{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Sexisme -krænket. OSV. {{forumTopicSubject}}

Ja hvad skal man sige - det ene øjeblik tales der om folk der er krænket og nu kommer der så en ny snak (Sexisme) og hvor selv ægtepar skal til at passe på da konen eller manden jo kunne komme med en anklage flere uger efter en dårlig dag og hvor folk nok er kommet så langt ud at det at skulle dyrke sex pludseligt skal planlægges et år før - men ok sikken et forspil.
Eller kunne et forspil blive til noget dårligt - altså jeg tænker i at der lige inden Tarzan slår sig i brystet og vil lægge Jane først skal underskrive en erklæring om at deres sex akt er helt ok og hvor efter at det hele falder sammen i ingen ting.
Ja jeg kunne faktisk godt se hvor krænket jeg vil føle mig og for det ikke skal være løgn er det sku da kun blevet være her i corona tiden nu skal man også have mundbind på og det selvom der stadigt er maskeringsforbud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sexisme -krænket. OSV.
  • #1   21. sep 2020 Puha---lad være med at klappe konen på røven, så får de bare Metoo på nakken. Det er blevet kørt ud i et overdrev. Nu vælter der frem med krænkede og folk som har gået i terapi siden 1980 pga. et lille klap i røven.

    Men det mest besynderlige er at ikke en kæft vil sætte navn til alle deres krænkelser. Men hvad - så får de spalteplads i aviserne - alt er efterhånden sexistisk, en berøring på skulder - puha så er det direkte ned til psykologen.

    Jeg ser ikke noget forkert at lige berøre skulder, det som jeg ikke ser er ok er berøring intime dele eller lade hånden køre ned langs ryggen og ned på røven.

    Men nu i de her Corona tider må være noget af en bet for Metoo - nu kan de gamle stive kællinger med knold i nakken og en stram mund ikke komme ud med deres galde.

    I mit lange arbejdsliv har jeg aldrig set det som vælter frem, med berøring intime steder - men nu hvor grænserne er helt nede på 0 så er der en masse der gerne vil have deres 5 min fame - selvom der intet er af evidens. Så kan alle jo påstå noget - og det har jeg på fornemmelsen at det er tilfældet.

    Sjovt man ikke læser om alle de Spies piger som den gamle gris har gramset på - men sandheden er jo nok at de helt bevist er gået ind i det - og så er det jo latterligt at komme på EB fordi Spises har klappet hende i numsen...


  • #2   21. sep 2020 Polysl ja Simon Spies viste pigerne jo godt hvad stod for bortset fra at han var en god forretningsmand og jo de gamle stive damer med knold i nakken og en stram mund skal så ment nok få udspyet deres galde den bliver du sku ikke fri for og ja vi er sku helt enig der må være en grænse for hvad der er sexisme og hvad der ikke er sexisme smiley

  • #3   22. sep 2020 Aaaahhh - spis lige brød til.

    Mener I, at det Sofie Linde kom frem med, var helt OK !!!!!! - jeg synes, det er godt, at det er kommet frem i rampelyset, for det er jo et tabuemne, det er aldeles pinligt og langt over grænsen, det er slet ikke morsomt og er heller ikke engang flirt, det er direkte KLAMT smiley

    Og så viser det sig, at det stort set er alm på alle arbejdspladser åbenbart, det er da ikke OK - men jeg ved også, at kvinder kan også være KLAMME smiley

    Prøv lige at tænke over din adfærd - det er nok ikke alle, der synes, du er lækker smiley


  • #4   22. sep 2020 Jetset jeg har ikke andet end hørt om Sofie Linde i gennem vinden og hvem der er lækker og ikke lækker skal jeg ikke være dommer over - der er da nogen jeg syntes er lækker - men ja ting bliver svære og svære det ender jo med at børn kun kommer til verden igennem kunstig befrugtning smiley

  • #5   23. sep 2020 Det er slet ikke det, det drejer sig om, Leon - det handler om at blive krænket, og det blev Sofie Linde + 1000 vis af andre kvinder, det er sq ikke i orden, bare fordi, dem som krænker, har en del magt.

    Ham der skal klappe mig i r****, er min kæreste og absolut ikke andre smiley


  • #6   23. sep 2020 Jetset det kan vi godt blive enig om - men med alle de ting så som metoo eller alle alverdens forskeligheder som gør at historiske ting ødelægges gør at folk pludseligt får krænkefeber gør at de forskellige så som nu også sexisme måske lige var det der fik alle dem der ikke har prøvet alle de ting - måske tænker at nu var det nok ved at blive for meget og er det så blevet sådan at man ikke kan fortælle anden person at personen er smuk - pæn uden at tænke i om man nu har krænket personen eller der måske går sexisme i det hele og eksempelvis den smukke sorte kvinde er pludseligt blevet til noget racistisk - det er helt væk.

  • #7   23. sep 2020 At give et kompliment om en flot kjole, smuk, pæn er ikke sexisme, jeg synes du blander det hele i en salatskål, sexisme er krænkelser, når kommunikationen konstant er under bæltestedet og uhensigtsmæssige berøringer og i den dur, kan du se forskel ??

  • #9   23. sep 2020 Jetset jeg elsker blandet salat og vil du så påstå at sexisme er et pludseligt opstået problem og det tror jeg jo at vi godt kan blive enig i - men det er desværre pludseligt blevet ret populært at være et eller andet - du ved ligesom da dem der er kendte begyndte at skrive bøger om deres liv som misbrugt - krænket eller andet.

  • #10   23. sep 2020 Hello Kitty jeg er også ret sikker på at kvinder sagtens kan finde på alverdens ting også inden for det vulgær sprog.

