{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Døde alene på plejehjem {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/samfund/84-aarig-doede-alene-paa-plejehjem-af-coronavirus-det-er-uvaerdigt

Man kan stille spørgsmålstegn ved den måde som flere plejehjem har ageret på når det kommer til at skåne ældre for coronavirus.

Alene på eet plejehjem i København er der 16 døde.

Meget tidligt i dette forløb vidste man at det især var ældre der blev smittet. Så den naturlige følge ville være at plejehjemspersonale blev testet, bar maske for så vidt muligt at undgå at smitten kom ind.
Ikke mindst isolere så hurtigt som muligt de evt. smittede.

Men, mon ikke der har ligget en skjult agenda gemt i baggrunden?

At de ældre ikke skulle belaste hospitaler? At man fik 'tyndet' lidt ud i de mere syge af dem?

Men ingen må glemme at der er børn/børnebørn for hvem det vil være en stor sorg at miste deres pårørende, især til en virus der muligvis kunne være holdt ude af plejehjem, hvis man havde været mere agtpågivende.

Jeg giver ikke meget for de ord som: 'Vi følger myndighedernes anvisninger.' For man har altså også lov til at bruge sin sunde fornuft.

Det er trist for alle de familier som har mistet.

Hvordan ser I på det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døde alene på plejehjem
  • #1   3. maj 2020 61 døde på plejehjem - det lugter langt væk. Men nu er der så plads for flere de kan aflive.

    Ordene at han alligevel ikke vil overleve - er besynderlige. De ord skal vi så lige huske på når personalet ligger ude på motorvejen - spild af tid at køre dem på hospitalet de er døde inden de når det. Vi skovler dem bare ned i grøften og smider nogle grene på.


  • #2   3. maj 2020 Jeg må bare sige at jeg nægter at tror på at systemet tænker sådan + der jo stadigt har været plads på sygehusene.

  • #3   3. maj 2020 Cris7 og ja det er forkasteligt at vores ældre må dø alene på plejehjem.

  • #4   3. maj 2020 Ja, nogen synes, vi har håndteret denne krise tid godt, det kan vi godt diskuttere, vi har beskyttet stort set alt, undtagen sundhedspersonalet, hvilket jeg slet ikke kan forstå, der har ikke været værnemidler nok, hvilket så er en katastrofe, og siger ret meget om, at Sundhedssektoren slet ikke er udrustet nok i en epidemi, selvom jeg stadig synes, det er vildt hysterisk, vi kan se til Sverige, hvad de har gjort, nok ikke lige så hysterisk.

    Polysl, du skriver 61 døde på plejehjem, der dør hver eneste dag mennesker på plejehjem, så vi ved slet ikke rent faktisk, hvor mange, der er døde af COVID-19, og det irriterer mig grænseløst, at vi ikke kan få et tal for det, plejehjemsbeboer er ikke raske, de fejler div. ting, for ellers kan de ikke komme på plejehjem. Men ingen kender tilsyneladende de rette tal for, hvor mange der er døde af COVID-19 alene, jeg mangler reelle oplysninger.

    Jeg har ikke hørt om plejepersonale er døde af COVID-19, for det må så være plejepersonalet, som er smittebærer ??


  • #6   3. maj 2020 Jetset...

    De 61 er registreret som døde af Corona..


  • #7   3. maj 2020 Polysl, halloooo, det er alle de andre 481 også. NEJ, der er ikke nogen, der reelt ved det, og det synes jeg er meget forkert.

  • #8   3. maj 2020 Jeg vil lige genopfriske en sag, som jeg her tidligere har fortalt, men som også kan give et indblik i hvordan ting fungerer på et plejehjem.

    En veninde til mine forældre kom på plejehjem, hun har diabetes og fik amputeret det ene ben. Det er nogle år siden, hun var 70 år. Efter et par år på stedet, fik hun lungebetændelse. Hun gik i coma. Personalet tilkaldte en læge som de skulle, og blev enige om at det ikke nyttede at sende hende på hospitalet, men at lade hende dø.

    Der blev ringet til hendes veninde, som stod som kontaktperson, så hun kunne komme og sige farvel.

    Veninden blev vred over at de ikke vil gøre noget, for normalt var denne kvinde i godt humør, nød livet og var meget social. Hun spurgte dem, 'sig mig har I i det hele taget checket hendes blodsukker'?

