{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Integrationspoltiken i Danmark eller manglen der på. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har lige nogle ting som jeg gerne vil udtrykke her i debatten.
Jeg syntes at når vi tager alle de somaliske kvinder der har fået x-antal børn i Danmark igennem 19.år og så først nu begynder at revse dem for at koste x-antal milliarder kroner (det må være om året) + de ikke taler dansk + de aldrig har været på arbejdsmarked - ja men det er da også forkasteligt - men stadigt hvorfor råbes der først op nu her 19.år senere (det er jo integrationspolitikken der har fejlet) og har mere endnu.
Hvordan kan krigsflygtninge fra Syrien tage tilbage på ferie i et land hvor der stadigt er krig.
Jeg er jo SF-er og selv ret human men jeg er også realist også der for at jeg syntes Inger Støjberg gør det godt for Danmark har en grænse - en grænse for hvad vi et lille land kan magte, bare spøger alle vores arbejdsløse - syge og ældre eller de rigtige flygtninge altså dem der flygtede fra balkankrigen de er rigtige flygtninge og de vil Danmark det godt.
Når jeg ser ud i Danmark ser jeg hvordan politikkerne og boligselskaberne prøver at integrer danskerne i ghettoerne og jeg kunne jo spøger vores politikkere om hvorfor det ikke er omvendt.
ja vores rådville politikkere er begyndt at tænke grimt altså tænker de i kassetænkning og stemmefiskeri der er jo højest er det 2.år til det næste folketingsvalg hvor jeg selvføleligt stemmer SF ikke grundet integrationspolitikken men alt det andet SF står for.
Lad os så komme i gang i debatten populær bliver jeg nok ikke men Gudskelov for at jeg stadigt har min helt egen mening smiley
var i klarover at hvis der en navle på en appelsin er den normalt sød.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Integrationspoltiken i Danmark eller manglen der på.
  • #2   24. feb 2018 Rasmus R jo men tænk at pressen først må tage affære før de gider rejse sig op og tænker jo på hvordan vores politikere får mange ting til at vælte de forsøger at entre ghettoerne ved at rive bygninger ned, men når der er boligmangel harmoner sådan politik jo ingen steder da det går udover alle også de hjemløse smiley

  • #6   24. feb 2018 ja danskere er blevet godt integreret i Danmark, specielt der hvor man skriver, man bruger ikke ordet problemer men udfordringer, man tør ikke kalde en spade for en spade,

    Man tør som jobcenter ikke kaste sig ud i at generer visse grupper for meget for så er man racist, så hellere tugte syge, ledige, folk som skal have pension om 3 dage.

    Man laver åbenbart ikke sanktioner overfor folk udefra som ikke engang efter 19 år kan tale dansk, eller i det mindste gøre sig forståeligt. De gemmer sig bag sprogbarrierer og konstant gravid som gør at de ikke er jobparate. ingen bliver trukket eller flyttet over i et andet forløb som gør at de får en lavere ydelse, så er det nemmere at gøre det for danskere som ikke brokker sig.

    Politikere snubler rundt på borgen nu hvor der er kommet sandheder frem - og løkke siger at en moppe er ligeglad med sproget - men det er så underkendt, for her skal man læse og forstå dansk.

    Så jo vi er godt integreret i Sandmark som om føje år nok omdøbes til.


  • #9   24. feb 2018 Der sker intet før man tager et opgør over de konventioner man har underskrevet.
    I øvrigt synes konventionerne at være rimelige nok, men de bliver fortolket til skade både for de reelle flygtninge og os.
    Flygtninge presset vil fortsætte så længe man hellere vil betale for illegale emigranter end at bruge pengene på flygtninge i nærområderne gennem FNs flygtninge organisationer.


  • #11   24. feb 2018 Nasty jeg har taget SF for det partiet står for (næstekærlighed) men der for er jeg ikke enig i alt politik inden for SF smiley

  • #12   24. feb 2018 Claus G hvis et menneske i Danmark ikke har det godt har/havde vi jo et sikkerhedsnet der gør at man kan/kunne få hjælp det er noget dine og mine forældre + bedste forældre kæmpet for det kaldes også for velfærdssamfund og jo Claus G når man gerne vil side ved bordet og bestemme inden på Christiansborg må man også tage imod de verbale øretæver og ellers finders der gode ting i de fleste parti-pogrammer smiley

  • #14   24. feb 2018 Tænk hvis man kunne tage alle de gode ting fra partier og fyre resten - det er nok ønske tænkning.

