{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Hvarlænger kan det forsætte - Tidsbestilling. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved ikke med jer men når jeg tænker på hvordan det er blevet "in" at skulle bestille tid inden for det offentlige - tænker jeg på hvordan er det kommet så vidt.
1. lægevagten.
2. skadestuen.
3. borgerservice.
4. politiet.
5. flextrafik.
De ting her ser jeg som om at der er sket en serviceforringelse - hvad siger i.
Jeg tænker også på hvordan det er kommet så vidt at folk behøves en sundhedsforsikring og tænker på hvordan jeg var oppe sammen med min mor og hvor hun betalte til sygekassen.
er jeg bare en ældre og gammeldags herre der tænker i H.C. Andersen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvarlænger kan det forsætte - Tidsbestilling.
  • #1   30. jan 2020 Det er fordi de ikke gider at have borgere rendende - de er bare til besvær. NEJ - det med skadestuen har folk selv ødelagt fordi man tager på skadestuen med småting som godt kunne vente til næste dag hvor man kunne besøge sin læge. Jeg kan ikke huske hele den remse som blev lagt op af sygeplejesker men de var sgu latterlige - lige fra en knækket negl ned til negleroden - til en lille splint i fingeren.

  • #3   31. jan 2020 Polysl jaaaaaa jeg ved ikke rigtigt for sidst jeg var på skadestuen blev jeg syet i den ene hånd og ja det kan godt være at forældre i dag ikke var som da vi var børn og jeg syntes at se at vi jo ikke er vokset i antal af mennesker i Danmark siden min ungdom så hvad gør at der skal tidsbestilles smiley

  • #4   31. jan 2020 Alis C ja jeg har flere gange oplevet at 112 ikke vil sende en ambulance og først efter længere høj tale er de blevet sendt ud og den ene gang gik turen for den ældre dame ind til riget - den anden gang gik der også lang tid og jeg syntes personligt ikke det er ok og lige nu har vi kun taget sygehusvæsenet smiley

  • #5   31. jan 2020 Leon

    Årsagen er at et stort antal tager på skadestuen med småting, som godt kan vente til næste dag og måske klares hos ens læge. For flere år siden skar jeg mig på en køkkenkniv, ret dyb, pakkede fingeren ind og ventede til næste dag og fik den syet hos lægen. Så det er da klart de er nød til at lave et bolværk imod alle de "simulanter" med småskrammer. Så der er plads for de mere alvorlige sager.


  • #6   31. jan 2020 Jeg synes nu de er gode til at prioritere på skadestuen.
    Engang min kone hentede mig fra arbejde, havde hun købt en pose chokolader hos en slikhandel, hvad vi ikke vidste var, at der var paranødder indeni som jeg er allergisk overfor. Først begynder det at klø i munden og så begynder svælget at lukke, så vi tog en taxi til Amager hospital.
    Jeg sprang hele køen over, kom ind med det samme og fik antihestamin.

    Prøvede det også med en blodprop i hjertet, hvor jeg også havde taget en taxi derop, jeg røg ind med det samme, og blev siden overført til operation på Riget.

    Men klart, hvis man blot har brækket lilefingeren, så må man pænt vente.


  • #7   31. jan 2020 Polysl - Markgreven ja jeg må sige at os ældre ikke er pivet og det kan så koste os der efter - men i de gode gamle dage var skadestuerne åben for alle altid smiley

  • #8   31. jan 2020 Hvis man er i tvivl, tager man bare afsted til akutmodtagelsen, man bli'r ikke afvist, men de forskrækker en med at sige, at ventetiden bli'r lang.

    De sagde over en time til mig, da jeg en søndag for et par år siden med mistanke om en lungebetændelse, men kom ind til en læge under en halv time.


  • #9   31. jan 2020 Effektiviseringer betyder automatisk nedskæringer i den neoliberale bibel hvor service er udskiftet til fordel for grønne bundlinier.
    Det samme overgik skat hvorefter statskassen blev lænses for mange mia.
    Det samme overgik sygehusvæsenet hvorefter ventelisterne blev længere og skidtet hobede sig op.
    Det samme overgik plejesektoren hvorefter plejen af de ældre blev overladt til deres pårørende og dem uden blev overladt til sig selv.
    Det samme overgik politiet hvorefter bagatelgrænser og manglende efterforskning medførte en voldsom stigning i voldssager, indbrud og økonomisk kriminalitet.

    Liberalistisk markedsøkonomi er baseret på maksimal fortjeneste og minimal investering og da velfærd og service modsat betyder maximal investering og minimal fortjeneste har du forklaringen på hvorfor al velfærd og service forringes smiley


  • #10   31. jan 2020 Cody N for fanden det er det bedste svar jeg har hørt for dig længe og jeg stemmer på dig som statsminister ved det næste valg smiley

  • #11   31. jan 2020 Madonna M for flere årtier siden gik jeg ind på skadestuen og bad om en læge jeg havde det som når man fik en blodprop de vil skide mig et stykke senere samme dag blev jeg indlagt med ambulance og op på hjerteafdelingen smiley

  • #12   31. jan 2020 #11

    Utroligt, Leon, selvom patienterne kommer hveranden dag med småting.

    Men en fætter, der for mange år siden, levede sammen med en narkoman, måtte tage en taxa, da de nægtede at sende en ambulance, lige inden hun forblødte og døde.


  • #13   31. jan 2020 Madonna M ja der kan du se og mor og far må jo kunne se hvornår det er skadestuetid og jeg syntes de huslæger jeg har haft igennem tiderne har givet gode råd eksempelvis lærte jeg at når du kunne få øjenkontakt med dit barn kunne du tage det roligt - men hvis ikke man kunne det så var det bare med at ringe og der kan du se din fætters kæreste havde brug for en ambulance og det fik han ikke så et tragisk dødsfald smiley

  • #14   31. jan 2020 Leon #10

    Tak for tilliden smiley

    Måske jeg skulle stifte Antiliberal Alliance og stille op til næste valg smiley


  • #15   31. jan 2020 Kommunerne kan ikke få pengene til at slå til, når de tildeler midler til pasning af vi gamle.

    Så er det måske en af de måder, de kan anvende, for at slippe af med nogle af os?????
    Kan man ikke få fat i telefonen, og bestille tid hos lægen/skadestuen, er det muligt, at resten overlades til vores pårørende.

    De sidste mange år, har man underbudgetteret "ældresagen", selv om der altid har været underskud på kontoen. Så fremfører man sidste års budget, minus et par procent hvert år. Det kan da kun være for at presse os til at flytte på kirkegården!


  • #16   31. jan 2020 Busmann ja systemet går kun deres ege veje ikke borgernes vej smiley

Kommentér på:
Hvarlænger kan det forsætte - Tidsbestilling.

Annonce