{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stop det hysteri.
  • #1   1. mar 2020 Pas nu på med at kalde det hysteri, ingen ved hvad morgendagen bringer, før morgendagen er forbi. smiley

  • #3   1. mar 2020 Å.R. Jeg vil nu stadigt kalde det for hysteri smiley

  • #4   1. mar 2020 Annella Ja den breder sig - men det var jeg nu godt klarover med alle dem alverdens politiker har fået sendt med fly hjem kan den virus jo kun blive spredt - men lad os nu bare se om 3 måneder så tror jeg at den virus har mistet nyhedsværdien og den vil på det nærmeste være glemt smiley

  • #5   1. mar 2020 Jeg er fuldstændig enig med dig, Leon, det er gået hen og blevet en hysterisk virus. Alle dage har ældre og svage mennesker døde af influenza, Corona er en slags influenza + mange andre, vi har smittet hinanden, de har sågar fundet vacciner imod diverse, og de finder også en til denne her.

    Jeg har hørt, at den er ved at være på retur i Kina, de har ihvertfald ikke fundet flere med denne virus, det er kun ældre og svage mennesker, der ikke kan klare den, derfor har de også anbefalet at blive influenzavaccinet alle dem, som er over 65, så mon ikke vi kan slappe af, det er sq som om, det er verdens undergang smiley


  • #7   1. mar 2020 Jetset enig smiley

  • #8   1. mar 2020 Annella ja den skal jo komme til de forskellige lande og smitte men du ser Kina hvor antallet af smittet er faldet eller der findes ikke flere - der høres intet så mon ikke Kina kan sige det var det smiley

  • #10   2. mar 2020 Man er begyndt at gå i panik i aktiemarkedet, besynderligt set i lyset at der i Afrika døde 6 millioner børn inden de er fyldt 15 år. (tal fra FN) det fik ikke engang en krusning på aktiemarkdet.

  • #11   2. mar 2020 Annella det har jeg ikke hørt men vi kan jo så også sige at ud af ca. en milliard mennesker er det jo ingen katastrofe og jeg mener jo at der er ved at gå hysteri hos en del dansker og grunden er at nyhederne skriger det ud som om det var den sorte død og jeg gider ikke se nyheder netop fordi det kun drejer sig om corona virus og der er mange ting der gør at jeg ikke tror på den viruses farlighed - så jeg nøjes som altid med at vaske hænder smiley

  • #12   2. mar 2020 Polysl netop vi er helt enig smiley

  • #14   2. mar 2020 Å.R. jeg har set det tidligere i dag og jeg er stadigt en rolig herre og kunne jo så sige hvorfor skulle den virus sprede sig mere i Danmark og du er bange for den virus smiley

  • #15   2. mar 2020 Ja Leon, jeg har en kronisk lungesygdom, så jeg ved godt hvad klokken er slået, hvis jeg bliver smittet.
    Bortset fra det, kan det virke som om i er nogle stykker som slår plat på virussen, som slet ikke er under kontrol endnu.
    Ingen ved endnu hvad den udvikler sig til globalt.


  • #16   2. mar 2020 Å.R. ja så vil jeg jo nok holde mig fra folk med snue og andet og jeg må så tro på at du ser alt om den virus i tv og igennem radio og anden nyhedsmedie er det ikke rigtigt


  • #17   2. mar 2020 Å.R. jeg er nød til at spøger om du så har problemer med at få vejret og jeg kommer jo til at lyde dum - men der er en årsag og kan starte med de 2 gange lungebetændelse jeg havde sidste år og hvor når jeg gik på anden sal op til venner var mit hjerte ved at hoppe ud af munden på mig og det plus en forkert tossemedicin gjorde at jeg kun kunne bruge mig selv på en 50% styrke - men det gik og jeg har venner at takke det for - men ser hvad du svare smiley

  • #18   2. mar 2020 Nej leon, jeg ser langt fra alt i tv, faktisk ser jeg sjældent tv, og hører også sjælden radio, men jeg henter en gang om dagen de seneste nyheder på nettet.

    I det store hele har jeg ikke problemer med vejrtrækningen, kun når det er meget koldt - når vi rejser sydpå har jeg det faktisk bedst.
    Dog kan jeg få problemer hvis jeg prøver at løbe, så jeg har aldrig kunnet dyrke sport, heller ikke da jeg gik i skole.
    Jeg får så også hvert år vaccinationer mod influenza og hvert 5. år mod lungebetændelse, derud over tager jeg min daglige medicin.

    Nu ved i det, så behøver vi ikke snakke mere om det !


  • #19   3. mar 2020 Å.R. det er ok så siger jeg ikke mere smiley

  • #23   3. mar 2020 Annella jaaaa og det skriver at den virus er unik det er alt på jorden og den tale om hvor mange %-er der vil rammes og ikke rammes er helt hen i vejret og jeg forbliver rolig smiley

  • #25   3. mar 2020 At man sender elever til Italien, vil jeg ikke mene at man tager smitten alvorlig - og der skal kun en til at at smitte hinanden i Italien, lufthavn, fly - og så den danske lufthavn og resten i gymnasiet- senere også alle i byen....

  • #26   3. mar 2020 Forstår Å.R.s bekymring, når man i forvejen har svagheder, hele min gemals familie fik KOL, og p.t. har hans nevø meget svær KOL, og hjemmepleje flere gange dagligt med skiftende hjælpere, så han er meget bekymret.