  • #15   24. feb 2018 Claus G man sviner heller ikke sit land til og talen om hvordan folk udtrykker sig om den førte politik tja tror at hos dem hvor det gør ondt vil deres forklaring nok være at politikerne ikke gør deres arbejde ordenligt men den kunne jo tages i ny debat for så kommer der et par spørgsmål om + politiker lønninger + politikernes evigheds pension efter kun x-antal år på borgen smiley

  • #17   24. feb 2018 Claus G ja der kan altid findes et eller andet at beklage sig over (men nogle beklagelser forstår jeg godt) og det er da ikke længesiden jeg hørte om et par syriske krigsflygtninge der var utilfreds med maden og gæstfriheden i Danmark så de tog hjem igen så tænker jeg om det var rigtige flygtninge smiley

  • #19   24. feb 2018 Claus G ja og som du siger har de krydset Europa smiley

  • #25   24. feb 2018 Jeg kan se vi har 2 Ole S det må så blive til lille ole S og store Ole S og ja når det går dårligt i verden komme højerdrejningen og de ekstreme får med vind om det er noget jeg syntes om - nej og ser jo hvordan det eskaler smiley

  • #26   24. feb 2018 Tak til leon L.
    Altid rat at se at der er nogle der kan se forskel på små og store bogstaver.


  • #28   24. feb 2018 Ja tænk hvis alle partierne stod sammen om sådan stramninger så vil velfærdssystemet være reddet og vores politi kunne tage sig af andre ting så som hjælpe de ældre over vejen OSV - OSV smiley

  • #32   24. feb 2018 Lille ole S ja der er jeg sku helt enig med dig og de der ikke bliver udvist af Danmark ødelægger det for alle de andre smiley

  • #35   25. feb 2018 # 30
    Det strider mod artikel 8 i Den Europæiske Menneskerettighedskonvention om retten til familieliv.

    I artikel 8 står der intet om hvor i verden dette familieliv skal foregå.
    Men man har fortolket at det er en menneskeret at en familie sammenføring skal foregå hos os.
    En anden fortolkning kunne være at at den skulle foregå der hvor ansøgerens familie bor.
    Gerne hjemsendelse med en sum penge så han kan få lidt bedre forhold i flygtningelejren med sin familie.
    I øvrigt giver den oprindelige flygtningekonvention, som vi har underskrevet, ingen mulighed for andre end flygtninge fra de lande der omgiver os, ret til asyl.
    Begrebet ret til familiesammenføring i modtager landet eksistere reelt ikke, det er et udtryk for forvanskning af de oprindelige gode hensigter konventionerne har, til skade for alle de implicerede.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #37   25. feb 2018 Problemet med rigtig mange politikkere er, at de alt alt for længe har siddet i deres egen lille boble inde på Christiansborg.
    De er ikke i trit med hvad der sker ude i virkeligheden og hvilket konsekvenser deres love og regler egentlig har.
    De lader til at gå mere op i hvordan de kan genere hinanden, overgå hinanden, vise pludselig handlekraft, i stormløbet på stemmer og popularitet i nuet.

    Efter et valg ses det ofte at flere vender på en tallerken, fordi de pludselig kan opnå mere magt, fx. ved at fravælge et emne som de netop er blevet stemt ind på.

    Og sååååå, er der gang i håndvasken, og undskyldningerne/forklaringerne er mange for hvorfor det var 'nødvendigt'. (Bare se Alternativet og deres borgmesterpost).

    Så jo, der er ikke noget at sige til at der er politikker -lede, og politikkere anses for at være utroværdige.








  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #39   25. feb 2018 Trods stramninger i udlændinge politikken var jeg meget forundret over at læse dette:

    I december afdækkede Berlingske, hvordan nogle EU-borgere bliver rekrutteret til, betalt for eller tvunget til at gifte sig proforma i Danmark med personer fra tredjelande for at skaffe dem lovligt ophold i EU.

    Børne- og socialminister Mai Mercado (K) vil på den baggrund have oprettet en ekspertenhed, som automatisk skal på sagen, når udenlandske par vil vies på dansk jord.

    Det vil sige hver gang, hvor en eller begge parter ikke er danske statsborgere eller har ret til permanent ophold i Danmark.

    - I dag er det faktisk lovligt at blive gift i Danmark proforma. Det er det ikke i en række andre EU-lande, og det betyder, at der kommer tilrejsende til Danmark og bliver proformagift, som derefter skaffer sig ophold i EU. Danmark skal ikke være bagdør for udlændinges ophold i Europa, siger ministeren.



  • #40   25. feb 2018 Ja vi kan vel blive enig om at der findes mange regelsæt og deri findes der tillægs pargraffer på tillægs pargraf så uanset hvad kan EU eller en eller anden kommission dreje den så reglen er i deres favør - altså noget ligesom når en syg søger om en førtidspension smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #41   25. feb 2018 Nu, iflg. justitsminister Søren Pape, skal der kunne gives dobbeltstraf for kriminelle handlinger i Ghetto områder, samt gives yderligere politiindssats.

    Nogle kalder det ulighed for loven, men.......?
    Det er jo specielt i disse områder der er store problemer.

    Men er det nok?

