{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
178 visninger | Oprettet:

Jeg prøver igen - Psykiatrien. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg vil fortælle jer i ord hvad andre tænker om den "nye" psykiatri i Slagelse.
sterilt.
Koldt.
uoverskueligt.
Glasvæg.
Stort.

Ja jeg har selv tænkt tanken om de psykisk syge er blevet spurgt om hvordan et psykiatri hospital skal se ud.
Og hvad med alle dem der arbejder i sådan psykiatri er de blevet spurgt.
Eller er det som det plejer en eller anden smart arkitekt der har siddet og lavet krydseduller på et stykke papir og ved en hovsa streg fundet sin helt egen ide.
Og det er jo ikke personalet jeg angriber for jeg tror på at de gør hvad de kan for at patienterne har det godt de har bare svære arbejdsbetingelser.
Har i nogen meninger de herre og damer smiley

Kommentarer på:  Jeg prøver igen - Psykiatrien.
  • #1   31. okt Ja ja lad os nu se om ikke bare stikker blår i øjnene som så mange gange før og tænk hvis det passede,så der kunne være flere ene stuer og ,ingen skulle gå og vente på at de bare ska lkke stues sammen på gangene nu ,som sker så og dørene og bare dørene låses , så de bare er overladt til dem selv ,så det med bryde tabuet nu ,er jo nok ikke helt,det bedste ,da alt at kun omhandler disse ting over alt hvor vi går står nu

• #2   31. okt Rosegril jeg kommer igen smiley

• #3   31. okt Rosegril jeg syntes sådan psykiatricentre skulle være meget mindre grundet når folk er psykisk sårbar psykisk syg skal de jo have behandling og det forgår jo ikke et hvor alle de ting der står i oversigten vel nej en kærlig behandling et kærligt smil fred og ro en varm og tryg seng alt dette frem for et galehus hvor hverken patienter og personale ikke bryder sig om at være - andet end når de er kraftigt medicineret smiley

• #4   31. okt Har i tænkt på hvor mange psykisk syge der er i Danmark et kæmpe problem .

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 10 Følgere: 27 Emner: 64 Svar: 2.930
    #5   3. nov For nylig så jeg en udsendelse med Anders Agger, som fulgtes med en psykiater, der tog sig af akutindlæggelser.

https://www.dr.dk/tv/se/indefra-med-anders-agger-3-saeson-2015/indefra-med-anders-agger-3/indefra-med-anders-agger-akutpsykiatrien

Lægen fortalte, at billedet af de psykisk syge blev værre - ikke at de havde det værre, men der blev flere og flere af dem.

Det er sådan, at den politiske ideologi der hersker i et samfund, stempler dem, der går i stykker på den som psykisk syge. Da den nuværende neoliberale ideologi med stress og konkurrence vandt frem, blev de, der gik ned på stress og betingelserne i det hele taget stemplet som psykisk syge.
    Og værre endnu - det neoliberale samfund kan ikke bruge mennesker, der lider af angst eller depression, så dem vil man ikke ofre penge på. De bliver bare bedøvet med hjernekemikalier.

Det er meget vigtigt at råbe op, og blive ved med det, indtil danskerne forstår, at mennesker der er gået psykisk i stykker, har samme ret til et ordentligt liv som alle andre.

• #6   3. nov Alis C vi er helt enig i denne sag og det kunne vi fornuftigt at man fandt ud af hvorfor der bliver flere syge og der kan jeg jo godt generaliser da mange ting hænger sammen smiley

Kommentér på:
Jeg prøver igen - Psykiatrien.

x