  • #29   3. mar 2020 #27

    Annella, det har du helt ret i, da den virus måske opfører sig helt anderledes, end de hidtil kendte, og hvis for mange bli'r ramt, og skal i karantæne, kan det jo lukke hele samfundet ned.

    Specielt bekymrer det mig, at vores direktør for Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm, der virker utroligt kompetent, oplyste, at det stammede fra flagermus, bare tænk på, hvad det kan betyde, at ha' været i nærheden af rotter.

    En kollegas bror, huskede ikke, han havde været i en brønd/kloak uden handsker, og leveren var angrebet, og selvom han han blev reddet, var det på et hængende hår.


  • #30   3. mar 2020 Ja hysteri fremkalder mange ting hos folk så som panikangst og angste general og det vil jo give sind og krop stress - så ro på og ja forstår godt Å.R. der tænker sit.

  • #31   3. mar 2020 Hvor ser du egentligt det hysteri Leon - ingen steder i Danmark er der lukket noget ned, du kan gå ud og handle som du plejer, og virksomhederne kører som intet er hændt ?

    At SAS har lukket ned for flyvninger til det Nordlige Italien, er der vel ikke noget at sige til, når Danskerne frarådes at tage dertil - men det er jo ikke her i lille mor Danmark.

    Selvom jeg er lidt urolig indvendig, passer jeg alligevel mit arbejde som andre.

    Spørgsmålet er, om det ikke er dig som ser hysteri, som endnu ikke er indtruffet, men som jeg skrev tidligere : ingen ved hvad morgendagen bringer, før morgendagen er forbi !!!


  • #32   3. mar 2020 Å.R. jeg ser det ved gentagelse på gentagelse i nyhederne også der for jeg ikke gider se nyheder + jeg jo møder en del der ikke er særligt glade for den virus (og det var pænt sagt) og nu du kommer ind på den tale om hvor systemet fraråder må jeg sige - hvis den virus er så farligt vil jeg mene at de er sent ude for den er jo blevet spredt ud til hele verden og jeg vil forsat vaske mine hænder ganske som jeg plejer smiley

  • #34   5. mar 2020 Og så er de begyndt at blive raske i Kina, de har konstateret 80.000 smittede, hvoraf de 50.000 nu er raske smiley

  • #35   5. mar 2020 Jetset ja læste godt om det og nu håber jeg på at jeg får ret i min tale om 3 måneder smiley

  • #37   5. mar 2020 Alis C hvis hysteri kan have en helbredende effekt er det da kun godt - meeeeeen tror på at det er anden årsag smiley

  • #38   6. mar 2020 Stadig hysteri Leon - Politiet har netop udsendt :



    profilbillede
  • #39   6. mar 2020 Å.R. jeg må sige at det stadigt er hysteri og det du viser mig er jo det jeg gør normalt - der efter må jeg sige - hvorfor har Danmark ventet og ikke fra starten af lukket af og det hjælper da ikke at lukke af lang tid efter at virussen er kommet ind i Danmark - det er få jeg kender der er bekymret og det er ligeså få det er hysteriske også kaldt for bange smiley

  • #40   6. mar 2020 Tror mange Danskere er naive !!!

    profilbillede
  • #41   6. mar 2020 Å.R. hvad bygger du det på - danskerne er et folkefærd som ikke har det med at blive hysteriske - du ved ligesom vores Tyske naboer de plejer nu også at tage det med ro og jeg ja jeg er stadigt ganske rolig smiley

  • #42   7. mar 2020 Jeg vasker hænder med tyggebolcherne i pissoiret. Det virker....For at være helt sikker så tager jeg en i munden og sutter løs, så overlever ikke en eneste bakterie.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #44   7. mar 2020 Naturligvis skal man ikke blive hysterisk, men det betyder ikke at man ikke skal tage sine forbehold. Især hvis man har dårligt immunforsvar og kroniske sygdomme.

    Brug den sunde fornuft, så skal det nok gå.


  • #45   7. mar 2020 Jeg er på ingen måde hysterisk, men i modsætning fra mange af I andre, lytter jeg til hvad udmeldingerne er fra vores sundhedsmyndigheder.
    I dag er så udmeldingen, at vi nok alle over en årrække vil komme til at stifte personligt kendskab til virussen, og at det heller ikke endnu vides om man kan blive smittet flere gange.
    I mit lille hoved står blot - lyt og følg vejledningerne efterhånden der dukker nyt op.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #46   7. mar 2020 Jeg undskylder Å.R. hvis du skulle ha' fået indtryk af at mit indlæg skulle ha' været rettet mod dig.

    Jeg er selv kronisk syg, og ville ikke kunne tåle en sådan virus af den art.



  • #48   7. mar 2020 Altså som jeg læser jeres budskaber er i godt på vej til hysteri - Polysl er nok lige som jeg er og der vaskes hænder og ja man skal bruge sin sunde fornuft og ikke rejser udland og riget rundt så skal det nok gå alt sammen smiley

  • #49   7. mar 2020 Tag dig sammen, Leon, du som tilsyneladende optræder så menneskekærligt, vil vel ikke være ikke til at smitte folk, som har astma og som er svagelige af andre årsager???

    Når myndighederne ikke kender alle aspekter af virussen endnu, der for har vi andre ved fornuftens fulde brug, kun myndighedernes råd at forholde os til.

    Det er sund fornuft, og har INTET med hysteri at gøre...

    Men du vil vist gerne provokere os, ved at lægge os ord i munden, der er helt hen i vejret.


