{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Vandmiljø - pesticider og drikkevand. {{forumTopicSubject}}

Ja syntes snart at det er en dagligdags ting at de findes pesticider af en eller anden form i vores drikkevand og ellers finder de kollibakterier så hvornår er nok - nok?
Eller hvornår fortæller vores politiker at det ellers så berømte rene grundvand Danmark skulle være så berømt for ikke længere er så rent og det er vel kom et spørgsmål om hvilken grænseværdier der sættes for hvornår politikerne syntes at nu er det giftigt at drikke og ups nu kan det drikkes.
Det er simpelthen for små straffe og ligeså bøder der gives for at svine vores grundvand - også vores grundvand.
jeg husker stadigt da jeg drak vand fra et å løb oppe imellem bliden og Tissø ja mange år siden jeg tror det var i 1971/72 og ej hvor det smagte godt - ligeså da jeg som spejder var på møn og hvor vi drak vand der kom direkte ud af klinten koldt - klart og friskt årstal 1972/73 tror i det kan lade sig gøre nu til dags altså uden at blive selvlysende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandmiljø - pesticider og drikkevand.
  • #1   3. maj 2019 Fedt...hvem har brug for en lommelygte hvis du selv er selvlysende smiley

  • #3   3. maj 2019 Alis

    Alis enig, vi skal tilbage til hestevogn, bål hvor man tilbereder sin mad, jordhule eller grotte - gokke kællingen i hovedet når man vil have noget på den dumme. Det var meget nemmere i gamle dage hvor man køre fast i pløret, hvor man manuelt høstede, og havde en dampradio som sagde et eller andet 1 gang om måneden. Se så er man økologisk og miljø bevist.


  • #4   3. maj 2019 Vi skal bare drikke øl og snaps, så er problemet løst.

  • #5   3. maj 2019 ja markgreven det er bare at se det simple i det komplicerede.

  • #7   3. maj 2019 Alis.

    Selvfølgelig skal man give tingene tilbage til naturen.

    Hvorfor tror du vi skider i havet?


  • #9   3. maj 2019 Alis.

    Det var en joke, jeg er faktisk enig med dig, tro det eller ej.


  • #10   3. maj 2019 Alis

    Jeg er ikke bange for salmonella spiser rå æg og har pt. i min 62 år ikke oplevet problemer. Man kan også pakke sig selv ind i vat så er der ikke en chance for at komme til skade....4 vægge og en tilmuret dør så er man helt sikker. Jeg ved så ikke hvor du køber dine æg som du er bange for at blive syg af...det er nok de her shit steder som supermarked.


  • #11   3. maj 2019 markgreven

    Har faktisk lavet en ordenlig torpedo som i bedste stil lignede en Mars bar i det døde hav...det er jo dødt så what the fuck


  • #12   3. maj 2019 Polysl.

    Jeg og konen fik faktisk en salmonella forgiftning på en mexicansk restaurant på Frederiksberg Allé, vi sked tyndt i 14 dage, og havde det af.... lort.


  • #13   3. maj 2019 hvad fik i at spise?

  • #14   3. maj 2019 Alis C hvis bøderne var store nok skulle dem der brød reglerne finde en måde at rense deres spildevand på og man kunne jo give de fabrikanter der renset deres spildevand rabat i vandregningen eller en skattefordel smiley

  • #15   3. maj 2019 Polysl.

    Til forret fik vi majssuppe, smagte super, hovedretten var noget kylling, smagte også godt.
    Og så var det på potten.


  • #16   3. maj 2019 Hidtil har man kunnet måle for 50 forskellige stoffer i vandet.
    Når man så har holdt sig inden for grænseværdierne, er vandet da absolut rent??

    Nu kan man måle op til et par hundrede stoffer, så derfor finder man flere stoffer, som man ikke viste/troede, at der fandtes i grundvandet.

    Problemet for os, som drikker vand er, at ingen ved, hvad der sker, når der blandes en masse fremmede stoffer, selv om hvert enkelt ligger under de vedtagne grænseværdier.


  • #17   3. maj 2019 Busmann nej mange bække små gør en stor å og både du og jeg og alle andre ved da godt at det kun har været et spørgsmål om tid før Danmarks grundvand ikke er til at drikke (hvis vi ikke gør noget mere for at beskytte det) smiley

Kommentér på:
Vandmiljø - pesticider og drikkevand.

Annonce