{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Politiet svigter. Selvtægt? {{forumTopicSubject}}

Politiet svigter i den grad borgerne og gør dem utrygge og magtesløse.

Politikkerne, samt diverse politi bosser, afviser at der er de store problemer som borgerne oplever. Afviser at der er ressource problemer. Henviser til at kurven for indbrud og tyverier er faldet!!!

I to programmer på TV2 kan man se hvor åbenlyst store tyverier i butikker foregår. Hvordan tyvekoster bliver videresolgt til kiosker og grønthandlere, samt privatsalg.

Fortvivlede butiksejere fanger tyve, eller har særdeles gode videooptagelser af disse. De anmelder, men politiet kommer ikke, beder bare om en skriftlig anmeldelse og så sker der ikke mere.

Derfor bliver meget ikke anmeldt, for det nytter jo intet!

Se denne artikel fx. https://www.bt.dk/samfund/politiet-advarede-ikke-beboerne-efter-16-roeverier-i-villakvarter-i-valby

Den måde som politiet agerer på kan borgerne jo ikke være tjent med mere. Det vil kun føre til selvtægt, fordi alt for mange føler afmagt, og ikke vil finde sig i at de samme tyvebander igen og igen har frit spil, og er fuldstændig ligeglade, for der sker dem jo ikke noget!

Hvad mener I omkring den manglende indsats fra politiet?

Er det okay med selvtægt, for at stoppe dette vanvid?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politiet svigter. Selvtægt?
  • #1   25. nov 2018 Den mest morsomme kommentar fra politiet er at de ikke mangler ressourcer, men grænse overvågning tager en del mandetimer.

    Så godt videoen hvor 3 unge gik ind i en tøjbutik og udvalgte de dyreste jakker og gik ud, tyveriet blev anmeldt men politiet dukkede aldrig op, så er det at hvorfor have video udstyr og panikknapper, Hvis de ikke har nogen effekt på videre efterforskning - ups, de kom ikke, fordi politiet prioriterer hellere at ligge på lur og nappe folk der kører 5 km for stærkt.-

    Men så skal i se en reaktion fra politiet hvis man ligger overvågning billeder på web'en - så dukker de op med håndjern og i kasjotten med den bandit.

    Personen dømmes for selvtægt for det må man ikke for politiet, stjæle må man heller ikke for politiet - men her gør man ikke noget.

    Et grelt eksempel...

    En mand ringer til politiet og melder et igangværende indbrud, svaret var at de ikke pt. havde vogne til rådighed, men at manden så skulle observerer til en senere Lineup. Øh hvordan vil de lave en Lineuo hvis de ikke sender en vogn ud og anholder tyven....

    Det mest bizarre er at den som anmelder får besked om at gå ind på politiet web og anmelde butikstyveriet så vil man vurdere om der er behov for assistance.

    God ide så kan tyvene nemlig nå at slippe væk og hen i bilen og videre til næste butik for ingen gør noget - Danmark er et slaraffenland for tyve. En sagde: hvis det er udlændinge så kan de udvises, ja og de er da ligeglade for der er 28 andre lande de kan stjæle fra.

    Hvorfor mon det kommer så langt at folk griber til selvtægt som Michael Woolhead som havde en ur butik hvor 3 serbiske røvere forsøgte at røve, de havde så ikke regnet med at urmageren var bevæbnet og skød og sårede 3 røvere - 6 mdr. fængsel for ulovlig våbenbesiddelse - han siger selv han ville gøre det samme - så langt ude er butiks ejere dengang for 10 år siden og til i dag.


  • #2   25. nov 2018 Man så også hvordan tyve bare fyldte i indkøbsvogne og helt åbenlyst forlod butikker, fordi ingen ville stoppe dem.

    At grupper på flere indtog en butik, brækkede aflåste skabe op, tog hvad de ville og gik. Alt optaget på video.

    En udenlandsk pige som kunne lave 90-100.000 kr. om dagen, ved at stjæle dyre mærkevarer og sælge videre. Hun blev 'taget' een gang, men politiet gad ikke komme, så hvorfor ikke bare fortsætte når intet sker!






