{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Retfærdighed eller manglen der på. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har længe gået og tænkt på alle de stakler der må kæmpe imod systemet samtidigt mad at de må kæmpe med smerter eller anden sygdom.
Jeg høre om mange hvor de på det nærmeste kun kan blinke med det ene øje og trække deres tunge ud og de to ting gør at de bliver erklæret arbejdsduelig - da sådan person jo kan slikke kuverter og jeg kan kun sige at jobcentrene de kan.
Jeg tager jo gerne andet eksempel når folk er blevet slidt op vi har jo mange led og ved slid kan jeg forstå at folk må tage en masse smertestillende nogle tager så samtidigt spiritus for at få en bedre virkning - men det bliver de jo ikke raske af og hvis ikke deres økonomi var dårligt blev den det og jeg kan kun sige at jobcentrene de kan.
Når folk bliver syge i hoved så som psykisk syg - dårlige nerver af alverdens forskellige ting skal de stå model til jobcentrene der jo som jeg gerne gentager - at jobcentrene de kan.
Nu når vi til enden på den sørgelige historie da jeg jo ikke ser en retfærdighed eller manglen der på i at jobcentrene de kan gøre de friskeste til lallende vrag og de mere syge endnu mere syge og folk skal ikke kæmpe i årevis for så 5-10-15-20.år efter høre at de er klar til pension - altså kan jobcentrene ikke hjælpe alle dem der mangler arbejde for jobcentrene de kan intet også selvom de påstår det da der mangler arbejdspladser og altså ingen hokus pokus fra jobcentrene selv om de prøver.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Retfærdighed eller manglen der på.
  • #1   19. jun 2020 Det er ikke retfærdigt, HVIS folk er reelt syge og intet kan, men det er der desværre nogen (for mange) , der for længst har ødelagt ved at snyde sig til en pension, fordi de af en eller andet grund, ikke kan tage sig sammen, eller simpelthen bare ikke GIDER.

    Førhen skulle selv unge kontanthjælpsmodtagere ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og vi havde unge i familien, der rejste jorden rundt på bistandshjælpen i Poul Nyrup Rasmussens regeringstid.


  • #2   19. jun 2020 Madonna M jeg er helt enig med dig der var nogen der ødelage det for andre ved at snyde men det er ikke Poul Nyrup Rasmussen skyld smiley

  • #3   19. jun 2020 Leon, måske ikke, men han gjorde det muligt..

  • #4   19. jun 2020 Madonna M du må lige fortælle mig hvad vores tidligere statsminister gjorde siden folk kunne snyde smiley

  • #5   24. jun 2020 Det tog 13år for mig at blive godkendt til flexjob og det på trods af at der allerede et par år efter trafikulykken var udarbejdet reporter af læger og andet fagpersonale der tydeligt påpegede at jeg aldrig ville blive i stand til at komme ud på det normale arbejdsmarkedet igen. Og det er vel at mærke reporter kommunen selv har sørget for blev lavet, men alligevel trækker de sagen i langdrag og vælger at ignorere resultaterne fra arbejdsprøvninger de selv havde sendt mig i.. Så 13 år spildt på lort og det har kostet dem en formue i speciallæge erklæringer og meget andet..

  • #6   25. jun 2020 Jeg kan ikke sige hvilken regering i sin tid har gjort det muligt og nemmere at få en FTP, men klart det var nemmere - man var mere tolerant i en tid hvor det ikke var kommunens økonomi der bestemte om folk kunne komme på FTP.

    For mange år siden kom folk som alkoholikere, folk med slidgift, osv. hurtigt på FTP og før man havde bygget et system op som satte folk i arbejds prøvning - og terapi i en uendelighed.

    I nyere tid var det muslimske kvinder med ringe uddannelser og sproglet udfordret som kom på FTP, fordi kommuner ikke vidste hvordan man skulle håndterer deres krav og hensyn til deres religion. Samt at de konstant var gravide - de var nok mere udspekuleret end man troede. Det blev så taget op af andre simulanter som kørte på den ene undskyldning efter den anden indtil kommunen opgav.

    Det er derfor man kører den hårde linje siden og lavet en masse tiltag så man kan fastholde folk i systemet - som i grunden var ren kassetænkning. Det kan man så takke alle de tusinde af simulanter for at det nu er kold og kynisk hvor mistro mødes når folk åbner munden.