    Det første led i kæden er jo forældrene, og forældrenes ansvar for at opdrage deres børn ordenligt. Det ses jo af den kulturbaserede baggrund, generation efter generation er skyld i denne dårlige opvækst.

    Alt for mange børn, totalt mandsdominerende samfund, hvor selv mindre drenge ikke må irettesættes, selv af deres ældre søstre.

    Lukkede parallelsamfund m.m.

    Det hjælper dobbeltstraffe nok ikke på.

    Så hvad er jeres bud?









  • #42   25. feb 2018 Cris

    UD....


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #43   25. feb 2018 Ja, Polysl, eller ramme forældrene på pengepungen.

    Problemet er igen igen, at vi IKKE kan udvise dem, grundet konventioner.

    Vi bliver ved med at udvise mennesker som virkelig yder en indsats, de bliver udvist pga. dårlige erfaringer med andre, og vi burde have lov at skelne, bruge fornuften.





  • #45   26. feb 2018 Cris7 ingen dobbelt straf og ingen straf til forældrene nej den der flere gange laver kriminel handling skal ud af Danmark og Danmark skal ikke bøje sig for alle de forskellige regelsæt der kommer ude fra vi har vel stadigt egen bestemmelser i Danmark eller tager jeg helt fejl smiley

  • #46   26. feb 2018 ole S #34
    Det ville være rart hvis du debatterede udfra viden om gældende regler omkring flygtninge og indvandrere istedet for blot at gentage dig selv hele tiden.
    Prøv at læse lidt i denne pdf fil og se med egne øjne hvad vore folkevalgte er oppe imod af love og regler i konventionsfortolkningerne:
    https://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=6&ved=0ahUKEwiN5IGJksTZAhXDZCwKHQKcDrQQFggaMAU&url=https%3A%2F%2Fwww.nyidanmark.dk%2FNR%2Frdonlyres%2F64E29D71-6ABD-4A23-8BB8-E68D49ADF9EF%2F0%2Fnotat_om_internationale_forpligtelser_paa_udlaendingeomraadet.pdf&usg=AOvVaw2ukYkSwo-IceyJFsilBUQx

    Ole S #35
    Enig i at der ingen steder specificeres hvor familielivet skal foregå, men hvis det drejer sig om flygtninge vil retten til sammenføring og familieliv i Danmark desværre kunne opnåes iht. ovenstående link artikel 8 side 9-12.
    Danmarks eneste vej ud af disse svinedyre forpligtigelser er som du skriver en udmeldelse af disse nationalfjendtlige konventioner smiley


  • #48   27. feb 2018 #45
    179 nikkedukker har vi som bukker og kryber for EU, den politik som besluttes er dikteret af vores medlemskab af EU:


  • #50   27. feb 2018 Helt enig Polysl, læste et sted at 80% af vores lovgivning er implementeret med EU lovgivningen.
    En hær af embedsmænd er fuldt beskæftiget i London med at tilrette den engelske lovgivning til tiden udenfor EU.
    De blev medlem samtidig med os og faktisk blev der dengang ingået en aftale om at DK ville følge GB ud af EU hvis det blev tilfældet og vice versa.
    Kan desværre ikke finde aftaleindholdet eller hvornår den blev ophævet.
    Knap 2% af vores lovgivning er årligt blevet inkorporeret i EU lovgivningen side 1973. Præcis som en kræftknude der bliver ved med at sprede sig.
    Danske regeringer har for længst indset at de blot er administratorer for EU og derfor kæmper de om at gøre sine hoser grønne så de kan komme ned og gnave ben når de bliver skiftet ud.
    Det fåtal der vil det anderledes løber panden mod EU muren.
    For fanden hvor jeg misunder England smiley


  • #51   27. feb 2018 Vi opretter et udrejsecenter - det må da være årets joke. ajour linket fra Ole

    Nu bliver det endnu sjovere at man kalder det et åben fængsel...

    Jeg har endnu ikke hørt om et åben fængsel hvor folk bare kan dappe ud og ind for alle og bare overnatte, nogle kan få lov i forbindelse med at fastholde dem i arbejde eller uddannelse - men at alle bare kan smutte - det er sgu da helt til grin og udvander ordet åben fængsel.


  • #54   27. feb 2018 lille ole S nej det har du helt ret i altså den tale om vores grænser smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #55   1. mar 2018 Jeg er træt af at man bruger ordet: 'Udsatte områder', om Ghetto områder. Det er så misvisende.
    For at være udsat er man enten svag, eller udsat fra en udefrakommende trussel.

    Her er ikke tale om svage mennesker, tværtimod. Truslen kommer indefra og ud mod det omkringliggende samfund.

    Ghetto beboere føler sig stigmatiserede, diskriminerede og bruger dét som undskyldning for at de ikke tager mere del i det danske samfund, at de ikke har tillid til myndigheder, politi osv.