  • #50   7. mar 2020 Madonna M du syntes åbenbart at alverdens regeringer har taget den virus alvorligt - du tager vel ikke du til familie - venner og bekendte hvis du er møg syg - kan vi være enig i det og nu så jeg fodboldt fra Portogal og der var fuld besat og ja jeg mener da at jeg gerne hjælper andre som jeg også selv vil hjælpes og det kaldes for at komme hinanden ved smiley

  • #51   7. mar 2020 Ja, jeg synes det er fuldstændigt hysterisk, som de på samtlige kanaler i TV kan fortælle om denne Coronavirus, de bliver ved og ved ved ved ved, jeg mener ikke, vi er fatsvage, så meget behøver de ikke, de maler fanden på væggen, STOP NU, vi har fattet det, og vi har alle nok stiftet bekendskab med denne Coronavirus, det er influenza og de fleste bliver raske.

    Det har alle dage været kendt, at syge, svage og gamle mennesker kan dø af influenza, derfor anbefaler de også vaccination. Alle de syge, svage og gamle tager deres forbehold vil jeg tro, så skal vi ikke lige tage at slappe af. Det er så synd for børn, de kan ikke overskue situationen, bliver bange og angste for, at vi alle nu skal dø, det er bare for meget.

    STOP NU !!!


  • #52   8. mar 2020 Jetset enig og ja børn der bliver bange og der findes mange voksende der også er bange og mon det havde været bedre hvis det var ebola vil verden være lukket ned noget før og ja hvis det ikke var for den virus som lige nu over går alle reklamerne og ligeså alle genudsendelserne på tv smiley

  • #53   8. mar 2020 Så vil jeg så sige, Ebola, der var ingen meldinger om raske, det var den sikre død uanset om det var børn, unge, voksne og gamle, der var ingen vej udenom smiley

  • #54   8. mar 2020 Jetset ja men det kan folk åbenbart bedre forholde sig til smiley

  • #55   8. mar 2020 Åhh Leon - Nu ser jeg også hysteriet, men ikke over selve corona-virus

    Men derimod over sundhedsstyrelsen, regeringen og pressen, som sender dagens budskaber til os alle.

    Hysteriet består åbenbart over, at I lytter alt for meget, og derved på det nærmeste er blevet hysteriske over at høre for mange gentagelser - det burde I egentligt ikke, for hvis I virkelig ser så meget tv, må I sgu da være vant til "genudsendelser"

    ( ironi "kan" forekomme )


  • #57   8. mar 2020 #50
    i går kl. 23:42
    Madonna M du syntes åbenbart at alverdens regeringer har taget den virus alvorligt - du tager vel ikke du til familie - venner og bekendte hvis du er møg syg - kan vi være enig i det og nu så jeg fodboldt fra Portogal og der var fuld besat (...)


    Ja, regeringerne har taget det alvorligt, og husk beredskabet på diverse hospitaler, og Sundhedsstyrelsen advarsler og Italiens anmodninger om at holde sig væk ikke er gratis, men koster mange penge, så det er nok ikke bare for sjov, men for at være på forkant med udviklingen, så hospitalsvæsenet ikke lukker helt ned, og som også går ud over patienter med andre sygdomme.

    Selvom folk ser nyhederne gentagne gange, er der åbenbart stadig gavnligt for nogle mennesker at tage den 'én gang til for Prins Knud', der ikke har fattet, at man ikke behøver at føle sig møgsyg for at være smittebærer, og det kan vel ikke siges at være særlig hensynsfuldt at blande sig med større menneskemængder, der ikke foregår i fri luft, med risici for at smitte nogen, der knapt nok ved, OM de fejler noget i forvejen, såfremt det er unødvendigt.

    Men genudsendelserne i tv bl.a. fodboldkampe, skader nok ingen... smiley



  • #58   8. mar 2020 Å.R. jeg ser jo kun nyheder en gang i mellem først fordi jeg syntes at der kun er dårlige nyheder og der efter er den virus så kommet og den fylder meget og i har nok alle sammen læst om den danske familie der skulle hjem og hvor de først er i en fyldt bus der efter et fyldt fly for der efter at skulle igennem en fyldt lufthavn og så tog de selv en taxa de skulle i hjemme karantæne - den er helt væk og det sage familien også selv


  • #59   8. mar 2020 Annella det var et eksempel smiley

  • #60   8. mar 2020 Madonna M det var en live kamp altså ikke en genudsendelse og man kan jo gå med en smitte i længere tid så den kan du da ikke bruge og ja her bruges den sunde fornuft - nu er det kaffetid smiley

  • #63   8. mar 2020 Annella

    Snart her den smittet hele borgen - folk forskanser sig i snapstinget... smiley


  • #64   8. mar 2020 Føj....Alis

    der fik jeg lige en virus....mine tæer krummer, og bræk fornemmelser, høj feber, tror jeg lige tager noget modgift som: Stairways To Heaven".

    Mirakel - jeg er helbredt - hvem har brug for skrald når man kan spise kaviar.


  • #66   8. mar 2020 Annella ja ja hvorfor ik men vi kan stadigt kun bruge vores sunde fornuft smiley

  • #67   8. mar 2020 Ja da Alis

    Dansk musik har aldrig været mig, lige på nær kim Larsen, og Sort Sol, Bifrost, osv...Når man nærmer sig Sussie og Leo, og Bjørn, osv. af den type - så står jeg af, hader det som pesten.


  • #69   8. mar 2020 Alis

    Det var heller ikke fordi jeg vil nedgøre din musik smag - men nogle gange får jeg ikke formuleret mig godt nok....Undskyld.