    Førhen kunne man få nogle saftige oplevelser med ledige/syge af en sagsbehandler, men i dag er de total knappet i selv indenfor familien. Mon de skammer sig? De gør jo kun det de får besked på fra oven.

    Folk er også gjort mere eller mindre retsløse når der klages over en afgørelse - her kan man bruge ankestyrelsen som stort set giver kommuner medhold og det var det. Her ender vejen.

    det mest "morsomme" var da man lavede en regel om at folk som blev ledig - inden for en uge skulle ud i praktik eller anden forfaldende arbejde i kommunen som strandrensning, samle affald i buske og skove. Det gjorde at en del unge ikke gad det og frasagde sig bistandshjælp. Så de har nok ikke haft behov for bistandshjælp.

    Al den simulanteri har også gjort at man ikke stoler på lægeerklæringer, fordi der har været tilfælde med misbrug. Man begyndte også at bruge læger ansat i social systemet til at vurderer lægeerklæringer og ved selvsyn laver en vurdering af den syge. Det skabte meget røre at man havde en nyrelæge til at vurder folk som ikke havde nogen problem med at tisse - det blev så stoppet. Så fik man den ide at få en sygeplejeske ansat til at syge kan ringe til hende og få en tid for at hun kunne vurder folks tilstand - Det var dybt ulovligt da en sygeplejeske ikke er uddannet læge og dermed ikke kan vurderer ens sundheds tilstand.

    Alle de ulovligheder blev naturligvis ikke sanktioneret på nogen måde men man stoppede tiltaget.

    Som jeg ser det skulle folk ikke kunne gå mere end 3 år med diverse tiltag før de tilkendes en FTP - hvor der også skal tages hensyn til dem som nærmer sig pensionsalderen.

    Jeg kan ikke forstå hvorfor man gik væk fra:

    Trin A = Ikke arbejdsduelig
    Trin B= lidt arbejdsevne
    Trin C = Arbejdsparat

    Det kan umiddelbar virke diskriminerende, men det sparede en masse nytteløse tiltag, penge som kunne bruges bedre.


  • #7   25. jun 2020 thomas s det fortæller jo bare hvor dårligt den del af systemet der skal hjælpe folk med at komme vider er og tror ikke det hjælper hvis det blev privatiseret - nej det skulle være kompetente folk ind som magtet den opgave det er at hjælpe folk med at komme vider og 13.år er 12.1/2 år for meget den venten og kamp for at komme vider bør ikke ske.

  • #8   25. jun 2020 Polysl det var sku godt jeg læste dig færdigt og enig smiley


  • #9   25. jun 2020 Nu er det også relevant at nævne Astrid Krag, som vil have en lov om at kvinder skal have 10 timers psykolog hjælp gratis.

    Og jeg i min naivitet troede ellers at alle er lige for loven. Kvinder er åbenbart mere lige end andre.

    Selv kvindehjem mener det er forkert da de har eksempler på at det nok er mere 50% - hvor volden så bare er mere psykisk end korporlig.

    engang rasede de lilla bleer rundt omkring ligestilling og det fik de faktisk - hyssss....sig det ikke til nogen men jeg fortrækker faktisk en kvindelig chef. Af en eller anden grund taler jeg bedre med kvindelige chefer end mandlige.


  • #10   25. jun 2020 Polysl ja der er jeg også enig med dig mænd skal også have retten til de 10 mimers psykolog hjælp smiley

  • #11   26. jun 2020 Leon

    Præcis, det fungere slet ikke. Og at gå så lang tid i uvished er på ingenmåde godt for nogen..


  • #12   26. jun 2020 uvished er en frygteligt ting - den kan ødelægge et liv.

  • #13   28. jun 2020 Ja, det kan det helt sikkert.. Og hvis man ikke har styrken/modet til at kæmpe, så kan man meget hurtigt miste modet og gå fuldstændig ned med flaget..

  • #14   28. jun 2020 thomas s ja det er utroligt for jeg syntes jo at systemet burde være den der hjælper alle dem der ikke har styrken/modet til at kæmpe - eksempelvis skal en sagsbehandler ikke være ens fjende men tværtimod den der hjælper den syge smiley

Kommentér på:
Retfærdighed eller manglen der på.

Annonce