    Men det er falsk. For de har i mange mange år haft alle, måske endda flere muligheder end andre, fået lang snor, for at tilpasse sig, integrere sig, og blive en ordentlig borger i samfundet. De har selv være en stopklods, fordi de kun ønsker at leve efter egen kultur og religiøse ting, og når så hammeren falder så er det samfundets skyld, ikke deres egen.

    Det er også et kæmpe problem når disse familier bliver ved at føde børn, børn som de ikke selv kan forsørge, slet ikke opdrage fordi der er for mange af dem, og grundet forskel i opdragelsen af piger og drenge. Ikke mindst ikke kan hjælpe med skole, fordi forældre ikke selv taler dansk, trods årtider i Danmark.















  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #57   1. mar 2018 Ja, det er et problem, for man må ikke direkte sige at man ønsker at ramme en bestemt befolkningsgruppe, som netop er de ansvarlige.
    Alle regler og love som bliver indført kommer til at gå ud over alle etniske danskere, for iflg. EU så er det ulovligt at indføre love/regler der kun går efter een bestemt befolkningsgruppe.

    Efter mødet har man så en såkaldt formandstaler, som påstår at det er diskrimination, og at han har opdraget sine børn perfekt. Alt imens denne person står i 'pyjamas, ', hvilket ikke ligefrem gør ham troværdig.


  • #59   1. mar 2018 HUM der findes i min verden en hel del gode mennesker i Ghettoerne endog et flertal og hvis politikkerne ellers vil høre på dem der ved noget kender til dem der "bare" ødelægger det for alle de andre vil meget være vundet det hjælper absolut ikke at vælte vær anden blok med alle dem der er hjemløse i Danmark men selvføleligt kan politikerne på Christiansborg være ligeglade for de har jo en eller flere boliger smiley

  • #60   2. mar 2018 #57 cris7
    Der er skam intet der forhindrer regeringen i at adressere problemerne til møgunger af ikke vestlige indvandrere fra især muslimske lande.
    Det er der intet racistisk i, men i Danmark og andre EU lande er den politiske korrekthed gået over gevind i en grad så man tager sig til hovedet.
    Emrk blev vedtaget for at sikre krigsfanger og flygtninge en ordentlig behandling i efterkrigstiden, men bliver i dag brugt som invasionsvåben af en konfrontatorisk middelalder religion smiley


  • #62   2. mar 2018 Ja jeg må nu også sige at forfølgelse af folk grundet deres religion ser jeg som en meget grim ting og lige at tilføje at der også findes dumme kristne smiley

  • #63   2. mar 2018 Hvis Mølner parken var fyldt op med jøder så vil de ikke bruge tid på brosten og kast mod politi, ambulance, og hjemmehjælpere og busser. Næ de ville bruge tid på at tjene penge og dem får man ikke ved at kaste med brosten.

    Om man kan se om de er muslim, tja...hvis de går i kludetæpper og taler pludder sprog så er der faktisk 99% chance for de er muslimer - specielt når de på parkering pladsen vender sig mod Mekka og knalder hovedet ned i asfalten.


  • #64   2. mar 2018 Leon

    Nu er der ikke nogen mere dumme kristne som bomber løst og jagter folk og smider med brosten. Al det er slut nu. Så det undskylder ikke terror som i 100% tilfælde er af folk som er muslimer.

    Jeg er som sådan ligeglad for er man muslim og bliver bombet tilbage til stenalderen så er der altid en masse jomfruer man kan muntre sig med så det er faktisk en velsignelse at blive bombet som muslim.


  • #66   2. mar 2018 ole
    Nu rendte de unge fra ungdomshuset ikke rundt og bombede, og kastede sten mod ambulancer, busser, hjemmehjælper - men kun mod politiet så den sammenligning fejler svært ole

    Nu er det kun muslimer som går i kludetæpper og taler pludder sprog. Alle andre som også kluder de kan godt forholde sig til samfundet uden at der skal være vold.


  • #67   2. mar 2018 #61 oleS
    Trådtemaet drejer sig om boligområder og integration.
    Eneste religion der ikke kan integreres er islam og hvis vi ikke skal fortsætte ud af den samme håbløse vej som hidtil skal vi kalde en spade for en spade og målrette tiltag mod netop denne gruppe.
    Ghettoproblemer og parallelsamfund er forårsaget af muslimer og ingen andre.
    Alle ved det, men tåbelig politisk korrekthed forvirrer stadig fakta til skade for indsatsen mod denne befolkning.
    Regeringens nye ghettoudspil har de rigtige elementer, men stadig er forslaget kemisk renset for ord der henviser til religionen og det er tåbeligt.
    At sammenligne med jødeforfølgelsen er tåbeligt da ingen af problemerne dengang og nu er sammenlignelige.
    Hvis ikke EU's ledere erkender disse religionsbaserede kulturforskelle kommer vi aldrig videre.
    Tåbeligt at blive ved med at sanktionere over en bred kam når alle ved præcis hvad og hvem der forårsager de specifikke problemer.
    Efter 4 årtiers forfejlet integration må sku være på tide at vende skuden smiley