  • #71   9. mar 2020 OM jeg ser meget TV, nej, det gør jeg ikke, men når jeg så ser TV, så er der stort set ikke meget mere end Corona, det er sq for vildt.

    Men lad os lige tage en opremsning. Denne Coronavirus startede i Kina, ialt blev 80.000 smittede, der meldes om 50.000 raske, jeg har ikke tallet på alle de døde og ingen nye tilfælde ud af 1.4 milliard indbyggere, skal vi ikke lige slå koldt vand i blodet .....

    Og så er italienerne nok ikke så hurtige og målrettede som kineserne, dog spiser de ikke Flagermus i Italien, som de gør i Kina, men der har nok været en italiener i Kina og kommet hjem og smitte hele Norditalien, det lyder voldsomt, vi har jo ikke, mig bekendt, fået noget tal på, hvor mange der reelt er blevet smittet i Italien.


  • #72   9. mar 2020 #59 Leon - det var da et ganske godt eksempel, da Corona og Ebola har det tilfælles, at de begge er virus smiley

  • #73   15. mar 2020 Jeg synes også det er skrub hysterisk at fylde hele forummet med det samme emne, hvor mange tråde er ikke oprettet om dette emne ?? - Det tangerer til SPAM.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #74   15. mar 2020 Jeps!

    Der er alt for mange tråde om samme emne, hvilket gør det lidt svært at følge med.

    Der er heller ingen grund til at blive ved med at 'køre' på Leon.

    Vi kan alle tage fejl, og det har der immervæk været været mange som har gjort. Ingen troede fra starten at denne virus skulle tages så alvorligt, og det er nok kommet bag på mange.





  • #76   15. mar 2020 Jeg kan ikke fordrage hyklere, så er det sagt, Polysl, er dog så stor i slaget, at han indrømmer at ha' taget fejl, og hatten af for det!

    Ingen grund til at holde hånden over Leon, der på det nærmeste 'liker' alles indlæg...både nogen der repræsenterer hans egen mening, og man tror det løgn... men også dem, der mener det totalt modsatte.

    Det må kaldes 'behagesyge', men kan man ikke forlige sig med, at man ikke er 'elsket' af alle i et debatforum, så må man holde sig væk.

    Nu har han provokeret længe nok med sit 'hysteri', og nu i et af de seneste indlæg, pladrer han om, at de nok er smittet i en hamstringskø???

    Gud fader bevares, hvis folk er voksne nok til at debattere, må de vel også tage reaktionerne der kommer?!


  • #77   15. mar 2020 Cris7 ja men når Kina begynder at lukke ned ved jeg at det ikke er for børn man kan sige meget om Kina men dumme er de ikke smiley

  • #78   15. mar 2020 Annella hvorfor lukket Tyskland så ikke ned smiley

  • #79   15. mar 2020 #77

    Åh, hold da bøtte, de blev jo ramt som de første....*gosh*


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #80   15. mar 2020 Sandt Annella.

    Men hvor mange andre lægefaglige tog det alvorligt? De havde deres egne meninger, og mente ikke at det var så farligt endda, ej heller så smittevenligt som det ses.

    'Vi' fik af vide at vi bare skulle tage det som en almindelig influenza, hvor kun de svageste ville bukke under.

    Jeg må indrømme at pga. hvad der blev sagt i starten, heller ikke tog det helt så alvorligt, og det kom virkeligt bag på mig hvor stort et problem det er blevet.


  • #81   15. mar 2020 Madonna M jeg kan forstå at du læser Biblen ligesom fanden gør og behage syge (den må du godt holde for dig selv) og Madonna M tror ikke du skal vædde med nogen om hvor dem der er blevet smittet de sidste 3 - 4 dage kommer fra (butikkerne) og du skal nok læse de forskellige indlæg en gang til for du har ikke fattet en brik smiley

  • #82   15. mar 2020 #81

    Eller også har du besværligheder med at formulere dig...???


  • #83   15. mar 2020 Madonna M de var vel ikke svært at forstå budskabet da jeg skrev om at lukke ned smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #86   15. mar 2020 Her var en købmand som forsøgte at få folk til at tænke sig lidt om.

    Hvorfor købe al den håndsprit der bare får huden til at tørre ud, istedet for en god håndhygiene hvor man vasker sig i almindelig sæbe som er lige så godt.


    profilbillede
  • #87   15. mar 2020 Annella jeg har nu stadigt fulgt med og jeg bryder mig ikke om at høre på det hele tiden den virus er lige uden for min dør - men jeg er stadigt klar til at hjælpe venner og naboer vi kan jo ikke gå enegang og som Cody N så pænt svarede dig Leon tager nok den virus ligeså alvorligt som du og jeg Cody N er en besindigt herre smiley

  • #88   15. mar 2020 Annella den med lukning af Østrig hørte jeg for flere timer siden smiley

  • #89   15. mar 2020 # 87 og 88

    Og så spiller provokatøren bare dum...eller???


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #90   15. mar 2020 Arh, lad nu være med at være knotne, venligst.

    Og Leon, det er godt at hjælpe andre, men det skal gøres med omtanke. Husk på, at vi alle kan være smittebærere uden vi aner det, så bedre at være forsigtig end være skyld i smitte.


