{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Danmarks retsystem kontra rabat. {{forumTopicSubject}}

Ja ud fra et andet indlæg + det man ser og læser om tænkte jeg så i dette indlæg.
Og jeg forstår at i det danske retssystem får man rabat hvis man laver flere overtrædelser er der logik i det.
Min personligt mening om det er et stort NEJ.
Det kan jo ikke hjælpe noget at en person kan lave den ene grove lovovertrædelse efter den anden og så få rabat.
Det vil være det samme som at sige: Hvis du slår et menneske ihjel får du 12 år men slår du to mennesker ihjel får du 10 år og bliver du så serie morder får du 5 år.
Du kan som jeg i mine unge dage køre for stærkt og endog uden kørekort og hvis regelsættet var som i dag vil jeg ikke have et kørekort.
Danmarks lovgivning er på mange områder for bløde eller sagt på anden måde straf dem der vil skide på Danmarks lov - men være blid ved dem der godt nok bliver taget i et eller andet men som vil holde Danmarks lovgivning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danmarks retsystem kontra rabat.
  • #2   15. feb 2020 Annella ja hvis det sker taber jeg alt for det danske retssystem smiley

  • #3   15. feb 2020 Er din indtægt lav, kan du også få fartbøder, parkeringsbøder og lign nedsat til det halve

    https://politi.dk/hvis-du-har-faaet-en-boede/betalingsmuligheder


  • #4   15. feb 2020 Måske burde hun have en lille rabat, underholdnings værdien af hendes gerninger er og har været ganske stor.
    Ganske vist har hun kosters os alle hver en tyver, men hvad underholdning kan man få for tyve kroner i dag og slet ikke over så lang en tids periode?


  • #5   15. feb 2020 Å.R. jo og det er vel ok og vi kunne jo gøre som i Kroatien hvor der kan sparres hvis man betaler sin bøde i løbet af et par dage smiley


  • #6   15. feb 2020 Ole S og hej og ja du har fat i noget men så vil jeg heller smide den tyver i min sparregris smiley

  • #7   15. feb 2020 Leon

    Jeg tror ikke at nogen får rabat på personfarlig kriminalitet og mord. Men man samler alle forhold i andre tilfælde og giver rabat. Grunden er at hvis man ikke gjorde det så skulle alle enkeltsager behandlet og det ville bringe hele rets systemet i knæ. Kriminelle har så opdaget det smuthul ved at forsætte med at lave kriminalitet som så igen skal efterforskes.

    Det kunne man så undgå ved at varetægtfængsle noget mere, så de ikke i behandlingstiden kan lave mere kriminalitet.


  • #8   15. feb 2020 Polysl så du tror ikke der er mængde rabat ved mord så spøger jeg om hvor mange år man får ved et mord og igen ved to mord og så forsætter vi til det bliver til en serie morder og i Danmark har vi jo ikke dødsstraf så pludseligt går vi over i at skulle på sikringen - men ja det vil være fint hvis folk der bare er fuldstændigt ligeglad med Danmarks retssystem blev sat ind med det samme og syntes nu også man høre om hvordan voldsoffer på det nærmeste møder voldspersonen samtidigt med at de lige har været i retten og det er da ikke fair.

  • #9   15. feb 2020 Straffen for mord er op til 16 år, man kan så vælge fra retssystemet at give personen en tidsubegrænset dom som de fleste frygter, men bruges overfor folk med en notorisk triang til mord eller vold. Det er for at man ikke bare kan blive løsladt, men at det er op til et panel som vurdere personen om de skal løslades eller forsat holdes indespærret.

    Jeg syntes at vores retssystem fungerer i flere tilfælde, Men der er dog det, at man kan drikke sig fuld, og køre en eller flere personer ned, og bliver takseret på helt urimelig vis - som domme ½ år - 2 år for at køre en ihjel.


  • #10   15. feb 2020 Det bliver nogle dyre "damer" og en enkelt "herre"

    Der er allerede brugt mange millioner på Britta Nielsen, også før de fandt hende.
    Og nu kommer der igen en stor regning oveni, inden hun og døtrene samt svigersønnen har været igennem vort retssystem og blevet dømt.
    Derefter kommer udgifterne til fængsel for de 4 - Uha det løber op.


  • #11   15. feb 2020 Å.R. ja men nu er det så kun penge og udgifter kommer der fra så meget andet - men hvis man altid tænker om hvad retfærdighed må koste er jeg sikker på at retfærdigheden ikke altid vil sejre smiley

  • #12   17. feb 2020 Jeg synes nu underholdningsværdien af hendes gerninger er til at overse.

    Når jeg ser hende i tv eller i avisen, får jeg en umanerlig kvalme, og trang til at kvæle kællingen med mine bare hænder.


Kommentér på:
Danmarks retsystem kontra rabat.

Annonce