{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Husk det nu den kærlige hånd. {{forumTopicSubject}}

Ja nogle af jer er lidt sure på mig grundet at jeg ikke vil bøje mig for den virus og der er flere årsager til det.
Hvis vi alle er bange for den virus er mit spørgsmål jo så hvem skal give den kærlige pleje i ved af en kærlig hånd og i må godt grine men sådan hænder er vigtigt i kampen imod virus og alt andet grimt.
Tænk nu på hvor vigtige alle hænder er kærlige eller ej det være sig landmanden - politimanden - renovationsarbejderen - hjemmehjælperen - sygeplejersken - lægen - soldaten - lastbilchaufføren - sømanden - købmanden - ambulanceredder - OSV.
De er jo alle vigtigt når vores samfund skal køre for hvem vil i undvære i den række og personligt vil jeg bare gerne have dem alle sammen og er sikker på at deres hænder kan være varme og kærlige og jeg bliver nød til at sige at familien og gode venner også er vigtige i sådan kamp jeg vil ikke havde været til i dag hvis rækken ikke bestod - vi løfter sammen og vi forgår sammen smiley


Nærlokale nyheder til Egå
Hos Vores Egå kan du læse alt om det lokale liv i byen. Her finder du blandt andet informationer om hvad der sker i byen, madsteder samt hvilke butikker der er i byen osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk det nu den kærlige hånd.
  • #2   9. mar 2020 Det er jo netop derfor, man forsøger at inddæmme virussen, Leon, før alle grupper bli'r lagt ned af den, og alt det nødvendige går i stå.

    Men sure er der vist ingen der er, vi må alle mene, hvad vi vil... smiley


  • #3   9. mar 2020 Jeg tror ikke der kommer til at mangle hænder indenfor familier som rammes - problemet er hvis familien er spredt rundt i Danmark, så er hjælpen stort set umulig. Så må man ty til venner - bekendte.

    Men håber da at folk har et godt netværk. - hvis ikke så tror jeg der findes andre løsninger.


  • #4   9. mar 2020 Hvorfor oprette nye Emne-tråde om samme emne - kør du videre på din tidlige Emne-tråd Leon.

  • #5   9. mar 2020 Å.r

    Leon laver et nyt indlæg omkring en ny problemstilling som ikke er sat af nogen i andre indlæg af samme type.


  • #6   9. mar 2020 Leon jeg forstår godt hensigten med dit indlæg og der er vist ingen grund til at tro at beredskabet nedlægges hvis man udviser rettidig omhu, men hvis nedenstående beretning er standarden i Danmark vil der mangle varme hænder ganske snart smiley

    https://www.bt.dk/samfund/lars-sad-i-fly-med-50-norditalienere-de-gik-bare-ned-i-metroen-og-tog-ind-mod


  • #7   9. mar 2020 Ja, det er sq absurd, men hvad med Norditalien, hvad har de så informerede norditalienerne om, ikke en skid, fandme utroligt !!!! - de kan måske ikke læse i Norditalien eller høre smiley

  • #10   9. mar 2020 Annella jeg kan forstå at du ikke forstår det nye indlæg ej heller Madonna M men general kan kærlige hænder gøre meget uanset hvilken sygdom vi taler om det er det det nye indlæg drejer sig om for det hjælper jo ikke noget bare at få et klap i røven smiley

  • #11   9. mar 2020 Jeg har hørt at rejser til Nord Italien er meget billige smiley

  • #12   9. mar 2020 Madonna M jeg kan forstå at du syntes Danmark har håndteret den virus godt deri er jeg ikke enig der var mange ting der skulle havde været stoppet for mere end et måned siden smiley

  • #13   9. mar 2020 Leon

    Absolut enig...man skulle fra start screene alle som kommer fra områder med Corona. - Se det kalder man rettidig omhu- måske nogen ser det som hysteri - men jeg ser det som en klog beslutning.


  • #14   9. mar 2020 Å.R. jeg syntes der er ting i det nye indlæg så jeg først nu blander æbler og bananer sammen smiley

  • #15   9. mar 2020 Jeg må siger til jer alle at i gamle dage kunne man give en sygdom en grund og det var eksempelvis at nu var man blevet gammel - jeg må bare sige at nu til dags får man ikke de grimme sygdomme fordi man er blevet gammel og jeg var 31.år da jeg fik kræft og det syntes jeg jo var i en ung alder og der kom de kærlige hænder + kærlighed der gjorde at jeg gik af med sejren smiley

  • #16   9. mar 2020 Leon

    Kræft er noget grimt noget - håber ikke jeg nogensinde kommer til at opleve det. Har heldigvis kun haft en masse lungebetændelser og influenzaer - som blev klaret for mange år siden med gratis vaccination hos læge da jeg var i den udsatte gruppe. men som jeg læste for 10 år siden sagde en gammel dame på 98 år - Jeg er ikke livstræt, der er masser ting endnu at opleve. Men skulle min billet udløbe, så kan jeg glæde mig selv med et godt liv.

    Jeg tror ikke hun på det sidste ligge og påkalder gud eller what ever. Jeg kan huske en leder for mange år siden med at nogle unge mennesker var så bange for at dø at det ødelagde deres liv.

