{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Jobcentres misbrug af magt! {{forumTopicSubject}}

Jobcentre misbruger deres magt, men misbruger i lige så høj grad skatteborgerenes penge!

Drypvis kommer der historier frem, da mange er bange for at udtale sig grundet konsekvenserne, eller simpelthen er for syge, opgivende så de ikke orker det.

Jeg var een af dem som var imod Jobcentre fra første færd af. Jeg mente at Jobcentre kun burde tage sig af ufaglærte og folk som ikke var medlem af en fagforening.
At Jobcenteret forsøgte at hjælpe til at faglærer så mange som muligt. At Jobcenter var opsøgende i virksomheder så job kunne blive formidlet så hurtigt som muligt til den det nu vil matche.

NU virker det mere til at Jobcentre fastholder mange i 'den onde cirkel'.
Her er 3 link. Det ene er fra 2016 og de andre 2017

https://sn.dk/Naestved/Kvinde-blev-sendt-i-jobpraktik-fem-minutter-om-ugen-i-ti-uger/artikel/601569

https://www.fyens.dk/erhverv/Ledige-fandt-selv-job-Men-saa-tilboed-Odense-Kommune-arbejdsgiveren-loentilskud/artikel/3260655

https://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE9628366/sagsbehandlingen-i-jobcentrene-ligner-et-psykologisk-eksperiment/

Hvad ialverden er det der foregår?

Hvad mener I?








Kommentarer på:  Jobcentres misbrug af magt!
  • #1   27. jul 2018 Jow jooow

  • #2   27. jul 2018 Så det så deeet

  • #3   27. jul 2018 Der har været flere eksempler på misbrug speciel fra Lærkevej i KBH, hvor man slæbte syge ind i et baglokale og en nyrelæge undersøgte pågældende, ingen af de undersøgte havde problemer med nyrerne.

    Sagsbehandler får bonus når de får en syge fra sygedagpenge til et udredningsforløb, her stjæler man mere end 5000 fra dem.

    Endagsbehandler erklærer en syg rask som havde fået nok af Lærkevej og lavede en demo foran Lærkevej - for når man kan lave demo så må man være rask.

    Der er tusindvis af eksempler på at jobcenter er små DDR enheder må sagsbehandlere som har en IQ som en mursten.


  • #4   27. jul 2018 Ja det er at lave grin med alle de syge og hvis de ikke er syge så bliver de det smiley

  • #5   27. jul 2018 Synes det er så ulykkeligt. Men hvem sætter dagsordenen i Jobcentrene, har de ikke nogle paragraffer, love og bestemmelser, de skal gå ud fra, jeg nægter at tro, de sætter dem selv, det må vel være politikernes ansvar.

  • #6   28. jul 2018 Jeg tror jobkonsulenterne får en bonus eller provision, hvis de kan få en ansat med løntilskud, det er ganske enkelt svineri.

    Det var en kommentar til link 2.


  • Preben Olesen C
    Preben Olesen C Tilmeldt:
    aug 2017

    Følgere: 1 Svar: 5
    #7   28. jul 2018 de mennesker der har overskud til det bør gå ind på nettet og læse lovgivningen så de bliver rustet til at møde sagsbehandleren for tit og ofte lyver de og tit går de over stregen for god opførsel over for borgerne

  • #8   28. jul 2018 Preben

    ikke engang sagsbehandlere kender hele social loven, så at selv læse det med alle de #href er total umuligt for en klient.


  • #9   29. jul 2018 Ja, men så må de vel være lovlige undskyldte, hvis det er så umuligt Polysl smiley

  • #10   29. jul 2018 næ jetset

    Det er deres problem, at de ikke sætter sig ind i dem, de har f.eks. 80 sanktioner overfor en klient som enten ikke gider, eller ikke møder op og ikke en sanktion bliver brugt. Nu kan det ikke være raket videnskab at vælge imellem de sanktioner - sagsbehandlere siger selv at der er for mange regler, men det er da bare pjat - det kan da ikke være så svært.


  • #11   29. jul 2018 Nu kender jeg tilfældigvis en sagsbehandler (privat) i et jobcenter, og jeg kender slet ikke denne problematik. Jeg har meget svært ved at sætte mig ind i noget af det, der bliver kritiseret her.

  • #13   30. jul 2018 #9

    Nej, sagsbehandlere bør ikke være lovligt undskyldt. DE holder folks' liv' i hænderne.

    Mange handler FØR de har undersøgt lovligheden af deres handling. Det kan få store konsekvenser for flere. Man kan klage, ja, men det kan tage laaannnggg lang tid, og i mellemtiden kan man have mistet alt.


  • #14   31. jul 2018 #12 - Cris, det lader jo også til, at det er højere oppefra den er gal. De medarbejder, som har med borgerne at gøre, følger jo kun de regler, der skal tages i brug ved div. situationer - og jo, der er for mange regler, indviklede regler, jeg vil mene, at det kunne gøres enklere, så ikke der sker så mange fejl.

    Men der er ikke 2 borgere der er ens, der er mange rigtige tunge og helt umuligt at nå ind til, og det går nok udover dem, som er ganske almindelige borgere, der desværre er havnet helt ufrivilligt i jobcentret.


  • #15   31. jul 2018 Jetset

    Nu kraver det ikke en eksamen i atomfysik at forholde sig til en borgers sygdoms billede som er støttet op af læge/speciallæge eller sygehus at den person er for syg til at gøre noget som helst.

    Et andet eksempel er at sende en ældre dame i udredningsforløg hvor hun ikke kunne holde sin hoved oppe men hvilede på brystet, samt hun havde en ødelagt ryg og alzheimers. hmm kræver det speciel indblik i social lovgivningen for at se at det her er en førtids pension.?

