{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Legaliser hash. {{forumTopicSubject}}

Ja de fleste af os har skrevet om det mange gange og hvorfor ikke legalisere hash så politiet ikke skal bruge så mange mandetimer på at bekæmpe det og ligeså er det jo stadigt systemet der skal tage sig af dem der ikke kan tåle hash.
så det vil være fair i min verden at indtægterne gik i statskassen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Legaliser hash.
  • #2   20. aug 2019 Claus G ja men når nu hash er forbudt og vores politi skal rende rundt efter alle dem der sælger det. OSV - OSV.
    Så vil jeg mene at det vil være letter at lade statskassen få pengene for dem der bliver syge af det bliver jo stadigt syge af det og lur mig jeg bryder mig ikke om hash da jeg mener at det er farligt - men der for kan jeg nu godt se logikken i at pengene kommer i statskassen - det kunne jo også gøre at dem der ønsker at prøve at ryge hash gjorde det steder hvor de var under opsyn altså fik hjælp hvis det gik galt smiley


  • #3   20. aug 2019 Claus G jeg tror at der findes mange ting der kunne gøre livet surt for mange og personligt ønsker jeg mig frisk luft men den jeg får er fyldt med alverdens skadelige ting der er kræftfremkaldende og på anden måde er ødelæggende for ens helbred - du kan også tage alle dem der bruger levende lys inde for det skulle jo være som at have et diseltog i stuen - hvem skal så betale for den skadespåvirkning smiley

  • #4   20. aug 2019 claus

    Nu kan man ikke lave en difranceret behandlings system, som faktisk ville være enorm dyre at administrerer, og hvor går grænsen? Jeg vil nødig sidde og skal være dommer og sætte grænser.

    Folk som dyrker ekstrem sport er jo også selvforskyldt, for dyrkede de det ikke var de ikke kommet til skade - på samme med som en misbruger af en hver tænkelig art kan komme til skade eller kræver behandling.

    Folk som ikke er ryger eller misbruger kan godt få KOL, som er afhængig af hvor udsat man er, hvad arbejde man har/havde - kræft???hvordan ved man at kræft er opstået netop af et misforbrug? Det besynderlige er at kræft ikke skelner mellem en sund og dårlig livsstil - skal de så også selv betale fordi der er en dommerpanel som har bestemt at visse sygdomme bare skal skæres over en kam.

    Jeg er ganske tilfreds med systemet i Danmark og mange andre EU lande, hvor man altid kan få en behandling lige fra gaden. Vi skal ikke have amerikanske forhold hvor det første der spørges om "er du forsikret" imens blodet sprøjter ud.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 342 Svar: 3.342
    #5   25. aug 2019 Jeg er imod legalisering af hash, for jeg har oplevet alt for mange igennem tiden som har taget skade af det. Det helt tilbage fra min skoletid til uddannelse og videre.

    Alt for mange unge bruger det, det ændrer deres hjerner og er yderst skadelig. De bliver sløve, stenede, formår ikke at klare skolegangen og så hænger vi alle på den store omkostning det er at forsøge at få noget fornuftigt ud af dem, hvis det overhovedet er muligt.
    Det kan godt være at det er en stor opgave for politiet at forsøge at bekæmpe hashhandel, men sådan må det så være.


  • #6   25. aug 2019 cris7 når nu systemet hjælper når det går galt vil det vel også være ok at systemet tjente de penge der findes i hash smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 342 Svar: 3.342
    #7   25. aug 2019 Det er efterhånden blevet en meget dårlig vane, at tro at man bare kan gøre som man vil, uden at det har nogen konsekvenser.

    At tro at 'systemet' bare hjælper, fordi man handler uansvarligt er ikke okay!
    Det koster os alle, hvor penge kunne være brugt til mere fornuftige ting.



  • #9   25. aug 2019 cris7 det er jo noget man lære igennem den livserfaring man får og det er så om det er dem er tror på at systemet hjælper om man handler ansvarligt eller uansvarligt - jeg vil gerne hjælpe alle og ellers skulle du - jeg - vi - os stå og sige du skal hjælpes du skal ikke hjælpes - godt jeg ikke har sådan magt smiley

  • #10   25. aug 2019 Alis C ja afkriminaliseres ja det vil det jo blive hvis staten overtog salget + der vil være en eller anden form for justits og ja gudskelov for at systemet hjælper alle uanset hvilken dumhed et menneske har gjort - lavet smiley

  • #11   27. aug 2019 God idé.
    Så kører vi påvirkede rundt i bil. Det synes forsikringsselskaber sikkert er en god idé


  • #12   27. aug 2019 jonas

    Hvis hash blev lovligt - så må man stadig ikke være påvirket som bilist og det gælder jo både alkohol og hash eller andre stoffer.


