{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Cody N
Cody N
Online Tilmeldt:
23. nov 2017
Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.276

Selvisolation {{forumTopicSubject}}

Regeringen pålægger kommuner med stort smittetryk at træffe de fornødne foranstaltninger ???

Solrød er en af disse kommuner hvor en enkelt familie udgør hele smittetrykket, men Sundhedsstyrelsen vil ikke fortælle kommunen hvem den smittede familie er smiley

I Ringsted er 158 ansatte på danish crown smittede og ml. 500-600 ansatte er sendt i selvisolation, men kun få overholder isolationen.
https://a.msn.com/r/2/BB17ShJ8?m=da-dk&referrerID=InAppShare

Kommunerne har ingen sanktionsmuligheder så hvad havde regeringen lige tænkt sig at de skulle stille op med de smittede der for 70% vedkommende udgøres af indvandrere med en kultur der er uforenelig med både hensyn, afstand og isolation smiley

Det er skruen uden ende hvis ikke regeringen giver kommunerne nogle sanktionsmuligheder som ex. tvangsisolation som Venstres Inger Støjberg foreslår.

Jeg er helt på linie med Støjberg her og mener også at økonomiske sanktioner burde være en mulighed så vi kan komme dette uvæsen til livs - men hvad mener i andre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvisolation
  • #1   13. aug 2020 Jeg mener ikke at kommuner skal til at uddele dummebøder, men hvis folk ikke overholder karantænereglerne, så må folk i tvungen og overvåget karantæne af hensyn til andre borgere.

    En anden ting borgmesteren i Aarhus ville have deres festuge - men det pres fra folk fik ham på andre tanker - måske. Her er det tydelige bevis på at penge er mere vigtig end smitten. De ville også afholde et hesteshow så igen tænker man mere i penge end borgere.

    Og så den mest idiotiske er, at en skoleleder har bestem at alle skal bære maske udenfor klasseværelset. Men udgiften må folk selv stå for. Jeg vil mene at hvis nogen forlanger at jeg skulle bære maske et sted så må de uddele dem - alle ved at de mest sikre mundbind ikke er til at skaffe. Så hvad fanden skal de bruge noget som ikke er sikker.? Så kunne man i grunden bare bruge et trusseindlæg og et par elastikker. Eller ham fra Macafee - bruge konens trusser i en stund på vej ind i Tyskland.

    Så regeringen skal på banen og udstikke nogle retningslinjer så vi ikke ender op med små røde diktatorer i kommuner og skoler - der bare gør som det passer dem.


  • #2   13. aug 2020 Sanktioner er okay, hvis der forlanges isolation, og det ikke overholdes.

    En del i mit område er etniske minoriteter, der lever flere generationer sammen, og nogen af disse hverken kan eller vil affinde sig de retningslinjer, der er blevet udstukket af de danske myndigheder.

    Pludseligt spreder det sig, jeg har set et ældre par i risikozonen her omkring, der mødes med enkelte venner ved bord og bænke, og sidder med dem i passende afstand, og så kommer der andre af anden etnisk herkomst og slår sig ugenert ned.

    Okay, vi skal alle være her, men man må respektere andre, der gerne vil passe på sig selv,


  • #3   13. aug 2020 Madonna...

    Lyder som flinke naboer du har- meget sociale - på kryds af etnicitet. 🤣🤣


  • #4   13. aug 2020 Ja jeg tror sku jeg vil nyde en selvisolation det vil være ligesom en ferie og ja der mangler et værktøj som systemet kan bruge ved isolation og dummebøder virker ikke det gør kun folk dummere smiley

  • #6   13. aug 2020 Alis

    Der er ikke nogen som helst lovhjemmel at give folk fodlænke på, det er kun kriminelle med en dom den kan tilskrives. Det tror jeg ikke politikere tør røre med en ildtang. Så nærmer vi os et totalitært samfund - hvor folks rettigheder er sat ud af kraft.

    Vi skal ikke til at fylde retssalen op med folk som ikke overholder påbud.

    Hvis det påvirker somaliere i Aarhus så meget så burde de måske tænke sig om, eftersom de selv har været med til at påvirke smittetallet helt vildt.

    65 ud af 79 er somaliere - De skal heller ikke komme med offerkortet om de ikke er informeret da alle de corona vejledninger står på somalisk. Det gør det fandme heller ikke bedre at somaliske buschauffører er smittet.

    Fordi man er dum betyder ikke at man kan sanktioneres.


  • #9   13. aug 2020 Jeg tænker sgu mere på dem som bor i lejlighed, uden bare at kunne gå i sin have, eller i skoven.