  • #91   15. mar 2020 Madonna M jeg lader din tale stå smiley

  • #92   15. mar 2020 Cris7 ja netop nu er flere dansker erklæret corona fri se det er i min verden en god nyhed smiley

  • #93   15. mar 2020 Annella i Østrig er det så forbudt at være mere end 5 samlet smiley

  • #94   15. mar 2020 "Madonna M jeg lader din tale stå smiley"

    Ja, selvom jeg ikke holder 'taler', men dropper kommentarer, og så håber du vel på, at nogle kommer 'stakkels lille Leon" med de kærlige hænder til undsætning. smiley smiley


  • #95   15. mar 2020 Sgu da godt vi sidder langt fra hinanden, så det ikke bliver verbale slåskampe !!!

    Sad for et par timer siden og så TV - så bla. folk på gaden i Berlin blev udspurgt hvad deres egen forbehold var om smitten - En ældre dame sagde at hun var ligeglad, hun var 82 år, så hvis hun blev smittet såhh - problemet er så bare, at hun kan være smittebærer, og derved smitte en masse andre, men hun er så åbenbart ligeglad !

    Ovenstående ikke skrevet fordi det var en Tysker, for sådan er der desværre nok en hel del rundt omkring i alle lande som ser på virussen.

    NB ! Har lige set, at der er over 100 døde det sidste døgn i Spanien - Tænker : Er der nogen af jer, der har kontakt til den ældre herre herindefra som bor på Grand Canaria - efterhånden længe siden vi har "set" noget til ham.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #96   15. mar 2020 Øh Leon, det kan godt være at nogle få er blevet raske, men desværre ser det ud til at vi kun er ved begyndelsen af bjerget.

    Selvfølgelig skal man tage de gode nyheder, men man skal heller ikke være blind for hvad der sker.

    Især når man ser hvor mange unge der er fuldstændigt ligeglade, fordi de ikke kan feste på normal vis, og derfor holder private fester uden omtanke. 2 af dem fra en fest er smittede, og det kan kun brede sig til familie, venner osv.

    Så er der jo også alle de vandpipende caféer, hvor man deler pipe, igen uden omtanke.

    For hygge skal jo ikke ødelægges bare fordi man kan smitte alle i sin nærhed! smiley


  • #97   15. mar 2020 Å.R

    Omtalte fra GC har været på banen i dag... smiley

    Og Mikkel Kessler og familie er i karantæne i New Zealand...


  • #98   15. mar 2020 #96

    Fin kommentar, Cris...


  • #99   15. mar 2020 Dejligt Madonna smiley

    Var der noget nyt fra den kant (GC) ?


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #100   15. mar 2020 Å.R
    Ronald har det fint. smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #101   15. mar 2020 https://www.bt.dk/samfund/danmarks-sundhedsvaesen-er-som-norditaliens-det-kan-gaa-galt

    Vurderingen fra Sundhedsstyrelsen lyder på, at op imod 600.000 danskere vil få virussen, og 5.600 risikerer at dø af sygdommen.

    Nu skal man jo ikke bare tro på en 'vurdéring', men derfor er det nødvendigt at alle tager sine forbehold.



  • #105   15. mar 2020 Å.R. jeg må sige at den ældre dame på 82 år fra Tyskland som udtaler sig vel tænker - hvad skal jeg ellers gøre og hun kan være en smitter også der for folk i Danmark er blevet mere varsomme og jeg er også gået langt ned i hvad jeg ellers hjælper med - men ingen skal stå alene - heller ikke i denne tid smiley

  • #107   15. mar 2020 Cris7 jeg er heller ikke blind og læste godt om de unge mennesker og ligeså om ham vandpiberygeren og nettop hygge kan være mange ting smiley

  • #108   15. mar 2020 Cris7 ja den vurdering lyder grim og 600.000 syge og må vi håbe at det ikke går så galt - Danmark er et lille land smiley

  • #109   15. mar 2020 Annella jeg høre nyheder ca. en gang om dagen og det må være nok for nu er Danmark jo lukket ned smiley

  • #110   15. mar 2020 Å.R. jeg hørte også om hvordan Tysker der ikke kunne komme ind i Danmark fra i går af var sure smiley

  • #111   18. mar 2020 Indtil videre er der 4 døde, alle gamle mennesker, som var indlagt i forvejen over 90 med masser af andre sygdomme, de ved ikke om dødsårsagen skyldes COVID-19 - og vi er stadig 5.7 mill indbyggere. Stadig kan vi sammenligne den med div. influenzatyper, den eneste forskel er, at COVID-19 smitter 0.6% mod influ smitter med 0.2%.

    Dem vi kan følge, er dem som bliver indlagt og hvis der er 90.000 smittede i DK, som de påstår, så er de ikke mere syge, end de kan blive hjemme og helbrede sig selv.

    Jeg tror, vi nok skal overleve smiley


  • #112   19. mar 2020 Tjahh Jetset, dit skriveri fortæller blot, at du ikke har fattet en brik af det hele.
    Utroligt, at du kan være så naiv smiley

    Er bange for, at du bliver klogere de næste 14 dage - ellers kan du spørge Annella, hvordan hun oplever det, lige på den anden side af grænsen !


  • #114   19. mar 2020 Jeg er spændt på hvem der har ret når vi kommer om på den anden side og jeg håber at Jetset har ret og Jetset er nok ligesom jeg er vi forsøger at bevar roen.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #115   19. mar 2020 Vi bevarer allesammen roen Leon.

    Det er heller ikke et spørgsmål om hvem som har ret eller ej.

    Det er et spørgsmål om at begrænse smitten, så vi ikke mister vores kære der kan være mere udsatte end andre.





