{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Hvad sker der i Sydafrika. {{forumTopicSubject}}

Ja om i læser om det vides ikke men Cape Town har deres helt egen Day Zero grundet de intet vand får, men hvordan kan en million by komme så langt ud eller hvorfor vente på at vandet skal komme i form af regnvejr.
Har Sydafrika ingen olie og eller har de kun diamanter og guld som Sydafrikas indtægt.
Vi mennesker fik jo tæmmet vandet mange steder på jorden vi menneske har ført vand de mest mærkelige steder på jorden og når jeg tænker i nyre tid kan vi tage hvordan det gamle Rom fik ført vand ind ved at bygge akvædukter eller som da Panamakanalen blev bygget forbandt Stillehavet sammen med Atlanterhavet.
Så hvorfor bygges der ikke en kæmpe flod op/ned igennem Afrika en flod der kunne giv liv både i og omkring sådan en flod en flod hvor mand kunne lave forgreninger der i alt sin enkeltheder kunne laves i trædæmninger og altså mange forgreninger - mange søer meget liv.
Hvis der ikke sker noget kunne Afrika på et eller andet tidspunkt komme til at være en stor ørken.
I Cape Town læste jeg om hvordan vandet blev stjålet ja der kan man se hvor værdifuldt vand kan være.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der i Sydafrika.
  • #3   17. feb 2018 Med 11 sprog fordelt på 9 provinser i et ungt demokrati der stadig ikke er kommet sig over apartheidstyret er det op ad bakke for enhver præsident at iværksætte så store projekter som du foreslår Leon.
    Trods store indtægter på ædelsten og metaller samt landbrug vil udgifterne være enorme da afstandene i SA også er enorme.
    Ingen præsident har endnu formået at samle befolkningen og derfor vil nationale anlægsarbejder af denne størrelsesorden have lange udsigter.
    Krigen på vand vil fortsætte uformindsket og vedligeholde de raceskel vi stadig ser desværre.
    Dertil kommer korruptionsanklagerne mod præsident Zuma der, som i Brasilien, kan sætte et helt land på stand by smiley


  • #4   17. feb 2018 Forhedehulehelvede Jeg tænker også mit om præsidenten i Sydafrika og forstår ikke at befolkningen finder sig i det - men der er vel særregler ligesom i Danmark Politikeren må alt smiley

  • #5   17. feb 2018 Annella ja jeg har læst om hvordan floderne i USA begyndte at have mindre vand, jeg viste så ikke det med den sø du omtaler, men jeg har jo set en dokumentarfilm om en sø i USA der blev til en ørken og ja vand er blevet til det nye guld smiley

  • #6   17. feb 2018 Cody N ja men hvis man nu gav arbejderne mad og husly i stedet for løn vil det så ikke kunne blive til en national opgave smiley

  • #7   17. feb 2018 Det er skam ikke så ligetil Leon.
    Mad og husly er skam ikke nok når folk ikke kan enes om ret meget og mange vil slet ikke have noget med regeringen at gøre.
    Sydafrikanere er stort set imod alle autoriteter og hvis en formand er hvid går det helt galt. smiley


  • #8   17. feb 2018 De må da gerne få noget af mit regn, er sq ved at drukne, alt er bare gennemblødt, det regner konstant og græsplænen er blevet til en mosplæne, det har så den fordel, at den så ikke skal slåes.

  • #11   17. feb 2018 Jo vi har FHHH, Inger Støjberg smiley

  • #13   17. feb 2018 Jo, jeg er af den opfattelse, at han har lyst, det er ikke noget 8-16 job, hvis ikke lysten er tilstede, så tror jeg ikke, den kunne holde. Og jo, Lars L får meget kritik, dog har jeg svært ved at gennemskue det, som kommer frem af negativ karakter, men jeg synes nu han er dygtig en af de bedste på Borgen lige pt., men jeg er også sikker på, at Inger Støjberg kunne klare stillingen som Statsminister meget bedre end Helle TS, hvis nu vi skal sammenligne, da de begge er af samme køn smiley

  • #15   17. feb 2018 Ja, men så kloge er de ikke i Afrika, de kan kun finde ud af at få mange børn, lige som aberne.

  • #18   17. feb 2018 Vi skal overhovedet slet ikke blandes os i Afrika eller andre verdensdele. At de dør af sult og sygdom er en måde at holde befolkningstallet nede på, hvis ikke de døde af sult/sygdom, kunne de jo ikke være der, de har i forvejen ikke mad nok til, at de kan brødføde sig selv, fordi de er udvidende og mindre begavede, håbløst.

  • #20   17. feb 2018 Ja når jeg læser jeres kommentar ser jeg hvor gral det står til i Afrika smiley

  • #23   17. feb 2018 Vi skal på ingen måde hjælpe et korrupt styret land, synes du ikke, vi har blandet os nok i div. verdensdele, og det vil du jo heller ikke have.

  • #26   17. feb 2018 #25 - sådan FHHH - japanerne kommer nok ind på en flot 1. plads, de er fantastiske arbejdssomme, i løbet af no time, har de fået bygget deres land op igen efter jordskæl, tsunamier og hvad ved jeg, det har jeg altid beundret, er slet ikke overrasket over, at Asien kommer ind på en flot 1. hvad angår de klogeste på denne klode.