    Ups, det havde de ikke, og det viste sig at det ikke var lungebetændelsen der var skyld i at hun var i coma. Men fordi personalet havde glemt at give diabetes indsprøjtning.

    Da hun fik sine indsprøjtning, gik der ikke længe før hun vågnede af sin coma, samt kun få dage på antibiotika før hun var frisk og frejdig igen.

    Hun har siden fået amputeret det andet ben også, men selvom hun sidder i kørestol nyder hun livet, deltager i musik og dans, og har lært 'en svingom' trods kørestolen.

    Jeg har lige talt med hende idag, hvor musikken lyder i baggrunden, som hun elsker at synge med på.
    ---------
    Nu har vi så en virus, der i første omgang angriber de ældre. De ældre som iforvejen er dem som står for skud når der skal spares.

    De ældre som er grunden til at der er blevet opbygget et velfærdssystem, som få andre lande har.

    Men de bliver svigtet, når det gælder!









  • #9   3. maj 2020 Selvom det er sørgeligt, så synes jeg alligevel, det er en Perlehistorie, Cris, men den siger også, at jeg så slet ikke kan forstå, hvordan man kan glemme, hvor er det ansvarlige personale smiley - men nogle gange, kan der står noget i beboernes journal, som ikke mange kender til, hvad der angår liv eller død, diabetes er ikke at spøge med og slet ikke, når der bl.a. i det her tilfælde er amputeret lemmer. Det kan være, at den ældre har ønsket ikke genoplivning, uden om de pårørende, men det er ikke OK at glemme livsvigtig medicin.

  • #10   3. maj 2020 Ja som Jetset siger var Danmark - heller ikke Danmark klar til en epidemi og verden var ikke klar til en pandemi jeg er lidt i tvivl om hvilken lande der klare sig bedst - men syntes nu stadigt at statsministeren og folketinget har gjort det godt og alle kan jo sige bagefter se bare her det gik godt eller de kan sige at det gik skidt.
    Ja vores ældre står for skud og der er da nogen døde inden for syge/plejesektoren - desværre.


  • #11   3. maj 2020 Ronald G jeg vil også vælge at dø hjemme og i fred og ro og jeg havde for mange år siden dødsangst den er dog forsvundet - jeg har andre angst som jeg prøver at leve med - nu skal jeg bare ud i det blå - mit sidste problem smiley

  • #12   3. maj 2020 Cris7 der forgår fejl og de fleste er jo menneskelige smiley

  • #13   3. maj 2020 Ja, helt sikkert at der bliver begået fejl.

    Men når 'fejl', kan handle om liv eller død, så er det nødvendigt at være mere påpasselig.

    Alle de undskyldninger med at 'vi har ikke fået klare retningslinjer' er ikke andet end en undskyldning for ikke at tænke og handle selvstændigt.





  • #14   3. maj 2020 Cris alt, hvad der er offentligt, er der et bureaukrati, hvor det ikke er tilladt at handle selvstændigt, alle led venter, og nogle gange bliver den venten katastrofalt, sørgeligt men sandt.

  • #15   3. maj 2020 Cris7 du skulle bare vide.

  • #16   3. maj 2020 Jetset - cris7 når der sparres på ældre og andre vil det koste liv på et eller andet tidspunkt.

  • #18   4. maj 2020 Madonna

    Læste det godt - sikke nogle møgsvin på de plejehjem - både ledelse og personale. Uhørt at man nu i dag siger at det er et krav med værnemidler - men så blev der jo en masse pladser fri på plejehjem - og de er nok ikke færdige med at smitte de gamle.

    Alle er ansvarlige, man kan forstille sig et firma hvor slibemaskinen ikke er forsvarlig beskyttet, ledelsen siger det ikke betyder noget, personalet er ligeglad - lige indtil en får ødelagt et øje eller kommer slem til skade med dele som flyver rundt.


  • #19   5. maj 2020 Det er også en rigtig dårlig undskyldning at bruge når man siger at personalet ikke er uddannet i hygieine.
    Man må da være ualmindelig småt begavet hvis man ikke kan finde ud det!

    Der må jo også været noget galt med ledelsen disse steder, for der er ingen undskyldning for at udvise denne skødesløshed.


