. Man laver lukrative afskeds bonusser og imens pågældende har fået en kæmpe bonus så kan pågældende ansøge samme job som pågældende har sagt op fra.

    Man svinder og bedrager i det offentlige - med ingen konsekvens, en næse og en Mette F.. om at vi jo kun er mennesker og kan få demens når man læser socialloven. Man fjerner chancen for at borger kan anke. og kan de anke er det egne folk som giver afslag. Man følger ikke rettens bestemmelser om en ulovlig sanktion over for borger. OSV....man kan blive ved med at skrive flere A4 ark om det svineri der foregår i det offentlige.

    Men alt det i det offentlige fejer du bare under bordet og begrunder det med at der er mangel på folk.


  • #36   29. nov 2020 Nu vil Enhedslisten give folk et gavekort på 1000 kr der tjener op 32.000 før skat. Den dumme ide kommer til at koste mere end 3 milliarder, jeg kan godt finde andre steder at bruge dem på, og det kan sikkert også mange danskere - hvad fanden skal folk med et gavekort? - så er den allerede bestemt indenfor et bestemt område. Men skulle det ske, så bliver Inges katte hjem glade for at sende personalet på en lille gratis bytur -

    Man skulle hellere starte med at give mink industrien deres erstatning så det er på plads og de kan komme videre med deres liv, i stedet for at holde dem hen i en limbus.

    Jeg vil nødig være minkavler som skal se hen til 1 Januar og hvad der er af regninger, nå ja - sige nogle - de kan da bare bruge af opsparingen - sælge ud af alt som de har, fordi regeringen ikke kan enes. Så har vi også alle underleverandører som har levet af at levere til mink industrien, de er også på vej ned i afgrunden.

    København Fur lukker og slukker også - og en masse der ryger ud i arbejdsløshed. Det er lige så sindssygt som at hvis man forestillede sig at man lavede en lov om at alle biler som må køre på vejen efter 1 Januar 2021 skal være eldrevet. Her tænker man ikke hele problematikken igennem.

    Det hele lugter af hysteri, for man blev ikke hysterisk da man konstaterede fugleinfluenza - faktisk har man ikke hørt et pip fra regeringen. Man skulle fra starten af sætte alle minkavlere i karantæne som det er normalt at gøre - så havde man stadig en produktion og ikke et hul i statskassen som kommer til at koster mere end 13 milliarder og når hele den svinestreg er gjort op så er vi nok oppe på mere end 200 milliarder + de 80 milliarder som man af mærkelige grunde skyndte sig at låne - som jo er en dråbe i vandet i forhold til hvad det kommer til at koste.


  • #37   29. nov 2020 Polysl 200 milliarder det var billigt og jeg glæder mig til det gavekort - nej spøg til side regningen bliver dyr - men der er ikke mange på morder jord der har oplevet en pandemi altså har vi ingen erfaring og ingen opskrift og mon ikke sådan gavekort kunne sætte skub i et eller andet smiley

  • #38   29. nov 2020 Leon

    Jeg kan ikke se logikken at øge gælden, inden man har hjulpet mink industrien. Deres økonomiske ruin bliver ikke bedre ved at udstede et gavekort - det er da en total tåbelig prioritering. Det svare til at komme på sygehuset med brækket ben og man bare kommer et plaster på.


  • #39   29. nov 2020 Polysl jeg er jo ikke ekspert og ellers kan jeg kun være en helt egen ekspert og logik den tror jeg altså heller ikke vi skal tage - for logik ser ikke altid logisk ud og det har vi vel set inde for politik de sidste årtier og kan godt komme med flere eksempler - udbytteskat - co2 kvoter - ic4 - centralisering af alverdens ting - lægemangel.

  • #41   29. nov 2020 Alis C Jobcenter - Pandemi de ord lyder grimt i mine øre og syntes ikke du skal angribe de minkavler de kan miste deres hjem og de skal have al den støtte der tilkommer dem og de skal sammen med resten af Danmark ja resten af verden rejse sig op sammen - ingen skal stå alene.

  • #43   29. nov 2020 Alis C når du snakker om jobcenter og om at minkavlerne kan stille sig op sammen med de andre - tænker jeg i og det er general - så burde jobcenter stå for noget godt - men det gør de ikke og jeg syntes ikke at kunne mindes andet i det danske system som er så forhadt og kun vel en ny reform omkring arbejdsløse og langtidsledige vil en jobformidling blive til noget godt - men ting tager aaaaaalt for lang tid når ting bureaukratiseres og så skal igennem 7 forskellige embedsmænd.

  • #44   29. nov 2020 Leon

    Nu må du ikke udfordre dem på jobcenter - det er helt ude fra deres intellekt at yde støtte til noget som helst. Deres opgave er at stikke en pind op i røven på folk, og reagerer de - så er de raske. Jobcenter kan helbrede folk - selv dem som ligger ude på OUH med respirator og ligger og raller efter de sidste mikrober af liv. De elsker at sparke folk der lige er opereret i skridtet, så får de en kommunal udløsning som pågældende skal betale skat af.

    Det er de mest syge - ja selv dem på psykiatriske hospitaler er mere normale end dem som sidder og sparker folk hver dag.

    Jeg har stor respekt for dengang det hed Jobformidling - her var formålet at hjælpe folk i job - men som alt kommunalt som går godt - det skal lukkes. Vi ka nikke have at man kan glæde befolkningen.


  • #45   29. nov 2020 Polysl #44 super svar og her er vi bare så enig smiley

Kommentér på:
Mgl indtægt...

Annonce