  • #69   2. mar 2018 Det kan der svares meget kort på Rasmus - misforstået hensyntagen afledt af en samfundsdominerende politisk korrekthed smiley

  • #72   3. mar 2018 Polysl - lille Ole S - cody N og Rasmus R jeg vil faktisk give jer ret og jeg må sige som lille ole S at de kriminelle og folk der er afvist så absolut bare skal ud og det kan ikke gå hurtigt nok især hvis de står i en lang kø for at komme ind i Danmark Polysl ja Jøderne er gode til at tjene penge frem for at lave ballade (respekt for det) dog ved jeg jo godt at de fleste terrorister er af den xxxxxxxxxxx tro og de har intet at gøre i vores land og cody N ja enig i at alle de forskellige konventioner og love gør det svært at håndhæve dansk lov og ret og de konventioner og måden de er skrevet på høre fortiden til der må nye tænkning til med alle de klimaflygtninge + krigsflygtninge + bekvemmelighedsflygtninge og måske der skulle en global børnepolitik på banen (sikken en grim tanke) men prøv at se ud i den store verden smiley

  • #73   3. mar 2018 Leon - jeg kunne bedre tænke mig en global præventionspolitik for så behøver vi ikke en børnepolitik.
    Iøvrigt bryder jeg mig ikke om mellemøstlige "børn" med fuldskæg smiley


  • #77   3. mar 2018 #74 ole S
    Samfundsdominerende politisk korrekthed er et overvejende vesteuropæisk problem der udspringer af en venstreorienteret humanistisk indstilling bygget på løgnen om at alle muslimer pr. automatik er ofre.
    Stort set al ufred i verden har islams trosretninger som omdrejningspunkt og når den ene gren af islam får overtaget vælter den tabte gren ind i Europa og forlanger asyl.
    Det er sådan islam fungerer og breder sig med lynets hast.
    Europas konventionstilslutning efterlader medlemslandene magtesløse overfor denne syge religions udbredelse.
    Det eneste parti i folketinget der går ind for ophævelse af denne bremseklods er DF, men desværre besidder de kun under 20% af mandaterne.
    Når du skyder med spredehagl ole S så husk venligst at indstille sigtekornet på alle partierne som IKKE kunne drømme om at opsige og tilrette konventionerne smiley


  • #79   3. mar 2018 Tja Ole S, vi har været det igennem før men lad os lige opsummere.
    Regeringen behøver ikke DF da S står klar i kulissen hvis DF bliver for krævende.
    Dette ved DF udemærket og derfor er der grænser for hvad de kan kræve af Løkke.
    Ungarns Viktor Orban er folkets mand og bryder sig lige så lidt om muslimer som EU.
    Løkke er en EU marionetdukke uden rygrad der vil skide på danskerne så din sammenligning er som nat og dag smiley


  • #80   3. mar 2018 Cody N ja kan se hvem der får din stemme og Gudskelov for at vi har demokrati i Danmark og ja Socialdemokraterne er også på vej i en højre drejning - men ok jeg kunne nok godt se en præventionspolitik ligesom da Kina havde en børnepolitik jeg må jo sige desværre at der skal tænkes sådan smiley

  • #81   4. mar 2018 Ja Leon jeg er skam DF'er gennem mange år og fremskridtsmand før det.
    Derudover en enkelt gang på Erhard's centrumdemokrater fordi jeg var skide sur på DR smiley


  • #83   4. mar 2018 Det bedste ved Erhard var hans had til venstrefløjen som han mente ødelagde samfundet via uddannelsessystemet og medierne, herunder især DR.
    Han hadede gammelkommunisternes indflydelse og brugte taletiden på at skose DKP.
    Lille Mimi fortsatte faders kurs og puklede på DKP's efterfølger VS med lidt blødere retorik end farmands.
    Mest kendt var nok Erhards verbale slagsmål med sømandsbossen fra fælles kurs.
    Derudover var han husejernes mand og ville bla. afskaffe grundskylden.
    Han delte konservatives ønsker om et stærkere forsvar og politi.
    Det værste var dog at han var glødende EU tilhænger smiley


  • #84   4. mar 2018 Cody N ja og jeg har jo stor respekt for folks politiske holdninger uanset om jeg er enig eller ej, jeg vil nu forsætte som SF-er ind til den dag de svigter de svage i samfundet smiley

  • #85   4. mar 2018 Ked af at sige det Leon, men det gør de allerede indirekte.
    Især venstrefløjens vælgere fastholder øget tilstrømning af flygtninge og indvandrere til Danmark.
    Udgiften hertil tages direkte fra velfærdskasserne hvilket betyder mindre velfærd til etniske danskere smiley


  • #87   4. mar 2018 Mener heller ikke man kan gøre vælgere ansvarlig, det er kun politikere og dem måde de forvalter.

