{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Kontanthjælpens galimatias. {{forumTopicSubject}}

ja nu har jeg set og hørt om flere der har skulle have hjælp og her i disse corona-tider er en ven blevet arbejdsløs og jeg så hvordan personen måtte bruge ret meget tid på at få sendt alt de materialer som systemet skal have før de kan/vil hjælpe og jeg tænker på hvordan det nogen gange er så besværligt for dem der jo har brug for hjælp at jeg vil kalde det for kontanthjælpens galimatias for hvor for skal de samme papir sendes 3 gange samtidigt det er da helt gak gak og igen hvorfor laves der ikke en borgerløn.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontanthjælpens galimatias.
  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 22
    #1   17. jul 2020 ræverød regering, føj for satan i helvede

  • #2   17. jul 2020 Hvis de er blevet arbejdsløse så er de vel medlem af en a-kasse. Så jeg forstår ikke problematikken. Man melder sig arbejdsløs og får penge fra den dato - samt at de skal tilmelde sig jobcenter - muligvis nogle vikarbureauer. Overholde regler for jobsøgning, være aktiv i jobsøgning. Jeg må indrømme jeg kan ikke se noget problem i det.

    Hvis du er bekendt med at det kun er 1/3 del, der forsørger Danmark, så ville der ikke være råd til borgerløn - og hvad skal alle de offentlige ansatte så lave? Skal de på borgerløn også?


  • #3   17. jul 2020 Martin S jeg tror ikke der er forskel på hvilken farve en regering vil have smiley

  • #4   17. jul 2020 Polysl jeg vil nok også være i fagforening og ja personen havde meldt sig ledig på jobcenteret det havde de bare ikke set - så er det godt det sker elektronisk nu til dags - så beviset var der og ja der skal søges 2 job om ugen - jeg kan dog læse på din tale at du aldrigt har manglet noget (du er en heldig mand) og du har tjek på det pc gejl - så ja netop du ser ikke noget problem i det.
    Og borgerløn ja hvorfor ik smiley


  • #5   17. jul 2020 Leon

    Dengang jeg var arbejdsløs i 6 mdr. i hele mit liv - hed det jobformidlingen. Her startede en snak om mine kvalifikationer, uddannelser og hvad jeg godt kunne tænke mig. Var det ikke uddannelse så havde de flere tilbud på job muligheder. Et dejlig møde med kop kaffe og nogle vanilliekranse. Her var den ledige i fokus.

    Sådan er det ikke i dag - her skovler man bare de ledige rundt i et cirkus, uden at tilbyde dem de store muligheder. Faktisk er de allerede tabt på gulvet på jobcenter.

    OM jeg har manglet noget?

    Ikke på den tid da man fik mange muligheder - om jeg manglede noget økonomisk så ja - dengang var jeg ikke særlig formuende. Det var langt senere jeg fik en økonomisk frihed.

    I dag må folk bare tilpasse sig den nye kommunale "verdensorden" hvor ledige er et nr. et problem - en anmasende pestilens for de offentlige ansatte.


  • #6   17. jul 2020 Polysl jeg husker også et som du skriver hed jobformidling og hvor den arbejdsløse var i fokus og ja et fast arbejde vil gøre de fleste glade og deres liv stabilt - nu det de som du skriver tabt på gulvet og der findes ikke arbejde til alle - den fagre nye verden hvor robotten har taget over viste vi jo vil komme og ja økonomi der var engang vi kunne nøjes og enig i den sidste del af din tale.

  • #8   17. jul 2020 Leon

    Det dejlige ved et dynamisk arbejdsmarkedet er at det fysiske arbejde forsvinder og giver plads for en ny type arbejde -som Robot Ingeniør eller andet arbejde indenfor robot fremstilling.

    Dem som for mange år tilbage sagde: Robotter overtager vores arbejde, og hvad skal folk så? Det er så folk med en meget lille vision - for sandheden er at folk er blevet opfanget af andre teknologiske job. Robotter sikre at folk ikke for det meste har et arbejde som er opslidende og dermed kan nyde glæden ved at være længere på arbejdsmarkedet.

    Jeg savner arbejdet markedet - masser af kolleger, den positive stress - at fremstille noget. Jeg gør det dog lidt i det små, men slet ikke i det omfang.

    At parkerer folk på borgerløn tror jeg dræber de fleste for de har ikke gjort sig tanker om hvis og når.


  • #9   17. jul 2020 Alis C jo flere arbejde jo mindre arbejdspladser og måske lave flere arbejdspladser ved at sænke arbejdstiden fra 8 til 4 timer.

  • #10   17. jul 2020 Polysl ja vi har alle vist at robotten vil tage over og der igennem kom andre arbejdspladser - men noget må ske og en borgerløn for dansker (grim tale) vil gøre en forskel .

  • #11   17. jul 2020 Leon

    Du forstår ikke konsekvenserne for at bare sende folk på borgerløn fordi de er ledige. Folk udefra vil modtage det med kyshånd og vi bliver overmandet af folk fra øst og syd og regningen ender hos dig når man beskærer din pension med 3000 kr.Så vil jeg gerne høre om du stadig er for borgerløn.


  • #12   17. jul 2020 Polysl netop der for skriver jeg også borgerløn for dansker smiley

Kommentér på:
Kontanthjælpens galimatias.

Annonce