    Kradser man af så er det - det. ingen jammer eller gude påkaldelser fra min side. Men jeg tror så også en "smule" på det buddiske ......håber bare ikke at blive en flue - klask....åh nej - ikke igen... smiley


  • #17   9. mar 2020 #15

    Jamen, for pokker da, så stil dig da i modtagelsen for de 59 i DK, der er testet positiv, hvad forhindrer dig, din kærlige sjæl, hvis du har det rigtige udstyr på???

    Og giv dem en kærlig hånd...

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/59-danskere-er-nu-smittet-med-coronavirus/8039296

    Hvis myndighederne havde været rigtig 'hysteriske', så var der nok ikke allerede, så mange smittede?!





  • #18   9. mar 2020 Madonna M ja jeg har set det nye tal og jeg vil godt vædde på at der er mindst 1000 i Danmark der fiser rundt med den virus smiley

  • #19   9. mar 2020 Madonna M jeg har ellers en point som burde komme i et nyt indlæg men smider det nok her da i jo ikke bryder jer om historier fra den store verden men jeg har en masse logik og vi ser smiley

  • #20   9. mar 2020 Der går 'hysteri' i den, netop fordi myndighederne forsøgte at undgå det.

    Det er ikke mere end omkring 1½ uges tid siden at myndighederne sagde: Bare rolig, ingen er endnu smittet i DK.

    Alle andre har jo vidst at det kun var et spørgsmål om tid, så man kunne jo bare ha' givet en rolig opfordring til at være påpasselig, vaske hænder oftere, ikke nyse og hoste andre ind i ansigtet.
    Ikke mindst have checket de personer, som jo netop havde opholdt sig i Norditalien.

    Sund fornuft skaber ikke hysteri.

    Men så er det jo også den anden side, nemlig de egoistiske ukærlige, som mener sig berettiget til at være ligeglade. Nemlig dem som har udtalt at kroniske syge med dårligt immunforsvar alligevel snart skal dø, så hvorfor tage hensyn!

    Der behøves kun lidt sund fornuft og omtanke, så skal det nok gå.

    Iøvrigt var jeg i Netto i formiddags, og det var overraskende at der var så mange mennesker på det tidspunkt. Der var store indkøb af madvarer og dåsemad. Så hamstrengen er godt igang. Det er så ikke iorden.


  • #22   9. mar 2020 Nej, jeg bryder mig ikke om hamstring, har aldrig gjort. Har man kroniske sygdomme, dårligt immunforsvar så giver den mening at man køber ind til en periode.

    Men der skal jo være mad nok til alle, og det er temmelig overdrevet hvad der bliver købt.


  • #23   9. mar 2020 Kære brevkasse

    Hvergang jeg er i Netto og hoster jeg helt vildt og så flygter folk og jeg står helt alene ved kassen.

    Svar fra brevkasse...
    Måske du skulle blive hjemme. smiley


  • #24   9. mar 2020 Polysl jeg smiler og ja hvis en person nøs eller hostet mig ind i hoved vil jeg nok sige et eller andet og det eneste der er med til at bekæmpe den virus er en god hånd hygiejne + ikke at hoste andre ind i ansigtet og ellers kunne folk der følte sig syge jo holde sig hjemme og bede om indkøbshjælp smiley

  • #25   9. mar 2020 Leon

    Kender en anden joke..

    Kær brekas

    hve gang je elske med dansk kvin - je få pis ondt i øje...

    Svar fra brevkasse

    Måske du er allergisk overfor peberspray.


  • #26   12. mar 2020 Skulle I løbe tør for toiletpapir, er det da rart at vide, at Leon har en kærlig hånd, ellers må i ty til denne:
    Pludselig får håndsprit en god betydning


    profilbillede
  • #27   13. mar 2020 Å.R. jaaaa hvor mange tror du er blevet smittet i den hamstringsbølge og håber på god naboskab for alle smiley

  • #28   13. mar 2020 Over 800 smittede og grænselukninger er sidste nyt fra Corona fronten.

    Finanskrisen i nullerne vil blive husket som en ren bagatel i forhold til det vi står overfor lige nu og jeg frygter at arb.løsheden stiger til uanede højder inden dette mareridt er overstået.

    Mange tusinde danskere befinder sig udenlands og forventes hjem løbende så det har lange udsigter inden vi får inddæmmet denne virus.

    Vi kan nok godt forberede os på at der kommer endnu flere begrænsninger i vores levevis end tilfældet er lige nu smiley


  • #29   13. mar 2020 #28

    Ja, set i bagklogskabens ulidelige klare lys, havde det nok været klog, at forbyde alle ferie- og skiferier i vinterferien, da Italien allerede var hårdt ramt.

    Smitten i DK startede jo med dem, der havde været der, og bragte den med hjem.

    Så rettidigt omhu skulle nok ha' været påbegyndt allerede dengang...?!


  • #30   14. mar 2020 Cody N ja nu kommer alle klovnene hjem og de skulle i mit univers i 3 ugers karantæne smiley

Kommentér på:
Husk det nu den kærlige hånd.

Annonce