    Men vælgere bliver mere eller mindre røvrendt i en valgkamp med store gyldne løfter og når de ikke indfries så dækkes de under at de ikke har flertal eller mulighed til at forhandle deres politik.

    Så politikere er ikke bedre end resten om at fedte abe af på andre....


  • #88   4. mar 2018 cody N ja jeg ved godt at Danmarksgrænse er ligesom en si og selvom jeg er SF-er er jeg imod EU grundet deres indblanding i andre landes politik smiley

  • #89   4. mar 2018 lille ole S ja blå blog har haft magten alt for længe, men hvem kan gøre det bedre du ser hvordan socialdemokraterne er på vej til højre og DF vil ikke ret meget andet end sider på deres taburetter smiley

  • #90   4. mar 2018 Polysl enig smiley

  • #91   4. mar 2018 #86 + 87 ole S og Polysl
    Vælgertilslutningen til konventionsliderlige partier betyder at der ikke kommer til at ske en skid ifht. begrænsning og hjemsendelse af indvandrere.
    Det troede jeg efterhånden var åbenlyst for alle.
    Vælgerne VIL have flygtninge og indvandrere og gerne endnu flere så ja, vælgerne har skylden for samfundets tilstand når de bliver ved at stemme de forkerte ind smiley smiley


  • #92   4. mar 2018 PUHA Cody N men mit smil du fik frem smiley

  • #95   5. mar 2018 ole S for hulen da, hvordan i alverden havde du tænkt dig de skulle gøre det ?
    DF har 37 mandater og det kræver 90 at tvinge en folkeafstemning igennem !
    Fortæl mig lige hvilke partier der skal lægge de sidste 63 mandater til ?
    Folketinget udgør 176 + 3 oversøiske (Grønland 2 og Færøerne 1) altså ialt 179.
    De EU og konventionsliderlige V, S, LA, K, RV, SF, A og EL udgør ialt 142 mandater. (EL er dog imod EU, men for konventionerne)
    Du er sku nød til at forholde dig til magtfordelingen inden du slynger sådan noget ud !
    Som jeg har sagt før står DF alene i EU og konvensionsspørgsmål og kommer derfor ikke igennem med stramninger på disse områder !
    De forholdsvis få stramninger der er vedtaget på udlændingeområdet skyldes kun at S læner sig op af DF's udlændingepolitik hvorved Løkke er tvunget til at give efter for ikke at havne i mindretal smiley


  • #97   5. mar 2018 He he Rasmus, jeg synes du skal slippe den løs så den ved selvsyn kan se hvad der foregår i Danmark smiley

  • #101   5. mar 2018 Ole S, vil du pjatte el. debattere ?
    Når regeringen (og resten af folketinget) ikke vil røre ved konventionerne hvordan havde du så forestillet dig at DF skulle skaffe et flertal til en afstemning ?
    Nu må du sku debattere seriøst ole smiley


  • #103   5. mar 2018 For mindretalsregeringer og opposition handler det om kompromiser hele tiden.
    Stemmer i bytte for indrømmelser og indflydelse på andre områder.
    På områder hvor regeringen ikke kan hente flertal udenom DF vil DF få indrømmelser på især udlændinge og ældreområdet.
    På andre områder henter regeringen opbakning udenom DF i bytte for indrømmelser til andre partier.
    At være støtteparti handler alene om hvilken statsministerkandidat man peger på op til et valg.
    DF's støtte til blå blok handler om hvor DF anser at politikken har flest lighedspunkter og dermed få mest indflydelse.
    Hvis DF skulle støtte Mette F skulle de konkurrere med partier der ligger alt for langt fra DF's egen politik og derved ville de miste indflydelse.
    DF kan kun vælte regeringen hvis Løkke ikke kan hente tilslutning andre steder og dermed kommer i mindretal smiley


  • #105   6. mar 2018 Hvad har indflydelse med taburet at gøre ole S ?
    Alle partier kæmper for at få indflydelse og dermed sin politik igennem.
    At få alle kriminelle udlændinge ud af landet kræver et opgør med konventionerne inden sådan en lov kan vedtages ole S.
    DF er det eneste parti der vil have sådan et opgør så vi må ud og overbevise folk om at stemme på DF næste gang hvis de er trætte af kriminelle udlændinge.
    Tænk over det ole S næste gang du ser politikere som Søren Pape udtale at han vil have de kriminelle sendt hjem desuagtet hans eget parti ikke vil tage et opgør med konventionerne. Det er hykleri for åben skærm.
    Domstolene dømmer generelt til de kriminelles fordel som du så med LTF banditten så kun en lovændring kan ændre på dette.
    Italien har haft endnu større problemer end os men er nu endelig vågnet op og har stemt på højrefløjspartier der vil have indvandrerne ud af landet og mindre EU indblanding.
    Samme kunne ske i Danmark, men det kræver en øjenåbner i form af et massivt terrorangreb eller et par ghetto-områder der går helt amok smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #106   6. mar 2018 Men det har jo fornyligt vist sig at domstolene rent faktisk kan udvise kriminelle udlændinge uden at komme i konflikt med konventionerne.
    Men istedet har de valgt at gøre udvisninger betingede.



