{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Hæveautomat. {{forumTopicSubject}}

Ja det er nok ikke gået jeres næse forbi at bankene i Danmark sælger ud af deres hæveautomater og at det så kan koste et støre gebyr at hæve penge.
Det næste bliver vel at vi skal leve uden penge altså som betalingsmiddel - men hvad sker der hvis alt går ned - skal vi så begynde for fra - brevpost - sølvpenge. OSV.
Det var en af de korte smiley


Kommentarer på:  Hæveautomat.
  • #1   16. jan 2020 Mange år siden jeg hævede penge i en kontant automat - folk kan bare hæve over beløbet i en butik - dog kan folk ikke, hvis de har et debet kort, Men det lyder uldent at Loomis som har overtaget pengeautomater har droppet dankortet og ser det kun som et visakort- dvs. at så er vejen åben for gebyr for hævninger.

    30 - 40 kr i gebyr for at hæve 100 kr lyder vildt. Andre større beløb er det en % del.


  • #3   16. jan 2020 Hvad er FI kort?

  • #5   16. jan 2020 Jeg syntes det er helt væk og alt lukkes ned og tilføjer at vi bliver flere mennesker og der bliver færre arbejdspladser og det kan kun gå galt smiley

  • #8   16. jan 2020 Alis C jeg er helt enig med dig sådan ting bør der ikke sparres på smiley

  • #9   17. jan 2020 Ser ud til at jeg er hedig, for jeg har ikke tidligere betalt bankgebyrer, og kommer tilsyneladende heller ikke til det foreløbig.
    Jeg har her for nyligt fået besked fra min bank, at hvis jeg hæver penge i "automater" kan jeg gøre det gebyrfrit, hvis jeg hæver her.
    Samtidig har min bank oplyst, at det fremover er gratis at hæve i udenlandske hæveautomater, indenfor EU gratis - tidligere kostede det 30 ke. i gebyr pr. hævning i udlandet.
    Jeg har Nykredit bank.





    profilbillede
  • #10   17. jan 2020 Å.R

    Vil det sige du får refunderet din udgift i udlandet ved hævning i deres banker?


  • #11   17. jan 2020 Polysl

    Tidligere har det været sådan, at hvis jeg f.eks har hævet 100 euro i en automat i f.eks Spanien, har min bank trukket et gebyr på 30 kr. for transaktionen.
    Det er nu gratis = nul gebyr


  • #12   17. jan 2020 Fremover kan det ikke mere betale sig at veksle hjemmefra, når vi rejser ud.
    Langt de fleste gange rejser vi indenfor EU smiley


    profilbillede
  • #14   17. jan 2020 Jeg er fordel plus kunde i Nordea, og betaler ingen gebyrer for at hæve penge, det har jeg sort på hvidt.
    Og de FI regninger, betaler jeg mellem 0 og 2 kroner for at betale.... Det er noget billigere at betale det gennem netbank, fremfor at gå i banken og gøre det.


  • #15   17. jan 2020 Markgreven

    Jeg har aldrig betalt så meget som en krone, når jeg har betalt FI regninger via min netbank - alt foregår jo også digitalt.


  • #16   17. jan 2020 Å.R.

    Underligt, for mit veksler mellem 0,1,2 kroner.... Det er fair nok, men logikken forstår jeg ikke.


  • #17   17. jan 2020 Ok Markgreven, ja det er underligt, der er åbenbart stor forskel på banker - Jeg har i aften set mine 4 konti efter, den ene betaler jeg girokort fra, og jeg har absolut intet betalt i gebyrer for noget som helst de sidste 3 år.
    Det eneste jeg har betalt var 37 øre i rente sidste år, og det overlever jeg nok smiley


Kommentér på:
Hæveautomat.

Annonce