  • #20   5. maj 2020 Cris

    Jeg hælder mere til at de er 100% ubegavet. Det kræver ikke engang et kursus med ursus at vide brugen af værnemidler specielt da det har været i medierne i flere uger før de nu har fået krav på værnemidler.

    Hvis en eller flere havde nedlagt arbejdet pga. manglende værne midler og blev fyret så havde de en kanon god sag i arbejds retten.


  • #21   5. maj 2020 Hvad jeg har hørt i medierne, så har de altså manglet værnemidler på Plejehjemmene, de værnemidler der har været til rådighed, har Hospitalerne haft 1. prioritet til.

  • #22   5. maj 2020 Og?

    Så fralægger man sig arbejdet af hensyn til sit eget helbred - så kom igen med undskyldninger.


  • #23   5. maj 2020 Polysl, der er tale om 2 ting i denne her tråd, LÆS !! - Værnemidler dumme personaler ikke kan finde ud af og utilgiveligt sløseri med vigtig medicin.

  • #25   6. maj 2020 Nej, Ron, men du skal nok være lidt mere orienteret om, at Gummihandsker er til ganske almindeligt rengøring og hjemmelavet mundbind nok ikke dækker standardkravene.

    Forestille dig, at søde Marie lige har haft Gummihandskerne på, da hun ordnede Svend, mon du kunne tænke dig det smiley at du så var den næste, med de samme Gummihandsker smiley


  • #26   6. maj 2020 Jetset hvis jeg bare bliver den første der bliver hjulpet når gummihandskerne tages i brug er det ok med mig og ellers tager jeg gerne imod den kærlige hånd smiley

  • #28   6. maj 2020 #4 jetset

    61 er opgjort som døde af Corona. De kan have flere andre sygdomme som har været medvirkende - men det fritager ikke ledelse og personale at være så skide ligeglad og bare syltet sig ind i at vi bare handler efter udstukne regler. Det er ikke forbudt at tænke selv, at være kreativ at udfordre ledelse - at sanktionerer ledelse. ellers er de bare nogle fuck'n lemminge.

    Jeg er så dødtræt af at kommunale ansatte og ledelse bare dækker sig ind både nu og før Corona. Den nye plade er at de udstukne regler ikke er klare nok. Næ..hvis man har en IQ som en brosten så kan jeg godt se problemet.

    Vi kan bare tage jobcenter og googler - så er der læsning de næste 14 dage i forsømmelser, utilstedelige tiltag som er dybt ulovlige, bonusser til sagsbehandlere for at få en fra sygedagpenge til et udrednings forløb - osv....Det offentlige er blevet en stat i staten hvor borger ikke en chance i helvede - alle instanser afgøre til fordel for sagsbehandlere. Selv efter en sag i retten ville sagsbehandlere ikke rette sig efter.


  • #30   7. maj 2020 Ron

    at stå på Carlsberg kræver en videre uddannelse - man skal kende forskel på flasker hvor toppen mangler - indeholder restprodukter fra rengøring og skal kunne forskel på en flaske fra Corona som lige havde lusket sig ind. Stort hurra for dem som arbejder der - til forskel fra det kommunale.


  • #31   10. maj 2020 Der er jo så også kommet en positiv side, omkring plejehjem.

    Nemlig at personalet har mere tid, og ikke 'konstant', skal sidde i samtalemøder.

    Noget som jo har været påtalt før, men som ikke rigtig gik igennem, grundet al for meget bureaukrati.



  • #32   12. maj 2020 #28 - Polysl, jeg har forstået, at du gennem dine utallige indlæg har NUL og 0 respekt for det offentlige. Jeg vil info dig om, at jeg tilfældigvis kender en Socialrådgiver, som beretter om noget andet.

    Det er ikke, som du beskriver.


  • #33   12. maj 2020 Libbie.

    Du må vænne dig til at Polysl er negativ over for alt. smiley

    Offentligt ansatte er bare lort.
    Metroen, busserne og togene, skal køre af sig selv.
    Og børnene skal passe sig selv, og skolerne er der vel ikke brug for...

    Polysl er ind imellem Bla Bla Bla.


  • #34   12. maj 2020 Ja, men nogle gange er jeg enig med Polysl smiley

  • #35   12. maj 2020 Det sker. smiley

Kommentér på:
Døde alene på plejehjem

Annonce