{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Katastrofal boligpolitik. {{forumTopicSubject}}

Ja de fleste har nok hørt om hvordan almene boligselskaber skal sparre 1.6. milliard altså skal de almene boligselskaber og deres buget være som de var i 2014 og det i 2020 og som jeg har læst vil det være en besparelse på 2800.kr om året på en almene lejebolig.
Først må jeg sige at regeringerne i gennem tiden har trukket rigtigt mange milliarder ud af landsbyggefonden så når den blå regering vil trække 1.6. milliard ud af almene lejeboliger vil der komme rigtigt mange lig i lasten og den tryghed der findes hos beboerne vil forsvinde da der ingen viseværter vil være til dagligt og de små ting så som en stoppet vandlås - en radiator der skal opstartes til vinteren - en lyskontakt der pludseligt ikke funger - et vindue der driller.
vil pludseligt blive til et problem og viseværterne der til dagligt hjælper på alverdens måder - altså både med de mekaniske ting og ligeså på det sociale område - skal så åbenbart fjernes og så blive til et telefoncenter hvor den menneskelige faktor ikke findes.
og jeg må samtidigt spøger mig selv om: Hvor blev beboerdemokratiet af da alt dette her bliver smidt ud over intetanende beboer der først rigtigt vil opdage det efter noget til.
Jeg vil jo så se om de politiker inden på Christiansborg kan forsvare det de har sat i gang for dette her bliver starten på en stor social katastrofe.
og hvem bliver de store taber: det gør beboerne og ja der kan godt spares men ikke på denne måde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katastrofal boligpolitik.
  • #1   4. okt 2018 Dette var hvad jeg fandt på lejernes landsforenings hjemmeside da jeg googlede besparelsen Leon og udlægningen er noget anderledes end din smiley

    “Den store effektivisering

    ”Boligorganisationens bestyrelse har ansvar for driften af boligorganisationen og dens afdelinger og skal sikre, at den organiseres og tilrettelægges effektivt.”

    Således er formuleringen af en ny bestemmelse (§ 14 b, stk. 2) i lov om almene boliger, som er den lov, der angiver hvilke pligter og rettigheder, de forskellige organer i et alment boligselskab har. (Se en beskrivelse af organerne nederst i denne artikel.)

    Lovændringen er en udløber af en aftale mellem regeringen og BL-Danmarks Almene Boliger, der blev indgået i sommeren 2016 med det mål at effektivisere driften med 1,5 mia. kr. frem til 2020, således at huslejerne kunne nedsættes.

    De 1,5 mia. er et sparemål for sektoren som helhed – ikke et krav, der pålægges hver enkelt boligselskab. Der kan meget vel ske det, at huslejen stiger i halvdelen af landets godt 7.000 boligafdelinger, mens den falder i den anden halvdel. Men samlet set skal afdelingerne reducere deres udgifter med 1,5 mia. hvis aftalen med regeringen skal indfris.”


  • #2   4. okt 2018 Cody N ja du må kalde mig for Mads hvis folks huslejer falder og det vil være en enorm service forringelse som alle beboer jo betaler for over deres husleje - men jeg kan vel sige som jeg plejer sidste mand lukker og slukker + der ses boligselskaber der går tilbage til deres gamle ordning - men jeg må hurtigt sige at der intet vindes på den måde de besparelser smides udover beboerne + ingen er blevet spurgt eller varslet om det - altså ingen demokrati smiley

  • #3   5. okt 2018 Helt enig Leon.
    Effektiviseringer er noget fanden og især LA har skabt og det rammer alle i samfundet på den ene eller anden måde.
    Profit profit og atter profit er det eneste der tæller i vores forkvaklede samfund smiley


  • #4   5. okt 2018 Cody N tak så er vi da enig og ja desværre smiley


Kommentér på:
Katastrofal boligpolitik.

Annonce