{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
305 visninger | Oprettet:

Straffeattest - Folkevalgte politikere. {{forumTopicSubject}}

Ja nu bliver jeg altså nød til at spøger alle andre om jeg er den eneste der har tid til at spekuler på om vores folkevalgte politikere må vise en ren straffeattest inden de kommer så langt at de må opstille som politikere kommunalt som i folketinget.
Og der sidder jo 179 folkevalgte der må dag være flere der har lavet et eller andet ulovligt i deres ungdom og vi ved jo godt at mange af vores folkevalgte jo til tider er lystløgner der gør at der laves løftebrud på løftebrud, det mest brugte udtryk jeg lige kan komme på må være: der bliver ikke rørt ved bib - bib.
og ellers de så berømte ord: der er intet fejet ind under gulvtæppet og igen kommer jeg til at tænke på skandaler som bløderskandalen eller da den gang Statsminister Anders Fogh underskrev Lissabontraktaten der jo gjorde at han blev anmeldt for Grundlovsbrud §19 jeg var selv en af dem, dog gik jeg enegang og de her jeg lige smider ind og kun nogle hurtige fra min hukommelse og lidt mere tid og de vil sprøjte ud fra min hukommelse.
Der er jo også som jeg skrev for ikke så længe siden 2 styks Statsminister Lars Lykke Rasmusen der både har været kreativ bogføre og oprydder for anden Statsminister Anders Fogh der jo også har været kreativ bogføre og er sikker på at med 179 folketingsmedlemmer kunne listen blive lang og et andet eksempel var da den liberale alliance leder Anders Samuelsen stod frem på TV og udtalte at han havde betalt sin søns narkogæld og syntes at huske politiet kom frem og udtalte at det var ulovligt (mon ikke vi andre havde gjort det samme - hvis det var ens barn), når men det var så lige det med straffeattesten har i en mening

Kommentarer på:  Straffeattest - Folkevalgte politikere.
  • #1   9. apr Grundlovens paragraf 30 siger: “Valgbar til Folketinget er enhver, som har valgret til dette, medmindre vedkommende er straffet for en handling, der i almindeligt omdømme gør ham uværdig til at være medlem af Folketinget.”

F.eks. Mogens Glistrup blev i 1983 dømt “uværdig” af sine folketingskolleger, fordi han blev idømt fængselsstraf for skattebedrageri. Fire år senere, da dommen for længst var afsonet, stillede Glistrup igen op til og blev valgt ind i Folketinget.

• #2   9. apr Annella

En betinget dom udløber efter 3 år (privat straffeattest)
    en ubetinget udløber først efter 5 år (privat straffeattest) fra efter prøveløsladelse

Hos politiet udløber de:

betinget 10 år
    ubetinget 10 år.

Hvordan kan hans straffeattest være ren på det tidspunkt han prøveløsladelse udløber til han kan komme i folketinget igen?

En privat straffeattest udløber 5 år efter prøveløsladelsens udløb.

• #3   9. apr Hvordan kan hans straffeattest være ren på det tidspunkt han prøveløsladelse udløber til han kan komme i folketinget igen?

polysl

det ved da ikke, hvorfor han blev valgt in i Folketinget, det var vel vælgernes vilje, formoder jeg.

• #4   9. apr Annella #1 ja tænk at Glistrup blev sat i fængsel grundet hans skattesag han selv viste frem der var intet sket hvis han ikke havde gjort det

• #5   9. apr Glistrup viste først sit trækkort med 0 efter at han var blevet afsløret, og pressen havde fået fat i sagen.
    Så kom han med alle efterrationaliseringerne. At han kun havde spekuleret i at malke statskassen for at afsløre alle hullerne i skattelovgivningen. Det påstod han efter at være blevet afsløret.
    Da han så blev valgt ind i folketinget kom han ikke med eet eneste forslag til hvordan man kunne lukke hullerne i skattelovgivningen!!

Da han fik en fængselsdom for alle de penge, han havde snydt statskassen for, blev han smækfornærmet og kaldte det højforræderi.

Hvorfor i alverden vælge danskerne sådan en mand ind i folketinget? Han blev så vidt jeg husker valgt ind med 28 mandater, og det er meget ved et førstegangsvalg.

Hvis man vil se klovne på slap line er det en bedre ide at gå i cirkus fremfor at vores velfærdssamfund skulle ødelægges på den måde.

• #6   9. apr Alis C ja jeg husker godt da ham kom ind med 28 mandater og hvor der stod et juletræ med marcipanbrød på og jeg syntes nu at Glistrups skattecirkus var udmærke dog har han aldrig fået min stemme selv om jeg talte med ham et årstid før hans død og han blev som mange andre ikke behandlet særligt pænt grundet hans politiske holdninger og det er ikke fair

• #7   10. apr Jo, Leon, det er fair at folk gav udtryk for, hvad de mente om hans politik. Den bevægelse Glistrup satte i gang er der mange, der har betalt en meget høj pris for. Den er også årsag til den lægemangel, du har lavet en anden tråd om.

Hans parti var en protest imod velfærdssamfundet, som han ville have brudt ned igen. Penge til syge, arbejdsløse og socialt svage var efter hans begreber spild af skattekroner. Han ville have genopbygget klassesamfundet, hvor kun de rige havde rettigheder.

Jeg opfatter mig selv som heldig at jeg nåede at opleve velfærdssamfundet i praksis, hvor idealet var at alle var lige værdige, fordi vi alle er mennesker. Det var en helt anden atmosfære end den, vi har i dag.

• #8   10. apr Alis C "7 den tale om Glistrup har jeg aldrig hørt om , men det er måske fordi jeg sov i timerne

• #9   10. apr tja oplevelser er jo subjektive ggg

• #10   10. apr Leon

Problemet er netop at mange ikke gennemskuede Glistrup.

Han ville afskaffe indkomstskat, og folk tænkte at det var da fint, så får vi jo flere penge til os selv. De tænker ikke på, at dermed forsvinder også de skattebetalte samfundsgoder, så det bliver meget dyrere, og har man ingen penge, så ender man på gaden.
    Socialdemokratiet med Anker Jørgensen i spidsen var stærkt dengang Glistrup optrådte som pauseklovn, og de gjorde hvad de kunne for at afsløre hvad konsekvenserne af hans politik ville blive. I dag behøver vi bare at åbne øjnene og se på virkeligheden, for højrefløjen kom mere og mere med på vognen, så meget af det er gennemført.

Undtagen på et punkt. Han ville også afskaffe udgifter til militæret og mente, at hvis en større nation angreb os, kunne vi alligevel ikke gøre noget. Derfor foreslog han, at vi stedet for militær skulle vi have en automatisk telefonsvarer, der sagde "vi overgiver os".

Han var altså så morsom, var han altså.

• #11   11. apr Alis C #10 ja hans tale om telefonsvaren var da kvik nok

• #12   11. apr I dag bliver Danmark overhalet indenom så der er ikke mere brug for en telefonsvarer for vi har allerede overgivet os....

• #13   11. apr Polysl ja på det nærmeste ja

Kommentér på:
Straffeattest - Folkevalgte politikere.