    Det mest tåbelige at sende en i arbejdsprøvning i 5 min, sende folk i arbejdsprøvning i 1 time om ugen osv....

    Tager lige et eksempel fra Lærkevej i KVH, det nok mest sindssyge jeg endnu har hørt, syge borgere blev gennet ind i et rum hvor der sad en med speciale i nyresygdomme, ingen af de syge havde problemer med nyrerne.

    Som jeg ser det er de skide ligeglade med læge/speciallæge og sygehus udtalelser men reagere bare som en robot på nogle punkter de mener er relevant i sociallovgivningen. Altså ingen hjerne i det fjerne


  • #16   31. jul 2018 Det er grelle eksempler, du kommer med, Polysl. Jeg husker dem godt, de var i Lorry eller Nyheder. Jeg har bare så svært ved at forestille mig, at de sagsbehandlere/socialrådgivere, som sidder i Jobcentrene, det er deres egne beslutninger, det må da for pokker være politikerne, der laver disse love og hvis ikke, så må det være deres ledere, der beslutter det, lad være med at give disse medarbejder skylden.

  • #17   31. jul 2018 jetset

    Nu er det bevist at sagsbehandlere har udøvet magt udover deres kompetence, for at sige det mildt. Det er ikke diktat fra politikere men sagsbehandlere som tolker på deres måde.

    Hver gang der er sager i det offentlige så skal vi høre den gamle sang om det er politikere som er de skyldige.

    Speciel Lærkevej har ekstrem mange sager om misbrug af magt.

    Man kan ikke bare fratage en syg hans sygedagpenge fordi han som andre laver en demo foran Lærkevej for at påpege alle de fejl der begås.

    Et privat firma havde fyret hele bundet på total mørkt papir hvis de lavede så mange fejl.


  • #18   31. jul 2018 12 uger uden bad men etagevask, det er nok politikere som arbejder sort som håndværker.

    https://bit.ly/2LSq53S


  • #19   31. jul 2018 ps....

    12 uger uden der er sket en skid??? wow måske det er raketvidenskab at være en leder som ikke kan hyre folk til at klare det problem. Etagevask det er sgu nedværdig for dem som godt kan tage et bad. Men hva det er bare gamlinge og måske nogle har alzheimer så de kan alligevel ikke huske hvornår de fik et bad sidst...

    Men det er nok politikere som står bag.


  • #21   1. aug 2018 Jeg er jo desværre på kontanthjælp, grundet arbejdsskade. (Godkendt arbejdsskade) Lang historie som jeg ikke vil komme ind på her.

    For godt 1½ år siden, december måned, fik jeg en fredag efter kl. 13, hvor man ingen mulighed har for at kontakte nogen med det samme, et brev. Det var fra Kbh's kommune, ikke Jobcenteret.
    De skrev, at de havde afgjort at jeg fra 1 jan. ville få frataget kontanthjælp idet jeg ikke havde opfyldt kravet om arbejde i 113 timer det sidste ½ år. (Jeg var frataget fra kravet om 225 t. om året). Jeg kunne klage over deres afgørelsen hvis jeg kunne dokumentere 113 t. arbejde for det ½ år. ???

    Jeg brød helt sammen, og weekenden var forfærdelig, for jeg forstod ikke hvad de egentlig mente.
    Men så huskede jeg at jeg jo havde en aftale på Jobcenteret Lærkevej, om tirsdagen, og så ville det hele jo blive løst!

    Men ak nej. Jeg forklarede hvad der var sket, og sagsbehandleren slog bare ud med armene og sagde: Hvad vil du have jeg skal gøre, klage over kommunen? Så bliver jeg fyret!
    Jeg var rystet, og det var meget meget tæt på at jeg gik ud foran en bus på vejen hjem. Da jeg kom hjem var jeg helt ude af den og vidste ikke hvad jeg skulle gøre. Men så var der igen brev i e-boks. Fra Kbh's kommune. Her beklagede man at have lavet en fejl, og jeg skulle se væk fra tidligere brev. For naturligvis var jeg fritaget fra denne regel.

    Tænk hvis jeg var gået ud foran en bus, eller andet?

    Vi har et råddent system. Jeg er blevet kastet rundt i det, og har mange episoder at fortælle om det.

    PS. Jeg fik brev om førtidspension uden at have søgt, grundet mange-årigt arbejde med organiske opløsningsmidler og bly. Jeg blev på det tidspunkt helt skrækslagen ved udsigten til ikke at skulle arbejde mere og tjene mine egne penge. Derfor søgte jeg revalidering og tog en ekstra uddannelse. Fik nyt arbejde. Jeg havde et håb om at der medicinsk kunne findes en udvej. Hvis dét så ikke skulle lykkedes, ja så var jeg sikker på at jeg kunne få førtidspension, for så kunne man jo se hvor meget jeg selv havde kæmpet for at blive selvforsørgende, ikke mindst været opsøgende for at få det bedre.

    Men sådan er det altså ikke gået.













  • #22   1. aug 2018 Jeg er meget lykkelig for, at du ikke gik ud foran en bus, det mener jeg af hele mit hjerte smiley - men der er så mange involveret i en sag, mange forvaltninger, det er desværre ikke kun en sagsbehandler, alt hvad der bliver foretaget i offentlig regi skal igennem mange forvaltninger, derfor bliver det uforståeligt for den, som er sagens kerne.

    Det er så bureaukratisk, så det er til at brække sig over.


Kommentér på:
Jobcentres misbrug af magt!

Annonce