  • #14   27. aug 2019 #13

    Nu er man ikke påvirket ved at bruge cannabisolie da den er på 0.002, det kan man vist ikke sige man bliver påvirket af som jeg skrev -

    Ingen er påvirket hvis alkohol promille er 0.5 -


  • #15   27. aug 2019 Jeg spøger bare hvad så hvis man er så glad at det går hen og er manisk så er man jo på det nærmeste høj smiley

  • #17   8. sep 2019 #12 Jeg var også sarkastisk

  • #18   9. sep 2019 Legalisere hash, det er jeg meget imod, ligesom jeg også er meget imod, at det er samfundsopgaver at tage sig af livsstilssygdomme, selvforskyldte sygdomme, kan aldrig blive en samfundsopgave.

    Ligesom klimasikring heller ikke er en samfundsopgave eksempelvis.


  • #20   9. sep 2019 Claus G jeg kan godt forstå det du siger men som du skriver om smøger og rødvin findes der jo misbruger over alt og det er der jo også inden for hash der for tænker jeg at det var bedre at pengene gik til statskassen der jo hjælper dem der kommer i misbrug smiley

  • #21   9. sep 2019 Jetset klimasikring er jo ikke selvforskyldt så ser det som en opgave for hele Danmark ligesom jeg mener at verden burde stå sammen den opgave og livstilssygdomme jaaaaa tror de fleste vil komme under den selv alle dem der render i fitness center og hvor vil du sætte grænsen for hvad der er hvad smiley

  • #23   9. sep 2019 Alis

    I Sverige handler staten med spiritus, hedder det ikke spritbolaget, og jeg synes da også de gør det indirekte i Danmark, da der er skat og moms på det ligesom cigaretter, hvorfor så ikke hash?


  • #24   12. sep 2019 Jetset klimasikring er jo ikke selvforskyldt så ser det som en opgave for hele Danmark ligesom jeg mener at verden burde stå sammen den opgave og livstilssygdomme jaaaaa tror de fleste vil komme under den selv alle dem der render i fitness center og hvor vil du sætte grænsen for hvad der er hvad Jr. Leon

    Netop, Leon - klimasikring er ikke selvforskyldt, men ikke desto mindre, så skal stort set alle dem, som vælger at bo nær Danmarks kilometervise kyststrækninger selv betale for at kystsikre, og det er ikke OK i mine øjne, det er helt klart, at dette burde være en samfundsopgave ctr dem, som vælger at ryge, der står på pakkerne, at rygning dræber, og hvem er ikke bevidst om, at det gør alkohol også og hash, det er videnskabeligt bevist, at hjernen tager skade. Dem der vælger, at gøre det alligevel, mener jeg, det er selvvalg, hvorfor synes du, det er en samfundsopgave, skal vi ikke tage ansvar for eget liv ??

    I aften på DR2 kl 20 - Råd til rød velfærd, jeg vil glæde mig til at få adresse på det finansielle, for det har jeg intet hørt om smiley


  • #26   12. sep 2019 jetset

    Der er da mange urimeligheder i at folk skal betale for det ene og andet, at klatre i bjerge og falde ned og koste samfundet flere millioner, Ekstrem sport koster også millioner om året - det er jo også et valg folk gør, som så også er selvforskyldt hvis vi skal kigge på din terminologi.

    Alkohol misbrug er selvforskyldt, Rygere er selvforskyldt, hash er selvforskyldt, at køre bil er selvforskyldt, at skære grønsager og komme slem til skade er selvforskyldt - der er masse af selvforskyldt i et samfund, man kunne også blive under dynen og dø af kedsomhed, det er også selvforskyldt -

    Hvorfor skal folk over skatten betale for at nogle kan få billige biletter i Operaen, eller teatret, Hvorfor skal aviser have mediestøtte, selv om de ikke bruger hverken teatret, operaen eller læser bt eller eb.

