{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Politikontrol af trafikanter de næste uger! {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/krimi/politiet-vil-stoppe-uopmaerksomme-trafikanter-i-hele-naeste-uge

Der er ingen tvivl om at det er vigtigt at nedbringe dødsulykker i trafikken. Der er alt for mange idioter som bruger mobilen eller kører for stærkt. De burde skamme sig godt og grundigt. smiley

Men..., det er meget ofte at disse kontroller finder sted, hvilket jo giver gode og hurtige penge i statskassen.

Samtidig ser man, hvordan mange mennesker følger sig afmægtige og utrygge, fordi de enten har været udsat for overfald, indbrud, trusler m.m., og får af vide at der intet sker i deres sag, eller at den er blevet afvist grundet 'manglende beviser', trods der ofte er direkte beviser.

Noget er helt galt!

Resultat og bonus-lønninger til ledelse?

Er det en specifik resultat- liste som bliver stillet op af.....?, så man statistisk kan se at der er gode resultater, fordi man ikke vil indrømme at det 'sejler der ud af', og konsekvensen af manglende hjælp fra politiet vil føre til selvtægt!

Mon ikke der er gået alt for meget politik i hvordan Politiet skal arbejde?
Mon ikke mange politibetjente har et ønske om at opklare sager, og finde den/de skyldige?

Hvordan ser I på det?











Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politikontrol af trafikanter de næste uger!
  • #1   20. okt 2019 Nu skal man dele politiets arbejde op, nogen tager sig af færdsel kontrol, andre om kriminal sager, efterforskere i alle afskygninger osv,,,,så har vi folketinget som har beskåret politiet og forlangt de skal udvise samme resultat med mindre bemanding. Kontorister er der blevet flere af ca. 1900 på landsplan som tager sig af det mere administrative. Dvs. at en betjent ikke selv skal sidde og bruge tid på en rapport som i gammel tid med en skrivemaskine fra Olympia. Dog er der nogle betjente som skal skrive rapport, som skyldes at der ikke er nogen kontorister på det tidspunkt. Det kunne være en patrulje som napper en spritbilist sen aften.

    Men jeg kan da harmes over at flere butikker ikke får hjælp når der begås tyveri og de ringer for at få at vide de bare skal observerer og kan lave en anmeldelse på deres web. Det ved tyvene og vi ser i stigende grad at de bare går ind og stjæler og slæber kassevis ud af butikken for at grine over hele fjæset over at der ikke sker noget.

    Det vil i min optik ende i selvtægt, der er en grænse for hvad folk vil finde sig i.

    I takt med stigende tyverier - stiger forsikringen, som til sidst kan ende med at folk helt opsiger forsikringen -


  • #3   22. okt 2019 Ja hvem savner ikke tiden hvor der rent faktisk skete noget når man ringede 1448.

    Dengang da politiet var synligt og turde færdes blandt folk på gaden.
    Dengang da indvandrerbander var et ukendt begreb.
    Dengang der var flere ismejerier, købmænd, slagter og fiskehandlere end schawarma og grill barer.
    Dengang da taxi chauffører var danske og talte dansk.
    Dengang da gadeskyderi og bombesprængninger hørte til i udlandet.
    Dengang da arabere holdt til i Mellemøsten.
    Osv, osv

    Ak ja - mon ikke vi er mange der savner dengang smiley


  • #4   22. okt 2019 Cody

    Du glemte lige taxa chauffører som spørger kunden om vej....

    Jeg kan huske dengang da min far for en periode ville køre taxa, og tog kortet, hvor eksamen var selv at kunne finde vej og viden - her satte motorsagkyndig en æske Tordenskjold tændstikker på højkant ved vinduet og sagde: hvis den vælter så er du dumpet. Det var så for at kunder som i dag kastes rundt i bilen som bolde og ikke som dengang havde en behagelig kørsel hjem eller udad.

    Skulle til en komsammen ude hos min mor og tog en taxa, og endte ude i Holufpile for jeg sagde ikke noget, regnede jo med at chaufføren vidste hvor Ivar Vitsfeltvej var. Da vi kørte forbi ude i ingenting så sagde jeg at: hvor er vi? var det ikke ude i holufpile du skulle? næ jeg har ikke nævnt noget om holufpile...nå så tilbage, og jeg sagde så at jeg absolut ikke ville betale for den ekstra kørsel - men fik den dog til ½ pris.

    Så hvem i helvede uddanner og godkender folk som taxi chauffører? Man oplever ikke den slags i London for her er kravene kanon svære - måske de skulle til at se på den uddannelse og reviderer den lidt eller meget.


  • #6   22. okt 2019 Korrekt Polysl og årsagen er at de kun forstår to danske ord - højre og venstre smiley

    Jeg bliver stadig svedt ved tanken om prisen da jeg sad i en taxa for15 år siden smiley


  • #8   22. okt 2019 Fedt billede Ronald.

    En droske holdeplads og en cigarforretning på den anden side af gaden, men hvad står der på skiltet over smøgen hvor damerne går ind ?

    Det kunne ligne at der står flytteforretning, men det er svært at se, hvilken by er billedet taget i ?


  • #9   22. okt 2019 Ja Cris7 jeg ville også foretrække at færdselspolitiet brugte mindre tid på bilerne og mere tid på cyklisterne og ikke mindst de skide løbehjul der farer ud og ind ml. fodgængere og biler med 35 km/t smiley

  • #11   22. okt 2019 Det har nok været rutebiler som disse der er fotograferet ved stationen i 20’erne.

    profilbillede
  • #13   22. okt 2019 Fra myldretid.dk, dejlig side om trafikkens historie.

    http://myldretid.dk/artikler/nr/67


Kommentér på:
Politikontrol af trafikanter de næste uger!

Annonce