{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Udflytning af svage {{forumTopicSubject}}

Rige kommuner kan ikke lide effekten at have en masse førtids pensionister, kontantmodtagere, flygtninge så man gør som i gamle dage med at tvangs flytter dem med en pose penge som til møbler eller lign. eller betale for indskud - bare de slipper for dem.

Det gør at de svage kommuner er ved at være rigtig træt af den manøvre at flytte tunge sociale tilfælde til udkants Danmark som så må sidde med " aben" og et klientel som ikke har en chance i helvede at finde et job der.

Det kan ikke andet være en fjer i hatten på kommunal chefer som griner helt hen i banken når de får deres bonus for at være effektive og social bevist.

>først er man så pløk åndssvage at flytte rundt med hele den offentlige sektor for at vise kommunal ansvarlighed, som gør at de mister en masser medarbejdere og får andre som ikke har en pind forstand. Dem må man så lære op som koster kassen. Samfunds sind at flytte en funktion til Oles pløjemark hvor man stadig render rund med sild i baglommen og så mene at folk gider bruge 4 timer hver vej.

Danmark er ved at udvikler sig som et bindegalt samfund, med 179 bindegale idioter på en stak mursten. Den ene rævekage bliver bagt efter den anden uden at tænke effekten af deres sindssyge beslutninger.

Det som har første prioritet er penge - hvordan man man nakke de svage, gamle, pensionister og vriste det sidste ud af dem, havde vi en fattiggård så ville den være overrendt.

Så kigger man på tesen fra FOX så er der lidt sandhed med sammenligning Venezuela.-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udflytning af svage
  • #1   16. aug 2018 Hvornår er vi fattige ??

  • #2   16. aug 2018 Indlægget går ikke på fattige, men at samfundet og kommune gør samfundet fattigere ved at kanalisere problemer over i en anden kommune.

  • #3   16. aug 2018 Nå ...., hvad mener du som om dette afsnit:

    Det som har første prioritet er penge - hvordan man man nakke de svage, gamle, pensionister og vriste det sidste ud af dem, havde vi en fattiggård så ville den være overrendt.


  • #4   16. aug 2018 læs opdatering af #2

  • #5   16. aug 2018 Man er først fattig når man ikke har råd til en kasse bajer og 40 Kings om dagen.

  • #6   16. aug 2018 Ja jeg kan godt se hvad du mener Polysl og at der ikke findes folk med gode ideer i udkants-Danmark altså bruge "de svage" som en resurse der kan brugs som en god arbejdskraft og tænker i hvordan det der kaldes for en svag person kan bruges godt hvis de behandles med respekt og altså ikke skal stresse på en arbejdsplads men ja respekten betyder meget smiley

  • #7   16. aug 2018 ja markgreven

    så er man sgu på den....


  • #8   16. aug 2018 Polysl.

    Det burde faktisk være en del af førtidspensionen.


  • #9   16. aug 2018 Leon

    De svage og andre bruges som "kanonføde" for virksomheder, kommuner, alle er bare dovne i deres øjne,

    Firmaer bruger ikke svage som ressource men som gratis slaver, man kalder det aktivering, udredningforløb man skal arbejde for bistanden, det i sig selv lyder da fint, og en kommune havde også den regel at når du melder dig som modtager af bistand så vil du indenfor 24 timer kommer ud og samle skrald. Det fik så 86% til at vende om i døren.

    Det lyder efterhånden lidt hult at man hele tiden siger at de ikke tager noget for ordinær jobs. eh????

    Hvis man spare helt ind til benet i pleje af gågader og buske og grøfter og strande og så sender ledige ud til at gøre arbejdet så lugter det da fælt ik?