  • #3   25. nov 2018 Er der ikke noget med, at der her fornylig er udklækket 600 nye kadetter i politiets tjeneste, så kan de fordele opgaverne og bruge flere politistyrker til det, de ikke når, der er jo givet grønt lys også til at uddanne endnu flere kadetter, det er om nogen tid mere nødvendigt end nogen sinde før.

    Og jo, hvis der bliver meldt tyveri, så har de bare at stille op, det er jo de samme, som begår sådanne frække tyverier åbenlyst, de er fuldstændig kolde i r****, de går ud og ind. Personalet står bare stille og ser på og tør ikke gøre noget. Der skulle være en knap i baglokalet, hvor der lukkes ned sirener der gik igang, og dørene blev elektriske, så ville det ikke være nogen sag for politiet at fange dem.


  • #4   25. nov 2018 Jetset

    Hvad tror du en panisk butiks tyv vil gøre ved at være lukket inde med personalet uden mulighed for at stikke af? Jeg vil nødig være i den situation som personale.


  • #5   25. nov 2018 Der er ikke udklækket 600 nye kadetter, men bliver senere.

    Men hva' nytter det, når hele den politi reform der blev lavet er så fejlslåen, og der mange steder ikke findes en åben politistation, eller overhovedet politi tilstede?



  • #7   25. nov 2018 Nå, så har jeg ikke hørt ordentligt efter, men de fortsætter med at uddanne nye kadetter, der så senere kan fortsætte efterfølgende til at uddanne sig som politibetjent, det synes jeg er glimrende.

    Var der ikke noget med mobile politistationer rundt omkring, hvad blev der af det ?? - og ja, vi er i sådan en situation at vi ikke har fængsler og politistyrker nok til alle de opgaver, som der belaster vores samfund. Jeg mener ikke at have læst i historien, at vi har haft for lidt politi og at de ikke kommer ud, når der bliver kaldt, men sådan ser dagens Danmark ud nu smiley smiley


  • #8   25. nov 2018 #4 - Polysl, jeg mener, der er en kodelås til baglokalet, så der kan de ikke komme ind, jeg mener, det kunne være en løsning #3.

  • #9   25. nov 2018 Politiet bruger naturligvis megen personale på bandekriminalitet, men også grænsekontrol, beskyttelse af diverse steder, mennesker, fodboldskampe, demonstrationer, fart/trafik-kontrol så der kan komme penge i statskassen.

    Men det er nu engang nødvendigt at der er nok politi til at borgere kan føle sig trygge og vide at deres anmeldelser bliver taget alvorligt. At forbryderne kommer i fængsel.

    Så vidt jeg har læst skulle de ridende betjente komme tilbage, det ville jo være godt.



  • #10   25. nov 2018 Ja og mobile politistationer ville også være godt. De kunne også bare gå lidt mere i gaderne med deres søde politihunde, selv de mest hårdkogte kriminelle har respekt for sådan en sød lovrende vovse smiley

  • #11   25. nov 2018 #15

    NU taler jeg om butiks tyve i åbningstiden, de går jo bare ind af fordøren.

    Ronald #6

    NU giver det jo ingen mening at have klokker der larmer, gitter der går ned eller døre der låser automatisk for så at personalet kan gå den vej, tyvene følger da med og har de våben så tror jeg ikke personalet vil blinke at lukke dem ud af bagdøren, hvorfor risikere at blive dræbt -det er jo ikke deres butik eller der slet ingen grund er at risikere noget som helst da det er forsikret.


  • #13   25. nov 2018 #12

    Jo jeg har så meget fantasi at jeg kan se det kunne gå rigtigt galt, hvis man presser en butiks tyv.


