{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Er mindsteløn ved lov en god idé? {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/politik/er-mindstelon-en-god-ide-lars-lokke-beder-danskerne-byde-ind

Nej, det mener jeg ikke det er, hvis der skal lovgives om det.

Det er noget som vores 'danske model', altså fagforeningerne skal stå for.
At så mange firmaer som muligt indgår i samarbejdet med fagforeninger.

Istedet mener jeg at 'kædeansvaret', ville være godt at indføre. Det giver mere mening som jeg ser det.

Hvordan ser, og mener I omkring dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er mindsteløn ved lov en god idé?
  • #1   4. apr 2019 Det er Løkke's kamp for at afskaffe fagforeninger og sidde og styre arbejdsmarkedet inde fra børnehaven. Han skal bare blande sig uden om.

  • #2   4. apr 2019 Enig Poly.

    Hvorfor ikke indføre kædeansvar?


  • #3   4. apr 2019 Jeg mener at mindstelønnen for et par år siden var 105 kr.
    Den burde være mindst 150 kr, og kan firmaet ikke klare det, skal de bare dreje nøglen om.
    Vi burde slet ikke handle i supermarkederne, der konsekvens betaler mindsteløn, men støtte de små selvstændige butikker.


  • #4   4. apr 2019 Er det det, som er SKOD, ved medlem af EU ??

  • #5   4. apr 2019 Mener at mindste lønnen var 115 kr. i timen.

    En bekendt fortalte om en episode samt et sted, som rent faktisk reklamerer for deres ydelser på tv2 News, at een person, udlænding, var lovet en kontrakt for arbejde.

    Men virkeligheden var sort arbejde. Personen, han, arbejdede 12 timer om aftenen. med en timeløn af 60 kr. Blev véd med at blive holdt hen for udbetaling af løn, for den som havde kontrakten, ville kun betale i kontanter, og det var åbenbart svært, grundet bank-regler.

    Han, kontaktede pågældende 'firma' omkring manglende indkomst, hvilket de var helt kolde overfor, da de jo havde en kontrakt med anden aktør, og dermed ikke anså det som deres problem.
    Derefter kontaktede han politiet, anmeldte, men de var også ligeglade/gyldige.

    Så hvor går man fra dér?

    Min mening er, at det er nødvendigt at firmaer, uanset størrelse, indgår i en overenskomst med fagforeninger. For den 'danske model', er vær at bevare og holde fast ved.




  • #6   4. apr 2019 Jeg vil også mene at det må være fagforeningerne der bestemmer det det er jo dem der har kæmpet sammen med vores forældre og bedsteforældre smiley

  • #7   5. apr 2019 Nu ligger det sådan at den Kvickly jeg handler i, de søger ofte medarbejdere til kasselinjen, men de skal være under 18 år.
    Hvor mange af dem er mon i fagforening?
    Tror jeg kender svaret, nemlig NUL.


  • #8   5. apr 2019 Mindsteløn, ja helt fantastisk ide, Men så skulle den mindsteløn starte inde på borgen, men det kommer aldrig til at ske. Den børnehave er ret hungrende efter penge. De skal nok sørge for sig selv. smiley smiley smiley smiley

  • #9   5. apr 2019 Cris #2

    Ja se....det er en meget vigtig ting som ikke praktiseres...lokal gør nogle nok men længere nede i systemet af underleverandører tager hoved leverandøren sig ikke af.


  • #10   5. apr 2019 På en måde forstår jeg unge ikke gider organiserer sig - for man kunne læse på avisen.dk at en fagforening vælger de kampe de kan vinde - så er det noget møg som medlem at blive vraget på det grundlag.

Kommentér på:
Er mindsteløn ved lov en god idé?

Annonce