{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Uartigt udbredt fænomen! {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/samfund/sygeplejerske-om-udbredt-faenomen-det-er-uartigt

Vi har et sundhedssystem som gerne skulle virke til bedste for alle, så man bliver undersøgt ordentligt når det er nødvendigt.

Desværre, igennem længere tid har der været problemer med at alt for mange ikke møder op til de aftalte tidspunkter for undersøgelser, hos læger som hospitaler.

Man kan vel kun konkludere at disse mennesker så ikke fejler det mindste, og er ganske ligegyldige over at de misbruger andres tid, ikke mindst dem som har brug for at komme til hurtigt.

Der er ingen undskyldning for den opførsel.

Hvordan ser I på det?


Kommentarer på:  Uartigt udbredt fænomen!
  • #1   25. aug 2018 cris7 jeg er helt enig med dig dog findes der mennesker som ikke har kræfterne til at komme op til lægen eller ud på sygehuset desværre findes de og tror ikke de bliver hørt når de fortæller det smiley

  • #2   25. aug 2018 Jeg mener det er uacceptabelt at lave tider og ikke møde op, men der er jo eksempler på hos nogle læger man ikke kan ringe og afmelde 24 timer før terminen.

    Så er der lige det problem med at cureforyou (100.000 brugere) er gået konkurs som var en platform læger brugte hvor brugere kan laver terminer, forny medicin, se historik, osv... det gør at der er større pres på telefoner og umuligt at komme igennem i telefontiden. Brugere er så nød til at møde op hos læge og sode det hele til for receptionisten/sygeplejeske som så ikke har tid til at lave de småting for lægen.

    Sundhedsplatformen virker heller ikke i tilstrækkelig grad, og en ny er udskudt, så fejlen ligger på begge sider af bordet.



  • #3   25. aug 2018 Naturligvis kan man komme til at vente i kø, telefonisk til lægen, hvilket man må tage med. Men jeg har endnu ikke hørt om at det skulle være umuligt at komme igennem. Mange er bare utålmodige.

    Så er der jo også problemet med akut-telefonen 1813, som bliver belastet af folk som har glemt at forny deres recept, oftest p-piller, og som dermed mener at det er et akut problem, istedet for at gå til lægen og få den.


  • #4   25. aug 2018 cris

    Nu er problemet ikke så bekendt, som gør at alle de 100.000 ringer lægen ned, men det kommer hvis man ikke hurtigt finder en anden løsning som egclinea som andre læger bruger.


  • #5   25. aug 2018 Men er det efterhånden ikke sådan at jo mere digitaliserede på alle områder vi bliver, jo størrere er problemerne blevet?





  • #6   25. aug 2018 Jeg synes også det er mangel på respekt, at man ikke kan melde afbud i god tid, så andre kan komme til, det er sløseri af værste skuffe, og det burde koste dyrt, så skal folk nok være mere påpasselig med at melde afbud istedet for at vise denne ligegyldighed, jeg snupper den slet ikke smiley

  • #7   25. aug 2018 #5 cris

    Det er netop essensen i digitaliseringen at systemer skal favne større og større områder, og Danmark har åbenbart ikke ekspertisen til at håndterer komplekse systemer. man deler dem op i sektioner, moduler, osv. og så skal man klistre det hele sammen - i mellemtiden er den som har lavet et modul eller sektion blevet fyret eller gået andre veje så står man med noget man skal bruge mega timer på at forstå så kan det ikke andet gå galt som vi har set utallige gange her i Danmark, faktisk må vi være berømt for møg IT.

    Jeg kan ikke selv håndtere sådanne systemer, men ved da fra mine egne programmeringer at man laver en #ref. ud fra hvert modul som beskriver det som:

    Simpel eks.

    //tæller sammen af total og ligger den i statusbar.

    Den bruger mange ikke så man aner ikke en dyt hvad modulet gør andet når man har brugt tid på at find ud af det.


  • #8   25. aug 2018 Er man et sundt, raskt og velfungerende mennesker, så er det absolut urimeligt, at man ikke holder de aftaler, som man får.
    Man kan let og hurtigt via de forskellige kontaktmuligheder få aflyst eller ændret sine aftaler, hvis de ikke passer i den daglige tummerum.
    Det er godt nok direkte dårlig stil bare at blive væk.

    Er man et menneske med personlige/psykiske problemer eller andre udfordringer, som Leon L også nævner, så kan man ikke altid forvente, at det er muligt at få meldt afbud eller ændret en aftale.
    I disse tilfælde bør der selvfølgelig være en mulighed for at få hjælp til at få klaret sine aftaler.

    Mon ikke størstedelen af de ikke-overholdte aftaler skyldes ligegyldighed fra patienternes side.
    Og det er kritisabelt.
    Sygehusvæsenets og lægernes ressourcer kan sagtens bruges bedre.


  • #9   26. aug 2018 Hej Peter P hvad det sidste P så står for men velkommen i debat verden har jo ikke set dig før smiley

  • #10   26. aug 2018 #8 - så kan det ikke skrives bedre smiley

    Hos min læge, hvis udeblivelse sker 3 x uden at melde afbud, bliver de slettet som patient, det står på et skilt med store bogstaver, jeg synes han er large, ved at give 3 x.


  • #11   26. aug 2018 Jetset så sker det jo også automatisk når patienten ikke kommer efter sin død smiley

  • #12   27. aug 2018 Nu er der ikke tale om dødsfald, kun sjusk fra patienternes side, når de ikke kan finde ud af at melde afbud.

  • #13   27. aug 2018 Jetset hvad med de stakler der har demens smiley

  • #14   27. aug 2018 Får de ikke hjælp ??

  • #15   27. aug 2018 Jo hvis de kan finde flex-trafik manden smiley

  • #16   27. aug 2018 Jeg synes at have oplevet følgeskab af dem, som ikke helt kan finde ud af det smiley

Kommentér på:
Uartigt udbredt fænomen!

Annonce