{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
396 visninger | Oprettet:

Pandemi - Krigs/Statsobligationer. {{forumTopicSubject}}

Ja vi har alle opdaget det og mange bliver ramt på økonomien endog så hårdt at de kan gå konkurs og det måske samtidigt med at de skal kæmpe imod virus eller andre grimme sygdomme - lige nu ser jeg mange sygdomme i et større sammenhæng.
Og hvad vil ikke være bedre end at staten Danmark og lande general lavet en stats/krigsobligation hvor alle der havde en skilling kunne være med - jeg kan sikkert godt finde en lille skilling.
De barske damer har talt - Leon vil de kvæle da han ikke tænker på andre - men det er jo netop det jeg gør.
Og sådan obligationer var jo en succes under 2. Verdenskrig og vist nok også under 1. Verdenskrig - nu forgår den krig så imod den coronavirus.
Det indsatte billede skulle være noget smukt så det blev denne genbrugssag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pandemi - Krigs/Statsobligationer.
  • #2   15. mar 2020 Alis C jeg mener ikke der er nogen der skal stoppes - nej jeg vil heller se hvordan vi alle står sammen og der er jo nogen der skal tjene penge og det er ligeså når der skal findes en vaccine det koster at finde på sådan ting og det koster rigtigt mange penge og dem der så prøver og hvor det mislykkes de får jo ingen penge - det er det samme som hvis vi tager det danske fodboldlandshold de vil jo være nr. et frem for at bliver nr. to - forstår du hvad jeg mener smiley

  • #3   16. mar 2020 Alis C der er ikke tid til at politikerne skal slås for at se hvem der skulle have ret og det er der heller ikke for alle dem der er blevet ramt økonomisk - men lad os nu se hvad de andre finder på - jeg vil gå til ro smiley

  • #4   16. mar 2020 Vel skal man ej få kradset de sidste penge ind hos borgere.

    Det er lidt hysterisk at sammenligne Corona med 2 verdenskrig.

    Medicinal industrien mangler ikke penge i forskning af Corona -

    Vi så jo tydelig Mette Fupnummer prøvede at fedte den af på borgere i det private. De blev så nød til at ratificerer tidligere aftalte - så det blev til at ansatte i det private selv betaler for de 5 første dage efter de sendes hjem.

    Imens man på svinsk måde lod de offentlige ansatte gå fri som de stadig gør - Møgbeskidt måde stadig at pisse på de private ansatte.

    De firmaer kan kun få lov til at vente med moms og skat i en periode - men regningen kommer en dag, så jeg kan ikke lige se logikken.

    Jeg vil sige til de små virksomheder som lukker helt ned. Fyr folk så de er dækket fra dag 1 og ikke høre på det pis fra den røde idiot - som i bund og grund bare sender regningen til befolkningen i det private, fordi de har taget for let på tingene, på trods af masser af seriøs info.


  • #7   16. mar 2020 Polysl den sammenligning er grundet hvad sådan obligation nu skulle kaldes og nu siger du at medicinselskaberne ikke mangler penge og nu tror jeg selv på at rigtigt mange penge ude i verden er fiktiv penge altså nogen du kun kan se på nettet eller på en saldo oplysning eller i aktier og aktier er jo faldet drastisk smiley

  • #8   16. mar 2020 Annella spam eller ej læste at Kina har fået vendt kurven - men de var også hurtigt ude og vi/os skal jo tænke på at det bliver hverdag igen - Gudskelov smiley

  • #9   16. mar 2020 #7

    Leon

    Nej det er ikke fiktive penge, for de penge du har på din konto er dækket af fysiske penge som ligger i Nationalbanken.

    Du behøver ikke være bange for dine penge lige pludselig forsvinder fra banken da Nationalbanken er garant for alle indskud og indstående på op til 750.000 - kr.


  • #10   16. mar 2020 Polysl hvis nu alle mennesker i verden vil have deres penge i iskolde kontanter vil jeg tro at der vil være mangel på penge smiley

Kommentér på:
Pandemi - Krigs/Statsobligationer.

Annonce