{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

I morgen. {{forumTopicSubject}}

Ja er det ikke sådan de fleste politikere tænker og ja kan vi blive ved med at vente til i morgen og hvornår er i morgen for sent og håber i stadigt er med på en læser om hvordan jeg læste om indlandsisen smelter hurtigere og nu er det som jeg læste kommet så vidt at den gamle indlandsis også smelter med og hvad sker der når indlandsisen smelter og her kommer min tanke om det når indlandsisen smelter må jordskorpen hæve sig da indlandsisens vægt jo fjernes så det kunne jo blive til et ekstremt jordskælv - men selvføleligt sker det først i morgen.
Jeg ved ikke med jer men her inden for det sidste årti menes jeg at vi har haft mindst et meget lille jordskælv der kom over Sverige og vore sundet og hvad vil der ske hvis Danmark fik et jordskælv vores huse er da ikke jordskælvsikret.
ja tror jeg kan få jeres smil frem i morgen men først i morgen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I morgen.
  • #1   24. aug 2018 Jeg tror nu ikke, vi har Paphuse, som de har så mange andre steder, der hvor jordskælv sker, se på Philiphinerne, det er pindebrænde og USA, det er det rene plastik, jordskælvet skal være mega højt - og indlandsisen, der er simpelthen så meget is, at det ikke kan nå at smelte før det igen bliver minusgrader, jeg har meget svært ved at forestille mig det.

  • #2   25. aug 2018 Jetset vores huse er ikke jordskælvsikkeret da der ikke burde for komme et jordskælv i norden grundet at jordskorpen er så tyk men når jeg høre om hvad der burde være rigtigt kommer jeg til at tænke i hvordan ekstremerne bliver flere og flere smiley

  • #3   25. aug 2018 10 store jordskælv har vi haft i Danmark fra 4.4 til 4.7 - det kan dårlig få en kaffekop til at danse -

    Hvis det sker over vand så er der ikke den store skade men centralt kan det godt lave store revner i huse så skorstene falder ned.

    I varme lande med deres primitive byggeri uden fundament er skaderne større, her har vi fundament som betyder at stressfaktoren spredes mere. At jordskælv sikre boliger og nybyggeri er at skyde gråspurve med kanoner.

    Som en skrev: jorden ville være et fredeligt sted uden mennesker. så sandt, så ville alle de problemer være løst for ikke en kæft vil bemærke det.

    Man driver rådrift på naturen speciel olie på trods af at der er masser andre muligheder, USA havde områder med solceller som senere blev nedlagt pga lobby arbejde for olie industrien. Man lavede endda love om det er ulovligt at opsætte solceller så kan man da ikke være mere pløk åndssvag men det er nok ikke det sidste idioti vi høre fra USA. Det skal så lige pointeres at det er i nogle områder af usa, andre steder er der godt gang i solceller.

    Indlands isen smelter - tja det har den jo gjort i mange tusinde år, samt at ozon laget er større - det er bevist at det har svinget meget også inden industrialiseringen så her har man et forklarings problem.

    Herhjemme er man på regeringsplan ikke fortaler for vedvarende energi, det gik fint en overgang med biler,

    Befolkningen vil gerne vedvarende energi bare ikke i deres baghave, så er dobbelt moralen så tyk som tjære når planen er at opsætte hav vindmøller som de mener skæmmer naturen. Det er jo heller ikke fedt at købe sommerhus lige ned til vandet for 5 mill. og så kommer man og banker 10 store møller op i vandet. De kan godt lide den billige el men bare ikke i min baghave.


  • #4   26. aug 2018 Polysl hvis du ikke mener at klimaforandringerne er menneskeskabt må du da lige give en god grund for jeg mener den er menneskeskabt smiley


  • #5   26. aug 2018 #4 - Jeg tror også, der er noget om det, vi får nok en forklaring smiley

  • #6   26. aug 2018 Nu er der masser som tror og en masse som ikke tror - men der er store penge på spil for dem som ønsker at bevise menneskeskabt klimatiske forhold. Forskere suger milliarder ind på kontoen.

    Det er som madpyramiden som fra starten fortalte os at forskere har fundet den hellige gral - som siden trak tilbage ændre mening og trekanten endte som et lykkehjul som bare snurrede rundt.

    https://bit.ly/2P8W665


  • #7   26. aug 2018 Er klimaforandring og miljøforurening et og samme ??

  • #8   26. aug 2018 tja det er der nogle som tror at miljøforurening er skyld i klimaforandring og forøgelse af co2 og dermed et tyndere ozonlag.

  • #9   26. aug 2018 Polysl jeg tror jeg tror da på Gud og jeg tror at miljøforurening hænger sammen og der skulle være en verdens plan om at et land skulle sætte x-antal mange træer så alle dem der går til vil blive plantet på ny jorden og alt levende har brug for træer blomstre OSV.

  • #10   27. aug 2018 Nogen forskere mener at temperaturen vil stige 3-4 grader i løbet af x antal år, andre forskere mener vi nærmer os en istid..... Kan de blive enige?

    Med hensyn til jordskælv i Danmark, er jeg meget enig med Polysl, her er der fundamenter under husene der er bygget af mursten og beton, så det skal være et meget kraftigt jordskælv, før det vil have den store betydning i vores byer.

    Læg mærke til husene i USA ude i de små byer, de er lavet af træ, og det eneste de kan gøre er at krybe ned i kælderen når der kommer en tornado eller orkan, det er sgu primitivt.


  • #11   27. aug 2018 Nu så jeg der var faldet 40 - 50.cm sne i Sydtyskland og det må da siges at være tidligt og hvis i fortæller mig at vi i Danmark har jordskælvsikret vores huse må jeg sige at det tror jeg ikke på grundet at det normalt ikke er på tale når jeg snakker jordskælv i Danmark det lærte jeg da i skolen smiley

  • #12   27. aug 2018 leon

    Danmark jordskælv sikre ikke huse, ikke mig bekendt - vores sikkerhed ligger i vores måde at bygge på og ikke som de 2 små grise.


  • #13   27. aug 2018 Polysl du fik mig til at storsmile smiley

  • #14   27. aug 2018 Jeg har mærket jordskælv, husker desværre ikke årstallet men det har været efter 0'erne, det føltes som om en bil kørte ind i mit hus, og det var meget tidlig morgen, vågnede med et chok og kunne ikke finde ud af, hvad der var sket, før det blev sagt i nyhederne.

Kommentér på:
I morgen.

Annonce