  • #16   25. nov 2018 Hvad er det for noget pladder at skrive, de ikke er noget værd, til de opgaver de får. Kender du noget til indgangsbilletten til at blive optaget på politiskolen ?? - det er ikke nemt, der kræves en del både fysisk som psykisk, så jo, det er et glimrende tiltag. Kadetterne får tildelt de opgaver, de er uddannet til, så kan politiet tage sig af de andre krævende opgaver, som der desværre er i dagens Danmark og på den måde, er der blevet flere ressourcer, det glæder vi os alle sammen til, vil jeg våge at påstå.

  • #17   25. nov 2018 Ja jeg så gerne 10.000 flere betjente så kunne dem der er politifolk nu også få deres ferie det der med 200 - 300 - 400 - 500 - 600 flere politifolk hjælper kun lidt og de får jo kun flere opgaver smiley

  • #18   25. nov 2018 Ja, Leon, men de er begyndt at uddanne, så det kan kun blive bedre og bedre smiley

  • #20   26. nov 2018 @jetset

    Du er ikke helt forkert på den...
    https://www.tv2lorry.dk/artikel/nye-betjente-myldrer-ud-saadan-kommer-du-i-uniformen

    Artiklen er fra den 31. oktober 2018, hvor 300 betjente dimitterede fra Politiskolen. Det var en 4-dobling i forhold til det normale antal dimittender som ligger på ca. 75 uddannede betjente på et semester.


  • #21   26. nov 2018 Tror pokker når uddannelsen er gjort kortere med en varighed på 6 mdr.

  • #22   27. nov 2018 #20 - tak for det link, selvfølgelig skal der være nogle krav, det er bestemt ikke et helt almindeligt job og jeg synes godt om indgangsvinklen til at fortsætte med at fuldføre hele uddannelsen, på den måde får de dem, som er velegnet og brænder for jobbet.

  • #23   27. nov 2018 #21
    Uddannelsen varer 2 år og 4 måneder og er opbygget således:
    1. semester, 11 måneder på Politiskolen
    2. semester, 11 måneder i en politikreds
    3. semester, 6 måneder på Politiskolen

    Link: http://politiskolen.dk/uddannelsen/uddannelsesforloeb


    De 6 måneder, du taler om, polysl, er uddannelsen til politikadet, og det er noget andet.

    Link: http://politiskolen.dk/politikadet/


  • #24   29. nov 2018 Størstedelen af politistyrken som vi har nu, er både velegnet og brænder for at gøre deres job godt nok.

    Men der har i flere år været en kæmpepukkel af overarbejde, som skulle være afspadseret, men som man istedet har betalt sig ud af i dyre domme. Betjente har nærmest arbejdet i døgndrift, ingen frihed og deraf problemer på hjemmefronten, hvilket ikke gør arbejdet nemmere.

    Det er viden som politikkere har haft i årevis, men valgt at vende det blinde øje til. De selvsamme politikkere der omtaler 'rettighed omhu'. Men det udtryk gælder KUN hvis de vil føre sig frem med en eller anden sag de vil have igennem.

    Politireformen skulle skabe større tryghed, mere synligt politi osv. Men det modsatte er sket.
    Mere politi kunne have været uddannet for længe siden, ikke mindst for alle de afspadseringstimer som der er udbetalt.





  • #25   29. nov 2018 Politireformen skulle skabe større tryghed, mere synligt politi osv. Men det modsatte er sket.
    Mere politi kunne have været uddannet for længe siden, ikke mindst for alle de afspadseringstimer som der er udbetalt. Jr. cris


    Jeg så, så set som i går, at politiet havde foreløbig købt 4 heste, så vi ser dem snart i gadebilledet på hesteryg. Og rigtigt, jeg ved heller ikke hvorfor, de i offentlig regi er så længe om at reagere, men jeg synes, der er gode tiltag.


  • #26   29. nov 2018 cris7 politifolk brænder for deres arbejde men ved at de arbejder i døgndrift kunne de jo brænde sammen grundet arbejdsmassen så som jeg har skrevet tidligere 10.000 flere politifolk så skal du/i bare se smiley

Kommentér på:
Politiet svigter. Selvtægt?

Annonce