  • #116   19. mar 2020 #114

    Det er i hvert fald et held for Danmark og danskerne, at vi er i besiddelse af vidende mennesker/eksperter, der kan formidle deres viden, og ikke styres af ignoranter som et par enkelte her på BB. smiley smiley


  • #117   19. mar 2020 #112, du har kommentarer til mit indlæg #111. Du skriver jeg er utrolig naiv, det er din mening, men jeg kunne godt tænke mig, at du kunne uddybe det og helst dokumentere min naivitet.

    Det jeg indleder med, er da noget eksperterne udtaler, hvor skulle jeg ellers have det fra, jeg har ikke digtet noget. De 4 første, som er døde, var jo alle over 90 år og terminale i forvejen, men du ved måske, at de har fundet dødsårsagen ?? - der er ingen meldinger om de sidste 2 mig bekendt.

    Og mit næste afsnit, jamen hvordan tolker du så det med de 90.000, som vi ikke hører om i skrivende stund ??

    Og så tror jeg stadig, at vi nok skal komme ovenpå igen, og at vi overlever. Men det er nok for optimistisk, her i disse COVID-19 tider.

    Og så læser jeg, at der er et par ignoranter her på BB, det er man så åbenbart, når man ikke er sortseende, det er sq godt nok sjovt, så man bliver sat i bås af alle de bedrevidende og kloge tanter her på BB, men det er fint nok, gå endelig ikke efter bolden, det er åbenbart også svært at følge emnet, det er meget nemmere at være personlig.

    Men jeg er 100% sikker på, at denne COVID-19 får en ende og så må vi se, hvem der er tilbage smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #118   19. mar 2020 Tænk på, at de 6 som indtil nu er døde, måske nok er lidt oppe i årene, og har haft andre sygdomme at slås med.

    Men det ændrer jo ikke på at nogen har mistet et kært familemedlem, hvor lige den sidste dråbe var coronavirus. Ikke mindst at de døde alene, da familie medlemmer ikke havde adgang til en sidste snak og møde.

    Vi skal virkelig passe på ikke at blive kyniske og tro at det ikke kan ramme lige os og vores familie.

    Vi har jo et medlem her, som er i karantæne pga. af et smittet barnebarn.



  • #119   19. mar 2020 Cris7 der er vi helt enig og hvis jeg kunne redde verdens befolkning ved at bukke for B1 og B2 vil jeg stå i dagvis og bukke smiley

  • #120   19. mar 2020 Cris - jeg tror bestemt ikke, at jeg er udødelig, men det der kan irritere mig, vi får ingen meldinger om dem, som er blevet raske, men det er måske fordi, der ingen er endnu. Der skulle være store chancer for at de bliver det, det er flest mænd i en god alder 40-49, mon ikke, der skulle være chancer der.

  • #122   19. mar 2020 Cris7 er sikker på at du ikke finder nogen her på BB der ønsker andres død og det er en svær tid for alle og der findes mange smittet flere end vi tror og det er det jeg beskriver i andet indlæg - men hvis ikke vi står sammen går det jo helt galt.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #123   19. mar 2020 Det har intet at gøre med at bukke for nogen som helst.

    Bare at tage de simple forbehold der nu engang er, så vil denne virus være ovre, og vi kan fungere på normal vis.


  • #124   19. mar 2020 Alis C jeg har som Jetset manglet talen om dem der er blevet raske jeg har kun læst om en og det er flere dage siden og i Kina i den by hvor det hele startet er der ikke flere der blev smittet jeg syntes her i disse tider er det en god nyhed smiley

  • #125   19. mar 2020 Det kan sq godt være svært med alle de dumme danskere, som absolut skal ud og rejse for derefter at komme hjem med alle deres dårligdomme, egoismen længe leve smiley

  • #126   19. mar 2020 #121 - det har jeg desværre ikke hørt. Men hvorfor er de ikke talt med i deres fine grafer og kurver og optællinger, det er kun de smittede og hvor de er indlagt smiley

  • #127   19. mar 2020 Jetset helt enig det er helt galt.

  • #128   19. mar 2020 Tak ignorant smiley smiley smiley smiley smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #129   19. mar 2020 #120

    Jetset, jeg tror at det er for tidligt om man kan se hvem som har haft smitten, eller bare en almindelig influenza/forkølelse.

    Jeg var selv ude og rejse i uge 7, og kom hjem med en gedin forkølelse som bare er svær at slippe af med. Men jeg havde ikke feber, så det skal bare overstås.

    Mine naboer er sat i karantæne, da deres gifte datter på 22 år, er smittet.

    Så ja, det er muligt at flere mænd end kvinder bliver smittet, men smitten skal jo stoppes.


  • #130   19. mar 2020 Jamen heldigvis så, at det kun var er en forkølelse, du havde reddet dig. Selvfølgelig skal smitten stoppes, jeg synes vi er i fuld gang, indtil videre synes jeg så ikke, at det er voldsomt mange, som er smittede, hvad vi hører og det siger jeg ift indbyggertallet som er 5.7 mill.

    Men derfor synes jeg stadig, at det er utroligt, koste hvad det vil, at man absolut skal ud at rejse, dem har jeg ikke noget tilovers for, beklager.


  • #131   19. mar 2020 #117 til 112

    "Du skriver jeg er utrolig naiv, det er din mening, men jeg kunne godt tænke mig, at du kunne uddybe det og helst dokumentere min naivitet."

    Det klarer du helt fint selv, uden der er noget at misforstå... smiley smiley


  • #133   19. mar 2020 Tak, du kan tilsyneladende heller ikke dokumentere. Svar til #131.