  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #107   6. mar 2018 Læs denne artikel fra idag.
    https://ekstrabladet.dk/nationen/kriminelle-kan-blive-men-en-13-aarig-pige-der-laver-sine-lektier-bliver-udvist/7066071

    Det lader til at Udlændingestyrelsen arbejder med hovedet under armene. Ikke skelner til hvem der reelt kan blive gode og virksomme borgere i Danmark, men bare giver afslag uden en seriøs individuel behandling af sager.


  • #109   6. mar 2018 #106 cris7

    Helt enig, jeg skrev i en anden tråd at domstolene generelt dømmer mildere end konventionerne giver mulighed for og det beviser jo tydeligt at vores dømmende magt kører sit helt eget løb ude af trit med befolkningens ønsker.
    Baggrunden for disse milde domme er domstolenes overdrevne hensyntagen til de personlige forhold som familieliv og tilknytningsforhold.
    Samfundets retssikkerhed spiller ingen rolle ifht. den sigtedes retssikkerhed.
    Dette skråplan kan vi ikke lovgive os ud af medmindre vi opsiger emrk aftalen smiley



  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #110   6. mar 2018 Det er jo ikke kun dét at domstolene er ude af trit med befolkningens ønsker, men i højere grad hvad der er ret og rimeligt, fair og moralsk rigtigt.
    Der er jo ofre for disse forbrydere, men hensynet til yderligere ofre er ikke-eksisterende.

    Det virker også grænseoverskridende af domstole, når en kriminel får en betinget udvisning, fortsætter sin kriminelle kurs, og IGEN KUN får betinget udvisning.

    Mere end 170 udlændinge har flere betingede udvisninger i bagagen.

    Det er forkasteligt.

    Danmark er lige blevet kåret til det mest retssikre land. Hmm. Retssikre for hvem?


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #112   6. mar 2018 Nej, Ole S, det er her i tilfældet ikke Folketinget der fejler.

    For loven giver råderum for at dømme hårdere. Men dommere har valgt ikke at gøre det, trods de kan. Ansvaret er deres.



  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #114   6. mar 2018 Som jeg skrev tidligere Ole.

    Ja, det er Folketinget som udfærdiger love, men de giver også et vist råderum for dommere at følge.
    Se her fx.
    https://www.altinget.dk/artikel/taenketank-strafferetten-er-blevet-en-kampplads-for-holdninger

    Derfor er ansvaret for hvordan der dømmes hårdt eller blidt, dommers.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #115   6. mar 2018 Og cris, hvilken ret har dømt forkert? for der er jo normal anke mulighed, jvf. Ole S

    Fx. retten igår, der IKKE udviste den pakistanske statsborger og bandeleder af LTF.

    Manden er 31 år, har siddet i fængsel mange gange, en stor del af sit liv allerede.

    Han er til fare for samfundet, for integration i områder, og har mange ofre på sin samvittighed.

    Han om nogen burde udvises. Hans videre skæbne burde være totalt ligegyldig, om han lever eller dør, for han har i den grad vist at være dybt kriminel, trods alle muligheder for andet, men også vist foragt for det samfund han lever i.

    Hans 'tilknytning' til danmark, ja han er født her, men har pakistansk statsborgerskab, og i alle de år ikke ønsket at integrere sig. Hans 'politikkerfar' burde om nogen ha' sørget for at opdrage sin søn ordentligt, vise et godt eksempel, men har tydeligt ikke gjort det.



  • #116   6. mar 2018 //
    Så det er ikke domstolen der har ansvaret, hvis politikerne mente dommene var forkerte kunne de stramme loven, men nej det gør de ikke.
    //

    Jeg ryster på hovedet, regeringen har udstukket nogle regler for domme og de kan jo af logiske grunde ikke gå ind og præcisere for så ville deres regler fylde herfra og til månen.

    Dommere har masser af råderum til selv at skærpe straffen når de F. eks. har fra 2 - 10 år - det kan man da dårlig gøre bedre fra regeringen. Så er det op til dommeren ud fra anklageskriftet at bedømme hvor hen han ligger i den skala.

    Hvordan kan man dømme en som køre fuld og på stoffer 1½ år. fængsel for at køre over for rødt og slå både mor og datter ihjel - og så lige - han mistede sandelig også kørekortet.

    Det fortæller jo bare at skal man af med nogen man ikke kan lide og ikke lige vil have en dom for mord, så drikker man sig stiv og tager stoffer og raser bæstet ned.