    Havde jeg en have eller specielt en skov lige ud af døren, så ville en isolation rage mig en høstblomst. I Odense har man ikke skove snarere nogle få træer de kalder skov og den er sgu langt væk.


  • #10   13. aug 2020 Annella

    Hospitalet har før ikke opgjort i etnicitet, men det har ændret sig, og det viser at 7 ud af 10 indlagte er af ikke etnisk oprindelse.

    Men igen - det komme an på hvordan man opgiver om de er født i Danmark eller ikke. Men som sådan er det jo ligegyldigt - da det samlede antal er mere vigtigt.

    Kigger man på sekvensen så er der 2 smittede for hver etnisk dansker. Altså en fordobling af hyppigheden hos indvandre. (tal SSI)


  • #12   13. aug 2020 Annella

    Nu elsker jeg skov og ser det slet ikke som romantisk, og ved ikke hvor meget din frihed er indskrænket. Men nogen kan ikke se skoven for bare træer. Pt.passer jeg en mis for en kammerat og jeg er sikker på at missen ville nyde at komme i skoven hver dag.

    Faktisk høre jeg lige Rammstein "Ohne Dich" Som mere er en sang om det man har mistet - og ikke den skov i hele verden kan bringe hende tilbage. Min fortolkning smiley

    Nå - pjat til side.


  • #16   13. aug 2020 Et notat viser detaljeret, hvordan den aktuelle coronasmitte har bredt sig fra Aarhus til Silkeborg og til Hobro. Blandt andet har eidfester resulteret i, at folk med udenlandsk baggrund udgør syv ud af ti smittede i Danmark.

    https://bit.ly/3kFzz16

    **********************************************

    Alis

    Pølsevrøvl

    Der må f.eks ikke bo 5 mennesker i en 2 værelses - så det med rum størrelse er bare en dårlig undskyldning fordi de bare render rundt i deres Khat tåge og smitter alle. Der har faktisk været eksempler på at der har været op til 10 personer i en 4 værelses. Det er et brug på lovgivningen - men det ved de jo - for det kan også læses på deres sprog.

    Men typisk - je ik ve noget, ing fortæl me noget.

    Det er edder perkme ikke raketvidenskab at finde de oplysninger.


  • #17   13. aug 2020 Annella

    Tror at din mis ved mere end mange tror. - Den passer på dig. Godt din arm er i bedring så du kan komme lidt rundt.


  • #19   13. aug 2020 Alis pølsevrølv

    INgen kommune sætter 10 personer ind i en 4 værelses - Kommer de til Danmark så er der andre muligheder for overnatning end lige at fylde en 4 værelse op. Det er deres valg og ikke kommunen. At så kællingen har et smittet barn hun ikke kan isolerer er hendes problem ved at give plads til tilløbende.

    Så stop det hyleri om at de skal have boliger, de hænger ikke engang på træerne for etniske danskere. Men i humanitærens tjeneste kan du jo åbne op for dine venner - har du ikke et værelse du kan udleje? Så kan du få noget kulturel feedback som du holder af.


  • #20   13. aug 2020 Har en ven, der er jurist, siddet i EF, og som pga. sin adelige herkomst har haft godser, ejendomme og lejligheder, her er hvad han fortæller off. på FB:

    " Jeg ejede for en del år siden en 1960'er boligejendom i en københavnsk omegnskommune med gode fireværelseslejligheder og ordnede forhold med bl.a. fællesvaskeri i kælderen.

    Jeg annoncerede en lejlighed ledig og fik en forespørgsel fra Dansk Flygtningehjælp, om jeg ville leje ud til en irakisk flygtningefamilie på fire personer. Jeg var som så mange venligt stemt over for flygtninge fra krig og rædsel, så jeg indgik en aftale med Flygtningehjælpen, og ind flyttede en familie på fem; to voksne og tre børn. Øh... var det ikke to voksne og to børn? Jo, men de havde et ekstra barn, de ikke lige kunne huske hvad hed, men som var fra den samme landsby og blot ventede på familiesammenføring. Jeg var naiv og accepterede.

    Efter kort tid klagede et par andre beboere over, at der tilsyneladende boede temmelig mange i lejligheden, og at der var en slags folkekøkken og offentligt bad meget sent om aftenen.

    Da jeg, som udlejer, retmæssigt bad om adgang til lejemålet med sædvanligt varsel, blev adgang nægtet med henvisning til, at jeg, som mand, ikke måtte betræde et areal med muslimske kvinder.

    Jeg henvendte mig derefter til Flygtningehjælpen, og med dens mellemkomst fik jeg adgang.

    Der var madrasser overalt i lejligheden. Vi talte 16.