  • #134   19. mar 2020 #120
    Alle kan følge med på Coronavirus.dk

    Lige nu, ser det ud til, at der er 2 raskmeldte



    profilbillede
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #136   19. mar 2020 Venligst stop de knotne bemærkninger, dertil er hele denne sag for vigtig til!

    Husk på at på kun éet døgn i forgårs døde 475 mennesker i Italien. Mere end 3000 er døde dér.

    Jeg har venner i Italien, i området hvor det står værst til. Idag, fortalte de at de på ingen måde kunne forlade hjemmet, kun lige hvis det var nødvendigt at købe ind.

    Jeg har også venner i Spanien, hvor man skal vise en bon for madvarer hvis man går udenfor. Ellers får man en bøde.

    Så ta' det lidt alvorligt, for jo hurtigere vi efterfølger reglerne, jo hurtigere vil vi komme tilbage til et normalt stade.







  • #137   19. mar 2020 #135

    Tallene på raskmeldte vil først fremkomme om et par dage, når de omtalte 14 dage er overstået.

    Men en af tv-værterne på tv2, Karen-Helene Hjorth, er da på banen i dag


  • #138   19. mar 2020 Cris, jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om, at det ikke er alvorligt, men et er alvorligt et andet er overdrevet alvorligt, FANDEN ER MALET PÅ VÆGGEN.

    Mht til Italien, der vil tallene da altid være mere end i DK, da indbyggertallet er væsentligt højere, dernæst så er den italienske befolkning overrepræsenteret af ældre, gamle mennesker, og så må jeg sige, de heller ikke er for hurtige ej heller i Spanien.

    Men jeg vil nøjes med at koncentrere mig om DK.,


  • #139   19. mar 2020 #134 - du sprang lige mit indlæg #117 over ?? (Å.R.)

  • #140   19. mar 2020 Og så må jeg konstatere, at intet svar er også et svar. Altså 1 ondskabsfuldt svar og et svar uden ord.

    Undskyld Cris, men det vil jeg tillade mig at skrive, jeg husker dig som en retfærdig profil.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #141   19. mar 2020 Jeg er fuldstændig enig i at man ikke skal male fanden på væggen. Selvom det nok er 'ham' der står bag!

    Men jeg er ikke enig i omkring Italien, det er jo netop derfra, NordItalien at smitten virkelig tog fat her.

    Om det drejer sig om ældre mennesker, rører mig faktisk mere end hvis det er unge der har noget at stå imod med.

    Det må være frygteligt at miste sine forældre, bedsteforældre, der kunne ha' levet meget længere, hvis man bare havde taget det mere alvorligt.

    Ja, enig i at vi skal koncentrere os om DK, så vi ikke smitter hinanden, og jo hurtigere vi forholder os til tilstanden, jo hurtigere vil vi komme igennem den.







  • #142   19. mar 2020 Men jeg er ikke enig i omkring Italien, det er jo netop derfra, NordItalien at smitten virkelig tog fat her. Jr. Cris7

    Ja, af dem, som absolut skal på ferie + Østrig, tænk, hvad det ikke har kostet og koster det danske samfund smiley smiley smiley

    Og ja, selvfølgelig er det altid sørgeligt at miste et familiemedlem uanset alder, vi lærer nok aldrig at håndtere det, men jeg synes stadig det er mere sørgeligt at miste et familiemedlem i en yngre alder. Dem som er terminale i forvejen, de er jo på vej .....


  • #143   19. mar 2020 Nok farligt at tro på alt, men her er lidt interessant læsning :

    https://nyheder24.dk/sundhed/beviserne-styrkes-kuren-mod-corona-er-allerede-tilgaengelig


  • #146   19. mar 2020 Annella

    Trykker man på Linket sender den mig til forsiden af baboom???

    Kopierer man linket og indsætter i URL så siger den siden ikke findes.

    Den her virker..

    https://nyheder24.dk/sundhed/beviserne-styrkes-kuren-mod-corona-er-allerede-tilgaengelig

    Røde ører hos Lægemiddelstyrelsen.???


  • #147   22. mar 2020 Det vil ingen tage, det her varer året ud mindst, og hvad vil de gøre ved det.

    Dog synes jeg det mest groteske er denne her, jeg ved ikke, om jeg skal le eller græde smiley smiley

    https://jubii.dk/nyheder/mundbind-paa-vej-fra-kina-til-danske-plejecentre/a58f5f8906fe36ac9bdbfea0151d8c02

    Men de har jo heller ikke selv brug for dem mere, tak Kina, i kommer med i min aftenbøn smiley


  • #148   22. mar 2020 Libbie.

    Tror du ikke kineserne har dårlig samvittighed? smiley


  • #149   22. mar 2020 Hvem fanden er Libbie ? Sådan et navn ses ikke her mig bekendt.

  • #150   22. mar 2020 Å.R.

    Det sgu da jetset, er du den eneste der ikke ved det? smiley


  • #151   22. mar 2020 Ja jeg tror og håber at vi kan ånde lettet op om ikke så længe - men så skal vi også tage og lade vær med at stå sammen.

  • #152   22. mar 2020 Markgreven
    Næhh, hvor skulle jeg vide det fra, jeg ser jo kun en 100 årig gammel sko smiley


  • #153   24. mar 2020 #148 Alan, nej, de har ikke dårlig samvittighed, de lader bare som om, vi kan ikke stole på kineserne smiley

  • #154   24. mar 2020 #149 - Holda kæft, du er så fuld af løgn, at de kan males blå i luften. Du ved sq da godt, hvem jeg er, hvorfor udstiller du dig selv, du har kaldt dig lidt af hver, du har gennem tiden her slettet dine profiler og kommet tilbage, du har ovenikøbet takket for, at nogle har taget godt imod dig her, men det har du nok glemt.

