{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.337 visninger | Oprettet:

Flere statslige udflytninger. {{forumTopicSubject}}

DF vil have dobbelt så mange arbejdspladser til provinsen
27. Feb 2018 01:05:42
Dansk Folkeparti vil arbejde for en ny bølge af udflytning af statslige arbejdspladser til provinsen.
Som blå bloks største parti vil Dansk Folkeparti arbejde for yderligere udflytninger af tusindvis af statslige arbejdspladser oven i dem, som allerede er meldt ud af regeringen.

Det skriver Berlingske.

DF-gruppeformand Peter Skaarup siger til avisen, at partiet vil arbejde aktivt for en bølge tre og fire med udflytninger af statslige arbejdspladser.

- Vi gjorde det allerede på sommergruppemødet i 2015, hvor vi forsøgte at skubbe på processen, og vi gjorde det igen i år, hvor der også sker noget. Det arbejde vil vi gøre igen, siger han.

Peter Skaarup forestiller sig minimum dobbelt så mange udflytninger samlet set som de knap 8000 arbejdspladser, der i forvejen er på vej fra hovedstadsområdet til provinsen.

- Det kunne det sagtens være. Alene på grund af den teknologiske udvikling, hvor det kan lade sig gøre at kommunikere bedre, og man kan klare mange ting ude i landet, uden at man behøver at have fysisk kontakt, siger gruppeformanden.

Regeringen har ad to omgange præsenteret planer, der skal flytte statslige arbejdspladser ud i landet. I første omgang drejede det sig om knap 4000 arbejdspladser.

I forbindelse med den seneste plan fra sidste måned etableres der 4024 arbejdspladser i hele landet.
Jakob Ellemann-Jensen, politisk ordfører i regeringspartiet Venstre, maner til besindighed.


Ideen med udflytninger af arbejdspladser er udmærket. Ikke mindst en større spredning af mennesker i DK, til gavn for mange mere eller mindre øde kommuner. Det vil skabe mere ligevægt og bedre forhold for mange samfund.

Men. For der er et stort MEN. Forholdene skal jo være iorden, INDEN man begynder på alle disse udflytninger. Fx. med den trafikale situation. Alt for mange togstrækninger og busruter er blevet nedlagt, og det skal være på plads, aftalt, inden man foretager sig noget.
Ikke mindst er mange skoler lukkede, hvilket også er nødvendigt at sørge for bliver genoprettet.
Så er der problemet med mangel på læger i disse områder, ikke mindst at der er alt for langt til en skadestue/sygehus.

Så længe der ikke er orden i den logistiske baggrund, bør man sætte udflytninger på hold, for ellers ønsker ingen kvalificerede medarbejdere at flytte, og finder istedet andet arbejde. Hvilket vil sige at man er nødt til at ny-uddanne, få længere sagsbehandlingstider, større fejlmargin pga. u-erfarne folk.

Hvad mener I om dette?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere statslige udflytninger.
  • #1   27. feb 2018 Cris7 syntes ideen er god men jeg syntes at de forskellige regeringer leger med folk da der jo efterhånden ses en yoyo effekt og tænk på alle dem der gang på gang må sælge deres hus og sige farvel til familie og venner smiley

  • #2   27. feb 2018 Jeg kunne ikke sige det mere klart og tydeligt cris7 , end du gør her :

    Men. For der er et stort MEN. Forholdene skal jo være iorden, INDEN man begynder på alle disse udflytninger. Fx. med den trafikale situation. Alt for mange togstrækninger og busruter er blevet nedlagt, og det skal være på plads, aftalt, inden man foretager sig noget.
    Ikke mindst er mange skoler lukkede, hvilket også er nødvendigt at sørge for bliver genoprettet.
    Så er der problemet med mangel på læger i disse områder, ikke mindst at der er alt for langt til en skadestue/sygehus.


  • #3   27. feb 2018 Man 'leger' med folk, hvis man affolker områder i danmark.

    Det er blevet ekstremt dyrt at bo i København, og jagten på en bolig der er til at betale er svær, med mindre man har to gode indkomster.

    Vi skal have gang i små kommuner, i naturskønne omgivelser, og hvor de mest basale ting er velfungerende igen. Såsom omtalt, trafik, skoler, og adgang til læger/hospitaler m.m.



  • #4   27. feb 2018 Britta det har jeg sagt rigtigt mange gange at centraliseringen ikke er en god ting desværre gør regeringerne alt for at lukke de offentlige arbejdspladser skoler - sygehuse - den offentlige transport OSV - OSV og man skal jo både være døv og blind for ikke at kunne se katestrofen der kommer en gang om ikke så længe ude i fremtiden smiley

  • #5   27. feb 2018 cris7 jeg kan jo bare begynder at synge den gode gamle børnesang: først den ene vej og så den anden vej du ved skomager drengen er et svin for han drikker brændevin smiley

  • #6   27. feb 2018 Yeps Leon.

    Øh, Leon, sådan lige for rigtighedens skyld, så gengav Britta altså nøjagtig hvad jeg havde skrevet. smiley





  • #7   27. feb 2018 Vi bruger alt for mange penge på u-igennem tænkte ting.





  • #9   27. feb 2018 Høhø. Rasmus



  • #11   27. feb 2018 Ønsketænkningen må du lige uddybe mere så jeg forstår? smiley

  • #13   27. feb 2018 ups, undskyld men jeg er ikke helt med og forstår.

    Du skriver som at du går ind for sort arbejde, eller har jeg misforstået?


  • #14   27. feb 2018 Er absolut for at affolke København og sende dem til Jylland, så vil priserne jo begynde at falde drastisk Så der kun er en Palle alene i København smiley

  • #17   27. feb 2018 cris7 ja smiley

  • #18   27. feb 2018 Helt enig med Rasmus #8.
    Masseflugten til storbyerne skal stoppes og vendes til fordel for det øvrige land.
    Alt for længe har storbyerne haft monopol på statslige institutioner til stor skade for det øvrige samfund der er ved at lukke ned.
    Uendelige bilkøer ind og ud af storbyerne koster kassen og det er komplet uforståeligt at udflytningerne ikke er sket for årtier siden.
    Sandelig på tide at Kbh. Århus, Odense, Ålborg m.fl., kommer på slankekur rent arb.plads mæssigt så de vanvittigt opskruede boligpriser forsvinder så andre udover cafelatte segmentet også har råd til at bo der smiley



  • #19   27. feb 2018 Fri os for en svensk regering, så drukner vi også i flygtninge, så vil der ikke engang være plads til os flygtninge "fra Hovedstaden" i Jylland. smiley smiley smiley

  • #21   27. feb 2018 Ja men hvis i har fuldt med i hvordan de forskellige regeringer har ført en Gø og Gokke politik hvor de eksempelvis sendte SKAT og deres medarbejder ud i landet de fik valget at de kunne flytte med eller de var fyret og i kan jo så begynde at spøger at alle de statslige arbejdspladser der er blevet flyttet rundt omkring jeg forstår godt folk bliver rundtosset og i kunne jo tage de forskellige kasernerne når de er på tale ved de normalt ikke hvor de står smiley

  • #23   28. feb 2018 OK, tak for tilbudet, forhåbentlig går det ikke så galt, jeg mener med pladsmangel.. smiley smiley smiley

Kommentér på:
Flere statslige udflytninger.

Annonce