{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.287 visninger | Oprettet:

Arveafgift. {{forumTopicSubject}}

Ja læste lige om hvordan flere af de blå partier vil sætte arveafgiften ned + jeg så læste at Dansk Folkeparti nok vil støtte sådan forslag hvis de kunne få det manglende beløb andre steder.
Nu kunne jeg jo så godt tænke mig at høre om hvor Dansk Folkeparti vil tage/finde sådan beløb for jeg har en ide om at der ikke tales om småpenge så hvem skal det så gå udover denne gang og må sige at jeg engang fik en arv og der var jeg da udmærket tilfreds og det må da kun være dem der har rigeligt der bare vil have mere endnu.
Jeg må jo så også sige at Statsminister Lars Lykke Rasmussen må lægge øre til megen ørengejl fra bål bloks fårehjerner da det må være noget af et puslespil når han skal sætte en form for politisk dagsorden (jeg er glad for jeg ikke er Statsminister) da det rent ud sagt må være et lorte job.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arveafgift.
  • #2   6. maj 2018 Rasmus R dog og jo jo men vi ved jo alle at ting nu engang skal kunne hænge sammen dog vil jeg mene at man jo ikke kan blive ved med at give skattelettelser og nedsatte afgifter uden at det kommer til at gøre ondt andre steder smiley

  • #3   6. maj 2018 Jeg synes og har altid gjort, at det er det rene tyveri med den arveafgift. Denne arv, vi skulle arve, er der blevet betalt skatter og afgifter af op til flere gange, det er ikke retfærdigt. Jeg mener ikke, at vi skal straffes på den måde.

    Staten har masser af penge, det handler bare om prioritetsspørgsmål, der er så mange sociale ydelser, der ikke er retfærdigt, nogen kan få en masse og andre kan slet ikke få.


  • #4   6. maj 2018 Absolut enig med Jetset

    Det er ren landevejs røveri at stjæle penge fra de fattige og gi dem til de rige.

    Når skat kan afskrive milliarder fordi deres lorte system ikke virker så er der masser af penge. Afskrivningerne er jo overfor de ekstrem besværlige skyldnere så den stakkel som uretmæssigt trækker sine træsko fra han bliver knaldet. Så kan de hovere på skat at de har fået 120 kr ind.


  • #5   6. maj 2018 Det er så nemt at fange de små fisk, det er straks sværere at fange de store fisk smiley

  • #6   6. maj 2018 Det kræver hjerne og skat's er placeret i snapstinget.

  • #7   6. maj 2018 Ja, der har været alt for mange skandaler med skat, utroligt i denne elektroniske tid vi lever i, det skulle være ret nemt, selv for skat, skulle vi mene smiley

  • #10   6. maj 2018 "Ægtefæller og registrerede partnere betaler ikke arveafgift."

    Korrekt, Annella, til gengæld betaler børn 15% af alt over 300.000 kr., for slet ikke at tale om søskende, der betaler 30% eller derover i DK.

    F.eks. i Australien betalte de ikke arveafgift/boafgift før efter år 2000, og det er stadig en meget lille procentdel ca. en 4-5%.

    Der er jo betalt skat af de penge en gang, så ja, det er rent tyveri.


  • #11   6. maj 2018 HM og tænker på som jetset skriver om hvor svært det er at fange de store fisk eller polysl og talen om at trække et par træsko fra jeg er helt enig og Belpegore M jeg vil nu være glad for en arv på 300,000.kr og ligeså tage arveafgiften for resten med et stort smil jeg må jo sige at jeg nok har nok i det jeg har smiley

  • #12   6. maj 2018 Så længe der er tale om arveafgift af likvid formue, er det ret uproblematisk. Der har SKAT "ekspropriations" retten.

    Det er straks værre, når der er tale om fast ejendom eller virksomhed.
    Der kan skat udregne en fiktiv værdi, som der skal betales afgift af.

    Hvis man står til at arve et hus, og der ikke følger kontanter med til arveafgiften, kan mange opleve, at man ikke har råd til at modtage arven, som den var tiltænkt.

    Mange privatejede virksomheder oplever, at de må lukke og slukke, når SKAT har haft snablen i pengekassen.


  • #13   7. maj 2018 Busmann ja ser du det syntes jeg så ikke om smiley

  • #14   9. maj 2018 #9 - der er skam også et loft over, hvor mange pengegaver, du må give pr år, jeg mener grænsen går til 50.000. Derover skal de begavede betale skat, det er bare ikke rimeligt.

    #12 - så det vil sige, at det kan betale sig at tage et lån i huset, når tid er og dele ud af dem istedet for et gældfrit hus ??


Kommentér på:
Arveafgift.

Annonce