{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
355 visninger | Oprettet:

Kræftoverlevelse. {{forumTopicSubject}}

Ja når jeg læser det kan det kun glæde mig da jeg jo selv kender vejen der til - men den overskrift gør jo kun at alle dem der nu til dags må kæmpe imod kræften der jo gladligt nok lyder til at folk i de fleste tilfælde overlever DEJLIGT SUPER SKØNT.
Men dem der så laver de forskellige parameter for alle dem der kæmper imod kræften - glemmer jo at fortælle den i de fleste tilfælde lange kamp imod systemet og kræften og hvor jeg høre i orkanen høre ordne fra de forskellige jobcenter: arbejde gør fri.
En sætning jeg lærte om i min skoletid og en sætning der giver genlyd i verdenshistorien.
Beklager mit ordvalg - men ret skal være ret også selvom jeg slap for det meste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræftoverlevelse.
  • Erik P
    Erik P Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 3
    #1   13. sep 2019 Kære ven, som du ved har jeg kæmpet mod kræften, blev endda så idiotisk dum, at jeg støttende Kræftens Bekæmpelse, men de må bruge pengene på noget andet og vigtigere end Kræft.

    Seneste eksempel var da min veninde gennem 16 år fik lungekræft, og ønskede sig at få et 14 dages ophold på et hospice på Sjælland, opholdet var statsfinancieret, men en liggende transport ville koste 16.000 fra Ærø til Hellerup, og retur.

    Da jeg har støttet kræftens bekæmpelse med ret mange penge hver måned, og de nærmest hånligt afslog at hjælpe et alvorligt sygt menneske, så stoppede jeg med at sende flere penge ned i det bundløse hul, hvor det hele går til administration og store lønninger?

    Min veninde døde den 23 april dette år, ulykkelig og alene med sine smerter, og kun en datter, søster og jeg var der til det sidste...

    Min kone gennem nøjagtig ååå år, døde 45 år gammel på bryllupsdagen af eftervirkninger fra en brystkræft 10 år før, men som skulle være helbredt.


  • #2   13. sep 2019 Erik P livet er ikke altid retfærdigt det tror jeg vi alle ved desværre er alder ikke som før i tiden nu rammes alle unge som gamle smiley

  • #3   14. sep 2019 Erik P

    Skrækkelig historie, men desværre ikke enestående og du har helt ret omkring lønninger og administration.
    Noget tyder på at forskningen er blevet nedprioriteret til fordel for klapjagten på rygerne og de enorme udgifter til skrækkampagnerne.
    Kræftens bekæmpelse har i lighed med andre lignende institutioner udviklet sig til tilsandede mastodonter uden dynamik hvor interne udgifter lægger større og større beslag på midlerne betalt af håbefulde mennesker som stadig tror de er mere til gavn end blot til navn smiley


  • #4   15. sep 2019 Kræft er nok meget tæt på langt de fleste af os.
    Vi har et system der skal have folk i arbejde, og det skal vi holde ved.

    Nu så jeg DR dokumentaren "en stille forsvinden" med den alzheimer ramte mand.
    Hvordan kan man i systemet ikke droppe at sende dødsdømte i arbede, eller sætte meget syge menneskers job prøvninger på pause?
    Jeg tænker at den ramte samt pårørende har rigeligt at kæmpe med.
    I dr dokumentaren spørges manden, hvad han ser sig selv i af job i fremtiden.
    HALLO, manden har fået alzheimers, og lægerne siger sygdommen højest sansynligt ikke giver ham mere end 5 år at leve i.
    Hvordan kan vores system ikke bruge ressoucersene på noget mere fornuftigt, og give en sådan mand mulighed for at bruge tid med sin familie?


  • #5   15. sep 2019
    Ja det er en forfærdelig sygdom, og man bliver så magtesløs, når man både skal slås mod systemet og mod sygdommen, Pengene bruges på det forkerte, det ville være i orden at offentliggøre lønningerne i kræftens bekæmpelse, jeg tror at vi ville blive chokerede, og lad så de stakkels rygere selv bestemme, man er ikke så meget ude efter bilernes udstødnings gasser, fordi dem har vi alle brug for, Men de er farligere for os end rygernes røg.
    Selvfølgelig skal der stadig være advarsler og hjælp til rygestop, men at sætte priserne op rammer kun de forkerte.
    Og nej jeg ryger ikke selv, men kan godt føle at rygerne efterhånden bliver udsat for den rene forfølgelse og bliver ugleset alle steder,


  • #6   17. sep 2019 jobcenter er efterhånden besat af mange uforskammede sagsbehandlere som ikke skyr nogen midler for at kassetænke - de siger altid det ikke er deres afgørelse, men går efter reglerne. Den tror jeg ikke på, da reglerne er ret klare omkring syge, man siger de er uredt og så sender man dem på bistandshjælp på trods af at det er dybt ulovligt.

    Selv syge som ligger ude på OUH får besked om at møde op.

    Avisen.dk har taget mange sager op, hvordan man behandler folk, og det er nok de mest grelle sager man skriver om, speciel Lærkevej i Kbh. er nok det mest uforskammede sted.


Kommentér på:
Kræftoverlevelse.

Annonce