  • #28   17. feb 2018 Vand er i den grad politisk samt struktur af samfundet, så efter min mening skal vi holde os ude af det. De har selv været med til at ødelægge en struktur et spirende økonomisk samfund ved at nakke de hvide og brænde alt af som forsørgede en masse landsbyer.

    Verden har ofret triliarder på det lorte land og de sidder stadig med en stenøkse.

    Hvis de har en anden livsopfattelse så skulle de se at få fingeren ud af røven og krydse benene og se at komme i gang med at realisere deres livsopfattelse - hov det er jo ikke livs erfaring andet at sidde og vente på madvognen og klage over at dessert vognen er forsinket.

    Utroligt at et land eller lande med så mange indbyggere der ikke er nogen som siger Euraka jeg har opfundet en dybere tallerken så nu kan jeg få mere suppe, næ man er skide ligeglad, NGO deler blyanter og kladdehæfter ud og så har de gjort deres og resten bliver trynet af administrationen.

    Løsningen er afsaltning af havvand som via et netværk af rør forsyner store områder, men nu har man jo smidt alle de kloge ud af landet så man aner ikke hvordan man gør.

    Så man forsætter bare med det som man er bedt til som afpresning, terror, bedrageri, skyderi, bombning, det er noget man kender til og er efterhånden dagligdag-.

    Naturens gang er at lade den forsætte uden at bryde ind så kunne der blive fred i Afrika.

    Eller de kan gøre som Saudi Arabien og Israel afsalte havvand - men det er nok for kompliceret for negere.



  • #29   17. feb 2018 De eneste flygtninge vi har fra Asien er et få tal fra Vietnam, og dem hører vi aldrig om og ingen problemer, hvorfor mon ?? - Jeg ved det godt.

  • #32   17. feb 2018 Ja, Annella, jeg kender også en, som ville starte noget op i Sydafrika, der var noget, der hed hvid tid og så var der noget, der hed sort tid, det var kun de sorte, der kendte denne tid, det var totalt umuligt, at starte noget op, de er sq ikke vant til at arbejde, når solen skinner smiley

  • #34   17. feb 2018 #33 - de skulle da sendes til Månen, som kunne de underholde Inger smiley smiley smiley

  • #35   17. feb 2018 Alis mener at negere ikke er dummere end alle andre, jamen det det kan jeg så ikke se noget bevis på for hvis de var lige så kloge så ville de finde løsninger til landet problemer.

    I Danmark siger man :hvorfor ikke? og arbejder sig hen til en opdagelse eller en innovativ måde at lave ting på.

    I Afrika siger man: ikke mit problem for vi har kultur forskelle som gør vi laver det på vores præmisser - eh hvad? kulturforskelle er ikke en sovepude man bare kan bruge fordi man ikke gider eller har lyst den dag. Den dag bliver til mange dage, de dage bliver til mange år og stadig er det som at se Monty Phyton's fodboldkamp med verdens største tænkere eller Life Of Brian med at nedsætte et panel som skal afgøre hvordan man redder Brian fra korset.

    60 år er gået og man sidder stadig og hugger stentavler rundt omkring og sender stakkels løbere rundt som postbude.

    Det er som at sidde på en restaurant og bestille suppe og når den kommer så spørger man om tjeneren som kommer: kunden siger:

    Prøv at smage på suppen
    tjeneren: er der noget galt med suppen?
    Kunden: prøv at smage på suppen!
    Tjeneren kigger på bordet og siger: HVOR ER SKEEN?
    Kunden: Aha!!!!



  • #38   17. feb 2018 Jeps - vi skal slet ikke gøre noget ved deres holdninger, kultur, religion og hvad ved jeg, vi skal da bare hjælpe i en uendelighed smiley smiley smiley

  • #39   17. feb 2018 Nej vi skal ikke hjælpe, for hjælp er med til at fastholde dem i trældom og dovenskab, når først hjælpen ikke kommer så kan det være de begynder at ske noget. Og sker der ikke noget så er vi så rigtig mange færre på kloden.

  • #40   17. feb 2018 Jeg nøjes med at tænke om jeg har en IQ eller anden form for klogskab lader jeg alle andre om at se - beslutte eller hvordan den måles på smiley

  • #42   17. feb 2018 Alis C og der bliver ikke mindre flygtninge i verden og der findes jo nok en del kloge afrikaner der vil kunne lave saltvand om til drikkevand men tror du de gider lave det og hvis var det så ikke sket smiley

  • #44   18. feb 2018 Hvis man løste vandproblemet i Afrika så var der ikke brug for alle de NGO'er og hele det store apparat, så de skal ikke nyde noget at komme med gode løsninger. For afsaltnings anlæg kan faktisk være transportabelt.

    Man giver dem solpaneler og vupti så er de væk igen, man laver pumpestationer og vupti så er de væk igen, man graver brønde og vupti så er udstyret væk, man giver dem en fuld udrustet skole vupti stole og borde og tavle er væk.