    Hvis man skal ud af det problem at betale for at andre bruger en tjeneste, så skal man jo privatiserer hele Danmark - som jeg har skrevet før - USA - modellen. Det ville så bare gøre samfundet endnu mere skævt som at det er de rige som kan blive behandlet - have muligheder som den alm lønmodtager ikke har. Det vil i sidste ende nok gøre flere hjemløse, mere fattige - og igen bane vejen for trældom som betyder at folk ikke bliver ansat - men som løsarbejdere som arbejder for en ussel løn. -


  • #27   13. sep 2019 Jetset mit klare svar til dig må være her så sent på natten - at jeg er så heldigt at jeg ingen hjerne har - om det er selvforskyldt - vil jeg lade dig være dommer over - jeg håber at du i et øjebliks mildhed nøjes med at give mig et smil smiley

  • #28   13. sep 2019 Jetset skulle jeg vælge imellem kystsikring og hash valgte jeg kystsikringen smiley

  • #29   13. sep 2019 Alis C stress - stress har mange ansigter smiley

  • #30   13. sep 2019 Polysl HUM skal vi ikke bare sige skål her i natten smiley

  • #31   13. sep 2019 #27 - jeg synes nu ikke, at du er helt hjernedød, jeg kender ikke til dit liv, men jeg er overbevist om, at du er et godt menneske smiley smiley smiley smiley

  • #32   13. sep 2019 Hvad vil det sige at tage ansvar for sit eget liv? Jr. Alis.

    Det er bl.a. ikke at fylde sig selv med gift. Samfundet kan aldrig blive ansvarlig for den beslutning at du vil fylde dig med cigaretter, sprut og hash. Samfundet er heller ikke ansvarlig for, hvad vores stress tærskel er, men ingen tvivl om at vi skal være stærke.


  • #33   13. sep 2019 Alkohol misbrug er selvforskyldt, Rygere er selvforskyldt, hash er selvforskyldt, at køre bil er selvforskyldt, at skære grønsager og komme slem til skade er selvforskyldt - der er masse af selvforskyldt i et samfund, man kunne også blive under dynen og dø af kedsomhed, det er også selvforskyldt - Jfr. Polysl.

    Du har nu ikke forandret dig ret meget smiley

    OK - du må lige prøve at sortere lidt, hvad der er selvforskyldt. Du er da ikke bevidst om, at alt det du foretager dig, skal gå galt undtagen at du vælger at ryge en pakke cigaretter, drikker en flaske Vodka og ryge Hash, det er det, tråden handler om. Og ja, jeg er enig med dig, har vi besluttet os for, at blive bjergbestiger, tage elestatikspring osv., så er der en risiko, men det står ikke skrevet nogen steder, at det er dræbende, farligt og det er fuld af gift.

    Der er en stor forskel, du kan bare ikke sammenligne med alt det, du skriver i #26 smiley


  • #34   13. sep 2019 Jetset tak og mit liv er nok det kedeligste du kunne læse om smiley

  • #36   19. sep 2019 Jo, samfundet kan godt være ansvarlig for at folk har brug for bedøvelsesmidler/nydelsesmidler. Vi kan tage et eksempel:
    Med den nye ghettoplan vil der blive flere hjemløse – mennesker, der ikke kan finde en lejlighed, de har råd til at betale. De ender på gaden. Om ikke før så når de skylder tilstrækkeligt meget i husleje i den nye bolig, de har fået anvist. Jr. Alis


    Nej, det kan aldrig blive samfundets problem, at du behøver at bedøve dig i gift, de må selv tage konsekvensen af egne beslutninger, alle er velorienteret, så det kan ikke komme bag på nogen. Voksne mennesker skal tage ansvar for eget liv. Hvorfor denne barnepige mentalitet smiley - ingen går igennem et helt liv uden sorger og bekymringer, det er kun ganske få, som er født med en guldske i munden, de fleste har lært at komme op til overfladen igen, det gør ikke noget, at vi skal arbejde lidt for det, det gør KUN stærkere.

    Og til Ghettoplanen, jeg synes, det er en rigtig god ide, for som det er nu, er det ret problematisk og nej, jeg tror nu nok, at de skal klare sig, de kan begynde at sælge deres BMW'er og Audier, så skal de nok få råd til at blive boende i deres nye lejligheder.

    Hvordan tror du det føles at leve på gaden? At sove udendørs selvom det er koldt. Uden mulighed for at forbedre sin situation, og uden noget at glæde sig til. Jeg kan godt forstå at de mennesker bruger hvad der er af muligheder for at holde humøret oppe, og jeg synes egentlig ikke det kræver så meget indlevelsesevne.

