409 visninger
|
Oprettet:
Hvarlænger kan det forsætte - Tidsbestilling. {{forumTopicSubject}}
Ja jeg ved ikke med jer men når jeg tænker på hvordan det er blevet "in" at skulle bestille tid inden for det offentlige - tænker jeg på hvordan er det kommet så vidt.
1. lægevagten.
2. skadestuen.
3. borgerservice.
4. politiet.
5. flextrafik.
De ting her ser jeg som om at der er sket en serviceforringelse - hvad siger i.
Jeg tænker også på hvordan det er kommet så vidt at folk behøves en sundhedsforsikring og tænker på hvordan jeg var oppe sammen med min mor og hvor hun betalte til sygekassen.
er jeg bare en ældre og gammeldags herre der tænker i H.C. Andersen.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 239 Emner: 882 Svar: 9.010
jun 2014
Følger: 10 Følgere: 59 Emner: 130 Svar: 5.641
Sidst i oktober faldt jeg lørdag aften og kunne ikke selv komme op igen. Jeg masede hele natten for at rejse mig. Søndag middag gav jeg op og heldigvis var mobiltelefonen inden for rækkevidte, så jeg ringede efter hjælp.
Efter at have talt med et par alarmcentraler blev der bestilt en låsesmed og en hjemmehjælper. Låsesmeden kom og låste døren op, men da hjemmehjælperen ikke kom, gik han ind og tog et overblik - heldigt for mig. Så ringede han efter hjælp og forlangte at de kom med det samme.
Det gjorde de også, og da de så at det var alvor så kom der yderligere en sygeplejerske med et par timers mellemrum, og igen dagen efter.
Jeg synes det er meget alarmerende at der i sådan en situation ikke er en form for vagt, der kommer og vurderer situationen. Jeg er 72 år, jeg kunne have haft en hjerneblødning eller blodprop.
Et par dage efter læste jeg om en mand, der havde ringet efter hjælp. Der kom ingen, og 10 dage senere fandt familien ham død i sin lejlighed.
Idag lever vi i et land, hvor for mange mennesker prioriterer højere at spare skattekroner end at redde menneskeliv.
dec 2014
Følger: 141 Følgere: 156 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.933
dec 2014
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 239 Emner: 882 Svar: 9.010
Årsagen er at et stort antal tager på skadestuen med småting, som godt kan vente til næste dag og måske klares hos ens læge. For flere år siden skar jeg mig på en køkkenkniv, ret dyb, pakkede fingeren ind og ventede til næste dag og fik den syet hos lægen. Så det er da klart de er nød til at lave et bolværk imod alle de "simulanter" med småskrammer. Så der er plads for de mere alvorlige sager.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.758
Engang min kone hentede mig fra arbejde, havde hun købt en pose chokolader hos en slikhandel, hvad vi ikke vidste var, at der var paranødder indeni som jeg er allergisk overfor. Først begynder det at klø i munden og så begynder svælget at lukke, så vi tog en taxi til Amager hospital.
Jeg sprang hele køen over, kom ind med det samme og fik antihestamin.
Prøvede det også med en blodprop i hjertet, hvor jeg også havde taget en taxi derop, jeg røg ind med det samme, og blev siden overført til operation på Riget.
Men klart, hvis man blot har brækket lilefingeren, så må man pænt vente.
dec 2014
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 602
De sagde over en time til mig, da jeg en søndag for et par år siden med mistanke om en lungebetændelse, men kom ind til en læge under en halv time.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 45 Emner: 121 Svar: 2.152
Det samme overgik skat hvorefter statskassen blev lænses for mange mia.
Det samme overgik sygehusvæsenet hvorefter ventelisterne blev længere og skidtet hobede sig op.
Det samme overgik plejesektoren hvorefter plejen af de ældre blev overladt til deres pårørende og dem uden blev overladt til sig selv.
Det samme overgik politiet hvorefter bagatelgrænser og manglende efterforskning medførte en voldsom stigning i voldssager, indbrud og økonomisk kriminalitet.
Liberalistisk markedsøkonomi er baseret på maksimal fortjeneste og minimal investering og da velfærd og service modsat betyder maximal investering og minimal fortjeneste har du forklaringen på hvorfor al velfærd og service forringes
dec 2014
dec 2014
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 602
Utroligt, Leon, selvom patienterne kommer hveranden dag med småting.
Men en fætter, der for mange år siden, levede sammen med en narkoman, måtte tage en taxa, da de nægtede at sende en ambulance, lige inden hun forblødte og døde.
dec 2014
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 45 Emner: 121 Svar: 2.152
Tak for tilliden
Måske jeg skulle stifte Antiliberal Alliance og stille op til næste valg
dec 2015
Følger: 14 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 246
Så er det måske en af de måder, de kan anvende, for at slippe af med nogle af os?????
Kan man ikke få fat i telefonen, og bestille tid hos lægen/skadestuen, er det muligt, at resten overlades til vores pårørende.
De sidste mange år, har man underbudgetteret "ældresagen", selv om der altid har været underskud på kontoen. Så fremfører man sidste års budget, minus et par procent hvert år. Det kan da kun være for at presse os til at flytte på kirkegården!
dec 2014
Hvarlænger kan det forsætte - Tidsbestilling.