    Hvis så udstyret er der men ikke virker vupti så er teknikere væk.

    Det eneste som ikke siger vupti er skridtet på neger damen sjovt nok. smiley

    Så uanset hvad man gør og hvor mange penge man bruger så er det som at kaste dem ned i en bundløs brønd.

    Så er der stammekrige, korrupte ledere og diktatorer og en befolkningen der ingen respekt har for landens regering.

    Sult og tørst og ørken har eksisteret lang tid før man begynde at udnytte Afrika, nogle lande kan finde ud af det - resten kan ikke.


  • #45   18. feb 2018
    Det eneste som ikke siger vupti er skridtet på neger damen sjovt nok. Jr. Polysl

    Der findes impotent piller, hvorfor findes det modsatte ikke, det skulle alle mændene have i 50 år frem, det kunne tynde lidt ud i det smiley


  • #47   18. feb 2018 Det er ikke muligt at hjælpe naturmennesker, hvor tit skal det siges, Alis, Afrika er blevet hjulpet i 100 år, der har været masser af projekter igang, masser af indsamling til alt muligt i Afrika og lige meget har det hjulpet, alt hvad der er bygget op er blevet nedbrudt. Lad dem være i fred. Hvad var der i Sydafrika for ikke så mange år tilbage, der var de hvide, de forlod landet og de sorte kunne overtage, hvad blev overtaget ?? - de kan ikke finde ud af det, de har en anden indstilling, de kender ikke klokken, de er faktisk dovne på mange måder, og de tager bare een dag af gangen, og det skal de have lov til, det er deres natur.

    Afrika er den verdensdel, hvor de er mindst oplyste og det vil de blive ved med at være mange 100 år endnu.


  • #48   18. feb 2018 Hvis rigdom er en sygdom så må du da finde en kur Alis.

    er det som i Afrika at slagte dem alle som forsynede landsbyer med arbejde ? så har de stort set sat sig tilbage med stentavler og stenøkser som i dag.???

    De dumme negere har ikke fattet det at samarbejde og det er problemet, de er da skide ligeglad med andre de har nok i sig selv - ikke en kæft løfter blikket mod fremtiden men bare hulker løs om at de har unger med store maver og en dødsrate på 70%

    Fuck dem....


  • #50   18. feb 2018
    De skal selv samarbejde om hvordan de ønsker at leve.


    Ja, vi ved godt, hvordan de ønsker at leve, som aberne i Bushen. De vil arbejde, når de gider, det er der ikke nogen forretning, der ville kunne gå i længden. Ingen kan forklare afrikaner, at der skal arbejdes for føden, hvis de vil overleve og hvis de vil beholde deres arbejde, så er det at møde ind til tiden og hver dag, den moral ejer de slet ikke.

    Og ja, hvor mange gange har de ikke fået at vide, hver gang de fælde et træ, skal der plantes et nyt, det forstår de heller ikke.

    DET ER HÅBLØST !!


  • #51   18. feb 2018 Jetset bare så enig i talen om at plante et træ for værd gang et træ fældes, den tale kunne resten af verdens lande tage til sig også træerne er jo verdens lunger og dem vil ingen miste smiley

  • #55   19. feb 2018 Udnytte de sorte, hold nu op, Alis, du er sq for videre kommende. De sorte fik et job, de kunne leve af og ja, børnearbejde, de kan rent faktisk også komme videre af at få et lønnet arbejde, sådan er det i udviklingslandene, det kan de hvide ikke gøre for, de skaffer arbejde, det er en stor hjælp.

    Men nej, det er ikke på den måde, vi skal hjælpe Afrika, de skal bare have lov til at leve med naturen, som de plejer, og så skal verden udenom bare forsørge dem, hvis du skulle bestemme, godt at du ikke bestemmer.

    Kolonier er vel div. koloniers land, jeg forstår ikke det du skriver med at det ikke er deres lande.


  • #57   19. feb 2018 Jeg glemte også at skrive, at mine bedsteforældre ikke gik i skole hverdag, for der var nogle dage, hvor de også skulle ud at arbejde for føden, og det er i Danmark det foregik.

  • #58   20. feb 2018 Afrika i en nøddeskal, min veninde var udsendt til Kenya, lederen i hendes landsby beholdt selv de penge der blev sendt fra Europa til start af virksomheder. Mændene stjal fra lejrene hver dag, og fik de penge for noget arbejde, kom de først tilbage og fortsatte når pengene var brugt. Til gengæld knoklede kvinderne, passede børn, arbejdede og stjal ikke.
    Hvor er intelligensen her????


  • #59   20. feb 2018 Hæ hæ Elizabetta, jeg fristes til at tro at deres intelligens er placeret under navlen smiley

  • #60   20. feb 2018 Ja, Cody, men der er den også enormes smiley smiley smiley

  • #61   20. feb 2018 Den skal være så stor at den når helt igennem og ud af munden så skal i se fødselsraten falde i stenalder samfundet.

  • #62   20. feb 2018 Jeg tror faktisk, at de har et godt liv, det ser ud som om aberne har et godt liv smiley

Kommentér på:
Hvad sker der i Sydafrika.

Annonce