    Den stakkels medarbejder i Dansk Flygtningehjælp (jeg har navnet) fortalte sukkende, at dette var endnu et tilfælde af den sædvanlige svindel med boliger.

    En familie lejer en lejlighed, hvorefter to-tre andre familier flytter ind. De har alle fået tildelt lejligheder, som den danske stat betaler leje for, men "flygtningene", der flytter sammen, lejer disse lejligheder ud til nødlidende danskere, opkræver leje i hemmelighed og indkasserer på den måde leje af lejemål, staten har betalt for.

    Som en lille - ubehagelig - krølle forlangte manden i huset en vaskemaskine i lejligheden, "fordi hans kone ikke skulle risikere at stå med de vantro i vaskekælderen". Det var virkelig ordene. Han fik blankt afslag, og i øvrigt blev de opsagt med hjemmel i lejelovens regler om antal personer i et lejemål.

    Jeg blev truet på livet og flyttede i en kort periode i mit sommerhus, men der skete intet, og de flyttede.

    Den små Stampe kan pakke sin forargelse væk og forsøge at sætte sig ind i "deres kultur", og grunden til vores mistro og svindende velvilje.


  • #22   13. aug 2020 ha ha Alis

    Man skal helt tilbage til 2010 for at finde dødsfald - hvor hjemløse frøs ihjel og det var 8.

    Velhavende land...?????

    Danmark er sgu ikke velhavende, når de skal ud og låne 80 milliarder -bare for at dække hullet i den tomme statskasse. Det er så Mette fup vi kan takke for det - de røde er jo bekendt for at bruge så kassen bliver tom og stadig gøres der ikke noget for de hjemløse. Sådan har det været altid så længe vi har haft en regering.

    Så er det den røde så er det den blå eller andre som får skylden - som så fejes under gulvtæppet.

    Jeg talte for år tilbage med nogle hjemløse ud for Netto i Nørregade og de vil ikke have en bolig - for de kan slet ikke håndterer det ansvar. Så hellere leve på gaden. Der har været flere eksempler på at hjemløse havde fået en bolig, som de så brugte til drukfester og lade en masse andre hjemløse overnatte, med det resultat at det hele lignede en losseplad.

    Så dine lyserøde visioner er slet ikke så simpelt.


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.276
    #24   13. aug 2020 Alis #5

    Du har altid travlt med at fordømme DF og NB, men ingen af dem er gået så langt som det du foreslår her:

    “Der vil være smuttere, og jeg synes at mennesker, er er konstateret smittet, de SKAL i isolation. Overholder de det ikke, så kan en fodlænke måske være nyttig. Men lad os få lukket munden på Støjbjerg og Vermund - situationen er alt for farlig til at lade dem hidse folk op.”

    Er du ved at blive højrenational Alis smiley


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.276
    #26   14. aug 2020 Fodlænke er en sanktion man bruger overfor kriminelle !
    Tvangsisolation er overvåget stuearrest og derfor noget ganske andet !

    Hæ hæ - Alis er sku blevet højrenational på sine gamle dag smiley


  • #29   14. aug 2020 Alis

    Må indrømme jeg har aldrig oplevet de gange jeg har været indlagt, at være udsat for lægers forgodtbefindende - her tror jeg du skeler til den psykiatriske behandling, hvor man kan læse om bæster(læger) i psykiatrien - unge som tog på rejse kom hjem med corona og på trods af regler - var de ligeglade. At du så ikke kender til det - er da mærkeligt da det har været i flere medier.



  • #33   14. aug 2020 Alis

    Kan du ikke linke til folk uden en sølvpapirhat som trænger til at blive tunet ind?. Nu er det bare en politisk kommentator hvor klaphatten presser på i den øverste etage.

    Det er bare en subjektiv mening fra Mylderbæ.

    Hvis han sagde at jorden er flad og hænger i 4 økologiske randers reb - tror du også på ham?

    Når folk ikke kan finde ud af det - eller er ligeglad - så er det ikke tvang, men rettidig omhu.

    Udskamme corona patienter??? Næ man udskammer folk som er total blæse i roen og bare fester igennem - og når de blæse ikke kan finde ud af det, så må der andre tiltag til.


  • #34   14. aug 2020 Alis

    // hvor du har de ting at underholde dig med


    Jeg vidste ikke at ting betyder så meget for dig, for mig er det bare ting, og har jeg min Labtop så er jeg faktisk ligeglad med alle de andre ting.

    I mange tilfælde gør ting folk stationære - låser dem fast for at være sammen med sine ting. Men hver sin lyst.