    Der var en udsendelse omkring den sag samt mange andre hvor borgere skulle dømme og de lå langt fra det dommerne dømte.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #117   6. mar 2018 Netop som du siger polysl

    Folketinget skal og bør ikke præsisere for hvilken straf der skal gives, for så sætter man dommeres afgørelse ude af spil, eller de bliver overflødige.

    Naturligvis skal sager behandles individuelt, for der kan være ting der skal tages hensyn til, som vi ingen viden har om.

    Men desværre ses det alt for ofte, at dommere dømmer for mildt.







  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #119   6. mar 2018 Ahh Ole S.

    Vær nu lidt realistisk.

    Det er ikke et spørgsmål om at Folketinget strammer op. Ikke flere love og regler, for der er nok af dem.

    Lovene omkring meget er allerede til stede. Der skal naturligvis være et råderum for dommere at dømme efter.

    Det er dommerstanden som ses ikke at være fair. Eller i bedste fald være for blødsødne, i forhold til kriminelle.

    Hvordan kan dybt kriminelle have råd til at betale en dyr advokat?

    Hvor kommer pengene fra?

    Alene dét burde få en klokke til at ringe for dommere, ikke!



  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #121   6. mar 2018 Ja, muligt at man ikke kan bevise hvor penge stammer fra, trods alle véd det.

    Så nej det er ikke mig der er urealistisk, for dommerne kan kun dømme ud fra fakta.
    Og er det ikke fakta, at en person født og opvokset i DK har mest tilknytning hertil. jvf. Ole


    Ikke når man som 31 årig, intet har gjort for at blive dansk statsborger.
    Så tilknytningen må jo være mere til hjemlandet end her, ikke?



  • #123   6. mar 2018 Ja jeg må også sige at når der så kommer en familiefar der har lavet en eller anden lille ulovlighed så kommer han i fængsel - mister sit job og har pludseligt intet liv længere og når så en stor kriminel så skal have en dom for x-antal mange forseelser får han på det nærmeste den samme dom som familiefaren hvor det er en førstegangs forseelse det høre ingen steder henne smiley

  • #126   6. mar 2018 #122 ole S
    De gældende regler for udvisning giver god mulighed for at udvise kriminelle udlændinge og det samme gør konventionsaftalen.
    https://www.b.dk/nationalt/overblik-reglerne-om-udvisning-er-komplicerede

    Det er i sagen om LTF banditten alene dommerne der har vurderet at han, trods gentagne forbrydelser, kun skulle idømmes en betinget udvisning.
    Når domstolene foretager en konkret vurdering i udvisningssager gælder det altid tilknytningsforholdet og retten til familieliv.
    At banditten ikke har børn taler for udvisning, at han er født i Danmark taler imod udvisning og at han ikke har tilknytning til Pakistan taler ligeledes imod udvisning.
    At han har begået mange forbrydelser taler især for udvisning og i særdeleshed når seneste lovovertrædelse foregik i en betingelsesperiode.
    Jeg går absolut ind for skærpelse af udvisningsreglerne, men det er altså ikke de nuværende regler der forhindrer udvisninger, det er alene dommernes vattede holdninger der gør udslaget.
    Det hører med til historien at dommerne ikke løber nogen nævneværdig risiko da de ikke kan fyres i deres embedsperiode.
    Så ole S, det er i disse tilfælde ikke politikerne du skal skyde på men dommerstanden smiley


  • #128   6. mar 2018 lille ole S jeg tror det kommer an på hvem du spøger og hvis jeg lavede en lovovertrædelse som at sætte ild til andens bil vil der ikke gå 10. sekunder før jeg sad i spjældet men syntes ikke jeg kan se retssystemets lange arm nå der ud til hvor de unge mennesker laver bilafbrændinger smiley

  • #130   7. mar 2018 #127 ole S
    "Cody, dommerne følger helt og holdent reglerne"
    Ja ole, og det samme gør dem der vender ryggen til når andre bliver overfaldet !
    Begge dele er forkasteligt i min optik smiley


  • #134   7. mar 2018 "Men som det ser ud lige nu er det den blå fløj på den politiske scene der har siddet på magten længe, og det beviser da klart ikke, at være en fordel."
    Det beviser absolut ingenting ole S.
    Du kan hævde at tingene havde udviklet sig anderledes under en rød regering, men bevise noget kan du af god grunde ikke.
    Jeg vil, omvendt dig, påstå at tingene var blevet mege værre under en rød regering, men det kan jeg jo heller ikke bevise smiley


  • #136   7. mar 2018 Nej det har jeg ikke ole S, men når du mener blå blok laver noget lort er der jo kun rød tilbage der kan ændre det eller mener du noget helt tredje ?

Kommentér på:
Integrationspoltiken i Danmark eller manglen der på.

Annonce