{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.519 visninger | Oprettet:

Vestens krigserklæring {{forumTopicSubject}}

Det startede i Ukraine hvor den russisk orienterede præsident måtte flygte til Rusland efter den vestlig orienterede opposition havde taget magten.
Dernæst annekteringen af Krim og de efterfølgende krigshandlinger langs grænsen til Ukraine der kulminerede med nedskydningen af et passagerfly.
NATO forbereder en oprustning langs hele østfronten mod Rusland.
Senere fulgte Ruslands støtte til Assad i Syrien der lynhurtigt fik gjort en ende på USA's forhalingstaktik og støtte til oprørsgrupperne.
Så kom det påståede giftangreb i Homs som Assad og russerne omgående fik skylden for til trods for at de begge havde alle vinderkortene på hånden.
Så kom giftangrebet i London hvor russerne igen fik skylden allerede inden undersøgelserne var kommet rigtigt igang.
Her til sidst kommer så igen et påstået giftangreb i Dhuma som Assad lynhurtigt får skylden for.
Fællesnævneren for alle tre giftangreb er besynderligt nok at de fuldstændig mangler motiverne.
I Homs var de sidste oprørere ved at være nedkæmpet.
I London rammes en tidligere spion der ikke havde været aktiv i 8 år.
I Dhuma er de sidste oprørere ved at være nedkæmpet.
Vestens sanktioner overfor russerne efter Krim annekteringen har ikke haft den ønskede effekt.
Vestens plan om et arabisk forår i Syrien gik i vasken da russerne blandede sig i krigen.
Langvarige beskyldninger om russisk indblanding i Brexit og det amerikanske valg kan ikke bevises.
Trods total mangel på beviser bekendtgør Trump på Twitter at han vil sende missiler mod Syrien og russerne svarer igen at de vil skyde dem ned og sende et tilsvarende antal retur til afsenderen.
Nu sidder resten af verden og venter spændt på om Trump tør føre truslerne ud i livet.

Min mening er at vesten har opbygget et grundløst had til Putin siden annekteringen af Krim.
Grundløst fordi et flertal af krims indbyggere rent faktisk ønskede annekteringen.
Grundløst fordi alle ovenstående hændelser mangler både motiv og beviser.
Hvis det ender som man kan frygte vil det være første gang i historien at to stormagter bekriger hinanden uden beviselig grund.
Hvad tror og mener du / I ?


Kommentarer på:  Vestens krigserklæring
  • #1   12. apr 2018 Jeg mener at vesten planter beviser mod russerne alle steder, spørgsmålet er, hvor længe kan man tirre en russisk bjørn, før vi nedsmelter i en byge af radioaktivitet?
    Jeg er ved at være bange for, at vores dage tilbage er talte.


  • #3   12. apr 2018 Rasse.

    Sådan noget kan man godt misse, når man rider rundt i Sahara på kamelryg.


  • #6   12. apr 2018 #1 Jeg tror som Ronald ikke på at det ender med atomkrig hr.markgreve, dertil er respekten trods alt for for stor smiley

  • #7   12. apr 2018 Det undrer mig at vesten ikke har lært af Irak krigen, men vedbliver med at tage oplysninger fra oprørskontrollerede områder for gode varer.
    I både Homs og Dhuma sker "giftangrebet" tilfældigvis lige hvor oprørerne er allermest på skideren.
    Det samme gælder alle de øvrige gange de var pressede, så kommer der lige pludselig civile tabstal på bordet, hvorefter verdenssamfundet forlanger våbenhvile der belejligt giver oprørerne mulighed for omgruppering og nye våbenforsyninger.
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om at våbenlobbyisterne fra CIA står bag både tabstallene og våbenleverancerne smiley


  • #9   12. apr 2018 Seneste nyt fra vestfronten smiley
    Efter truslerne fra Trump er syriske fly og personel flyttet til en russisk flybase.
    Så nu kan Trump holde ord og sende et par ligegyldige missiler mod syriske baser.
    "tomme tønder buldrer mest" smiley


  • #11   12. apr 2018 Ja Annella du har helt ret, vestlige ledere har totalt mistet jordforbindelsen i deres had til alt hvad der vedrører Putin og Rusland.
    Når man tænker på hvor meget de alle hadede Trump er det yderst mærkeligt hvor hurtigt de har fundet fælles fodslag i hadet mod Rusland (Syrien) smiley
    Det er en farce uden lige og den understregerer jeg om lidt i et nyt emne smiley


  • #12   12. apr 2018 Ja Cody N #11 storsmiler og sikken de kan smiley

  • #19   12. apr 2018 Vesten er gået bananas og medierne render intetanende rundt og fatter ikke en bjælde af hvad der foregår.
    Pludselig er vestlige demokratier blevet diktaturer hvor man nu er skyldig indtil det modsatte er bevist.
    Hvorfor er de vestlige medier så tavse omkring de manglende beviser - har de virkelig ikke nosser nok til at stille kritiske spørgsmål omkring hvorfor der bakkes op omkring beskyldninger der mangler motiver og beviser, det er rent til grin smiley


  • #20   12. apr 2018 #18
    Ja Annella "no surprice" fra min side.
    T.May er jo rent til grin ovenpå Skripal sagen så hvorfor ikke køre linen ud og stille sig last og brast med resten af hylekoret der lover bål og brand smiley


  • #21   12. apr 2018 Sidste nyt fra Mellemøsten:
    Det syriske udenrigsministerium inviterer udenlandske giftgaseksperter til Douma så de kan undersøge spor efter det påståede giftgasangreb.
    Rusland ønsker undersøgelsen foretaget i FN regi og stiller forslaget på FN mødet tirsdag.
    Russerne og Syriens militær vil garantere sikkerheden for eksperterne.
    Dermed er der ingen vestlig undskyldning for at takke nej til undersøgelsen påpeger den russiske talsmand.
    Udebliver de vestlige gifteksperter alligevel må omverdenen vel endelig indse at USA har en helt anden agenda mod Rusland smiley
    https://www.information.dk/telegram/2018/04/syrien-inviterer-eksperter-granske-omstridt-angreb-syrien

    Det bliver spændende at se hvordan Trump, T.May og Macron vil redde sig ud af den suppedas smiley


  • #22   12. apr 2018 "De hvide hjelme" i Syrien som tidligere er blevet mistænkt for at være jihadister er angiveligt dem som har offentliggjort billederne og historien om giftangrebet.
    Denne oplysning burde få ethvert nyhedsbureau, med respekt for sandheden, til omgående at afvise historien, men det skete som bekendt ikke.
    Selv Englands eks.ambassadør i Syrien udtaler på you tube at Assad ikke står bag:

    "The former UK Ambassador to Syria, Peter Ford, told BBC Radio Scotland regarding the alleged Douma chemical weapons attack:
    The Syrian government is probably not guilty
    The sources claiming there was a chemical weapons attack are pro-Islamist jihadi propaganda outlets
    The incident was probably staged, and it is likely that no one actually died
    Interview på BBC Radio Scotland d. 10 april 2018.
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=Jxs53OqAkN8

    Dybt underligt at MSM undlader oplysninger som disse - er det mon bevidst ?


  • #23   12. apr 2018 Ja jeg står nu stadigt sammen med mine venner smiley

Kommentér på:
Vestens krigserklæring

Annonce