  • #35   14. aug 2020 Hvis man valgte fodlænke, så opnår man bare at folk ikke lader sig teste - så ideen vil gøre det mere farligt for andre. Det vil hjælpe på dem som er i karantæne - mens ellers - tja....

    Det ville også gælde for alle som ikke vil finde sig i sanktioner.

    OG hvis 1000 folk render ud af huset - hvem skal så rende efter dem og give dem håndjern på og føre dem tilbage til huset - kriminalforsorgen, politi - hvem?? OG har de ressourcer til og rende rundt og arresterer folk i Aarhus? Tror jeg sgu ikke - politiet gider sgu ikke engang komme når en Fakta butik ringer og siger unge perler er igang med at tømme butikken.


  • #36   14. aug 2020 Annella #7 ej det kan jeg godt forstå med det er også lang tid og håber at i har ting i kan gå op i så ikke i brænder helt af.

  • #38   14. aug 2020 Alis

    Jamen min dag bliver ikke det samme når du har gennemskuet hele konspirationen. Ingen kan skjule noget for dig.

    Jeg har adviseret en dele politiske debatører som nok ringer til dig om din store opdagelse. Jeg håber du laver en Youtube video så den kan lægges sammen med dem som tror at jorden er flad.


  • #41   14. aug 2020 Alis

    Søg bare videre på Youtube - der er masser af mennesker med din forståelse for samfundet.




  • #43   14. aug 2020 Alis

    Du behøver ikke at undskylde, Det er mange år siden jeg kan blive ophidset over det folk skriver.

    Jeg har efterhånden erkendt at folk placerer deres hukommelse på Nettet. Det er blevet til den moderne "kommentar" som dengang man sagde, at hvorfor lære matematik, dansk osv... Det skal jeg ikke bruge som kloakrenser - det er mig selv og andre som har haft den tanke eller sagt - men det er tilladt at blive klogere - og det bliver man med tiden. Man lære også at subjektive ytringer er en personlig mening og fortolkning og som sådan skal tages med en gran salt - på samme måde som Youtube, Wiki og steder hvor folk bae poster deres mening.

    Jeg vil nævne "Hot Shot" hvor Woopi Goldberg er et lig som vises frem for at bevise at hun er død - altså ved selvsyn. Det er ikke nok på trods af nagelfaste beviser.

    Hvis jeg poster noget så prøver jeg at det kommer fra nagelfaste medier. Til tider er det ikke fra nagelfaste medier, og så er det jo sjovt når folk påstår - den gider jeg ikke læse det medie for de er fulde af løgn - det sjove er at mediet linker til nagelfaste politi rapporter - og man kan vel ikke forestille sig politiet er fulde af løgn - for så falder alt på gulvet og fejes under tæppet.

    Med hele det Corona show er kørt af sporet som jeg mener det og en helt hysterisk reaktion fra Mette Fup - som startede med at fylde sine vælge med plausibel løgn og latin. Vi har set små diktatorer fra den røde slags som pludselig opfinder deres egne regler og mener at udgiften må folk selv betale.

    Man laver restriktioner i nattelivet og mener at folk smitter mere efter midnat. Den ene virksomhed efter den anden drejer nøglen om pga. Mette Fup - som ikke startede med at lave regionale foranstaltninger. Hun lukkede bare hele Danmark ned og folk kunne ikke rejse til Indien, men et fly fulde af Corona syge kunne godt få lov til at lande. Nu har man sat en dato den 31-10-2020 - og lur mig at mange ikke overlever. BNP er på et rekord nedtur - 25% under det normale.

    Fakta er at kun 9 er døde af Corona uden at have andre sygdomme. Det har så kostet 500 milliarder - og lur mig at de penge nok skal kradses ind hos de svage, hjemløse, pensionister, og andre sociale tiltag.

    Så kan du alis jo forbande DF - men som sådan har DF ikke en kæft at sige så alt fra nu kan du takke dine orakler fra de røde.

    Du tror jeg er DF'er, men det er jeg ikke, jeg er faktisk slet ikke noget som helst politisk - og jeg er absolut ikke enig i at man skal begynde at bruge fodlænke - da det er kriminaliserende. Fodlænke er til for folk som er dømt for en kriminel handling i retten, og et påbud er ikke en kriminel handling men et brud på påbud som kan sanktioneres med bøder.


  • #44   14. aug 2020 NY aftale med regeringen - nu smitter man først efter kl 2 om natten.

  • #45   14. aug 2020 Polysl det er fint der sover jeg smiley


  • #47   19. aug 2020 Polysl
    Det rykker nærmere dig, I dag er det Seden skole der er ramt, en 8. klasse og et par lærere er "smidt" hjem, da et par elever er corona ramt.


Kommentér på:
Selvisolation

Annonce