{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Det danske syghusvæsen deroute {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/samfund/marias-far-doede-i-onsdags-fordi-sundhedsvaesenet-tabte-ham-paa-gulvet

Dette er kun een artikel af mange.

De senere uger har der været flere som har fortalt om deres forgæves kamp for at blive taget alvorligt i vores sygehusvæsen. For nogle er det desværre for sent!

Nej, det er ikke et spørgsmål om penge, men den måde som der bliver administreret på. Men dårlig administration, som naturligt nok også kommer til at koste ekstra meget.

It-systemer der ikke kan 'tale' med hinanden, fx. fra region til region.

Speciallæger som ikke sørger for at sende en patient videre, hvis patienten ikke lige fejler dét som er en speciallæges domæne, selvom der er mistanke om andet.

Dyre hjerteoperationer som bliver udsat og udsat, fordi der ikke lige er intensiv stuer og personale nok.

Folk der får af vide at deres blodprøver er fine, men føler sig slemt syge, og derfor ofte bliver kategoiseret som hypokondere, selvom de rent faktisk ER alvorligt syge.

Der er meget mere.

Har nogen af jer eller familie været ude for svigt, dårlig information, osv. fra vores Syghusvæsen, Vagtlæger, egen læge?






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det danske syghusvæsen deroute
  • #1   1. dec 2019 Har en ældre veninde, der 2 gange var inde med en lungebetændelse Herlev H., og 2 gang blev hun sendt hjem alene i en taxi, uden familie eller omgangskreds, selvom hun er tilknyttet onkologisk afd. derovre, hvor jeg har besøgt hende under en tidl. indlæggelse.

    Dette mener jeg er kritisabelt, når damen er ræd for at bruge en mobil tlf. og som regel er den slet ikke opladet.

    Og har en tidl. kollega, hvis svigermor både er smådement samt har hjertesygdom, og er oppe i 80erne, der har oplevet det samme flere gange fra samme hospital.


  • #2   1. dec 2019 # 1

    Glemte at tilføje, det var kl. 2 om natten, hun blev sendt hjem...


  • #4   1. dec 2019 Ja, det har jeg, men vil ikke skrive om det her.

  • #6   1. dec 2019 #3

    Her vil jeg give dig ret Alis, for Løkke var en stor ulykke, når det kom til brugen af privathospitaler, som fordyrede og ødelagde meget i systemet.

    Men som det ser ud nu, er det såmænd ligegyldig hvilken regering der sidder, for regionerne bestemmer og administrerer selv.



  • #7   1. dec 2019 Jeg vil også lige tilføje til mit notat i #4, at sygehusvæsenet også kunne begå masser af fejl for 40 år siden, der var også meget der blev glemt at gøre og give informationer om smiley

  • #8   1. dec 2019 Må indrømme har ikke et eneste kritik punkt personligt med hensyn til sygehusvæsen. Dog har jeg gjort brug af privathospital nogle gange fordi jeg her en forsikring. Den våde drøm fra regeringen var at få den amerikanske drøm med at folk må forsikre sig for at blive behandlet i hele sundhedsvæsnet - at nogen kan have en sådan skæv drøm burde have en fodboldstøvle lige i fjæset. Behandlingsgaranti var som sådan en god ide - dog dyr men aflastede sygehusvæsenet. Det var på en måde også et opgør med den måde pengene fossede ud - man er så gået for vidt i besparelser og effektureringer som mere har skadet end gavnet.

  • #9   1. dec 2019 Ja jeg oplever også et syghusvæsen der mangler tid - plads og hænder + jeg høre at man skal ringe og bestille tid når man skal bruge skadestuen og jeg syntes også her at det er en skandale grundet at dem der har brug for skadestuen jo ikke planlægger sådan besøg smiley

  • #11   1. dec 2019 Alis C jeg er nu meget enig i din tale #10 meeeen giv nu ikke Lars Lykke skylden for alt smiley

  • #12   1. dec 2019 Alis

    Behandlingsgarantien var ikke svindel, flere i min familie nød godt af den. Så det ved jeg så ikke lige hvor du har det fra.


  • #14   1. dec 2019 Alis C syntes du om de meget store sygehuse hvor man må havde en stifinder med for at finde rundt tror de fleste ønsker lokale sygehuse hvor selv hyggen er velkommen smiley

  • Busmann
    Busmann Online Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 246
    #15   1. dec 2019 Ventelisterne var noget, som overlægerne brugte, for at tvinge større bevillinger igennem.
    Som jeg husker det, var det for at få ventelisterne ned, at man brugte privathospitalerne som buffere, for at tilgode se patienterne, i det cirkus, som overlægerne skabte.

    Ved at indføre behandlingsgarantien for en del behandlinger, kunne man bryde det monopol, som der var skabt af lægestanden.
    Ved at indføre de tre måneders garanti, fik patienterne mulighed for/ret til at blive visiteret til andre hospitaler, og dermed også privathospitalerne.

    Min kone døjede med næsten daglige galdestensanfald. Lægen henviste til nærmeste sygehus, der havde seks måneders ventetid. En henvendelse til patientkontoret medførte, at hun blev omvisiteret til privathospital i Vejle, der kunne udføre operationen i løbet af 14 dage efter at de fik henvisningen.
    Lægen udtalte bagefter, at det var på høje tid. Yderligere ventetid ville have medført store komplikationer for hende.


  • #16   1. dec 2019 Busmann en god historie og jeg har også nydt godt af Hamlet i København fik en ballon udvidelse i mine stadigt unge dage så jeg syntes nu også godt om privathospitalerne som jeg før i tiden syntes om vores lokale sygehuse smiley

  • #17   7. dec 2019 Har også været på Hamlet. Desværre skal de have tilladelse fra det offentlige til at lave undesøgelserne, det tar tid alligevel og de er begrænset i ekspertice og maskiner, scannere etc.
    De kunne heller ikke overholde behandlingsgarantien, og lavede flere fejl, manglende information om test. og test derblev væk eller sendt rundt i landet med postfejl og sekretær misforståelser etc. Kommunikationen var klart bedre og servicen generelt.
    Sygeforsikring skal man næsten have som barn, hvor de fleste ikke fejler noget, ellers er det slet ikke muligt med nogen sundhedsforsikring. Selv hvis det er småting som tørre øjne, der kræver øjendråber blir man kasseret. Så er man på herrens mark ud i det offentlige cirkusvæsen undskyld sygevæsen.
    Jeg synes klart det er blevet strammere, mere stresset, hårdere i tonen og længere ventetider end 40 år siden, det sir statestikkerne jo også.


  • #18   7. dec 2019 Fik amputeret halvdelen af benet, selvom det kunne ha' været undgået.

    https://www.bt.dk/samfund/maria-fik-amputeret-sit-ben-efter-fejlbehandling-samtlige-muskler-flaaet-over-af


  • #19   7. dec 2019 Min svigerfar blev for ca. 2 år siden sendt alene hjem i en Taxa fra Svendborg sygehus.
    En ½ time efter hjemkomsten var han død.


  • #20   8. dec 2019 Oh, det er virkelig trist at høre om Å.R.



  • #21   8. dec 2019 Å.R. ja det lyder som en skandale smiley

  • #22   8. dec 2019 # 19

    Ja, så galt kan det desværre gå i det nuværende sundhedsvæsen...trist.


Kommentér på:
Det danske syghusvæsen deroute

Annonce