{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
468 visninger | Oprettet:

En politisk faliterklæring af rang - Danmarkssundhedssystem. {{forumTopicSubject}}

Ja når jeg nu lytter til de forskellige politikere og deres klagesange også kaldt for valgflæsk - kom jeg til at høre kloge ord fra en helt anden (en radiovært på 24/7) som sage hvordan kan den blå blok forsat tale om nedskæringer - besparelser inden for sundhedsvæsnet når der bliver flere og flere mennesker + flere og flere mennesker der har behov for at modtage læge - sygeplejerske - sundhedsplejersker - sundhedshjælper.
Og hvorfor kan plejesektoren ikke få mere personale så vores plejekrævende familier - ældre og hvem der nu skulle have behov for det kan få en værdigt behandling - altså så de ikke skal ligge i timevis med en våd ble eller ligge med deres dyne som er våd og ligeså kunne dem der har behov for det få deres mad der vil være givet at en kærlig og varm hånd.
Jeg ved det nok er for meget forlangt og at politikere ikke kan sætte det regnestykke sammen - det kan jeg på det menneskelige skala.
Hilsen fra det lille univers smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En politisk faliterklæring af rang - Danmarkssundhedssystem.
  • #1   9. apr 2019 Jeg er enig i dit oplæg Leon.

    Før et valg skorter det ikke på løfter om bedre velfærd i alle dens former. Men virkeligheden ser ofte anerledes ud.

    Løkkes sundhedsreform er ikke andet end blålys.

    Når det så er sagt, så jo, der kunne 'frigives' flere penge hvis man ændrede på alle de regide regler og konstante registreringer af det mindste.

    Genindfør lægesekretærene, for det burde ikke være en højtlønnet læge som skal bruge en hullens tid på at indskrive i journaler, når tiden istedet burde bruges på patienterne.

    Hospitaler udnytter systemet for at få flere penge. Patienter som skal til flere undersøgelser, får forskellige dage og tidspunkter hvor de skal møde op, istedet for at der var et flow, så alle eller så mange undersøgelser som muligt kunne udføres samme dag. Hvilket kunne spare megen tid og kørsel frem og tilbage for syge patienter, men også så de hurtigere kan få den hjælpe de behøver. Men hospitalerne får penge for hver gang de indkalder til undersøgelse.
    Giv hospitalerne det tilsvarende beløb, og kom igang med at koordinere undersøgelser.

    Det samme gælder også for læger, hvor der kan frigives mere af deres tid. For kommer en person med fx. lungebetændelse og en diskopolaps, så vil kun een ting blive behandlet, og man skal have ny tid for den anden, for det giver flere penge til lægen.

    Man kunne også sørge for at få nogle gode aftaler med medicinalfirmaer på nogle medicinalprodukter som oftes bruges.

    Det har heller ikke hjulpet at man har betalt i dyre domme for digitale 'platforme' som ikke virker efter hensigten, ikke kan kommunikere med hinanden, og ikke opfylder det behov eller den måde det var meningen de skulle.

    Der er så mange ting efterhånden der ikke giver mening, samt at den sunde fornuft er fløjet ud af vinduet.


Kommentér på:
En politisk faliterklæring af rang - Danmarkssundhedssystem.

Annonce