{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
353 visninger | Oprettet:

Fyringer i politiet {{forumTopicSubject}}

For at hæve standarten fyrer rigspolitiet 90 civile medarbejdere - her frigives så 45 mill. som de vil bruge til bagdørs politiet. Imens kunne man se i debatten (dr.dk) at (S) gerne ser flere sagsbehandlere i jobcenter. Så kender man (S) igen... de ønsker hele tiden et større stats apparat . pt..koster det 13 milliarder som opgave er at sparke syge i skridtet og kalde dem simulanter og sige at kan man tørre sig i røven så kan man også arbejde.

Imens man af dumhed sparede på lokal politiet som flere steder kun har åben 2 timer om ugen - så har man indset det var en dum ide, og vil begynde at åbne for de nedlagte stationer igen.

Besparelsen dengang har gjort at politiet ikke kom ud på små opgaver som butiks tyveri som blev ned prioriteret til frustration for supermarkeder som stort set må lade dem gå. Politiet lyver folk lige op i fjæset når de påstår de reflekterer på alle henvendelser - Men det billede kan forretningsdrivende ikke genkende.

I sin tid ansatte man civile til at håndterer anmeldelser og skrive rapporter leveret at politibetjente som så kan bruge tiden på gaden og ikke bag et skrivebord. Hvem mon nu skal lave arbejdet som de 90 fyrede havde?

En Netto butik havde flere gange oplevet unge drøne ind og stjæle med arme og ben for så at løbe ud. Her gad politiet ikke engang komme - de har heller ikke været der for at indhente video materiale. Når de ringer så får de at vide de kan lave en online anmeldelse -øh? Det kan jeg så ikke se andet end guf for kriminelle som stort set har frit spil.

Så er man magtes løs - for ingen tør stoppe tyvene - og det forstår jeg godt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fyringer i politiet
  • #1   7. feb 2020 Som nævnt i nyhederne foreslår S at halvere rigspolitiet og åbne 20 nye lokalpolitistationer - 10 i øst og 10 i vest.

    Umiddelbart sød musik i de flestes øre da mange nok er af den opfattelse at der bliver brugt mere tid på citronmåner end på opklaringer hos rigspolitiet.

    De fleste, mig selv incl., er nok imod nedskæringer og centraliseringer da begge dele går ud over borgerne så umiddelbart er jeg positiv over forslaget, men jeg frygter selvfølgelig at cyber kriminalitet og økonomisk kriminalitet lades i stikken på den konto.

    Som DF foreslår skal der skydes flere penge efter forslaget hvis det skal gavne smiley


  • #3   7. feb 2020 Alis

    Staten der skal styre en bank - ??

    Staten aner intet om at drive en virksomhed - vi har set det utallige gange, så den der DDR ide er ikke smart og gennemtænkt.

    Jeg turde ikke sætte mine penge ind i en stats drevet bank da de ikke på nogen som helst måde aner hvordan man driver en bank andet mod konkurs.

    Faktisk så jeg hellere at politiet skulle have alle de ressourcer som de har brug for - ubegrænset. Dog skal der være mere kontrol med at pengene ikke ryger i sorte huller til store bonusser som vi ser hvert år for de høje herre i politiet. Det er ubehøvlet at når borgere ringer - bare får at vide de kan lave en online anmeldelse - den slags prioriteringer skal bare ikke ske. Flere mobile politistationer samt faste ude i yderdistrikter og ikke som nu, en stor politistation lang fanden i vold.

    Jeg er enig i at droppe jobcenter som koster 13 milliarder som kunne bruges bedre et andet sted. Støtte til opgradering af ledige så de kan få flere muligheder på jobmarkedet (afskaffet af Løkke) FTP skal ikke finansceres af kommuner, men af staten som gør at vurderinger ikke går hen og bliver kassetænkning. Syge har brug for pause - og der kan laves en frivillig vurdering hver 5 år - hvis tilstanden er så god at borger mener de er jobparate eller har lyst til at arbejde.-

    Ledige skal ikke på SU som blokerer for lysten til at opgradere sig, da ingen familie kan leve af SU - det skal heller ikke være nødvendigt at optage studielån for specielt langtidsledige. Det har vist sig at den her pisk ikke virker så man må begynde at omtænke hele ideen.

    Muslimske kvinder som modtager bistand, skal der stilles flere krav til at deltage i arbejdsmarkedet - vil de ikke det - så fjernes bistanden. Bistand er ikke en holdeplads for evigt men en hjælp i en periode. Slut med egen lægeerklæringer, men udvalgte læger som vurderer.

    Det ville frigive mere end 100.000 offentlige ansatte som så må ind på det private arbejdsmarkedet.


  • #5   7. feb 2020 Ja stakkels alle de politifolk der skal stå model til alt det politiker gejl og hvad bliver det næste og tror personligt ikke ret meget på politikerne længere da de mister evnen til at tænke når de kommer ind i folketinget smiley

  • #6   7. feb 2020 Alis #4

    Nå så du mener at staten er god til at passe på pengene.

    Må jeg minde dig om SKAT, Dong, Statens Seruminstitut, Selskabsskatten og Britta Nielsen samt ej at forglemme IC 5 tog og hærens material kommando for bare at nævne nogle få smiley


  • #7   7. feb 2020 Ja for ikke at glemme fly hvor inden de fik flyene, stoppede man med at producer reservedele. Staten er god til at bruge penge - og gode til at smide dem væk. Så nu er man nød til at købe mange flere fly for at få nok reservedele.


  • #8   7. feb 2020 Alis

    der findes ikke en bank hvor dit indestående ikke er sikret - lige på nær alt over 750.000, her må folk så selv dele dem op i forskellige banker eller bruge tyske banker som ikke har den grænse.

    Nu kan man ikke bare ansætte folk i det offentlige da de ikke genererer nogen som helst værdi - altså en ren udgift som skal kunne balancerer - for nogen skal tjene penge til at man kan ansætte hæmningsløs offentlige ansatte.


  • #9   7. feb 2020 Cody

    Jeg kommer til at tænke på at staten er så god som alis skriver - hvorfor flopper de så hele tiden på store beslutninger? Jeg håber da ikke at det er staten der har uddannet dem for så vil jeg blive meget bekymret hvis de med en stats bank også skal uddanne bankfolk.


Kommentér på:
Fyringer i politiet

Annonce