{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Historisk diskriminering af ragn. {{forumTopicSubject}}

Ja hvad skal alle os der ingen farve har vi bliver beskyldt for at diskriminere folk med farve og det blot fordi vi er hvide men historisk eller har en anden mening og det er jo sket at racismekortet er smidt grundet mangel på kommunikationsevne og så er det jo nemmer at smide det racismekort da talen jo så er slut og ikke grundet manglende argumenter - nej grunden er jo at uanset hvad der siges kommer racismekortet.
Men jeg undre mig over hvordan nogle lande syntes det er ok at ødelægge historiske statuer - slette historiske viden - bare fordi nogen pludseligt syntes at sådan skal det være - men uanset hvad har verden en fortid og den kan der jo kun læres af og at Columbus opdaget Amerika bliver da ikke mindre rigtigt fordi der væltes at statue af manden og vi kan jo gå tilbage til da de to meget gamle Buddha bliver skudt itu af al qaeda + de jo ødelage en historisk by og det er utilgiveligt i mit univers.
Så ja jeg føler mig som hvid diskrimineret grundet al den historisk ødelæggelse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Historisk diskriminering af ragn.
  • #1   12. jun 2020 Halfdans børnerim er også blevet redigeret -faktisk drejer det sig om 9 - som man kalder strukturel racisme - et helt nyt ord for lige at lægge mere vægt på ordet racisme. Man kalder det også for stereotypisk som skildrer brune og sorte som nøgne vilde. Så skynd jer ud og køb "Lille Sorte Sambo" inden den også bliver kaldt strukturel racisme og lægges i graven.

    Det som er værst at udgivere tænker i penge og ikke at redigering ødelægger det oprindelige.


  • #2   12. jun 2020 Polysl enig og dem der ønsker en verden i censur må være dem vi kalder for sortseer smiley

  • #3   12. jun 2020 Jeg kan ikke gøre noget - mange andre kan ikke gøre noget - de eneste som kan gøre noget med deres bøger er at finde andre til at udgive fordi man ikke er tilfreds med den censur. Men det kan de heller ikke - nok mere fordi de har kontrakter som de er bundet af.

  • #4   12. jun 2020 Polysl desværre og med tanken om at vores sorte venner jo har en fortid de kan være stolte af ønsker de den slettet.

  • #5   12. jun 2020 Leon

    Hvad har sorte lavet som de kan være stolt af?


  • #6   12. jun 2020 ÅH Polysl hvis vi starter over syd på i Inka riget i Syd Amerika kunne lave alverdens ting så som føre vand der hen hvor det skulle bruges og meget andet de brugte også stjernehimlen + de lavet en kalender så jo de var de fremme i skoene og Indianerne var da også kvikke og det kan godt være at de boede i telte men syntes at de også var kvikke og hvad med Aboginerne dem kunne jeg godt lade føre mig rundt i Australien de er også overlever og skal vi tage Kina hvor akupunktur som de har brugt i 1000-vis af år og du kan jo også finde ting i Afrika som gør at de var længere fremme end da der var vikinger i norden så vi skal ikke forklejne den store verden den opfandt hjulet før norden smiley

  • #7   12. jun 2020 Leon

    Når jeg skriver sorte, så mener jeg Afrika - De var de første i verden som opfandt et hul hvor fantasimilliarder kan forsvinde i - uden de nogensinde er fundet igen.

    Her burde nobelprisen have en kategori "Det dybeste hul i universet" Men svært at dele Nobelprisen med så mange millioner sorte - så ville de ikke engang have penge til en enkel TikTak med pebermynde.


  • #9   12. jun 2020 Mere censur og politisk korrekthed.

    Peter Plys forbudt på Tyrkisk tv.

    https://www.information.dk/kultur/2007/07/hvaaa-maaaaaa-saaaaaa


  • #10   12. jun 2020 Polysl hvis vi så tager måden Afrika blev delt på i sin tid kan jeg jo sige at de ikke har haft medvind på cykelstien smiley

  • #11   12. jun 2020 jeg er gerne ukorrekt Polysl smiley


  • #12   12. jun 2020 Det er racistisk - jeg må ikke pisse op af et træ, men hunde må godt.

  • #13   13. jun 2020 Jeg tror, det handler om berøringsangst. Alt skal bare fejes ind under "gulvtæppet", det er så kedeligt at tale om kendsgerninger. Jeg forholder mig til historien, det jeg lærte i skolen, hvad man kalder tingene, og det laver jeg ikke om på.

    Men hvorfor finder vi os i det ?? - Vi sidder bare i sofaen og er passive, skulle vi ikke tage os sammen og protestere og gøre noget ved det, vi synes ikke er OK ??


  • #14   13. jun 2020 Jetset og hej jo men må jeg så ikke protester for en neger er vel stadigt en neger og hvad med vores negerbolle med kokus er den stadigt til at spise - jeg syntes også at jeg læste at en stort neger med røde læber ikke længere høre med i tegnefilm og hvordan kommer en cowboy og indianerfilm til at se ud den kan ikke engang sendes i sort-hvid og hvad med den berømte fredspibe smiley

  • #15   13. jun 2020 Ja, og det hedder også Negerkys smiley - og hvor har vi det fra, det har vi direkte oversat fra Negro og det bliver det også ved med - jeg kan slet ikke se noget nedsættende i det, men det kan jeg derimod ved at sige Sort, det synes jeg er nedsættende.

  • #16   13. jun 2020 Kan godt huske den ballade der var på Facebook om at "Skipper mix" fra Haribo fjernede sorte masker - efter ordre fra EU som mente at den var racistisk - fordi nogle kalder det negerhoveder, hvor navnet er lakrids masker.

    Hvorfor finder man ikke Zulu Award eller tv Sulu racistisk?

    Efterhånden så vil jeg mene at racistisk i sig selv er racistisk.

    Nyeste er at en journalist finder "De Conincks Vej" racistisk fordi han var involveret i slavehandel - ikke personligt, det lod han sine sønner om.

    Selv journalister kan være hjernedøde.


  • #17   13. jun 2020 Jetset skal en skorstensfejer så rende rundt i rødt og skal sort så være forbudt jeg mener at neger og andre taber mere på at fjerne alverdens ord og ting som jeg så en skrev det gør os dummere smiley

  • #18   13. jun 2020 Polysl ja verdenshistorien omskrives dag efter dag grundet nye ting opdages eller slettes smiley

Kommentér på:
Historisk diskriminering af ragn.

Annonce