    De fleste af hos har kendt dig siden 24timer.dk. Så stop dit VIRUS Hans Åge, du gemmer dig bag et ungdomsbillede, som jeg slet ikke kan se, skulle være dig, du har virkelig forandret dig til ukendelighed.

    Og ja, så har du altid kaldt mig en Sko, og jeg har altid fortalt dig, at mit profilfoto slet ikke ligner tilnærmelsesvis en sko, men hvad ved en fynboknold om det smiley - du gør dig til grin.

    Du har faktisk et "kælenavn" her smiley smiley smiley smiley smiley

    Og så mangler jeg stadig at få svar på #117.


  • #155   24. mar 2020 Er grænsen lukket for asyl bæster og lykkerider - eller er ladeporten stadig piv åben?

  • #156   24. mar 2020 #154

    #149 - Holda kæft, du er så fuld af løgn, at de kan males blå i luften. Du ved sq da godt, hvem jeg er, hvorfor udstiller du dig selv, du har kaldt dig lidt af hver, du har gennem tiden her slettet dine profiler og kommet tilbage, du har ovenikøbet takket for, at nogle har taget godt imod dig her, men det har du nok glemt.

    De fleste af hos har kendt dig siden 24timer.dk. Så stop dit VIRUS Hans Åge, du gemmer dig bag et ungdomsbillede, som jeg slet ikke kan se, skulle være dig, du har virkelig forandret dig til ukendelighed.

    Og ja, så har du altid kaldt mig en Sko, og jeg har altid fortalt dig, at mit profilfoto slet ikke ligner tilnærmelsesvis en sko, men hvad ved en fynboknold om det smiley - du gør dig til grin.

    Du har faktisk et "kælenavn" her smiley smiley smiley smiley smiley

    Og så mangler jeg stadig at få svar på #117


    Det var dog en besynderlig udtalelse at komme med, jeg kender dig overhovedet ikke Jetset, og jeg kender heller ingen ved navn Hans Åge eller noget af det andet du skriver.

    Ang. jeg skrev du var naiv - der mener jeg med måden du skriver om Corona virus - lyder som om du slet ikke har forstået alvoren deri.

    At vi så er uenige, er der jo ikke noget at gøre ved.


  • #157   24. mar 2020 #156

    Stilet-Katrine lyder noget indebrændt, og selvom hun ikke frygter virus, så burde hun få galdeblæren undersøgt, sådan som galden flyder... smiley smiley smiley


  • #158   24. mar 2020 At i gider.....

    Tror jeg holder ferie..


  • #160   24. mar 2020 #159

    Kan man virkelig håbe på, at det løfte fra Polysl holder???

    Hvor skal han mon ellers komme af med de fækalier, han krydrer sine kommentarer med?!


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #162   24. mar 2020 Man kan nok ikke komme udenom at denne coronavirus er vor tids pest.

    Den er har med lynets hast spredt sig, og er blevet verdensomspændende. Naturligvis også pga. den store rejseaktivitet der er overalt.

    Den opfører sig ikke som en almindelig influenza, hvor man bare kan beskytte sig med vaccine. Den har mutéret sig undervejs, hvilket gør den farligere, og uforudsigelig.

    Hvis den ikke bliver inddæmmet så vil det se svært skidt ud, og alt for mange vil dø.

    Man SKAL tage det alvorligt, men absolut ikke hysterisk eller være skræmt.

    Så længe man bevarer sin sunde fornuft og tager de forbehold som vi er blevet pålagt, så skal det nok gå.

    Det ville jo være forfærdeligt hvis vi fik fuldstændig udgangsforbud, bare fordi der er nogle som nægter at anerkende disse forbehold.







  • #163   24. mar 2020 Cris, enig, man skal bare følge sundhedsmyndighedernes anbefalinger, og det er jo op til folk, om de bare vil høre nyheder én gang dagligt, eller man vil lade nyhederne køre hele dagen, for de fleste har jo mange kanaler, hvis ikke de ikke foretrækker at lave noget helt andet.

  • #164   24. mar 2020 Cris7 helt enig.

  • #165   25. mar 2020 Ang. jeg skrev du var naiv - der mener jeg med måden du skriver om Corona virus - lyder som om du slet ikke har forstået alvoren deri. Jr Å.R.

    Jamen Hans Åge R***, jeg skriver nøjagtigt det, som kommer ud af pressen, det er det, du skal forholde dig til, hvis du ellers kan, og så kan du dokumentere udfra det, #111, det er ikke noget jeg digter.

    Og så må du gerne fortsætte med at lyve, jeg er faktisk ligeglad.


  • #166   25. mar 2020 "Jamen Hans Åge R***" ?

    Hvis du bliver ved med at påstå jeg er den person, ville det vel være på sin plads, at du fortæller hvem du er.


  • #167   25. mar 2020 S T O P dit show, du ved godt, hvem jeg er.


    Undskyld, Leon, der var et indlæg i din tråd, som burde besvares og det kom der kendsgerninger ud af smiley


  • #168   25. mar 2020 Jetset i et debatunivers bør der være plads til alle også svarene smiley

Kommentér på:
Stop det hysteri.

Annonce