{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

Forpligtelser - Fremmedkriger - Nej tak. {{forumTopicSubject}}

Ja nu har en fra EL udtalt at Danmark har forpligtelser over for fremmedkriger der har dansk statsborgerskab der findes vel også fremmedkriger der har flere statsborgerskaber - så hvorfor skal Danmarks H.C. Andersens eventyr land være til grin gang på gang.
Jeg skulle mene at Danmark skulle søger for egne soldater har det godt før og efter at de har været i felten da de har kæmpet for frihed og Demokratier ude i verden så de skal have mere end bare respekten dem der har brug for det skal have hjælp og sådan hjælp skal de ikke vente på den skal de have straks.


Kommentarer på:  Forpligtelser - Fremmedkriger - Nej tak.
  • #1   18. nov 2019 Her er jeg lodret uenig,,,,dansker soldater har ikke kæmpet for frihed, de har kæmpet for at vise demokrati som man fatter hat af i Mellemøsten. Ergo er det spild af menneskeliv og at de kommer hjem i en kasse - hvis de er heldig.

    At det ikke går op for folk er mig en gåde.

    Aldrig har Iraq været mere splittet siden de nakkede Hosein som kunne holde styr på Sunnier og shia'er. jo han gassede nogle kurdere, men han havde styr på landet. Hvad vi ser i dag er et kaos.

    Afghanistan er det samme kaos bare værre, her prøvede man at etablere en regering, men de havde ikke tænk på at de store grupperinger er total ligeglad med en regering. USA betalte endda beskyttelse penge for at deres matriel kunne passer visse steder. Man prøvede at forklare et folk at valmue produktion ikke dur - på trods af at de kan høste flere gange om året samt at bønderne på forhånd fik penge fra grupperingerne. næ man vil lære dem i bedste Morten Korch stil med hvede som kun kunne høstes 1 gang om året - som betyder at folk så sulter i mange måneder indtil høsten er i hus og solgt.

    Man beskyttede en skole så kvinder, og børn kunne gå i skole, og så mente man det var det, og forlod skolen hvorefter man bombede skolen og stort set dræbte alle der.

    Jo jo de er sandelig gode og dygtige de soldater som blander sig i noget de slet ikke har en pind forstand på. Flere soldater som har været i Afghanistan mener ikke selv de har gjort nogen forskel. Når de forlader området så vender de bare tilbage til stenalderen.

    En soldat sagde.....demokrati, min bare r...v


  • #2   18. nov 2019 Ps...

    Hvad jeg mener om fremmedkriger, er ikke lige stedet her,,, for så får jeg en bøtte maling lige i knolden og et ban for evigt.


  • #3   18. nov 2019 Polysl.

    Nu nævner du Saddam Husein, skal vi så ikke tage oberst Gadaffi med i købet?

    Deres død er blevet vores hovedpine!!!



  • #4   18. nov 2019 markgreven

    Ham havde jeg helt glemt...ham blev vist nakket i 2011


  • #5   18. nov 2019 Polysl.

    Passer vist meget godt, han lå krøllet sammen inde i et eller andet rør.... Puf puf, bang bang, så var han væk.


  • #6   18. nov 2019 Jeg må sige at i får mig til at smile men jeg mener nu stadigt at danske soldater har været med til at gøre en forskel dog kan de jo ikke bestemme over landet når de rejser hjem og jo Polysl kom du bare med snakken om hvad du tænker i om fremmedkrigerne smiley

  • #7   19. nov 2019 nej leon

    Jeg kan ikke sige det med almindelige politiske korrekte ord, skriver jeg hvad jeg virkelig mener, så er jeg sikke på at være væk her i en uges tid, fordi folk ikke kan tåle at man taler grimt om Syrien briketter som har et frimærke som hjerne.


  • #8   19. nov 2019 #5

    nej han døde ikke i et rør, men blev taget til fange efter han kravlede ud af kloakrøret, først blev han ramt i armen og senere i et angreb mod kortegen (nato) blev han ramt i hovedet. Der var åbenbart nogen som var meget utilfreds med ham siden han skulle likvideret. Men det havde da være ironi hvis man døde i et kloakrør som meget passer til ham som menneske.

    Havde været nemmere sjovere smiley lige at smide en håndgranat ind i røret med en hilsen.

    Men stadig er der misvisende kilder om hvordan han døde....nogen siger nato andre siger oprører, nogen siger han blev såret i benet og ryggen.


  • #9   19. nov 2019 Polysl man skal da kalde ting ved deres rigtige ord du ved en skovl for en skovl og en møggreb for en møggreb - jeg er altid med på ytringsfrihed smiley

Kommentér på:
Forpligtelser - Fremmedkriger - Nej tak.

Annonce