    Jeg tror bestemt ikke det er lykken, jeg tror, det er forfærdeligt, men men men - har de fleste ikke haft tag-over-hovedet, det tror jeg på, men de har bare glemt at betale husleje og det ved enhver, at det går bare ikke, de ville nok hellere bruge pengene på sprut og cigaretter, det er et prioriteringsspørgsmål og så må de tage konsekvensen af det, det kan heller ikke blive samfundets skyld. Nogle hjemløse vælger faktisk, at have "højt" til loftet, det har de selv udtalt, dem der vælger dette, kan ikke holde ud at være indendørs ret længe af gangen.

    Jeg har ikke set din film om narkomisbrug endnu, men jeg mener heller ikke, at der er nogen, der bliver afvist på skadestuerne rundt omkring, og det er vel også en slags hjælp.



  • #37   19. sep 2019 Jetset

    stort set enig....med hensyn til filmen Christiane F. det er et et studiekrav på hf da jeg havde tysk som fag, samt Verner rainer Fassbinder med sin film Angst Essen Seele Auf. Den tids meget store problemer og godt filmatiseret. se dem Jetset....


  • #38   19. sep 2019 Det vil jeg gøre, realistiske film siger mig meget smiley

  • #41   19. sep 2019 Jeg har skrevet det før, men jeg elsker fim som tager et emne op, jeg elsker musik som tager et emne op.

    Hvem husker en ligegyldig tjubang film fra 70-80-90? jeg gør ikke men husker musikken, filmene, dialoger fra den tid hvor indhold og substans var vigtig.

    Det var også derfor Monty Phyton var en så elsket fordi de tog småligheden op, det bisare i en lov - det religiøse. Halo Halo, Javel Primeminister, Dave Allan.

    Senere elskede jeg Startreak og al Science fiction som slet ikke var så helt ud i tågen hvis man tager Motorola, Ipad osv....som udløber af de tanker.


  • #42   20. sep 2019 Jeg syntes godt nok i er meget hård i jeres tale og tror på at dem der har prøvet livet på den hårde måde kunne give nogle gode eksemplar på livets barske realiteter og jeg husker stadigt da jeg levet på mine venners Guds nåde og hvad systemet skal og ikke skal jeg syntes personligt systemet skulle tage sig sammen og sige nej tak til alle de dårligheder folketinget giver dem med som arbejdsredskaber smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 342 Svar: 3.342
    #43   22. sep 2019 Jeg er ikke enig omkring ghettoplanen, for jeg hørte forleden i radioen at det ikke kun kommer an på om folk er på kontanthjælp osv., men indkomst er også afgørende.

    Derfor er der også ganske almindelige danske pensionister, der kun har deres folkepension, boet samme sted lang tid, som også er nødt til at flytte.

    Der var her et par ældre damer, som ikke anede hvad de skulle gøre, for de ville ikke være istand til at betale en dyrere bolig.


  • #44   22. sep 2019 cris7 det skulle være en ret for en folkepensionist at kunne bo det sted folkepensionisten har boet i x-antal mange år - så ikke folkepensionisten skal trække sin rod op og flytte hen hvor folkepensionisten ingen kender smiley

  • #45   26. sep 2019 Cris - jeg har aldrig hørt om folkepensionister er sat på gaden, der er boligsikring og andet tilskud hvis de har boet i Danmark i ca. 40 år.

  • #46   26. sep 2019 Jetset jeg kunne nok finde mange eksempler på folkepensionister der har måtte flytte da de gik over på folkepension smiley

  • #47   28. sep 2019 Ja, Leon, men nu ved vi heller ikke, hvad de har haft af økonomi, bor de eksempelvis i en stor lejlighed, som koster - så er det klart de er nød til at drosle ned, hvis de ikke har en aldersopsparing, hvor de stadig kan leve, som da de var på arbejdsmarkedet, der er mange ting, som skal tages højde for, før vi begynder at synes, det er synd for dem smiley

  • #48   28. sep 2019 Jetset mit store hjerte syntes det er synd for de fleste og jeg husker hvordan nogle af de ældre blev tvangsforflyttet da Slagelse eller noget af Slagelse blev by fornyet og kunne godt forstille mig at det dengang har kostet menneskeliv smiley

Kommentér på:
Legaliser hash.

Annonce