{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Der var engang. {{forumTopicSubject}}

Ja der var engang hvor det grønne affald var guld værd og nu bliver det kørt væk - altså væk fra de steder der godt kunne bruge det grønne guld og jeg kunne nu godt tænke mig en beregning i hvor meget energi der bliver brugt i at køre det grønne guld væk.
Jeg kunne nu også godt tænke mig at verden lavet et eksperiment og hvor alt det grønne affald blev kørt ned til Sahara og så blev pløjet ned i sandet - jeg tror det vil gavne hele verden og vi har jo flere ørkner og tørre steder.
se bare det indsatte billede det er grønt guld.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der var engang.
  • Erik P
    Erik P Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 3
    #1   7. mar 2020 grav det ned på Råbjerg Mile, de trænger til lidt organisk miljø, inden Skagen blæser i Kattegat og havner i Göteborg

  • #2   7. mar 2020 Hvorfor køre det ned til Sahara - når man bare kan bruge et herkules fly og dumpe affaldet ned over Sahara ørkenen.? Der må da også være noget affald fra Risø som ligger til opbevaring - lad os også dumpe det der. Man kunne også udvide det til andet affald som tæller over 200.000 stk. som jeg er sikker på de savner den stille og rolige hyggelige ørken.

  • #3   7. mar 2020 Måske er det grønne affald ikke guld værd, men mindre kan vel også gøre det, i Næstved kommune er man tilfreds med at omdanne det grønne til biogas, hvorfor den ene affalds spand nu er delt i to, hvor den ene del er til madaffald til biogas anlægget den anden del til restaffald til forbrænding, hvor varmen naturligvis bruges til fjern varme.
    Værdien af biogassen og fjernvarme må nok forventes at overstige udgiften til alternative bortskaffelses muligheder, hvorfor disse næppe er aktuelle i min Kommune.


  • #4   7. mar 2020 Ja jeg så jo gerne vores grønne affald smidt på en mark og som der efter blev pløjet og jeg tror på det er godt smiley

Kommentér på:
Der var engang.

Annonce