  • #11   23. sep 2020 #8 - Om grænser. Jeg tror, at der skal udarbejdes nogle regler for, hvornår det er sexisme og hvornår K/M bare vil have en sag. Jeg synes ikke, det er svært at skelne, hvornår det er et helt ærligt kompliment og hvornår det er sexchikane, måske skal det være noget, som er prøvet på egen krop.

    Og ja, som jeg har skrevet længere oppe, så kan kvinder også, måske er de de værste, men det er nok en falliterklæring, at mænd går til chefen og beretter om sexchikane smiley - det kan vi spørge mænd om, men det har jo alle dage været et tabuemne, det har jo fundet sted i mindst 50 år, vil jeg tro. Hvis vi er på en arbejdsplads, hvor vi bliver chikaneret af dem med magt og er bange for at blive fyret, så finder de fleste sig nok i det, det er jo en kaotisk situation, så jo, lad os endelig få stoppet den "kultur".


  • #12   23. sep 2020 #9 - Nej, det er ikke et pludseligt opstået problem, se hvad jeg skriver i #11 - Og jooo, selvbiografier er altid interessant at læse smiley

  • #13   23. sep 2020 Jetset lad mig hurtigt sige at ingen skal tvinges til noget sex eller andet for tvang er tvang uanset hvordan tvang bruges - dog tror jeg ikke på at sexisme og tvang kommer til at forsvinde også selv om mit H.C. Andersens Danmark har et ønske om det da man skal huske at Danmark er et lille land med 5,5.millioner mennesker så set i forhold til de resterende 7-8. milliarder mennesker kommer det ikke til at ske uanset hvor mange dokumenter der vil blive underskrevet.

  • #14   23. sep 2020 Leon, nu må du tage dig sammen, prøv nu lige at forstå, hvad det handler om, fysisk handler det ikke om sex - det handler om psykisk chikane, og det er jo noget helt andet, jeg er ude.

  • #15   23. sep 2020 For mange år siden blev man ikke krænket over at kalde folk for en "skovl" Men tiderne har ændret sig og folk er blevet mere sarte - og derfor er man begyndt at fjerne alle symboler fra dengang og omskrive hele historien.

    Alle de tosse bevægelser ødelægger et samfund med alle deres egne psykoser dog hvor deres krænkelser går.

    En neger bliver ikke mindre sort hvis man kalder dem sorte - det er sgu et paradoks der vil noget.

    De tre små grise bliver heller ikke mindre grise ved at kalde dem " de 3 cowboys"

    I Pippi bliver negerkonge ikke mindre negerkonge ved at kalde det en høvding som absolut ikke giver nogen som helst mening.

    Man kan blive ved med tegneserier som omskrives så det er helt plim.

    Det var andre tider dengang - og man burde den tid hvile og ikke føre den frem til 2020 for så at harcelere over det ene efter det andet.

    Ham den sorte bliver ikke mindre kriminel ved at blive hædret i folketinget i 1 min.

    Fakta er at folk er blevet rablende skøre og trænger til en masse prozak.


  • #16   23. sep 2020 Polysl - jeg synes du r i samme båd, som Leon - denne her tråd, handler ikke om, hvad neger bliver kaldt, STOP NU - den handler om krænkelser, uanset hvilken hudfarve du har.

  • #17   23. sep 2020 Jetset så forstod jeg dig og ja psykisk chikane bør ingen opleve - så ja vi er enig smiley

  • #18   23. sep 2020 #16

    Det jeg skriver er også om krænkelser fra skrupskøre idioter som altid kan finde en måde at skrabe penge sammen for lemminge tilhængere af BLM.

    Samt alle de skrupskøre kællinger bare kaster alt ned i kassen og kalder alt sexisme eller at blive krænket -

    Men misforstå mig ikke for jeg syntes ikke at lumre udtalelser, eller at rage på en kvinde er ok - det er så ikke noget jeg har set i mit lange arbejdsliv. Folk som rager på kvinder eller er lummer - har et problem. De burde gå ned i gaden og få revet guleroden af.


  • #19   27. sep 2020 Polysl og Leon - jeg tror ikke, at I har været ude for sexchikane, så jeg vil give en undskyldning for jeres manglende forståelse, det I synes kunne være et kompliment er i virkeligheden sexchikane for dem, som modtager - alt efter tonefald/udstråling - jeg vil sige til jer, I behøver slet ikke at komplimentere, hvad I synes, kvinder kan godt læse jeres udstråling UPS ....., nyt at tænke over ....

    Men nu hørte jeg Pia K forleden i et interview - hun går ind for, at vi fortsat skal have plads til flirt og det kan vi godt fortsætte med uden at være klamme, så mon ikke I ved, hvad jeg mener smiley smiley


  • #20   27. sep 2020 Jetset jo smiley

  • #21   27. sep 2020 jetset

    Du behøver ikke at undskylde, det kan bare være at min opvækst og væremåde ikke er som andre.

    Jeg har da taget sekretæren rundt om livet og rost for en måde at gøre tingene på. Lagt hånden på skulderen - men alm opdragelse siger jo at have respekt for kvinder og ikke rage rundt på dem. Måske bare det miljø i mit senere liv ikke har mænd med de tendenser.

    Folk som har de tendenser med at rage rundt på kvinder er sexuel underernærede - eller bare dårlig opdraget - eller på plat dansk, skide liderlige.


  • #22   27. sep 2020 Polysl jeg syntes ellers at jeg har en ude mærket opdragelse og tager ikke på kvinder uden at få lov altså har respekt for kvinderne og det selvom at jeg er sexuel underernæret men jeg er så heldigt at jeg venter på den eneste ene du ved den sidste i mit liv smiley

Kommentér på:
Sexisme -krænket. OSV.

Annonce