{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Arpnet {{forumTopicSubject}}

Internet var engang en del af militæret hvor man havde strategien om at koble flere pc sammen i et netværk som gør at hvis en ikke virker så har det ikke effekt på de andre.

Det blev så givet frit og man brugte BBS (Bullitin Board System) til at koble op på diverse unier i verden hvor man delte viden eller spil eller hyggede sig.

Så blev protokollen HTTP opfundet som gjorde det hele mere grafisk og grundlaget for at dele billeder og begynde at lave webs.

På den tid var Internet anarki og den som opfandt HTTP protokollen tjente ikke noget på det men var mere for at den kom ud til alle.

Microsoft buldre frem og samtidig arbejde en gruppe med Linux og Netscape og dermed underminere det at Microsoft tjente styrtende med penge - Linux var gratis også browsere som senere blev udviklet.

Nu er Microsoft krøbet til korset og begyndt at bruge Linux - en sejr for den gruppe vis formål var at gøre alt gratis.

Men dengang var det stadig det rene anarki med at man dovnolad spil, programmer osv....ikke en kæft kom og brugte pegefingeren. en spændende tid. Da hjemmesider begynde at dukke op med lidt pikante ting som var på kant med lovgivningen i pågældende land så begynde man at lave love og regler som gjorde at udbyder skulle lukke af for den side som ikke var muligt førhen.

Brute Force... flere fra eksperten.dk som nu er Computerworld gik sammen om at skabe programmer som lavede brute force imod pædofile web fordi på den tid kunne de ikke lukkes af udbyder. Selvtægt ja men ville de ikke lytte så bliver deres lort lukket ned og det var ikke kun en web men hele systemet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arpnet
  • #1   24. feb 2018 Polysl en tale jeg ikke forstår ret meget af da jeg ikke er den store pc-ørn smiley

  • #3   24. feb 2018 smiley smiley


  • #18   24. feb 2018 Ole

    Nu valgte jeg kategorien "politik" fordi Arpnet som er det gennemgående emne som udvikling og som faktisk var forsvars politik.

    IT/teknik var en meget senere betegnelse for systemet.

    Men det er da en teknikalitet at begynde at bruge tråde på at udrede din forståelse for en overskrift.

    Og så bedes du om at lade tråden være og dappe af indtil du kan komme med noget som alle kan læse og forstå.


  • #19   24. feb 2018 Lige en fodnote omkring eksperten.dk

    Det skulle ikke være som om at det var et hacker sted, for grænserne var faktisk ret strikse med folk med stor moral, de husede it folk på et højt niveau i forskellige sammenhænge som.< pc, programmering, opsætning, servere der var ikke den som ikke kunne hjælpe, og hjælpen kom hurtigt og stort set lagde løsninger som andre kunne søge på.

    Jeg har været der næsten siden det startede, men meget sjældent nu hvor computerworld har overtaget det og ændret det.

    Men stadig kan du blive medlem og få hjælp stort set med det samme.


  • #21   24. feb 2018 Ole

    Nu mangler jeg bevis på dine evner ud i det skriftlige, ingen gider sidde og skal dekryptere det du på kryptisk vis skriver.

    Jeg kan godt lide "the good Old Days" med Leonard Shacks som havde en evne til at gøre simple ting meget orale ud i det helt morsomme. for mig var han stjernen og dem på scenen statister.

    Og nej....ingen kan fornærme mig - der skal meget mere til, som at sparke mig i skridtet og spytte.

    Jeg ved stadig ikke hvem polle er ? er det ham med en puck maxi som har en arla kasse bagpå?


  • #24   26. feb 2018 Claus

    Hvad mener du med delvis korrekt?

    Jeg har godt nok skrevet det ud fra min hukommelse og overskriften er stavet forkert for det hed " ARPANET

    Formålet var at man lige husker datiden hvor det hele startede og flere kan også huske lyden når man koblede op på et 56K modem. smiley

    Det var spændende dengang i 80'erne at kunne snakke med folk på den anden side af kloden og dele filer. Dog savnede jeg det at linke - her måtte man logge af og koble op på en anden bbs

    Men efterhånden fik man samlet sig en del adr. (bbs) når man havde et specielt ærinde.


  • #26   26. feb 2018 gg me

    Du har altid været foran i skoene - bandit smiley


Kommentér på:
Arpnet

Annonce