    Al den aktivering giver ikke jobs speciel indenfor det offentlige - dog har der været tilfælde at en virksomhed blev glad for en i aktivering at personen blev ansat. En succes historie men en ud af 100.000 - virksomheder elsker slaver hver 14 dag og så spørger man om at unge er blevet mere respektløs over for samfundet! jeg har mine tanker hvorfor...#jour tilføjelse til dit indlæg "de respektløse dansker"


  • #10   16. aug 2018 Polysl ja jeg læste godt om kommunens hurtighed men det er jo de skrankepaver der slår med hånden og tror de er noget desværre opdager de først når de selv står uden arbejde hvordan livet er blevet og vi skal jo helt ind på Christiansborg for at få den dumme del af politikkerer op af stolene og måske fyre en hel del før de forstår hvad alle deres politiske ideer har gjort ved et land der en gang var berømt for den lille havfrue - H.C. Andersen - Kronborg OSV - Nu har EU sejret af helved til smiley

  • #11   17. aug 2018 Jeg er træt af at der i flæng bruges orderne 'de svage' og 'de udsatte', af diverse myndigheder.





  • #12   17. aug 2018 Cris

    Jeg ved så ikke hvad man ellers skal kalde dem på bistand som kommuner gerne vil af med fordi de er tunge for kommunen - der er en grund til at de er tunge som psykisk ustabile, sociale problemer med deres børn eller måske ægtefælle.

    Nu tror jeg ikke kommuner vil af med dem der udelukkende er på bistand, men en økonomisk tung gruppe som man godt kan kalde de svage eller udsatte.


  • #13   17. aug 2018 Du har ret Poly, jeg forsøgte selv at finde andre ord for det, men det er fordi jeg mener at alle bliver sat i de ' to bokse.

    Jeg er hverken svag, eller udsat. Men syg grundet arbejdsskade af den langvarige brug af organiske opløsningsmidler, samt bly. Det generer mig meget, hvilket også gælder for andre, at være omtalt på den måde.

    Jeg ved ikke om du forstår hvad jeg mener?



  • #14   17. aug 2018 Cris

    Jeg kan helt følge dig, og derfor skriver jeg også det er de mere sociale tunge som kommuner vil af med. De alm syge af arbejdsskade eller pga. flere årsager er ikke svage eller udsatte eller bare dem som er på bistand.

    Det som får mit pi... i kog er at nogle kommuner fedter dem af på andre mere fattige kommuner, i stedet for at tage ansvar. Det fortæller lidt om hvor lidt man skal have tilovers for kommunale ansatte som eksempel: at give bonus til ansatte ved at få dem fra sygedagpenge over på et udredningsforløb som gør at kommunen spare 5 - 7000 kr md. Det betyder at man faktisk gør velfungerende til at gå op i sømmende da hele deres eksistens grundlag er truet - og gøre dem mere fattige, de har ikke fanget det at stjæle deres penge ikke gør dem raske mere det modsatte.


  • #15   17. aug 2018 Jeg véd heller ikke mere, for jeg havde engang tillid til systemet, men det viste sig at være en fejl.

    Det jeg har oplevet omkring det er virkelig slemt, og man føler sig som intet!


  • #16   17. aug 2018 Cris

    Avisen.dk har i lang tid sat fokus på hvordan man behandler borgere, det er grim læsning.


  • #17   17. aug 2018 Ja, jeg véd det Poly. Det gør mig så ked af det, trist, opgivende.
    For uanset hvilke papirer der bliver givet, så er parollen, : Du kan få førtidspension, hvis du kun har 3 mdr. tilbage at leve i!

    Jeg sagde: Jamen så har jeg jo ikke brug for en FTP!

    Svar: Næh, men du bliver jo heller ikke mere rask af at få en FTP.

    Mig: Rigtig, men jeg bliver fri for jer, (jobcenteret), ro, og ikke være bange for at miste hjemmet.

    Intet svar til dét.
    --





  • #18   17. aug 2018 cris7 jeg håber at du har gode venner som du kan tale med OSV og jeg høre også under gruppen de svageste smiley

  • #20   17. aug 2018 Ronald G hvem bruger sovepiller smiley

  • #22   17. aug 2018 Ronald G fantasi jo da masser og jeg sover nu udmærket uden sovepiller du ved det kommer med alderen smiley

Kommentér på:
Udflytning af svage

Annonce