{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Floder og vandløb. {{forumTopicSubject}}

Ja her i varmen er der jo god tid til at tænke over ting så som verdens forskellige floder og vandløb.
Jeg tænker jo lidt i hvordan Danmarks vandløb har så lidt vand at der ikke kan bades i dem - men hvis man nu lavet en form for et vandstop altså så vandet kunne reguleres så det løb langsommere når der er vandmangel og hurtigere når der ved regnvejr og meget vand - ved langsommere løb forstillede jeg mig at vandstanden i vores vandløb steg til glæde og gavn for både mennesker og dyr.
Jeg husker at havde hørt at Mississippi floden (med et løb på 3700.km) ikke har den samme vandmængde altså en faldende vandstand - Nilen i Afrika (med et løb på 6600.km) mangler også vand grundet dæmninger - Den Gule flod i Kina (med et løb på 5400.km) har også problemer grundet dæmninger - Amazon floden med et løb på 6500.km) også har store problemer og ligeså Volga i Rusland (med et løb på 3500.km) har problemer som alle de andre floder og tænker i forurening der går udover en masse mennesker ved de over 20.000.km flodbrede og der kunne jo stå som overskrift - DER KOMMER EN DAG.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Floder og vandløb.
  • #1   9. aug 2020 Hold fingrene fra naturen speciel åer og vandløb. En idiot mente at en å skulle være lige - som senere viste sig var en dum ide, og den blev krum igen.Den naturlige gennemstrømning har betydning for livet i åen og laver man om på det så dør åen.

  • #2   9. aug 2020 Polysl jeg er helt enig - men kunne ting ikke forenes og ja jeg er også for snoet vandløb men der kunne jo godt være mere vand i åerne smiley

  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.255
    #3   11. aug 2020 Hver gang mennesket ændrer moder jords arkitektur ender det katastrofalt hvilket der er uendelige beviser på.
    Det tydeligste bevis herpå er overbefolkningen som netop er et resultat af inddæmning og skovrydning.
    Naturkatastrofer som tørke, oversvømmelser, jordskælv, vulkanudbrud, epidemier o.lign., var altsammen med til at regulere livet på jorden, men det har mennesket sat en effektiv stopper for grundet vores humane “intelligens”, men som paradoksalt nok alligevel ender med en direkte kurs mod afgrunden smiley smiley


  • #4   11. aug 2020 cody

    Dem som ryger først er Mellemøsten, så det kan jeg godt leve med. Når olien slipper op så bliver der kamp dernede om andre ressourcer bare for at overleve. OG vi skal bare købe popcorn og se til. Vi skal ikke blande os i den neanderthaler kultur måde at regulerer sig selv.

    Hvis vi er for humane så ender man på samme niveau som Mellemøsten - hvor man bare flytter kampen op til EU. Pt. ser vi det religiøst, og kan de ikke enes i Mellemøsten kan de ikke enes noget sted i verden. Det vi kan er bare at holde det religiøse pak væk fra os.

    Muslimer er som et Borg Kollektiv - noget af det værste der kan ske for et velordnet samfund.

    TIP....

    Når i løber tør for olie, så kan i altid eksporterer sandkage.


  • #5   11. aug 2020 Cody N ja vi mennesker er jordens og mennesket værste fjende smiley

Kommentér på:
Floder og vandløb.

Annonce